I Am Number Four (2011)

Verenigde Staten / India
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door D.J. Caruso
met Alex Pettyfer, Timothy Olyphant en Teresa Palmer

Negen buitenaardse baby's met menselijke kenmerken vluchten van hun thuis planeet Lorien om zich te verschuilen op Aarde. Ze worden gevolgd door de Mogadorians die hun eigen planeet vernietigd hebben om de baby's op te sporen. De baby's hebben allemaal een eigen lijfwacht en ze zullen superkrachten krijgen wanneer ze ouder worden. Ze hebben allemaal een nummer van één tot negen en kunnen ook alleen in die volgorde vermoord worden. Number Four (Alex Pettyfer), ook John Smith genaamd, verhuist naar Paradise, Ohio en wordt vrienden met de vriendelijke fotograaf Sarah. Na zijn hele leven op de vlucht te zijn geweest is Number Four verliefd geworden en heeft hij iets om voor te vechten.

avatar van Decec
Ik ben benieuwd....

avatar van eppo349
Qua budget en regisseur zou het weleens wat kunnen worden.

avatar van Albus Dumbledore
Hmm... ik weet niet. Het klonk wel interessant, Disturbia vond ik een heel goede film, maar het verhaal lijkt me een beetje cliché, die Alex Pettyfyer vind ik niet zo interessant (gebaseerd op trailer) en de scriptschrijvers zijn nou ook niet om voor naar huis te schrijven. Toch trekt dit project wel een beetje mijn aandacht... ik houd het in de gaten.

avatar van 10-StepKill
Teaser trailer was intrigerend. Één om in de gaten te houden.

heb de trailer gezien maarre ... waar zijn de baby's?

avatar van eppo349
In de nieuwe trailer zit wel een gigantische spoiler.

AHWA
Vette trailer. Disturbia was prima, dus hier verwacht ik ook weer veel van.

avatar van sofripa
eppo349 schreef:
In de nieuwe trailer zit wel een gigantische spoiler.

Zeg dat wel. Stelletje sukkels die filmboeren. E.e.a ziet er wel zeer kek uit.

avatar van Nicholas
Lijkt me een ideale film voor een (aantal) vervolg(en).

"I Am Number Five"
" I Am Number Six"

Enz...

avatar van skullcandygirl94
Let me see it schreef:
heb de trailer gezien maarre ... waar zijn de baby's?
drie zijn er al vermoord en ze zijn ondertussen ook al opgegroeid ja, want john (number four) is ook 17 of 18 jaar en de anderen waarschijnlijk ook

avatar van Justinx
Nicholas schreef:
Lijkt me een ideale film voor een (aantal) vervolg(en).

"I Am Number Five"
" I Am Number Six"

Enz...

Zonder veel te verklappen, leent het einde van de film zich daar ook voor.

avatar van pierrrke
@justinx

misschien wat meer te vertellen over deze film??

avatar van Justinx
pierrrke schreef:
@justinx

misschien wat meer te vertellen over deze film??

Zoals vermeld, gaat het over een outcast (John Smith, nr. 4) geboren buiten deze planeet met speciale krachten. Nadat nummer 1 tot en met 3 het leven lieten, is nummer 4 logischerwijs het volgende doelwit van de Mogadorians. Daarom is Smith altijd onderweg om onder te duiken. Als hij dan een meisje ontmoet, wil hij niet meer vertrekken.

Het verhaal is ietwat cliché en zo voelt het ook een beetje als je de film bekijkt. Het is allemaal net wat voorspelbaar en er gebeurt weinig nieuws. De actie is vaak over de top, zeker naar het einde toe als hij ook hulp krijgt van nummer 6 om de Mogadorians te verslaan, die zich overigens maar makkelijk aan de kant laten zetten.

De aankleding is overigens wel prima; er is gekozen voor een jonge, goeduitziende cast, de special effects zijn mooi (maar overdreven) en de hippe muziek (van bijv. Kings of Leon) zorgt ervoor dat de algehele sfeer goed overkomt. Qua sfeer vond ik het veel weghebben van (tevens een Disney-film) The Sorcerer's Apprentice. De doelgroep die Disney wil aanspreken met I Am Number Four zal rond de 15, 16 jaar liggen.

Nomak
Waar heb jij de film dan gezien?

avatar van rep_robert
De hoofdrolspeler uit Flipped speelt hier ook in, ben nu toch wel nieuwsgierig.

avatar van voskat
Ze hadden Marti Noxon de volledige controle moeten geven. Nu moest zij opboksen tegen het achterlijke geweld van Michael Bay. Je ziet kleine lichtpuntjes tussen alle oppervlakkigheid, maar jammer genoeg overheerst de botte bijl wederom.

Een andere regisseur en schrijvers in de stoel voor het vervolg, graag!

avatar van catdog
Dianna Agron! Nu is mijn interesse gewekt. Wat een leuke actrice is dat.

Ik heb de film al op dvd

Het lijkt wel of deze film door de twilight mensen is gemaakt.
het begint met een jongen die op stel en sprongen moet verhuizen met zijn vriend.
hij gaat naar een nieuwe school toe waar hij een meisje tegenkomt.
zei is number 6
hij is number 4 ..

ze beleven een groot avontuur
op het einde gaat de jongen weer weg. opzoek naar de andere nummers van de mensen.

rep_robert schreef:
De hoofdrolspeler uit Flipped speelt hier ook in, ben nu toch wel nieuwsgierig.

zei is een speler van glee

Wie speelt in Glee?

avatar van catdog
De vrouwelijke lead van deze film: Dianna Agron. KLIK. Een ware schoonheid.

avatar van rep_robert
Dat zal allemaal wel. Ik snap haar bericht simpelweg niet. Ik post wat over Callan McAuliffe uit Flipped en dat ik dankzij die naam nieuwsgierig ben geworden. Dan snap ik de link met Dianna Agron niet echt. Beetje vaagjes allemaal en slaat nergens op.

avatar van Zeny
Is het nog iemand opgevallen dat er in de trailer informatie en een aantal fragmenten zitten die helemaal nergens in de film voorkomen? Ik heb de film vandaag in de bioscoop gezien, dus ik heb het nog erg fris in mijn geheugen. Ik had al het gevoel dat er nog wat ontbrak dus ik heb zojuist de trailer weer even opnieuw bekeken (van tevoren had ik het al bekeken) en in de trailer zie je dat Number Four uitlegt dat Number One is vermoord in Maleisie, Number Two in Engeland en Number Three in Kenia. dat komt nergens in de film terug. Daarnaast is het gesprek wat je hieropvolgend in de trailer ziet tussen Henri in John/Number Four waarin hij vraagt welk nummer hij is ook niet terug te vinden in de film.

Ligt het aan mij, heb ik niet goed opgelet tijdens de film of is dit iemand anders ook opgevallen?

avatar van m1701
Heerlijke film!
Het had vooral een hoog "Twilight" gehalte.
Eigenlijk vond ik het er heel veel van weghebben en nu er waarschijnlijk (zeker) wel een deel 2 zal komen al helemaal.
Maar dat maakt voor de rest niet uit want de film was gewoon helemaal super.
Leuk verhaal, mooie special effects!!!!
Acteerwerk was ook leuk
Zeker moeite waard om te kijken!

avatar van m1701
Zeny schreef:

misschien laten ze dit bewust in de trailer zien, zodat ze dit niet meer in de film hoeven te tonen, scheelt toch weer een hoop film geld

avatar van Partyboooi
Leuk filmpje, zonder veel verwachting de bios in gegaan en blij verrast naar buiten gekomen. Werd es tijd dit jaar, want bios oogst is maar mager tot nu toe
Verstand op 0 en lekker kijken....

3,5 **

avatar van Fox McCloud
Klinkt allemaal interresant. Binnenkort maar eens zien.

avatar van pamelita
heb me niet verveeld, leuk om te zien...zou je aanbevelen!

Er staat vanaf 10 maart maar ik heb hem gewoon afgelopen maandag in Eindhoven gezien als IMAX.....

Ik vond het een goeie film met een begrijpbaar verhaal.
Veel mooie effecten en genoeg lomp geweld.

4 sterren....

Erg goede film, makkelijk weg te kijken.
In Bijlmer Arena gezien in IMAX gruwelijke beeld- en geluidskwaliteit.

Een 4.