The Apparition (2012)

2,39

Horror / Thriller

geregisseerd door Todd Lincoln
met Tom Felton, Ashley Greene en Sebastian Stan

Wanneer er vreemde gebeurtenissen plaatsvinden thuis bij het jonge koppel Kelly en Ben komen ze erachter dat ze geterroriseerd worden door een aanwezigheid die per ongeluk om het leven kwam bij een parapsychologie-experiment op de universiteit. De aanwezigheid maakt ze het leven moeilijk en waar ze ook heen gaan, hij volgt hen. Ze besluiten de hulp in te schakelen van een expert, maar zelfs met zijn hulp is het misschien al te laat voor het koppel.

78 BERICHTEN 15 MENINGEN

ipman-99
"Once You Believe You Die." ... " !!!

Fantastische Horrorfilm !!! Ontzettend hard van weten te genieten ! Geweldige sfeer en spanning ! Geweldig acteerwerk en een puike soundtrack ! Ashley Greene is een opvallende verschijning ! Visueel valt er genoeg te beleven en de locatie waar het zich afspeelt geeft een bepaalde sfeer !

CJN11
Niet slecht

Ik had voor deze film toch andere hoofdrolspelers gekozen. Film begon langzaam en toen hij leuk begon te worden, was het al bijna afgelopen.

Toch zeker een mooie film en de tien minuten na de film was zeker de moeite waard om te blijven kijken, prachtige beelden en mooie muziek.

avatar van Minority_Check
veel te kort en er gebeurt veel te weinig

avatar van bjerik76
Wel een paar keer geschrokken, daar kijk je hem inmiddels voor.
special effects waren ook oke.
Het verhaal ging wel, maar ik begreep niet echt dat hele verhaal over dat expiriment , het doel ervan en hoe ze het wilde terug draaien.

Ik vond het eind echter snel afgeraffeld en slecht.
daarom toch een lage score.

avatar van huiguh
geen enkel schrikmoment, en op het moment dat het spannend leek te worden kwam de aftiteling

Best wel redelijk gegeven maar na het einde toe zakt de film in om van het einde maar te zwijgen....

avatar van AsianFreak
Enige pluspunt was de muziek. Voor de rest cliché-verhaal, zoals een grudge-moment.

avatar van LOTR-lover
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Ik weet niet zo goed wat ik er precies van moet denken. Vond de invalshoek wel origineel (is een keer geen standaard geest maar een soort demon-achtig iets wat je hoe dan ook in z'n greep houdt) en de special effects ook prima in orde. Maar toch mist er iets aan de film. Misschien is het verhaal niet pakkend genoeg, zijn de acteurs niet goed genoeg of is het gewoon het gemis aan een rode draad in het verhaal. Jammer, want er had zeker wel meer uitgehaald kunnen worden.

avatar van Richard_Voorhees
In het begin dacht ik nog: misschien komt hij wat langzaam op gang, maar een uur later was er eigenlijk nog niet veel gebeurd...
Een cast met redelijk bekende namen. Ik moet ook zeggen dat het acteerwerk niet verkeerd was, al waren sommige personages wel erg 'plat' (kwam eerder door het script dan door het acteerwerk).
Verder lijkt het in het begin allemaal nog wel redelijk interessant, maar de uitwerking is gewoon niet al te best.
Het verhaal lijkt soms een beetje van de hak op de tak te springen en de schrikeffecten hebben totaal geen effect. Verder lijkt er soms ook een poging gedaan te worden om spanning op te bouwen, maar helaas hebben de makers er niet in geslaagd om de spanning erin te brengen.
Deze dingen zorgen ervoor dat het helaas best een saaie film is geworden, waar voor mijn gevoel maar bar weinig in gebeurde.

avatar van cinderellaman

ik had meer verwacht
pinokkio was beter

avatar van james_cameron
Inferieur griezelwerkje, hopeloos clichematig en overwegend erg saai. Maar, belangrijker nog: de film is eigenlijk nergens eng of zelfs maar spannend, toch enigzins een vereiste binnen het genre. De personages zijn tevens behoorlijk vervelend. Valt er dan uberhaupt iets positiefs te melden? Jawel, na een uur en een kwartier is ie al afgelopen. Nou ja, al...

avatar van barcam
Deze B-horrorfilm mist twee noodzakelijk details in het genre: schrikmomenten en spanning.

avatar van TomaskeX

Komt deze niet in de cinema?

avatar van Layla!
Waar heeft iedereen deze gezien?

avatar van Flipman

Plot is gewoon een rip-off hiervan.

avatar van Noodless
Best wel een leuke invalshoek en een iets andere benadering van het bekende concept. Het verhaal wordt gestaag opgebouwd naar de climax met hier en daar wat schrikeffecten die meestal wel hun doel missen. Maar het is vooral de climax die verkeerd uitpakt. Te snel afgehaspeld zonder enige spanning. 5/10

avatar van Cinema072
Kom op!

Deze reacties van best aardige film zijn echt overdreven!

Dit is een van de slechtste horror films die ik heb gezien wat een saaie film er gebeurt helemaal niks op de lichtjes die aan en uit gaan na en de stront die op de muren zit.

Ik hoop dat hij in de flop lijst komt te staan.....

Zonde van je tijd mensen niet kijken!

avatar van knusse stoel
Redelijk goede griezelfilm waarin boven de middelmaat geacteerd wordt.
Helaas, de tijdsduur van de film is korter dan opgegeven, volgens mijn timers duurde hij nog geen 75 minuten, dan reken ik dus geen aftiteling mee!

avatar van tattoobob
Volgens mij rekenen hun wel met aftiteling hoor!

avatar van puppet master
Tja, wat moet je er over zeggen.
Een soort kruizing tussen The Grudge en The ring.
De leuke meid die er in meespeeld maakt de film nog enigzins te kijken.
Het verhaal is niet echt goed en de acteer prestaties ook niet.
Een keer gezien en dan de kast in, zeker geen 2de keer bekijken.

avatar van Peterke!
Dit is naar mijn mening een aparte horrorfilm. Het is wel eng, maar meer spannend eng. Niet echt eng, vanwege de horror. Het acteerwerk is behoorlijk goed! Alleen vind ik wel dat het monster of demoon of wat het ook was behoorlijk op dat ding van The Grudge leek. Dat vond ik dan weer jammer. Desondanks toch een zeer leuke film!

avatar van clockwork72
Ik vond 'm gewoon goed. Totaal niet orgineel natuurlijk maar ik kan van dit soort films gene genoeg krijgen. Zaten spannende en weirde momenten in. Al moet ik wel zeggen dat dat einde echt nergens op sloeg, had echt niet gehoeven.

avatar van Keane1983
zeer zeker geen slechte film.
Het begint allemaal vrij snel met een mooie en pakkende openingsshot. Waarna we langzaam opstarten met het stelletje.
Gedurende het eerste stuk zit er voldoende spanning in om boeiend te blijven. Naarmate de entiteit wilder gaat doen, voert de film ook de vaart mee op.
Verder kakt het verhaal nergens echt in of wordt nergens saai.
Acteerwerk is prima, camerawerk en score ook.
SXF zien er netjes uit en nergens echt overdreven.
Schrikeffecten zitten er niet zo heel erg veel in en ik kon ook niet zeggen dat de film ergens eng werd. Spannend wel.
Voor gore hoef je ook niet bij deze film aan te kloppen want die zit er simpelweg niet in.
Verder kan ik zeggen dat ik me wel degelijk met dit " haunted" filmpje wel heb kunnen vermaken, daar het verhaal misschien net iets te ver gezocht is.
Van mij een 3,0*

Was eerder slecht dan goed, gewoon super goedkoop gejat
Deze beginnende produceren heeft gewoon naar een aantal goede films gekeken en daarvan gejat
Kan hier niet meer als een 4 voor geven, en toen begon het indd spannend te worden, kwam de aftiteling hier had echt zoveel meer ingezeten, slecht geacteerd ook ! snap de mensen niet die het goed geacteerd vonden

avatar van Curriculum
Redelijk aangename film. Acteerprestatie waren inderdaad niet noemenswaardig. Desalniettemin compenseert de entiteit wel wat, maar waarom het moet lijken op een mens begrijp ik echter niet. Helemaal gezien het feit dat ze beweerden dat het geen menselijke geest was, maar een verschijning dat voor demonen en engelen bestonden. Toch wel merkwaardig dat het dan lijkt op een mens, maar wellicht was dit enkel een projectie van hetgeen waar zij bang voor was.

avatar van erik1677
Het begin gaat meteem goed van start, en ik meende weer echt met een retro-horror te maken te hebben.
Helaas waas alleen het begin zo, maar oke, nog steeds niet slecht.
Camerawerk is mooi, hoofdrolspelers wel aardig, de spanning en schrikmomenten laten niet te lang op zich wachten en het is allemaal wel mooi gemaakt eigenlijk.'
Alleen is het verhaaltje nu wel een keer gezien en behoorlijk uitgemolken.
En hebben we het nu allemaal wel een keer gezien.
Ik vind de film dus ook een beetje een kruising tussen ammityville horror (de oude), poltergeist (locatie) en paranormal activity. Maar vind deze film wel beter dan de laatste delen van die serie.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Posterpersonages.

Wegzakkend in de grote berg van aanbod weet The Apparition geen verschil te maken in horrorland. De poster is prachtig maar de personages weten amper te boeien. Een enkele scène kent een klein schrikmomentje, maar het houdt absoluut niet over. Echt gegriezeld wordt er namelijk niet, ondanks een enigszins originele invalshoek.

Doorsnee.

avatar van Nientje1980
Slecht, zeer slecht geacteerd, en slaat regelmatig helemaal de plank mis.
Ook het einde is gewoon prut.

avatar van vcrrr
Matig. Leuke effecten en wat schrikmomenten maar een belachelijk verhaal.