I Am Number Four (2011)

Verenigde Staten / India
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door D.J. Caruso
met Alex Pettyfer, Timothy Olyphant en Teresa Palmer

Negen buitenaardse baby's met menselijke kenmerken vluchten van hun thuis planeet Lorien om zich te verschuilen op Aarde. Ze worden gevolgd door de Mogadorians die hun eigen planeet vernietigd hebben om de baby's op te sporen. De baby's hebben allemaal een eigen lijfwacht en ze zullen superkrachten krijgen wanneer ze ouder worden. Ze hebben allemaal een nummer van één tot negen en kunnen ook alleen in die volgorde vermoord worden. Number Four (Alex Pettyfer), ook John Smith genaamd, verhuist naar Paradise, Ohio en wordt vrienden met de vriendelijke fotograaf Sarah. Na zijn hele leven op de vlucht te zijn geweest is Number Four verliefd geworden en heeft hij iets om voor te vechten.

Actie

Die alien-chick zag er ook lekker uit.

Maar verhaal + romantiek

Terese Palmer is het AL de Niro

rep_robert schreef:
Terese Palmer is het AL de Niro

I will remind that name

avatar van rep_robert
Ze heeft ook wel een mooie rol in December Boys (2007) . Ziet ze er ook wel fijn uit.

rep_robert schreef:

Meest recenter nog Scorserers Aprentice met Nicolas Cage, was het vergeten....

avatar van rep_robert
Klopt, daardoor had ik December Boys ook op dvd gekocht hehe.

avatar van Naomi Watts
Fijne verfilming van het boek van Pittacus Lore. Vooraf gelezen komende week, en ook al weet de film het niveau van de film niet helemaal te bereiken, is het toch een prima verfilming.

Erg fijn is het feit dat veel details uit het boek niet allemaal toe gelicht worden zoals waar de chest voor dient en de beweegredenen van de Mogadorians. Toch wel een film die je verplicht om het boek gelezen te hebben of later te lezen. Genoeg cliche's worden uit de kast getrokken, onze protagonist pakt natuurlijk weer wat bullies aan zoals een echte held hoort te doen en ook komt er een romance om de hoek kijken. Agron is de ideale love interest natuurlijk, erg idyllisch, mooi en met het hart op de goede plaats. Fijn dat Caruso de tijd neemt om dit op een bepaald niveau uit te diepen. Haast heeft hij totaal niet. Pettyfer is een zeer aardige protagonist, aardig acteerwerk en zijn charisma doet eigenlijk de rest, ook leuk om Olyphant weer eens te zien.

Qua effects ziet dit ero ok prima uit. Mooie kleuren en al de legacies van de garde (in dit deel dus Number Four en Six) zijn sterk vertaald naar beeld. Wat is de intro van Number Six toch lekker onder begeleiding van Adele's Rolling in the Deep. De enige kanttekening, en een hele grote is wel toch de design van de Mogadorians. Hun manier van praten, doen en laten is bijna clownesque te noemen, en ook hadden ze er wat scarier uit mogen zien. Dit kwam niet echt over. Wel verrast dat de Chimera wel terug kwam in de film, had gedacht dat ze dit nou net uit de film zouden laten. Nice. Visueel is het ook dik in orde.

Fijne verfilming van deze veelbelovende boekenreeks en Hollywood springt daar ook snel op in. De weg van Number Four en Number Six hebben we nu gezien, nu op naar Number Five, Seven, Eight and Nine.

avatar van rep_robert
Je bent dus blij dat ze een boel dingen niet toelichten zodat de mensen die de boeken hebben gelezen er geen bal van snappen?

avatar van Naomi Watts
Ik hoef geen dingen te horen die ik allang weet, allemaal tijdverspilling .

avatar van rep_robert
Klopt, maar stop dan niet zo'n kistje in de film heb ik dan het idee.

avatar van Naomi Watts
Het blijft natuurlijk wel vreemd waarom ze dat idd niet uitleggen, en ook zijn ze niet echt duidelijk over het feit waarom ze in volgorde vermoord moeten worden. De charm wordt wel genoemd maar echt op de materie gaan ze niet in. Ik begrijp als je je daar aan kan ergeren.

avatar van rep_robert
Zijn gewoon punten die me van een hogere scoren weerhouden inderdaad, ik ben normaal wel in voor die soort SciFi actiefilmpjes met tieners in de hoofdrol. Misschien dat een tweede deel beter wordt qua script. Als de cast intact blijft dan teken ik er zeker voor

avatar van Naomi Watts
De twee schrijvers van de boeken gaan zich bemoeien met het script van het tweede deel las ik. Het tweede boek komt in Augustus uit en as we speak zijn ze nu al bezig met het film script . Andere cast dus wel, aangezien het verhaal zich nu zich focust op Number Seven.

avatar van rep_robert
Hmm jammer, geen team up met zn drietjes dus? Alhoewel, dat weet jij natuurlijk ook niet tot nu toe.

avatar van Naomi Watts
Dat niet, al hinten ze wel al naar het feit dat ze eerst de Numbers introduceren, en dan komen ze samen en dan gaat hun echte 'battle' pas beginnen. Al kan Number Seven ook herenigd worden met Four en Six ja .

avatar van N23
N23
Naomi Watts schreef:

We hebben een nieuwe obsessie voor je gevonden Naomie

Maak het vervolg... En ACTIE

Lol .

dominion
Als Naomi het vervolg doet mag ik hopelijk de hoofdrol doen

avatar van xenotox
Het leek wel Twillight, vooral het donkere kamer moment was een fail.

avatar van tukkerstein
Opstapeling van clichés. De bad guys waren wel grappig maar verder is alles niet boeiend. We hebben het allemaal al eerder gezien. Weinig actie, voorspelbare romantiek, niet al te goede special effects, saai en overdreven drama, dertien in een dozijn-categorie dus.

avatar van karilem
goede film voor tieners......

avatar van M.Goodkat
Best wel een degelijke film, typische Michael Bay productie, allemaal over the top, gooi 2 chickies ertussen en garneer met een paar lelijke gasten die als bad guy fungeren ...Nee, ik heb mij wel echt geamuseerd met deze film..niet nadenken en natuurlijk weer een goeie rol van Timothy Olyphant

Twilight is voor pussies.

Wat dat betreft is 'I Am Number Four' wel een perfecte mix van tienerclichés en popcornactie. In een blockbuster sfeer waar alle films franchise materiaal zijn voldoet deze aan alle eisen.
Want in tegenstelling tot sommige Michael Bay producties zijn de clichés niet tot het irritante toe en is de achterliggende mythologie nogal dunnetjes, maar wel interessant genoeg. Elk personage is even dun als het papier waarop deze gecreeërt is, maar toch werken ze wel. De nerd is niet zogenaamd bijdehand of probeert leuk te zijn. De football pester is laf en een beetje gestoord, maar houdt het verhaal interessant. De leraar is de belichaming van de beschermende ouder, maar gespeeld door Timothy Olyphant is charismatisch en speels. Alleen de slechterikken zijn een doorn in het oog. Nogal belachelijk in die stomme zwarte pakken en met neusgaten die nergens voor dienen.
Ik snap best waarom een zelfrespecterende filmcritici deze film doorgaans niet aanprijst. Gelukkig ben ik dat zelf niet dus kan ik gerust beamen dat dit een ongelooflijk vette film was waar ik geen genoeg van kon krijgen. Vette, meeslepende actie, leuke tiener drama en nergens té cliché.

Op naar nummer vijf.

avatar van El ralpho
I am number huh wattee?

I am number four verdiend nou niet bepaald de Pulitzer prijs voor meest aanstekelijke filmtitel maar goed daar valt overheen te kijken
Wat we krijgen is een film die de tijd neemt voor het opbouwen van zijn verhaal, die meerdere malen aan de Twilight reeks doet denken. Outcast wordt verliefd op meisje, liefde wordt afgekeurd en uiteindelijk ontstaat er alsnog een band tussen de twee. Gaahaap..;)
Leuk voor de dames; wat minder leuk voor het mannelijk publiek. Het eerste gedeelte van de film zit namelijk bomvol cliche's en bevat nauwelijks actie. De film dan volledig afschrijven hoeft dan gelukkig ook weer niet want in het 2e gedeelte wordt ook het mannelijk publiek op hun wenken bediend. Michael Bay heeft namelijk een bijdrage aan de film geleverd en in de finale komt dit overduidelijk naar voren. Alle remmen los dus! En zeer vermakelijk om naar te kijken

Verder ben ik te spreken over de cast waarbij een ieder zijn rol verdienstelijk weet neer te zetten. 2 pluspunten zijn Terresa palmer en met name Dianna Agron die zorgen voor een goede verdeling van het vrouwelijk schoon in deze film . Een kanttekening wil ik echter plaatsen bij Callan McAuliffe die het personage van Sam diende te vertolken..hij maakte de hele film op sommige momenten nogal kinderachtig omdat het mannetje zelf volgens mij nog amper de leeftijd van 15 had bereikt Beetje jammer en een flinke miscast! Ook wisten de mogadorians (de bad guys) me nou niet bepaald de gewenste schrik aan te jagen..storend werd hun rol echter nergens

Wat overblijft is een prima formule filmpje die in zijn eerste helft een beetje saai is maar godzijdank zijn kleffe imago in zijn 2e helft grondig van zich af weet te schudden Deze is namelijk uiterst vermakkelijk en onverwachts leuk in elkaar gezet!

Doordat de film mij met name echter slechts in de 2e helft wist te bekoren valt de score echter niet al te hoog uit. Voor zoetsappig gezwijmel hebben we Twilight al!

Lijkt mij echt een schijt film dit van wat ik gezien heb. Als ik dan termen als tieners en Twilight zie dan weet ik genoeg. Ik skip deze lekker.

Bedankt voor de info

avatar van Zeny
Resh schreef:

Het komt soms ook voor dat je de trailer eerder ziet dan de poster .

Ah oke, my bad!

avatar van the new guy
So die krijgt nog best hoog. Ik las een hilarische review van Andre Nientied waarin hij de film vergeleek met de Twilight Saga, dit was een stuk beter aangezien Pettyfer niet zo'n meelpeer is. Haha, lijkt me lachen.

Review Andre Nientied

avatar van John Lee Hooker
Wat is dit vreselijk...

Alex Pettyfer vond ik best wel saai en ook zijn lijfwacht kwam zwak over. Dianna Agron zag er steeds hetzelfde uit, alsof ze je ieder moment kon zoenen. Ze is wel leuk maar goed acteerspel zat er niet in.

Ik wist niet wat ik meemaakte, krijgen we een top40-hit onder onze neus geschoven. Wow daar ben ik echt heel diep van in mijn stoel gezakt. Daarna kwam er nóg zo'n ergelijk nummer en voor de rest is de muziek gewoon overdreven en soms storend aanwezig.

Té cliché natuurlijk hoe John Sarah ontmoet. Hij komt op school, kijkt door de luxaflex en het is meteen raak. Zij heeft blijkbaar helemaal geen vriendinnen en loopt continu foto's te maken. Dat sloeg echt nergens op... zat ze daar in haar eentje op het gras te wachten tot de 'nieuweling' op haar af zou stappen. Ook later staat ze in haar eentje op de kermis foto's te maken van de Breakdance. En dan is er opeens een romance tussen die twee... yeah right.
Jammer, John had beter met Number Six aan kunnen pappen.

Dat hele gedoe met die Mogadorians en dat 'buitenaardse leven' deed me helemaal niks. Er was veel te weinig van hun duidelijk gemaakt. Als de actie een beetje boeiend was kon ik daar misschien doorheen kijken maar dit was allesbehalve spannend.
Ook vroeg ik me af wie de nummers 1,2,7,8 en 9 waren. En Sam werd op het einde als onderscheiding ook opeens een nummer, beetje vaag.

Blijkbaar had die hond ook opeens superkrachten. Zal zeker zijn toen John zijn magie had geoefend op zijn kamer... maar dat was veel te lang geleden om daar nog een link mee te leggen.
We zien 'm voor de rest ook gewoon normaal blaffen, er leek niets aan de hand te zijn met dat beest.

''Red Bull is voor mietjes'', zegt Number Six nadat ze een energie-shock heeft ontvangen. Mensen langs mij in de zaal moeten dan lachen.
En Sam zegt: ''oh, ik heb veel Xbox gespeeld'', nadat hij een badguy neerschoot met die rode gun. Was ook gieren brullen blijkbaar.
Beetje goedkope grappen waar ze mee proberen te scoren.

Het camerawerk en de settings zijn ook verre van boeiend.

Een matige cast, slap verhaal, zwakke uitwerking en voorspelbaarheid vullen deze 109 minuten.
Niets voor mij in ieder geval.

John Lee Hooker schreef:
onderscheiding ook opeens een nummer, beetje vaag.

Denk dat de essentie van de film een beetje langs je heen is gegaan. Je neemt het iets te serieus. Merk ook dat je niet hebt op zitten letten. Nadat ze uit Florida zijn gevlucht kruipt er zo'n hagedisje bij hun in de kofferbak voordat ze vertrokken. Eenmaal bij hun nieuwe huis kruipt ie uit de auto, loopt de bosjes in en komt er weer als een hond uit. Dus lijkt me logisch dat het geen normale hond is, volgende keer even beter opletten als je dit soort makkelijke kritieken gaat geven