Friends with Benefits (2011)

geregisseerd door Will Gluck
met Justin Timberlake, Mila Kunis en Woody Harrelson

Nadat ze ieder een rampzalige relatie hebben beëindigd, besluiten een vrouwelijke headhunter en haar nieuwste klant om seksmaatjes te worden. Ze beloven elkaar om ermee te stoppen wanneer één van beiden emotioneel gebonden raakt. In het begin gaat het goed, maar al snel worden de twee vrienden verliefd en moeten ze erachter zien te komen wat ze voor elkaar betekenen.

avatar van Aapje81
Friends with Benefits is in mijn beleving een erg vermoeiende, rommelige en veel te gladde romantische komedie. Kunis en Timberlake hebben nauwelijks chemie en de dialogen die werkelijk nergers over gaan vliegen je om de oren. Het enige positieve aan de film zijn de bijrollen. Woody Harrelson en ook Emma Stone doen het erg leuk maar het voornaamste probleem van een fantasieloos scenario en vooral een slecht acterende Justin Timberlake is daar niet mee verholpen.

Zelfs Mila Kunis is irritant. Haar uiterlijk en een aantal naaktscene's doen daar niets aan af.

Zwak

KaterKaas
Still not gay?

Justin Timberlake verbreedt zijn acteerervaring in deze romcom met Mila Kunis. Hierin speelt hij art-director Dylan die een seksrelatie begint met zijn beste vriendin Jamie. Al gauw komen de twee erachter dat de liefde voor elkaar een hoge tol eist.

Het typische romantische, Amerikaanse filmpje wat we gewend zijn. Iets wat toch niet irriteert, ook al is het plot niet origineel.

Mila Kunis acteert hartstikke goed, net zoals de 'beginner' Justin Timberlake. Een goede chemie spat van het scherm af.

Een verrassende romcom die gewoon heel erg leuk is en niet verveelt.

Over het algemeen ben ik wel te vinden voor de "niet nadenken, gewoon kijken en lachen" films en dacht bij deze ook die ervaring te kunnen krijgen. Maar viel me behoorlijk tegen... Vooral het begin van de film vond ik een klein rampje. Daarna werd het ietsje beter.
Denk dat dit men eerste film was met Justin Timberlake. Maar ben zeker dat ik vanaf nu toch met een boogje rond de films ga lopen waar hij een hoofdrol in heeft.. Kon heel goed begrijpen waarom die sport verslaggever dacht dat hij "gay" was..
Neen het was niet mijn film.. en de kans dat ik hem nog eens herbekijk is zeer klein..

avatar van K. V.
'k vond het wel een leuke film. Natuurlijk wel een voorspelbaar verhaal, maar de film was wel grappig, 'k heb toch een aantal keren moeten lachen.
Toch een redelijk bekende cast, met zelf enkele leuke cameo's. Ze deden het allemaal wel prima.
Verder verveelde het verhaal niet en zag het er prima uit.
'k had weinig verwachtingen bij deze film, maar toch erg goed meegevallen.

Matige film waarin een man en vrouw besluiten een seks-relatie met elkaar te beginnen. De grappig bedoelde seks-scenes komen wel heel gekunsteld over. Deze romcom doet er te lang over om bij het voorspelbare einde te komen. De bijrollen zijn zowel leuker en ingevuld door betere acteurs.

avatar van mjk87
Matig. Wel beter dan tegenhanger No Strings Attached, maar dat was dan ook een onding eerste klas. Deze film heeft in elk geval een hoofdrolspeelster met iets meer seks, een mooier kleurenpalet en hoewel er altijd lakens zijn om de edele delen te bedekken zie je af en toe nog eens een naakte kont waarvan je denkt: ah, ze zijn dus wel naakt. Nog altijd een brave film, maar net iets minder braaf.

Verder gaat dit soort films nooit om de inhoud, want die is zo voorspelbaar als wat. Nee, het gaat om de chemie (die is er niet, alleen de lach van Kunis is mooi) en de spelers (Timberlake zal ik nooit fan van worden) en de losse situaties, en die laatste categorie was er nog wel bij momenten. Wel heb ik het deel 'humor' volledig gemist. Ten slotte duurt de film te lang. 1,5*.

avatar van mikey
1.5 ster voor de chemie tussen kunis en timberlake.

avatar van IH88
MatthijsGr00t schreef:
Fijn fris filmpje. Kenmerkend aan Friends with Benefits is de perfecte chemie tussen Mila en Justin. Zij tillen deze film net even naar een iets hoger niveau dan de gemiddelde romcom. Het verhaal is ondanks zijn voorspelbaarheid erg leuk en fris uitgewerkt. 3,5*

Sluit me hier volkomen bij aan. Goede bijrol ook van Woody Harrelson.

avatar van niethie
Een fijn, scherp, komisch en vlot eerste half uur waar je makkelijk de tijd mee vergeet, exact wat ik nodig had op een levenloze avond als die van gister, maar al snel moest het weer veranderen in zo'n zelfbewust hipster werkje dat zo overduidelijk anders wil zijn dan haar soortgenoten dat de geloofwaardig/oprechtheid al snel afzakt. Ik weet niet wat het is in de twenty-tens maar het lijkt wel alsof de Hollywood producenten er (weliswaar zo'n twintig jaar te laat) achter zijn gekomen dat de zoetsappige hap/slik formule (nu zelfs voor de al snel geëmotioneerde, ongestelde, door liefdesverdriet gekwelde, Ben & Jerry's etende vrouwen onder ons) niet meer werkt en ze het nodig achter dit op te lossen met een fake realistisch, meer uit het leven geroepen, maar ondertussen uit willekeurige indie-successen bij elkaar gesprokkelde randje, waar vrouwen boeren/scheten laten, John Mayer een gladjakker vinden, jongenshumor hebben en vooral seksualiteit een stuk opener behandeld wordt. Dat laatste valt opzich aan te moedigen maar buiten een plastic stunt-kont blijft het zich ten aller tijden onder de dekens afspelen. Bijzonder preuts voor een film die al meteen aan het begin een dialoog heeft over dat hetero mannen ook best kunnen genieten van een vinger in hun kont.

Mensen die mijn berichten een beetje volgen zullen dat een rare uitspraak vinden aangezien ik bij genre-collega's vaak geklaagd heb over het ontbreken van realisme, waardoor mijn reputatie als hopeloze romanticus ook een beetje gevaar loopt, dat is misschien ook wel een beetje zo maar ik weet zo even niet wat erger is want hoe cynisch je hoofdfiguren ook zijn, uiteindelijk weet je toch wel dat ze elkaar aan het eind weer ergens op een vliegveld staan te tongen met een cheesy popdeuntje eronder, iets wat ze zelf halverwege de film zo belachelijk maakte. Bovendien is anderhalf uur naar het zure gezicht van Mila Kunis kijken ook niet echt bevoordelijk voor de potentie. het luisteren naar haar stem ook niet trouwens. Dan had ik liever Emma Stone, wie ze met een zielige cameo van nog geen 5 minuten hebben afgedaan, in die rol gezien. Timberlake en Harrelson waren dan wel aardig en gelukkig zijn de humor en het scenario bij vlagen wel aanstekelijk waarbij ik mijn negativiteit af en toe ook wel even opzij kon leggen, daarbij heeft jaar en plotgenoot No Strings Attached bewezen dat het allemaal nog een stuk slechter kan. (2,5*)

Leuke romcom met een aantal fijne twists op z'n tijd. Timberlake en Kunis hebben een goede chemie samen. Onderhoudend en grappig genoeg.

avatar van VincentL
Friends with Benefits

Omdat er in deze tijd werkelijk niets meer op tv is, keek ik deze toen die langs kwam op RTL 5, natuurlijk. Direct gevolgt door No Strings Attachted besloot ik beiden maar te kijken; dan zou mijn avond lekker snel om zijn. Na deze had ik echter geen kracht meer om aan de volgende te beginnen. De zoetsappige preutse semi-porno kwam me wel de neus uit. Leuk als je twaalf bent, maar die leeftijd ben ik reeds ontgroeid.

Want naast een ontzettend voorspelbaar, clichématig en ook saai plot heeft de film niets meer te bieden. Gluck heeft besloten even makkelijk te cashen en alle hopelozen onder ons naar de bios te lokken, in de hoop een tepel van de schone Kunis op te vangen. Mila weet echter de dekens op fenomenale wijze tijdens het spel der liefde, dat hier grandioos misbruikt wordt, precies over haar borsten en heupen te laten glijden zodat alles aan het oog onttrokken wordt. De fantasie is levendiger dan het beeld, maar een harde kan je er niet van krijgen. De ontzettend zwakke aaneenrijging van inhoudsloze seksscènes die tussen pornografie en komedie in vallen blijken een gapend, leeg gat te zijn. De daarop volgende drama - hoe kan het ook anders - is van een nieuw staaltje laag niveau. Toch heeft de film ook zeker humoristische waardes, belichaamd in het schaamteloze personage van Patricia Clarkson, die totale schijt aan alles en vooral zichzelf heeft.

Justin Timberlake heeft mij nooit weten te bekoren als acteur. Als zanger is hij in mijn optiek beter op zijn plek. Lekker bij laten Justin. Ook hier lijkt hij totaal niet in zijn rol te passen. Zijn karakter matcht niet met zijn looks, zijn looks matchen niet met zijn sekspartner en zijn sekspartner matcht niet met zijn karakter. Zwakke rol.
Bij Mila Kunis kan je zien dat ze in louter dit vak gezeten heeft, al zou ze zonder haar leuke koppie en strakke lijnen misschien niet tot hier zijn gekomen. Ze speelt beter, maar dat maakt haar nog niet goed. Aardig.
Patricia Clarkson was alleraardigst. Zij wist mij het meest te bekoren in deze matige productie. Met haar overdreven zeventiger-jarenmentaliteit is ze een van de meest toegevoegde waardes.

De films steekt zwak in elkaar. Naast een saai verhaal is het allemaal behoorlijk beroerd in beeld gebracht. Vooral de erotische scènes zijn zwak. Niet dat ik nu dorst naar geslachtsdelen, maar de krampachtigheid waarmee vooral dekens te zien waren stoorden mij aanzienlijk. Mila en Justin moeten zich een wrap gevoeld hebben. Daarnaast was er weinig romantiek in het geheel te beleven. Zelfs op het einde. Hierdoor ontstaat een constant gebrek aan sfeer dat de film vooral saai maakt.

Friends with Benefits is volgens de Amerikaans-Republikeinse kuisheidsregels een fantastisch werk geworden, maar hier in het doorontwikkelde Nederland een saaie zit. Geef mij dan maar Game of Thrones: bier, geweld en tieten. HBO heeft wel door hoe het moet.

avatar van love_xxx
Leuk tussendoortje, maar kan helaas niet als hoofdgerecht geserveerd worden.

avatar van Mr-Mcmovie
Een typische hollywood cliché.

Vond Timberlake beetje TE gay achtig in deze. Ook Kunis had er precies niet veel zin in, maar natuurlijk vermaakt Friends with Benefits voor een keertje te kijken wel maar veel speciaals is het niet echt vond ik.
Ook Woody Harrelson die op de proppen kwam opduiken vond ik niet zo best hier.

avatar van IH88
“Why don't they ever a make a movie about what happens after they kiss?”

Friends with Benefits is pretentieloos vermaak met twee charmante hoofdrolspelers. Dit soort films staat of valt bij de chemie die de twee hoofdrolspelers hebben en Timberlake en Kunis hebben zichtbaar plezier met elkaar. Vanaf het moment dat ze elkaar ontmoeten op een vliegveld spat de lol ervan af en het verhaal wordt met veel vaart en flair opgediend door regisseur Will Gluck.

De film wil soms wel heel erg apart, gedurfd en excentriek zijn waardoor de situaties en dialogen wat gemaakt overkomen, maar vooral in het begin stoort dat nog niet. Wanneer Kunis en Timberlake hun “friends with benefits” mantra in de praktijk brengen begint de gekunsteldheid van hun dialogen wel heel erg op te vallen maar Kunis en JT weten het nog aardig te verkopen. Wanneer ze naar Los Angeles gaan om de familie van Dylan op te zoeken komt er de onvermijdelijke ruzie en verwijdering maar gelukkig behoudt de film hier wel zijn flair en worden de familieleden van Dylan gespeeld door sterke acteurs die kleurrijke personages neerzetten. Woody Harrelson speelt een bijrol waar zo'n beetje ieder romcom cliché in samenkomt maar wat blijft die man toch charismatisch en kleurrijk. Harrelson is hilarisch en ik had met gemak 90 minuten naar zijn droogkomische oneliners kunnen luisteren. Het “alles komt goed” einde wordt origineel gebracht en dat is in dit soort films al het halve werk. Friends with Benefits wordt door het hoge tempo, de twee hoofdrolspelers, Woody Harrelson en de muziek nergens saai en het kijkt allemaal lekker weg. Soms is een filmavond dan al geslaagd.

een leuke film.heb me prima vermaakt.wel grappige stukjes zitten er in.heb een paar keer best wel gelachen.met een goeie cast.ook een leuke rol van woody harrelson.

avatar van bengeltju
Leuke film.. humor en romantiek in een prima combinatie.. ook best herkenbaar uit het dagelijks leven.. was elk einde maar zo..