Friends with Benefits (2011)

geregisseerd door Will Gluck
met Justin Timberlake, Mila Kunis en Woody Harrelson

Nadat ze ieder een rampzalige relatie hebben beëindigd, besluiten een vrouwelijke headhunter en haar nieuwste klant om seksmaatjes te worden. Ze beloven elkaar om ermee te stoppen wanneer één van beiden emotioneel gebonden raakt. In het begin gaat het goed, maar al snel worden de twee vrienden verliefd en moeten ze erachter zien te komen wat ze voor elkaar betekenen.

avatar van C28
C28
oh my god, wat is dit een K-film zeg, sorry maar dit gaat voor mij niet werken beste Justin, ga maar weer liedjes maken jonge, een 0.5 MAXXX!

avatar van Moemsie
Ben het enigszins eens met het commentaar van james_cameron, maar hou wel van de standaard romantische komedie als de chemie maar klopt tussen de hoofdrolspeleers...en dat was hier wel t geval

helemaal niet slecht! was leuk om volgen, de dialogen waren allesbehalve saai, en veel dat ik gewoon krom lag van het lachen! voorspelbaarheid, cliché, gho ja wat verwacht je bij films als deze?;)
het is de manier waarop de cliché naarboven gebracht word dat telt voor mij, en in deze film heb ik me er geen second aan geërgerd...
veel te danken aan het acteerwerk ook, justin goeie rol afgeleverd hier, en vooral mila kunis waar ik maar niet genoeg van kon krijgen;) she iiiiis HOT!

hoedanook, vree aangenaam verrast door deze film;)

Dit lijkt mij echt weer zo'n walgelijke film. En dan ook nog met Justin Timberlake... ik pas.

avatar van SaNDuTjE
Erg tegenvallende romantische komedie die nergens origineel of zelfs komisch wordt. Vooral Kunis overtuigt niet in haar rol en heeft totaal geen chemie met Timberlake. De dialogen zijn op, een enkele na, verre van grappig en ontbreken creativiteit. De vele clichés stapelen zich op om vervolgens (onder het 'genot' van een flashmob) met de groots denkbare te eindigen.

Saaie film met geijkte grappen en 2 hoofdrollen zonder chemie. Geen aanrader.

avatar van ankiepankie1
An sich een grappige film, hoewel ik me het eerste kwartier groen en geel ergerde aan het gekrijs (waarbij één lange rij van ingestudeerde afzeikopmerkingen werd gespuid) van Kunis! Een zeldzame snerpstem die je oren lieten piepen!
Later in de film leek het of ze iets verzachtte en werd het minder storend

Verder was de film wel grappig, je moet er een beetje voor in de mood zijn. Hij is érg voorspelbaar en zo af en toe wat onrealistisch, maar goed...voor een gezellige meidenavond uit zonder enige vorm van diepgang is hij prima geschikt.

Beetje jammer dat er toch gepoogd werd die diepgang in te brengen door de vader van Dylan die Alzheimer heeft. Die plank wordt echter volledig misgeslagen, helemaal als er vervolgens nog geprobeerd wordt er een lollige draai aan te geven.

Waar ik me echter vooral aan stoorde was de zaal vol gillende vrouwen in Pathe Arena, waar ik deze gisteravond tijdens ladiesnight bekeek; bij elk flauw grapje moest de helft van de aanwezigen een oerwoudachtig geloei laten horen...heel storend! Maar goed, dat staat natuurlijk hélemaal los van deze film!

Kortom, alleen kijken als je in de stemming bent voor een doorsnee romkom en anders lekker laten gaan!

avatar van queenie
Gemiddeld filmpje. Had er niet zo veel van verwacht. Toch leuk om een keer te kijken. Zitten wel een paar flauwe stukjes in, maar over het algemeen gaat het wel. 3*

Heb de film gisteren gezien en vond hem erg leuk, zeker een aanrader!

herder
Sex with Benefits is wel een gepaster titel eigenlijk.

avatar van Shinobi
Vanmiddag in de bios gezien en best wel een vermakelijke film moet ik zeggen.

Er zit zeker wel chemie tussen Timberlake en de wonderschone Mila Kunis.
En opvallend veel bekende support acteurs zoals: Woody Harrelson die een erg grappige rol als een homo neerzet, Elfman, Jenkins en zelfs de echt kleine rollen die Emma Stone en Samberg voor zich nemen als de exen. Met een vermakelijke optreden van Segel die in de erg foute romcom speelt op tv inclusief clichés en foute muziek.

Verder zitten er wel wat herkenbare momenten en dat het uiteindelijk tot een happy ending lijkt kon je al vanaf het begin zien, maar desalniettemin blijft het mooi om te zien.

Dikke 3,5 sterren.

avatar van wwelover
Het viel me heel erg mee, het is namelijk een redelijk uitgekauwd concept ondertussen maar ik heb me erg vermaakt. Niet zo zeer door het verhaal, maar de grappen zijn vaak erg leuk en de chemie tussen Timberlake en Kunis was ook aanstekelijk. De uitschieters in de film komen wel weer af van Woody Harrelson. Echt een geniale gast is dat en ook hier steelt hij de show als super foute homo. Zeker een leuk voor een keertje. Maar ze moeten nu wel stoppen voorlopig met dit thema.

avatar van SmackItUp
Juist omdat zo'n soort verhaal altijd wel aanslaat bij het publiek, komen er steeds meer "remakes" de filmwereld binnen. Dus originaliteit wederom onvoldoende. Laat het wel even duidelijk zijn dat ik persoonlijk niks tegen dit soort films heb en er ook vaak wel smakelijk om kan lachen. Heb uiteraard genoeg romantische komedies gezien, waarvan dit toch wel een van de betere. Plezierige grappen, diepe dialogen en oog voor detail maken Friends with Benefits tot een goede romcom. Uiteraard wel met de gebruikelijke minpunten die bij dit soort films eerder een regel zijn dan uitzondering.

avatar van nightfly1982
Ik vond het een vermakelijke, leuke film.

Er was wel degelijk chemie tussen die twee, maar dat is mijn mening.
Wat een prachtige vrouw trouwens...!!!

Het is idd een standaard feel good movie zoals er al zoveel zijn. De opbouw en einde zijn 9 van de 10 keer hetzelfde.

Maar des al niet temin, goed acteer werk, leuke personage, hier en daar ontroerend en vertederend...

Gisteren op verzoek van een vriendin gekeken in de bioscoop. Ik wilde na 20min al weg lopen. Had echt meer van de film verwacht. Film kent totaal geen diepgang en kon maar om enkele grappen de humor ervan in zien (dus niet lachen).

Wat vooral opviel was de magere script, helaas! Als je Hitch ernaast zet dan snap je direct wat ik bedoel.

Ik was erg benieuwd naar de acteer prestaties van Justin Timberlake en moet eerlijk toegeven dat ik hem goed vond. Hij acteerde niet te geforceerd en kon zijn rol vrij goed vertolken.

Conclusie: Zeer magere script met twee leuke acteurs, maar geen tweede keer voor mij.

avatar van fappie
Erg matige film.
Slap verhaal, hoofdpersonen hebben ook geen doel. Acteerwerk van Timberlake was niet heel sterk. Verder wel goede beelden, maar al die continuiteitsfouten vielen ook wel op in de montage. Beetje rommelig.

avatar van Kippie.
Nee. Het begint al slecht: de film komt echt enorm stroef op gang, waarna je na een stuk of 20 minuten eindelijk een beetje in de film zit. Het merendeel van de grappen kwam totaal niet aan. Ook de rol van de homoseksuele man heb ik met een stalen gezicht moeten doorstaan. Elke minuut dat hij in beeld was, had ik zin om met dingen te gaan gooien. Wat een ergernis. Dan Timberlake en Kunis, die het naar mijn mening niet onverdienstelijk deden. Ook de stijl en sfeer van de film waren naar mijn mening goed. Ik moet hierbij even de vergelijking trekken met No Strings Attached, waarbij de sfeer en stijl me meer stoorden dan bij deze film. Friends with Benefits ziet er naar mijn mening qua kleurgebruik beter uit.

De dramatische wending omtrent de Alzheimer van Dylans vader kwam echt uit de lucht vallen en paste totaal niet in het verhaal. Het irriteerde meer dan het ontroerde. Natuurlijk komt het "Live life to the fullest" leermoment ook hier om de hoek kijken, iets waar ik me ook erg aan stoorde. Desalniettemin geef ik deze film niet het laagst haalbare aantal sterren, vanwege de mooi geschoten beelden en dito locaties, Kunis & Timberlake (al waren ze niet al te best) en de stijl van de film.

Dan ga ik nu voor de laatste keer de balans opmaken tussen No Strings Attached en Friends with Benefits, en moet daarbij concluderen dat Friends with Benefits me teleur heeft gesteld. Jammer.

ik vond hem eigenlijk best wel leuk. Vond de chemie redelijk aanwezig en beide hoofdpersonen zijn leuk om naar te kijken..

kwa verhaal is het 3x niks natuurlijk, maar zo voor een saaie zondag is hij prima te pruimen. 3 sterren

Ik vond het een leuke film! Justin Timberlake doet het prima in een film als deze Ik was echt bang dat ik me aan hem zou gaan irriteren, maar dat was niet zo gelukkig.
Het verhaal was leuk met leuke stukken/grappen ertussen, zoals de stukjes op het begin waar ze voor de eerste keren sex hebben en de flash mob. Ook de flash mob op het einde vond ik een heel erg leuke toevoeging. Dat ze het verhaal met Dylans vader er tussen hebben gezet, ontroerde mij wel. Ik vond het een boeiende toevoeging, die ervoor zorgde dat de beide personages een stuk beter uitgewerkt werden.
Al met al een leuke romantische komedie met toch weer een cliche einde, en leuke grappen waar ik om heb moeten lachen. Woody Harrelson was een tikkeltje overdreven, maar ik kon er wel mee lachen

*3.5

avatar van Emma'
Wat een teleurstelling. Toen ik hoorde dat deze film in de bioscopen zou verschijnen, was ik er zeker van: die moest ik zien. Lange tijd verheugde ik me erop en gisteravond was het dan eindelijk zover.

Laat ik het zo zeggen: het was het wachten niet waard. De twee hoofdpersonages spelen best aardig, maar niet echt goed of zo. Mila Kunis had een rol als gestresst, chaotisch zakenvrouwtje uit New York, maar het leek wel alsof ze niet als actrice haar best moest doen, maar als personage. Alsof het personage in de film zo chaotisch deed alleen maar om aandacht te trekken, een van de dingen waar ik me bijzonder aan stoorde tijdens de film. Timberlake deed het beter.
Verder is de trailer ontzettend misleidend. Het begin is aardig maar als eenmaal het gezeik begint, en er ook nog een vader met Alzheimer en een moeder die haar kind telkens in de steek laat bijkomen, is de clue van de film een beetje weg. Verder een voorspelbaar einde. 1,5*

avatar van riivas
Jammer dat vrijwel alle leuke momenten al in de trailer zitten

avatar van Masterchief
Normaal sla ik dit soort films altijd over, maar aangezien Mila in deze film speelde moest ik h'm toch maar even gaan kijken... Toegegeven, het is een matige films met een mager aantal leuke momenten. Maar omdat Mila erin speelt een halve ster bonus

avatar van Thampon
Bar Bar Slecht...

avatar van jeroentjuhhhhh
Chemie.

Schitterend hoe het plezier tussen Justin en Mila van het beeld spat. De chemie is de absolute sleutel tot succes in dit soort werkjes. Daarnaast zijn de enige obstakels: clichés. Friends with Benefits ontkomt er niet aan, maar springt er vaak genoeg leuk mee om waardoor het een gevalletje ''door de vingers zien'' wordt.

Erg genietbaar, vooral dankzij Mila Maar ook Timberlake heeft z'n plek eindelijk gevonden. Hij is perfect voor dit soort werk zolang het samenspel ook maar klopt. En nogmaals; dat was uitzonderlijk goed. Een film zonder hoogtepunten of schaterlachen, maar met een enorm lekkere flow en een aanhoudend gevoel van plezier en geluk.

avatar van DragQueen
Leuke Romantische Komedie, die wel een vrij standaard verloop kent. Maar de uitwerking van het verhaal is goed. Ook de dialogen tussen Timberlake en Kunis zijn vermakelijk, en komen goed uit de verf. Beiden delen dan ook een goede chemie. De bijrol van Harrelson is ook een leuke toevoeging. 3 Sterren.

avatar van soom
Hm.

Mila Kunis is leuk, Patricia vond ik best grappig. Toch sprong Richard Jenkins er het meeste uit, hoe klein zijn rol ook verder is. Justin Timberlake is niet echt best, ik snap ook echt niet wat hij hier nou probeert te doen.. Maar goed, hij probeert een poging te wagen, dat is al heel wat. Het komt maar matig over. Ik vind hem echt helemaal niet een tiep voor romantische filmpjes, hij dreunt zijn tekst op en klaar is Justin! Maar acteren is toch wel ietsje meer gevoel in je stem leggen. Dat miste ik eigenlijk wel een beetje. Maar goed, de beste jongen treft ook nog niet meteen de beste regisseurs (en ik vond Bad Teacher heel slecht qua performance).

Redelijke com, en met de rom zit het op zich wel goed, alleen moet je dan wel een goede hoofdrolspeler casten.

Een genrefilm die over de liefde gaat, over seks èn over de liefde; een zoete, leuke romantische komedie, met razendsnelle, vaak grappige dialogen, zonder enige vernieuwing, volgens het bekende recept: jonge mensen met flitsende banen en luxe woningen die ze onmiddellijk inwisselen voor een andere, ze houden van een slok en ze hebben de ware nog altijd niet gevonden. In ieder geval is er duidelijk sprake van chemie tussen Kunis en Timberlake, laat de laatste regelmatig zijn torso en achterwerk zien en het moet gezegd: hij maakt de nodige uren in de sportschool door. Prachtige beelden van New York ook.

avatar van Number23
Leuke brutale komedie. Leuke cast met een vlotte Kunis en een iets minder overtuigende Timberlake, al heeft ook hij zijn momenten. Aangename bijrollen van Clarkson, Harrelson en Jenkins en ook leuk om Elfman weer eens te zien in een film. Af en toe, vooral in het begin, is het hoge tempo in de dialogen beetje too much, maar veel grappen zijn gewoon goed verzonnen.

In zijn genre gewoon 1 van de betere en er is een echte chemie tussen de 2 hoofdrolspelers wat erg belangrijk is in dit soort films.

avatar van Nelliej
Leuke film! kijkt lekker weg.
Acteerwerk was prima
2.5* voor de film
1* voor Mila Kunis

avatar van Tabossi
Ongelooflijk hoe mensen hier kunnen reppen over 'chemie', laat staan die aanprijzen in deze film. Ik vond het echt een hele slechte film. Timberlake en Kunis spelen zwaar onder hun niveau met dialogen die vlot en hip moeten zijn en juist daarom tenenkrommend slecht zijn. Hun samenzijn deed me vaak denken aan van die dates met mensen, waarbij je telkens onderwerpen moet zoeken om geen stiltes te krijgen. Een totaal gebrek aan chemie dus. Vind het geheel zo nep overkomen. Dan Jenkins die zich leent voor een veel te zwaarmoedig subplotje. Man man man... Nee, dan toch liever Crazy Stupid Love. Vele malen beter en bovendien bevat die lekker wat humor, terwijl die volledig afwezig is in deze film.