The Apparition (2012)

2,39

Horror / Thriller

geregisseerd door Todd Lincoln
met Tom Felton, Ashley Greene en Sebastian Stan

Wanneer er vreemde gebeurtenissen plaatsvinden thuis bij het jonge koppel Kelly en Ben komen ze erachter dat ze geterroriseerd worden door een aanwezigheid die per ongeluk om het leven kwam bij een parapsychologie-experiment op de universiteit. De aanwezigheid maakt ze het leven moeilijk en waar ze ook heen gaan, hij volgt hen. Ze besluiten de hulp in te schakelen van een expert, maar zelfs met zijn hulp is het misschien al te laat voor het koppel.

78 BERICHTEN 15 MENINGEN

kappeuter (moderator)

avatar van TomaskeX

Deze film lijkt me echt super! Tom en Ashley in een horrorfilm moet ik zoiezo zien, maar de film ziet er super uit

avatar van Actarus
Steengoede trailer!...maar vrees dat we daarmee alles gezien zullen hebben...afwachten...

avatar van Phoebe318

Trailer lijkt veelbelovend, ik ben benieuwd!

twilight and harry potter come together

avatar van tattoobob
hmmm lijkt me wel wat......ff in de gaten houden!!

HALVE TAMME.
Ik ben ook nieuwsgierig gemaakt,we wachten af.

avatar van starbright boy

Altijd leuk, die afkraakrecensies

Might give you a restless night, but only because you fell asleep in the theater.

(entertainment weekly)

The only thing scary about this DOA horror attempt is that it ever got made.

(big picture big sound)

Komen vast niet op de DVD-hoes, deze quotes.

Deze word gruwelijk !!!

avatar van mcdaktari

Ik hoop echt dat deze film net zo goed word als de trailer doet geloven. Het word wel weer tijd voor een echte goeie super thriller. Na het zien van de trailer heb ik heel veel zin in "The Apparition" gekregen. Ben gek op dit soort films mits ze goed zijn natuurlijk.

avatar van tattoobob
Hmm ik vind het een tegenvaller!
Geen voldoende acteerwerk,weinig spannende scenes.
Het idee was leuk maar matig uitgewerkt,ik krijg ook geen gevoel met de hoofdpersonages.
Eigenlijk vond ik maar een scene tof!de rest had ik al wel eens gezien,of was vergelijkbaar.
Heeeeel jammer...ik wil de film ook niet helemaal afkraken er zijn zeker slechtere,en ik vind het geen film in de B catogorie!
Ook al kunnen er heel soms toffe b films zijn

avatar van MartMovie
Met tattoobob eens. Viel tegen ondanks mooie trailer. Veel van hetzelfde zwak verhaaltje. In z'n genre niet echt bij de top.

avatar van mcdaktari

Ik zal er dit weekend dan maar eens naar kijken, toch vreemd dat de trailer heel goed is en de film dan tegenvalt he, of ze hebben juist de beste scenes in de trailer gestopt. Ben toch benieuwd.

avatar van tattoobob
Gebeurt wel vaker hoor dat de trailer veel belovend is,en dat het toch niet zo,n succes is

avatar van Draconian
Ik vond het een hele goede horror.

avatar van Macmanus
Meh.

Toen de film begon dacht ik even dat het wel wat kon zijn. Als horror liefhebber weet je dat gemiddeldes niet alles zeggen. Maar helaas doen al snel twee vrij saaie acteurs hun intrede en weet de film nooit echt eng of spannend te worden. Ze lijken het te proberen maar elke scene gaat als een nachtkaars uit. Tegen het einde krijgt de film even een opleving. Met een leuk shot dat ze zichzelf opeens dichtspijkert. Maar echt overtuigen kan het zelfs daar niet.

2 sterren

Dit soort films blijft altijd leuk om laat op een vrijdag of zaterdagnacht te bekijken. Dat geldt ook voor deze erg korte horrorfilm van ongeveer 72 minuten exclusief een fraaie aftiteling van bijna 10 minuten. Het verhaal wist best te boeien en was soms ook wel spannend. Ook zitten er een aantal goede effecten in en een paar aardige schrikmomenten. De cast is niet helaas echt hoogstaand en bestaat ook uit slechts drie personen. Het was overigens wel prettig om naar de fraaie Ashley Greene te kijken. Het einde was best aardig (wel maf) en eigenlijk heb ik me best goed vermaakt met deze korte film.

Draconian schreef:
Ik vond het een hele goede horror.

Ik heb geen horror kunnen ervaren jammer genoeg!!!

Goed.

Begint alleen wat aan de matige kant. Er is de laatste tijd weer een ware opleving aan dit soort geestenfilm en zeker de eerste 30 minuten weten zich maar moeilijk te onderscheiden van de rest.

Visueel mag het dan wel iets beter ogen, vooral de locatie (de stad) geeft de film wel een bepaalde uitstraling, maar verder zit je weer te kijken naar zichzelf verschuivende kastjes en deuren die dichtslaan.

Na verloop van tijd blijkt de "apparition" dan toch iets actiever te worden, waarmee de film ook beter wordt. Het leidt naar een aantal leuke scenes die net iets meer brengen dan doorgaans te zien in dit soort films. Wie van less is more houdt is er dan waarschijnlijk niet van gecharmeerd, maar more is more is soms ook gewoon fijn.

Vond het einde verder ook wel geslaagd. Het slechte einde is ondertussen ook geen cliché-breker meer maar de uitvoering was naar wens. Het zorgt er in ieder geval voor dat deze film zich dan wel niet enorm sterk onderscheid van 100 anderen, maar in ieder geval beter uitgewerk is.

Valt bij al nog mee. De special effects zijn niet slecht. De acteurs konden wel iets beter acteren. Heb al veel slechtere horrors gezien.

avatar van mcdaktari

Wat een ontzettende tegenvaller zeg is dit, het is gewoon triest, ze doen je geloven met de trailer dat het een hele creepy film gaat worden maar de trailer vond ik wel goed maar de film valt vies tegen. Dus als je de trailer al gezien hebt dan heb je eigenlijk zo'n beetje het spannenste van "The Apparition" al gezien en hoef je de film eigenlijk niet meer te kijken, mits je toch nog hoopt dat het een film word die je goed gaat vinden, zoals ook ik hoopte. Maar......dan kom je bedrogen uit. Ga de film toch maar kijken zou ik zeggen want je moet het toch zelf gezien hebben voordat je een mening kunt geven toch. En ook mindere films moet je gezien hebben vind ik.

avatar van Montorsi
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Bakvissenhorror die vooral niet eng lijkt te willen zijn.

Oke eerst maar de standaardpunten, de acteurs zijn echt om te huilen, en audiovisueel is het weinig soeps. Vooral de beeldtaal was verschrikkelijk primitief. Van die shots waarvan je al gelijk duidelijk is waar je op moet letten, en dat dan de hele tijd. Maar dan nog kun je zo'n film (enigzins) redden met wat spanning, originaliteit etc. Werkelijk elk shot wat nog enigzins angstaanjagend dreigt te worden (en dat zijn er niet bepaald veel) wordt te vroeg weggecut. Dat is ook een gave, een editor aannemen die consequent op het verkeerde moment de schaar ter hand neemt. Echt geen idee hoe je dat voor elkaar krijgt, het leek niet eens een gebrek aan talent, maar eerder bewuste keuzes om het niet te eng te maken.

Verder is het verhaaltje, ja.. saai... gebeurt eigenlijk heel weinig. En dan krijg je op een gegeven moment ook nog een ontzettend lachwekkend pseudo-wetenschappelijk stuk in de film, die uitleg... . Zegt wel genoeg dat die scenes de hele sloot aan clichéscenes wist te overstemmen.Godzijdank duurde het maar net aan een uur en een kwartier, en zag het er nog wel grappig uit hoe dat interieur dwars door de moren ging, maar ook dat maakte meteen duidelijk dat er veel te weinig mee gedaan werd.

Was gelukkig zo in slaap na de film, dat scheelde.

avatar van Spartaan1986
Film die een jaar op de planken heeft gelegen en wat mij betreft had ie daar best mogen blijven liggen. Sfeerloos en onorigineel. Het kabbelde maar een beetje voort zonder dat er iets opwindends of goeds gebeurde. De cast is ok,maar is niet opgewassen tegen het zeer magere plot.

avatar van glimmerman2000
Vrij aardig!

Niets is zo prettig, om een horror-film te kijken in bed!....Alles lekker donker, en het laptopje voor je:)...Ik had veel van deze film verw8!...Het viel wat tegen achteraf, al zaten er best vrij aardige scene's in!...De sfeer was ook prima, alsmede het acteerwerk!..Alleen het meisje in de film, die mij iets te vaak in haar ondergoed door het beeld loopt:S...Al heb je nu een goed figuur, maar dit leek op een wandelend skelet!

De film had van mij ook wel iets langer gemogen!....Ik zat er net lekker in, en de aftitels beginnen alweer!...Dass zonde!

avatar van Naomi Watts
Vrij aardig inderdaad.

Het concept is niet origineel maar zoeken naar originaliteit in dit genre is ook een haast onmogelijke opgave. Wat wel telt is dat de uitvoering naar behoren is en dat er gebruik wordt gemaakt van de Arricam LT is ook niet onverdienstelijk. Toch wel de beste apparatuur voor een horrorfilm. Visueel dus niets te klagen.

Film begint inderdaad niet erg sterk maar sfeer is wel aardig, en naarmate de film vordert begint de film zijn 'stride' steeds meer te vinden. Wat een aantal solide scenes oplevert. Het einde is dan ook niet zo sterk maar de film doet ook genoeg goed. Weinig tegenhangers die het qua uitwerking zo goed doen. En ja, mijn enor mzwak voor de mooie en idyllische van mevrouw greene kan ook geen kwaad.

Niet zo slecht als veel willen doen geloven.

avatar van Pazmaster
Niet slecht. Er hangt een redelijk creepy sfeer maar echt spannend wordt het nergens, zelfs geen leuke schrikmomenten. Ook het einde is een beetje vreemd. Leuk om een keer te kijken maar verder niet bijzonder. 2,5 ster

geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Vond 't een toffe film! Heb me zeker wel vermaakt.. vond het 'idee' achter de film mooi bedacht. Het concept en idee dat niet de groep scholieren deze demon aan het testen waren, maar andersom.

avatar van Daan258
Naja wat was dit onzin zeg, had totaal niet verwacht dat die zo onwijs slecht zou zijn.
Et was helemaal niet spannend, geen 1 schrikmoment en het verhaal was ook al helemaal niks.
Ik bleef maar wachten en hopen op het leuke gedeelte van de film, maar helaas kwam dat niet.