The Apparition (2012)

2,39

Horror / Thriller

geregisseerd door Todd Lincoln
met Tom Felton, Ashley Greene en Sebastian Stan

Wanneer er vreemde gebeurtenissen plaatsvinden thuis bij het jonge koppel Kelly en Ben komen ze erachter dat ze geterroriseerd worden door een aanwezigheid die per ongeluk om het leven kwam bij een parapsychologie-experiment op de universiteit. De aanwezigheid maakt ze het leven moeilijk en waar ze ook heen gaan, hij volgt hen. Ze besluiten de hulp in te schakelen van een expert, maar zelfs met zijn hulp is het misschien al te laat voor het koppel.

78 BERICHTEN 15 MENINGEN
avatar van wendyvortex
Film van 82 minuten met een aftiteling van bijna 10 minuten?
Nou ja, niet dat we veel interessants missen: spookhuisfilm nummer zoveel.
Plantjes gaan dood? Aanrecht vies? Vocht en schimmel in huis? Grote kans dat u slachtoffer bent van een parapsychisch experiment....in deze film wordt u het hoe en waarom precies uitgelegd.

avatar van Friday the 13 th
Er gebeurd veel te weinig. Enige scène dat iets of wat indruk maakte was deze met het laken.

avatar van JacoBaco
Deze film is kort, net als dit bericht, maar ik vind de film zeker wel oké.

avatar van duffs
een mix van paranormal activity,100 feet,de grudge en the possesion maken dit een degelijke film hij duurt niet al te lang presies goed er doet een aantrekkelijke dame mee die vind ik een beetje lijkt op dat meisje van twilght er wordt aardig geacteerd ook nog alleen wat ik een groot minpunt vond en wat ik van de andere films wel vond die ik noemde dat hij eigenlijk helemaal niet eng is wat een hooror film wel hoort te zijn vind ik ,maar er zaten wel heel brute special effegts in die ik nog niet eerder had gezien dus ik geef hem een dikke 6 jammer als hij ook nog lekker eng was geweest was hij perfect geweest en had ik hem een 8 gegeven maargoed vermakelijk in korte worden gezegt.

avatar van TomBroers
Vrij matige film, echt een tussendoortje niet meer en niet minder. Maar eigenlijk weet de film niet echt zon spannende horror sfeer te creëren, misschien is het verhaal daar gewoon te slapjes voor, of is de film gewoonweg niet eng genoeg... Aan het acteren ligt het wat mij betreft niet dat was best oké. Het verhaal is te slap, er is te weinig diepgang en de film is geen moment echt eng... en dan dat deja vu moment naar The Grudge was ook temenkrommend, gelukkig zijn de secial effects in orde en is het acteerwerk oké.

Al met al een nipte 5 voor deze "tussendoor" horror film.

2, 5*

avatar van Gang_Star
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Zeer matige film, waarin even voor de duidelijkheid niet Tom Felton Die maar een kleine bijrol vertolkt maar Sebastian Stan de hoofdrol vertolkt. De film zelf bevat weinig elementen van horror, met uitzondering van een entiteit, en voelt ook nergens als horror aan. Buiten dat naar mijn mening dit meer valt onder thriller, is de film zeer langdradig en bevat het maar weinig spanning.
Bij deze film werd het mij duidelijk dat je regelmatig een trailer niet kunt bekijken omdat het soms teveel weggeeft, naar mijn idee een duidelijk voorbeeld hierbij.

avatar van playah26
Slap snel afgeraffeld filmpje, budget was vast op?

Had veel meer in gezeten, gebeurd weinig, korte speelduur, 1x pissen tijdens de film en je mist de halve film.
Misschien voor een tussendoortje ok, meer ook niet.

avatar van DragQueen
Toch een prima Horror om eens te zien. De speelduur is gelukkig niet te lang, en de vaart zit er prima in. Bij vlagen toch wel spannend, al was het verhaal dan weer niet echt hoogstaand. Acteerwerk was ook vrij redelijk. 2,5 Ster.

avatar van ElkeX
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Prima film. Geen hoogvlieger, maar tenminste geen film waarbij ik me nodeloos ergerde aan de idiote handelingen van de personages. Had veel slechter verwacht dus was aangenaam verrast. Het mysterie bleef behouden omdat je de 'geesten' of wat het ook waren nooit echt duidelijk in beeld kreeg, en dat heb ik graag. Speelduur is echter wel wat kort, had langer mogen zijn. Ook ergerde ik mij aan de soundtrack, vond het maar een beetje vervelend achtergrondgeluid.

avatar van aspers
Pfff... Een van de slechtste horror films die ik in jaren gezien heb. Lag bij mij al een tijdje in de kast, en daar had hij beter nog even kunnen blijven.

Enige samenhang in de gebeurtenissen ontbreekt totaal (net als de chemie tussen de hoofdrolspelers trouwens) Het lijkt alsof ze hebben gegoogled naar klassieke horror/haunting elementen en deze bij elkaar hebben gedaan. Het voelt allemaal wat rommelig en geforceerd. Alsof ze er echt een goed verhaal probeerde omheen te breien. Dat hadden ze beter niet kunnen doen...

Er zitten een paar leuke vondsten in, en daarvoor, krijgt de film wel weer een paar credits. Maar verder is het echt een niemanddalletje...

avatar van Boeikens
Een zoveelste Paranormal Activity variant.

Ik hou wel van het genre en met de relatief korte speelduur, redelijke sfeeropbouw en klassieke schrikmomentjes keek de film nog lekker weg.
Toch miste ik wat actie en spanning om hem goed te vinden.

Ok als tussendoortje maar ver onder het niveau van bijvoorbeeld mijn laatst gekeken The Conjuring

avatar van Insignificance
Geen slechte poging, maar in een dichtbegroeid woud van soortgelijke films heeft het nogal wat moeite om zijn plekje te vinden. Temeer omdat het zich vooral richt op een beklemmende sfeer en dergelijke in plaats van als een razende tekeer gaan. Het weet zich verder ook niet te echt te onderscheiden van de rest.

Sounddesign is best oké, van de gebruikelijke plaagstootjes zal de trouwe kijker van dit soort horrors niet wakker liggen, maar naarmate de verschijning zich meer en meer roert, komen er toch wel aardige scènes voorbij. Wat ik Lincoln wel kwalijk neem, is dat hij het daaromheen zo nu en dan flink laat afweten.

Met het verplaatsen van het verhaaltje kapt hij in het afsluitende deel de spanningsboog enkele malen te rigoureus af, om het daarna op dezelfde wijze weer strak proberen te trekken. Daarmee verliest het wat van z'n grip. Dat er eentje als voice-over gaat dienen om de boel even uit te leggen, is teleurstellend.

avatar van acrazylady

duffs schreef:
er doet een aantrekkelijke dame mee die vind ik een beetje lijkt op dat meisje van twilght.

ze is ook dat meisje van Twilight. in Twilight speelde ze Alice Cullen.

favoriete films moet niet altijd bloed zijn. ik hou van zo films lekker griezelen maar meer met angst in plaats van bloed ja een horror film zonder bloed dat bestaat wel zeker niet?. maar oke soms komt het er gewoon in maar films met spoken en zo zo heb je een zo een film wel in zwart wit maar ei is op zich goed omdat de spanning er in zit. en deze ja fond ik ook wel goed. maar ja niet iedereen heeft de zelfde smaak de ene al wat meer bloediger films en de andere dan zo iets.

Voorspelbare niet echt spannende redelijke horror

Huilen met de pet op. Ik hou op zich wel (heel erg) van cliché spookhuis films met alles erop en eraan.. míts er ook nog een enigszins logisch of geniaal verhaal aan zit of iets in die buurt.. en alles ontbrak hier voor mij.

Ik vond hem niet spannend en ik irriteerde me kapot. Dit omdat ik door die ene die Alice in Twilight speelt en in deze film Kelly aan degene moest denken die Bella speelt in Twilight en daar heb ik een gruwelijke hekel aan. Vreselijke actrice. Dan had ik liever deze Kelly als hoofdperaonage in Twilight gehad.. die heeft tenminste nog een stralende lach.. Heeft he le maal niks met deze film te maken maarja moet je nagaan hoezeer deze film mijn aandacht uberhaupt al had.

avatar van keimpeS
Matige horrorfilm met z'n momenten, welgeteld één schrikmoment en dat ook nog voornamelijk door geluid uit achter-speaker ineens. Het acteerwerk is inderdaad slecht te noemen, bv de scene met de hond en hun/voornamelijk haar reactie die lachwekkend overkwam. Deze film is geen blijvertje, toch leuk om een keer te hebben gezien.

avatar van Daan258
Daan258 schreef:
Naja wat was dit onzin zeg, had totaal niet verwacht dat die zo onwijs slecht zou zijn.
Et was helemaal niet spannend, geen 1 schrikmoment en het verhaal was ook al helemaal niks.
Ik bleef maar wachten en hopen op het leuke gedeelte van de film, maar helaas kwam dat niet.

De laatste tijd ben ik wat films aan het herzien waarvan ik me weinig meer kan herinneren en benieuwd ben wat hoe ik er bij de 2e kijkbeurt van zou vinden.
Ook dit was daar 1 van. Ik kon me vrij weinig tot niks meer van de film herinneren dus maar weer is aangezet.
Het begon allemaal nog vrij aardig met een beetje onderliggende spanning en een aardige intro.
Ik was dus erg benieuwd naar de rest omdat ik nog wel wist dat mijn stem bij de film niet hoog was.

En ook ongeveer de eerste 30 tot 45 min was het allemaal aardig vermakelijk. Redelijk mysterieus en een aardig sfeertje aanwezig. (Dit kwam ook mede door de surround die best goed was bij de film)
Wat me ook opviel bij de eerste helft was dat de personage's gelukkig niet zo vreselijk dom overkwamen wat je meest wel ziet bij dit soort gelijke films, wel een klein pluspuntje dit dus.
Het acteerwerk kon er mee door maar niet bijzonder goed.

Ondanks dat er een aantal scene's in de film zaten wat we vaker gezien hebben bij films voelde de eerste helft van de film toch op een bepaalde manier anders aan als de meeste paranormal/haunted house filmpjes. ik vond het toch iets aparts hebben maar weet niet goed hoe dit te omschrijven.

Maar dan, helaas zakt de film vreselijk in na 45 min.
je blijft maar wachten en wachten totdat het allemaal wat meer los zal gaan komen maar dit gebeurd verder echt niet. Er is dan toch echt (wat ik ook al eerder vermelde) helemaal geen spanning te vinden in de film en leek het erg echt op dat ze gewoon helemaal niet heen wisten te gaan met het verhaal. Allemaal heel erg matig uitgewerkt en een erg zwak eind wat ook absoluut niet boeiend was. Zonde dit, want het had best een betere film kunnen zijn.

Toch ga ik mijn stem van een 1,0* ietsjes verhogen naar een 2,0*. Geen groot verschil maar toch moet ik toegeven dat de eerste 30 tot 45 min nog aardig vermaak was.