I Am Number Four (2011)

Verenigde Staten / India
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door D.J. Caruso
met Alex Pettyfer, Timothy Olyphant en Teresa Palmer

Negen buitenaardse baby's met menselijke kenmerken vluchten van hun thuis planeet Lorien om zich te verschuilen op Aarde. Ze worden gevolgd door de Mogadorians die hun eigen planeet vernietigd hebben om de baby's op te sporen. De baby's hebben allemaal een eigen lijfwacht en ze zullen superkrachten krijgen wanneer ze ouder worden. Ze hebben allemaal een nummer van één tot negen en kunnen ook alleen in die volgorde vermoord worden. Number Four (Alex Pettyfer), ook John Smith genaamd, verhuist naar Paradise, Ohio en wordt vrienden met de vriendelijke fotograaf Sarah. Na zijn hele leven op de vlucht te zijn geweest is Number Four verliefd geworden en heeft hij iets om voor te vechten.

catdog schreef:
Dianna Agron! Nu is mijn interesse gewekt. Wat een leuke actrice is dat.

glee!

reden dak hem ga kijken

puckb96
Lijkt me een gave en originele film. De sfeer doet me denken aan Percy Jackson.

robvandiessen schreef:
Er staat vanaf 10 maart maar ik heb hem gewoon afgelopen maandag in Eindhoven gezien als IMAX.....

Ik vond het een goeie film met een begrijpbaar verhaal.
Veel mooie effecten en genoeg lomp geweld.

4 sterren....

In Pathé ArenA Amsteram, Pathé Schouwburgplein Rotterdam en Pathé Eindhoven draait de film al vanaf 3 maart in IMAX. In de rest van Nederland gaat het inderdaad pas vanaf vandaag in premiere.
Heb de film zelf ook in IMAX gezien in Rotterdam

avatar van Resh
Toen ik in de trailer opeens blauwe licht (superkracht) uit de hand van die jongen zag komen was het voor mij gelijk al geflopt...

m1701 schreef:

misschien laten ze dit bewust in de trailer zien, zodat ze dit niet meer in de film hoeven te tonen, scheelt toch weer een hoop film geld

Dat zal dan wel, wel zonde.
Ik was met 2 vriendinnen die de trailer niet haden gezien en voor hen was het toch minder duidelijk.
Niet dat ze het hele verhaal niet snapten hoor, maar dat kleine stukje heb ik ze dan uitgelegd.

Resh schreef:

Je hoefde dan niet verder dan de poster te kijken hoor.

Het verhaal klinkt misschien wel bekend in de oren. Vooral de laatste jaren zijn we een beetje doodgegooid met zulke verhalen: of het gaat over een vampier, een half-tovenaar of een half-god. Maar is dat vervelend? Nee, helemaal niet. Het is juist leuk om te kijken. Veel mensen zeggen wel dat ze het stom vinden om te kijken (of te lezen) maar stiekem doen ze het toch. Het is een uitvlucht naar een andere wereld en dat hebben we allemaal wel eens nodig.
De fantasy-genre is weer helemaal hot! Ik kende de hoofdrolspeler van de film Stormbreaker(2006) en daar vond ik hem al veelbelovend. Dit jaar verschijnen er twee films met Alex in de hoofdrol. Dat is deze en ook Beastly(2011). Ik verwacht veel van die film, maar dat deed ik ook van deze.
Gedeeltelijk zijn mijn verwachtingen uitgekomen. Deze film is een goede popcornfilm en aan de speciale effecten ligt het zeker niet. Het is een vermakelijke film, maar toch mist het iets. Ik weet alleen niet wat. Misschien als het tweede deel komt (ik neem aan dat die wel verschijnt) dat ik dan enthousiaster ben.
Het verhaal komt wat moeizaam op gang, maar de finale maakt veel goed. De actie is goed en de liefdeslijn tussen John en Sarah is helemaal niet vervelend. Alex speelt goed als outcast, maar laat ook zien dat hij kan vechten. De hoofdrolspelers zijn redelijk tot goed op elkaar ingespeeld. Ik vond dat er daadwerkelijk chemie tussen Alex en Dianna was en dat is toch belangrijk als je een liefdeskoppel speelt. Ik zeg: op naar “Number Two”

avatar van Naomi Watts
Hoe zit het eigenlijk met Number Six, heeft ze een beetje veel screentime?

avatar van rep_robert
Meer richting het einde, eerste uur nauwelijks(seconde of tien). Wel erg hot blijft die Teresa Palmer hoor. Dianna Agron is echter het lekkerste. Mijn god wat een lekker ding zeg. Recencie komt wel wat later, ga nu weer fussbal kijken

avatar van Naomi Watts
Straks ga je Glee nog kijken . Alles wat ik moest weten, bedankt rep. Nu weer terug naar fussbal idd .

avatar van rep_robert
Ik zou het haast doen, jammer dat ze nog niet in veel films heeft gespeeld.

avatar van rep_robert
Toch een tegenvallende film, dat komt vooral door het verhaal dat vol zit met plotgaten. Zoals de Filmtotaal recensent ook al aangeeft zitten er zoveel onduidelijke momenten in de film. Waarom zitten die Mogadorians nou achter die waardevolle Lorien tieners aan? Waarom hebben ze die nummers en waarom moeten ze in die bepaalde volgorde vermoord worden door de Mogadorians. Het slaat allemaal als een tang op een varken.

Verder kent de film ook veel cliché momentjes, slowmotion momenten bij explosies, jongen die verliefd wordt en in het dorpje wilt blijven. Allemaal van die dingendie je wel is eerder hebt gezien in dit soort film. Nergens zit er ook maar enige verrassing in de film. Ook is de film redelijk traag, er zit het eerste uur te weinig actie in en je krijgt ook noodzakelijk met Twilight achtige struggles te maken die niet altijd even boeiend zijn.

Gelukkig ziet de cast er goed uit, Palmer is heerlijk als number 6, al is haar rol wel veel te laat aanwezig in de film. Ze ziet er in ieder geval heel kinky uit in haar pakkie.
Dianna Agron is wel een positieve verrassing, wat een bloedmooie meid die er telkens weer oogverblindend uitziet in verschillende outfitjes. My type of girl

Special effects zijn gewoon degelijk, verder ook niet veel bijzonders aan. Had wel ietsje meer verwacht.

Had een kiddy SF/Actie film verwacht zonder al teveel niveau. Maar dat het qua script gewoon slecht geschreven is blijft een grote teleurstelling voor mij. Daar kunnen een paar bloedmooie dames in de cast weinig verandering aan brengen. Hopelijk gaan ze een vervolgdeel wel beter uitwerken, want ik zie de potentie wel en er zit ook gewoon veel meer in.

avatar van M.C.H.S.
m1701 schreef:
Heerlijke film!
Het had vooral een hoog "Twilight" gehalte.
Eigenlijk vond ik het er heel veel van weghebben en nu er waarschijnlijk (zeker) wel een deel 2 zal komen al helemaal.
Maar dat maakt voor de rest niet uit want de film was gewoon helemaal super.
Leuk verhaal, mooie special effects!!!!
Acteerwerk was ook leuk
Zeker moeite waard om te kijken!

Wat is aan deze film zo 'twilight-achtig'? Ik las het in de recensie van Veronica over I am number four en door deze opgewekte verwachting, ervaarde ik deze film ver boven verwachting en zie ik eigenlijk weinig tot geen gelijkenis tussen twilight en I am number four.

rep_robert schreef:
Waarom zitten die Mogadorians nou achter die waardevolle Lorien tieners aan?

Aangezien Mogadore net als Lorien aan het uitsterven is maar de Mogadorians hier dus veel negatiever op reageerden zijn ze de planeet van de Loriens gaan strippen voor resources. Waarom Lorien? Puur omdat het de dichtst bijzijnde levens ondersteunde planeet is. Eenmaal de oorlog verklaard aan een andere species moet je ze dus ook allemaal uitmoorden. Dus zo gek zijn hun beweegredenen niet om de garde op de aardbol dus ook uit te schakelen.

Ze worden beschermd door een charm waardoor ze dus in volgorde vermoord moeten worden.

Ik weet (nog) niet of dit ook allemaal in de film verwerkt is maar plotholes zijn dus niet aan de orde in het boek van Frey en Hughes.

avatar van rep_robert
Je hebt inderdaad overduidelijk het boek gelezen. Je meldt nu echt allemaal dingen die mij niet bekend in de oren klinken nee. Maar dan vind ik het alsnog raar, een beetje een soort van een eerkwestie(bj een oorlog moet iedereen dood of zo?) dus dat die Mogadorians achter hun aan zitten door het heelal heen? Beetje lame ass eigenlijk als je het mij vraagt. Verzin dan op z'n minst dat die 9 dingen bij elkaar voor het machtigste wapen in het universum zorgen of zo. Dat van die charm is ook totaal niet uitgelegd trouwens, is dat toevallig dat doosje wat ie de hele film met zich meesleept maar totaal niet wordt uitgelegd waar dat doosje voor is. Misschien is het wel z'n broodtrommeltje Nog zo'n mooie plothole eigenlijk.

Ik weet niet hoe het met een sequel staat, maar als losstaande film is dit gewoon niet leuk. De gehele film zit je je eigenlijk alleen maar dingen af te vragen omdat het vaag blijft. Gelukkig leidt Dianna Agron op een positieve manier af

Vond het wel een leuke film. Niet te veel diepgang maar lekker simpele actie. Een hunk voor de dames en mooie dames voor de heren.. Gewoon een goede actiefilm.

rep_robert schreef:

Om retaliatie uit te sluiten. Al begrijp ik het als je het pretty lame vindt, al verwacht ik hier dan geen diepgaande storyline van . Al moet het wel een beetje rijmen met het boek natuurlijk.

Zijn ze op zich toch ook. De garde zijn de sterkste loriens die er zijn.

Die chest is dat niet, in die chest zitten voorwerpen die alleen "witte magie" functies hebben. Pain reducers, een healing stone etc.

Het tweede boek komt eraan in augustus, The Power of Six, en focussed zich op het perspectief van Number Seven. Het wordt een zesdelige serie volgens mij. Dus een tweede film zal er ook wel komen.

Ik keek enorm uit naar de film, mede omdat ik het boek erg tof vond. Wel moet de film het boek eer aan doen, en als ik nu zo met jou praat wordt ik er niet geruster op moet ik zeggen. Van het weekend er maar eens heen, ik blijft toch pretty psyched .

avatar van Hero-man
Damn, helemaal niet verwacht!
Sjeez, ik dacht toen ik de trailer zag.
Ach niet al te veel van verwachten, gewoon een doorsnee verhaal met niet al te goede acteurs.
Dit was een Jumper Kaliber, goede opbouw, snel, niet al te veel hak-naar-tak, kortom
Een heel vermakelijke film en ik hoop stiekempjes wel op een deel II
Dus een ruimverdiende 4*

Naomi Watts schreef:

Ik vind de film niet uitzonderlijk slecht hoor, het is alleen dat je als leek toch een beetje in het diepe wordt gegooid en dat is gewoon vervelend. Het kan zijn dat iemand als jij die de achtergronden weet dat je het dan meer kunt waarderen, maar ook jij zal wel zien dat er heel veel dingen gewoon vaag blijven in de film.

avatar van Naomi Watts
Zo had ik het niet bekeken, maar kan ook wel flink in mijn voordeel werken. Als ik de kennis al heb, hoeft het voor mij niet nogmaals uitgelegd te worden. Ik ben weer helemaal positief .

avatar van Chrizzie133
kruising tussen twilight en smallville, nog wel vermakelijk:)

avatar van Resh
Zeny schreef:

Je hoefde dan niet verder dan de poster te kijken hoor.

Het komt soms ook voor dat je de trailer eerder ziet dan de poster .

avatar van Flipman
Chrizzie133 schreef:
kruising tussen twilight en smallville, nog wel vermakelijk:)
Twilight?! Eeehhww...

Gisteren gezien ik had iets totaal anders verwacht, iets slechters. Maar ik heb me toch wel aardig vermaakt moet ik zeggen.

Er zijn wel een hoop minpuntjes. Namelijk de velen cliche's, en dan met name met betrekking tot het schoolleven van nummer vier. Maar ook dat die "guardian" doodging had ik echt aan zien komen. Toch kon ik bij het meeste het wel door de vingers zien.

Wel jammer dat ik er soms minder van begreep omdat het niet overal goed uitgelegd is wat bijvoorbeeld Naomi Watts verteld heeft had ik er nooit uitgehaald. Zo weet je bijvoorbeeld het verhaal achter alles niet en dat blauwe doosje begreep ik ook pas nu ik Naomi Watts dat heeft uitgelegd. Kan ook komen omdat ik wat gemist heb ofzo natuurlijk XD.

Vond het einde even een beetje raar omdat ineens die kerel verscheen die hem eerst lastig viel en hem allemaal gaat helpen. Voor mijn gevoel kwam hij echt ineens daar naar toe gewandeld. Maar ik kan ook iets gemist hebben? Maarja dat hij plotseling zo behulpzaam was kwam voor mij sowieso niet zo overtuigend over.

Verder deden de acteurs het prima. En ik kon het niet bepaald een straf vinden om de hele film naar de hoofdrolspeler te kijken (A). Vond de Mogadorians wel leuk gedaan, de manier hoe ze eruit zagen enzo. Zag alleen zo weinig scene's met hun.

De actie was zeer vermakelijk en vond ik er ook wel leuk uitzien. En ookal zaten er voor mij in eerste instantie veel gaten in het verhaal toch vond ik deze ook wel leuk.

De film is niet erg bijzonder en heeft hier en daar wel een hoop zwaktes toch heb ik me er mee vermaakt en was het leuk om een keer te zien.

Edit: ik had hier eerst neergezet dat ik twijfelde tussen een 3,5 en een 3. Bij nader inzien vind ik dat ik nu ik alles nog een keer goed heb overgedacht een 3,5 wel heel hoog. Ik zit nu toch weer te dubben om hem een toch 2,5 te geven enneh... dat doe ik toch maar. Vond het alsnog niet heel slecht maar als ik het vergelijk met andere films is een 2,5 toch meer op zn plaats

* 2,5 sterren dus

puckb96 schreef:
Lijkt me een gave en originele film. De sfeer doet me denken aan Percy Jackson.

Dat was eigenlijk precies mijn angst, daarom dacht ik ook dat hij slecht zou zijn. Van Percy Jackson moet ik namelijk niets hebben :S. Vond hem gelukkig toch wel een stuk anders

avatar van N23
N23
Gistere gezien, en ik moet zeggen dat toen ik de film bekeek ik vrij weinig van de achtergrond wist. Weinig word er ook uitgelegd maar echt hinderlijk is dat niet.

De film deed me denken aan een kruising tussen Dragonball Evolution en Star Wars. Nu moet ik zeggen dat ik van DBZ hield en DBE verafschuw... maar Star Wars maakt alles goed.

De special effects kwamen geloofwaardig en echt over. Zelfs de gemuteerde hond en die alienbeesten leken echt. Ik heb me prima vermaakt, wel waren er stukken dat ik dacht van 'Dit kan sneller ik wil actie'.

Een 3.5 krijgt hij van mij.

totaal niet mijn ding dit soort films vond alleen die gasten met die kiewen op hun wang wel geinig.

Verder valt er ook weinig van de film te snappen als je het verhaal op voorhand niet kent.

avatar van Nagini
Oh oh oh..

Wat een tegenvaller zeg was deze film!!

Het verhaal begon voor mij erg traag.. vond de spelers te oppervlakkig.
(Sinds wanneer ben je na 2x praten zo ontzettend verliefd?)

En daarbij, sorry maar wie heeft in godsnaam bedacht dat die Mogorians er op deze manier ENG uit zouden zien?
Het was lachwekkend. Een tattoo op het hoofd en enge tanden is opeens een schurk? Ik vond ze er be-lach-e-lijk uitzien.... en dan ook nog de zogenaamde grapjes.

En tot klap op de vuurpijl...
wtf wat hebben die dino-beesten ermee te maken? Uit het niets komt een mislukte tyranniesaurusrex dat ding uit, wat toch iets anders blijkt te zijn? sloeg gewoon nergens op...

En dan even voor de duidelijkheid, ik houd normaal van SF/Fantasy films..

Daarbij vond ik de muziek ook niet goed geplaatst. Roling in the deep? Die kwam wel heel onverwacht en erg hard opeens er door heen.. (waarom weet ik al niet meer? Was er een vuurtje te zien??)

1* voor de moeite.

avatar van ardbeg41
Spannende film in het genre fantasy-light horror. Van science fiction heb ik nog niet veel gezien. Vond de film spannend met een goede ondersteuning door geluid en muziek. Alhoewel je sommige dingen voelt aankomen wordt het er zeker eentje waarvan ik straks de dvd aanschaf.
Wacht ook al op het vervolg.

Gister gezien in Pathé

Het enige minpuntje aan de film was dat die maar 1,5 duurde..
Super goede film!