Friends with Benefits (2011)

geregisseerd door Will Gluck
met Justin Timberlake, Mila Kunis en Woody Harrelson

Nadat ze ieder een rampzalige relatie hebben beëindigd, besluiten een vrouwelijke headhunter en haar nieuwste klant om seksmaatjes te worden. Ze beloven elkaar om ermee te stoppen wanneer één van beiden emotioneel gebonden raakt. In het begin gaat het goed, maar al snel worden de twee vrienden verliefd en moeten ze erachter zien te komen wat ze voor elkaar betekenen.

avatar van mrkos
Erg vermakelijke film Lekker sfeertje verstand op nul en kijken...

Gewoon een dikke 4.0 hoor!

avatar van Justinvdk
Prima film. Vond hem toch wel best leuk. En verdorie wat ziet Kunis er toch leuk uit.

Erg leuke film. Simpel verhaal op een leuke manier geacteerd. Iedereen weet wat het is om verliefd te zijn en de problemen die daar bij komen kijken. Doordat ze verliefd worden is het wel een klein beetje een clichéfilm en het einde al helemaal. Dat is alleen helemaal niet erg.

Over de acteurs kan ik ook erg kort zijn. Timberlake is de mindere van de twee, maar doordat er een goede chemie tussen hen is stoort dat niet. Kunis heeft natuurlijk ook nog haar uiterlijk mee (krijgt de film een halve ster hoger voor). Door de goede chemie is er ook een leuk soort humor. Alles bij elkaar kom ik zeker aan 3.5* voor de film. Met die halve ster erbij maakt dat dus 4*

avatar van Ste*
De film begint erg vermoeiend en best vervelend. Jamie is een vermoeiend en bijdehand personage, en ze praten allebei ook enorm snel. Had geen ondertiteling en moest af en toe flink m’n best doen.

Het eerste half uur is het allemaal overdreven open en expliciet. Ik heb niks tegen seks en naakt in films, maar in een Amerikaanse romkom als dit vond ik het af en toe nogal… ja, genant ofzo. Echt ‘kijk ons eens open en schaamteloos zijn’. Ik zal wel even met mijn oren te klapperen bij die opmerking over een vinger in de anus. Dat verwacht je niet bij dit soort films, het was nogal out of place.

Feitelijk gaat heel de film eigenlijk nergens over. Best knap dat er ruim anderhalf uur gevuld is met niks. Een hele hoop onnodige zaken, alleen om de film op te vullen. De demente vader was ook een hopeloze poging tot wat drama. Absurde scene ook, bij het Hollywoodsign.

Verder tja. Nogal hip, iPhones en iPads all over the place. Hou ik niet zo van.

Het was licht amusant, de hoofdrolspelers en de zomerse sfeer in New York en LA maken het nog kijkbaar, maar dat was dan ook alles.

avatar van Pitakaas
Dat Friends With Benefits totaal niets nieuws brengt wordt me snel duidelijk... Gelukkig is de film niet preuts en lekker eigentijds, wat de kijkbaarheid zeker ten goede komt.
Dat de film toch een klein beetje boven het maaiveld uitsteekt is te danken aan de cast (marry me Kunis) en dan vooral de chemistry tussen de twee.

Het is dan ook wel een beetje jammer dat Gluck er een humor in gaat gooien waar ik niet op zit te wachten. Waar Harrelson als homofiele sportsredacteur nog wel semi-grappig (alhoewel ongeloofwaardig) vind, is de moeder van Jaimie echt een doorn in het oog. In principe had de vader van Dylan er ook wel uit mogen worden gelaten, maar blijkbaar was dit personage essentieel in het verhaal. Nouja, so be it.

Het cliché slot past natuurlijk uitstekend in de film, en ik had ook niets anders verwacht. Leuk tussendoortje, als je kijkt naar het genre een kleine aanrader.

leuke en vermakelijke film om naar te kijken. er is niets mis mee.

avatar van Norma
Romantische komedie die nadrukkelijk probeert om hip te zijn. Op sommige momenten werkt het, maar grotendeels is het ergerlijk. Voor Kunis en Timberlake geldt een beetje het zelfde; zo nu en dan een aardig moment, maar grotendeels lijkt het acteerwerk van die twee nergens naar. Tamelijk vervelende typetjes zetten ze ook neer.

Ondanks alles kijkt de film redelijk vlot weg, maar hij mist personages die een bepaalde charme hebben waardoor je de film gebrek aan originaliteit zou vergeven omdat je ze alle geluk van de wereld gunt. Ook wordt er nog een halfslachtige poging gedaan om het verhaal wat meer drama en diepgang te geven door een beetje out of the blue de familie van Timberlake op te voeren, maar erg lekker uit de verf komt het allemaal niet.

avatar van El ralpho
Alles uit de kast

Friends with benefits probeert tegen te spreken wat het eigenlijk gewoon zelf is. Een wandelend cliché in de wereld van de romantische komedies omdat dit genre simpelweg ook gewoon voorspelbaar is. man ontmoet vrouw, ze draaien om elkaar heen en komen uiteindelijk toch bij elkaar. Ook in deze film zal dat weinig anders lopen. De troef van deze film is echter zijn opzet. Twee vrienden beginnen namelijk een sex relatie en hebben van meet af aan geen enkele intentie om een relatie te starten.

De film probeert dit zelf ook nog even te benadrukken door vrij in het begin zelf dit soort films volledig in de zeik te nemen en af te branden. Al gauw begint je op te vallen dat de originele opzet naarmate de film vordert steeds meer los begint te laten en uiteindelijk verloopt zoals ''al die andere romantische komedies''. Hierdoor wordt je aan de ene kant teleurgesteld omdat de makers met deze scene eventuele verwachtingen kweken, aan de andere kant kun je het zien als een flinke dosis zelfspot waarmee de makers behoorlijk wat lef tonen om vervolgens toch exact hetzelfde te doen.

Wat het niet erg maakt dat ze dit doen ligt beslist aan de hoofdrolspelers. Timberlake zet een sympathieke gast neer, en tja, wat valt er nog te zeggen over Kunis? Nog steeds een bijzonder aangename verschijning om naar te kijken. De sterke en geloofwaardige chemie tussen de twee maakt het verder volledig af.

Wat het vervolgens helaas wél erg maakt om naar deze film te kijken is toch dat het weinig vernieuwing brengt. Natuurlijk weet je dit bij aanvang als je aan de film begint maar toch hoop je dat het ergens anders zal zijn. Uiteindelijk kan ik je melden dat als je een hekel aan dit soort films hebt deze gerust links kan laten liggen. De combinatie Timberlake-Kunis maakt het nog wel enigszins genietbaar maar helaas is er meer wat aan de film schort dan dat wat hem goed maakt.

Zo is de ontmoeting tussen de twee personages ongeloofwaardig, zorgt de film zo nu en dan voor een subtiele glimlach maar wordt het nergens echt grappig en was een kleine anderhalf uur meer dan genoeg geweest dan de ruime anderhalf uur die er nu voor uitgetrokken wordt. Ook de nodige drama wordt er naarmate de film vordert aan de haren bijgesleept wat ook puur aanvoelt als goedkoop sentiment om de film zogenaamd ''een hart'' te geven. Een nipte voldoende voor als je niks beters te kijken hebt én een aardig alternatief voor als je je toch een keer wilt opofferen voor je vriendin/date om een romantische film te kijken. Je hebt ze wel eens erger gezien.

Ik vond het echt een leuke film, vond het jammer toen die afgelopen was. Ik had hem al heel lang op me computer staan en had 'm nog niet gekeken ik vind dat Mila echt onwijs leuk acteert en kijk graag naar d'r ook in That 70's show en Black Swan. Was alleen bang dat Justin echt de film zou verpesten maar dat is dus echt niet gebeurt! me compliment hij heeft het onwijs goed gedaan en heb er echt van genoten.

Kon me niet boeien. Mijn vriendin wel. Weten we misschien meteen waar het aan ligt.

avatar van Pazmaster
De zoveelste clichématige 13 in een dozijn romkom. Jongen ontmoet meisje, ze worden verliefd, krijgen ruzie en uiteindelijk komt alles weer goed. Eigenlijk niets nieuws of verfrissends in deze film. Het acteren kan ermee door maar daar is alles wel mee gezegd. De humor is ook ver te zoeken hoewel ik toch 2 keer heb moeten lachen. Alleen daarom toch nog een magere 2,5 ster

davez
De film bekeken voor het concept en de hete Mila. Na een kwartiertje weet je echter dat dit niks anders dan een romantische komedie is. Enkele leuke momenten en voor de rest wat goofy zijpersonages. Halverwege dwaal je zeker af tenzij het genre je ligt. Je moet er voor in de stemming zijn vermoed ik. Mila kunis heeft wel een vreselijk irritant stemgeluid maar daar kan ze natuurlijk niks aan doen.
2 sterren voor aardig maar niet onvergetelijk.

avatar van petervp
Zeer leuke film en heb goed gelachen! Zeker kijken, aanrader! 4*

avatar van schram101
Net als vrijwel iedere recente (romantische) komedie heeft ook Friends With Benefits een chronisch te kort aan goede grappen. Gelukkig vervalt de film niet in de flauwe sexistische scheldkannonades dus blijft echte ergernis de kijker bespaard maar een niet grappige komedie is natuurlijk sowieso lastig uit te zitten.

Gelukkig is Mila Kunis er nog zullen we maar zeggen.

avatar van brabusRUS
Leuke idee en leuke Mila Kunis, alleen beetje jammer van Justin Timberlake. Hoewel hij in deze film nog best redelijk was, vind ik het geen goede acteur. Vooral het eerste half uur is niet zo goed. Hij acteerde niet zo goed en is niet grappig. Had liever iemand anders gezien. Ashton Kutcher zou top zijn. Ondanks dit heb ik mij toch prima vermaakt met deze film. Het verhaal, de setting, Woody Harrelson en Mila Kunis (!!!) maakte veel goed!

Niet beter dan No Strings Attached, maar hier hou ik ook wel van!

avatar van rkdev
Vermakelijke film. Justin Timberlake deed het prima, en Mila Kunis:

avatar van Timothyvdmeer
zeker vermakelijke film. Vond Jusitn zekerniet slecht spelen.
En Harrelson blijf ik altijd waarderen. Kunis doet het ook zeker goed. Jenna Elfman had ook een leuke bijrol.
Verder leuke film met leuke momenten.

avatar van moviemafketel
Onderhoudend romcommetje dat nergens de middelmaat ontstijgt. Chemie was er wel redelijk tussen Timberlake en Kunis. Toch wel belangrijk met een script als dit waar ze toch een paar keer uit de kleren gaan. De zijplotjes zijn er een beetje aan vastgeplakt om een beetje drama erdoorheen te flansen. Niet perse nodig geweest wat mij betreft. Vond de setting wel erg vlot en van deze tijd. Harrelson die wel vaker dit soort rollen heeft gespeeld schaamt zich nergens voor en dat zorgt hier en daar voor een vrolijke noot. Moeder van Kunis werkte op mijn zenuwen. Irritant flower-power-wijf. Film had ook nog wel iets korter mogen duren. Toch overall wel kijkbaar. 3 sterren.

Geniaal... Tsja, das misschien ook wel wat overdreven, maar de grappen volgen elkaar in hoog tempo op. Vooral wanneer de twee - overigens uitstekend acterende - hoofdrol spelers hun zogenaamde vrienden sex hebben. Nee, je moet deze film niet kijken als je alleen de Oscar waardige films wilt zien, maar wanneer je twee uurtjes film wilt kijken, zonder teveel na te denken, is dit zeker een aanrader.

avatar van Vinokourov
Tsjongejongejonge, ik heb nog best een hoge pet op van Justin Timberlake en Mila Kunis, maar hier waren ze gewoonweg strontvervelend. Timberlake blijft maar op de vlakte en is vooral saai, Kunis leuk om te zien, maar maakt het er niet leuker op met haar hautaine gedrag. Uiteraard wordt een vader met Alzheimer er weer bij de haren bijgetrokken om de film enigszins dramatische diepgang te geven. Tsja dat slaat natuurlijk nooit aan. Overigens vrees ik dat door de kijk-deze-film-eens-hip-zijn-qua-dialogen dit over tien jaar een gedateerd lachertje is.

avatar van komerad
Het label "komedie" onwaardig. Er mocht gerust "romantische komedie" gestaan hebben dan wist ik tenminste op voorhand al dat dit weer zo'n 13 in een dozijn ging zijn.

Geen onaardige film als je van romcoms houd.

avatar van van duijn
Weinig leuke grappen en erg voorspelbaar zoals elke romantische komedie, lichtpuntjes zijn vooral Timberlake die het wel aardig doet, Emma Stone met een klein rolletje en Mila Kunis die mijn jaloezie jegens Ashton Kutcher keer op keer weet te vergroten, wat is dat een mooie vrouw zeg.. *2,5

avatar van TomaskeX
Echt een heel grappige film! Mila Kunis en Justin Timberlake spelen hun rol met verve. een van de beste komedies van de afgelopen jaren

avatar van edwinoudenes
Wat mij stoorde in de film dat er gewoon geen rustmomenten waren in de film. Er wordt gewoon nonstop gepraat. In een enorm tempo en met enorme spreeksnelheid vliegen de dialogen voorbij.
Op deze wijze wordt je bijna verplicht NIET na te denken tijdens het verhaal, wat waarschijnlijk ook de bedoeling is van het hele gebeuren.
Zo wordt ook meteen duidelijk wat voor soort film het is.

avatar van mystica
Leuke en grappige film. Soms ging het allemaal wat te snel en niet elke kwinkslag was mij duidelijk maar het grote geheel van deze film was really funny. Ik ben niet zo'n liefhebber van romannetjes en komedies maar deze film kon ik wel waarderen.

Twee mensen met hechtingsproblemen die heel voorzichtig net als egeltjes uiteindelijk iets krijgen. Mooi uitgewerkt de psychologie achter de hechtingsproblematiek en tevens het schaamte aspect achter wat "een ander ergens van vindt" in relatie tot diverse onderwerpen.

Kijkt lekker weg en is wel schattig verder.

avatar van Masterbrain
Heb deze gelijk na Fools gold bekeken samen met mijn vriedin , en we vonden Fools gold veel beter qua emotie, humor , Romantiek en Entertaiment , met deze waren we al na een uur klaar mee.Slechte verhaal en matige film ,maar aan de actering is niets op aan te merken op Justin Timberlake als uitzondering dan.

avatar van kuiponok
Niks mis met deze romcom, dus prima vermaakt.

avatar van Sarasani
Standaard verhaal maar verrast door het goede spel van Justin Timberlake.

laundromat
Ik ben ziek en dacht doe deze even...uitgekeken....redelijk vermaakt. Niet door het verhaal, maar door prima spel van Timberlake en gastrollen. Leuk voor een keer...

avatar van Fryce
Moest er erg inkomen. Hoofdrolspelers na mij idee ook.