I Am Number Four (2011)

Verenigde Staten / India
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door D.J. Caruso
met Alex Pettyfer, Timothy Olyphant en Teresa Palmer

Negen buitenaardse baby's met menselijke kenmerken vluchten van hun thuis planeet Lorien om zich te verschuilen op Aarde. Ze worden gevolgd door de Mogadorians die hun eigen planeet vernietigd hebben om de baby's op te sporen. De baby's hebben allemaal een eigen lijfwacht en ze zullen superkrachten krijgen wanneer ze ouder worden. Ze hebben allemaal een nummer van één tot negen en kunnen ook alleen in die volgorde vermoord worden. Number Four (Alex Pettyfer), ook John Smith genaamd, verhuist naar Paradise, Ohio en wordt vrienden met de vriendelijke fotograaf Sarah. Na zijn hele leven op de vlucht te zijn geweest is Number Four verliefd geworden en heeft hij iets om voor te vechten.

matig! .niet een bijzondere goeie film.

avatar van Vinokourov
Nogal een lamme en een tamme SF-film is dit. Ik hoopte nog wat hippe SF-spektakel, dat er misschien nog wel leuk uitziet. Maar dat viel ook alleszins mee. Het leek ook allemaal erg donker gefilmd, iets wat me nooit echt aantrekt.

avatar van pierre18
Het ligt er maar net aan wat je verwachtingen zijn. Zijn ze te hoog gespannen dan valt deze film behoorlijk tegen. Heb je geen verwachtingen dan is het allemaal prima te pruimen, ondanks steeds dat clichegedoe op de high-school.(weer een sukkel en een groepje bijdehante jongens met als inzet een meisje...wat origineel zeg, nooit eerder gezien...) Maar er blijven genoeg aardige vondsten en scenes over.
Ook blijven er genoeg vragen over. Waarom een salamander een hond moest worden. Waarom number 6 zo laat in beeld komt en wat zij nu echt toevoegt aan het verhaal.... Breng haar dan eerder in beeld en geef haar eerder inhoud. Nu werd het een hoge hoed gebeuren.
Hoog popcorn gehalte, niet over nadenken dus, fouten of onduidelijkheden op de koop toenemen, lekker kijken en onderuit zakken.... Niets mis mee, 3,5 ster vanwege genoeg leuke scenes.

avatar van SnakeDoc
Zijn er al plannen voor een vervolg, Iemand enig idee?

avatar van VforVictor
khoop het niet

avatar van Fryce
Lekkere snelle niet te ingewikkelde film. Mooie beelden en een aantrekkelijk verhaal, heb mij goed vermaakt.

avatar van HALVE TAMME.
Ik had er eigenlijk iets meer van verwacht,met name van zijn lijfwacht.(Voorbeeld:dat hij sterker
zou zijn en ook bijzondere krachten zou hebben).Hij is toch de beschermer van 1 van de 9 baby's
uit hun verloren wereld(dan mag je toch wel wat meer van hem verwachten vind ik).Special-effects zijn oke en het acteren goed.Ondanks dat ik meer had verwacht van deze filmproductie,kan ik toch zeggen dat ik een leuke filmavond heb gehad.

avatar van Elineloves
Na 'Magic Mike' te hebben gezien was ik wel erg nieuwsgierig geworden naar Alex Pettyfer en of hij meer was dan alleen een knappe vent. Zodoende kwam ik bij I Am Number Four uit, waar tot mijn verrassing ook nog Dianna Agron en Beau Mirchoff Want ik dacht dat hij een grote rol speelde, niet dus. nog geen minuut, meh!) meespeelden. Vanavond meteen gekeken.

Opvallende soundtrack, erg goed. Fijne songkeuzes. Verhaal zelf, mwoah. Niet zo mijn ding, maar wel beter dan verwacht. Het highschoolsfeertje deed 't hem. Maar, toegegeven, ik heb vooral gedaan waar ik goed in lijk te worden: Zwijmelend kijken naar Alex Pettyfer. Wat een leukie is dat toch. Dianna vond ik een stuk sympathieker dan in Glee, wat meer 'down to earth'. Leuk stel ook samen, goeie chemie. Alle personages vond ik goed, op de Mogadorians na. Vond het eerder lachwekkend dan intimiderend. Callan McAuliffe, ook een lief joch, deed het prima als sidekick Sam. En tja,die hond hé. Te lief. Ook de band tussen John Smith en zijn guardian was redelijk, maar voelde niet bijzonder 'hecht' aan. Ik vind hem wel een goede kop hebben voor een film als deze. Bleef me wel telkens afvragen waar ik Timothy Olyphant nou van kende, aan het einde van de film viel het me in: Scream 2.

Jawel, aardige film. Goede actiemomenten, geen knijpende spanning maar het is boeiend en de film geeft je genoeg redenen om door te blijven kijken, al kakt het soms wel behoorlijk in. Romantisch verhaaltje is standaard, maar wel zoet.

Beter dan verwacht.

Is er trouwens iets bekend over een evt vervolg? Komt dat er?

avatar van VforVictor
laten we hopen van niet

avatar van SnakeDoc
VforVictor schreef:
khoop het niet

VforVictor schreef:
laten we hopen van niet

Volgens mij hoop jij van niet.

avatar van m1chel
SnakeDoc schreef:

Volgens mij hoop jij van niet.
Dat hoop ik dan maar voor hem

avatar van The Beast
Een gave film, een must see vind ik.
Een goeie Science Fiction film met mooie special effects.
Ik heb deze film gekeken en een dag later met wat vrienden nog een keer omdat ik hem echt gaaf vond, deze film krijgt van mij een 4, zeer geslaagde film, en wie weet, mischien nog wel een deel

Stel dat er een tweede deel zou komen krijg je het "make it or break it" gezeur weer, want tja, het tweede deel moet het eerste deel wel zien te overtreffen, als er een deel 2 komt, laten we hopen dat het een geslaagd project word

avatar van Keane1983
Noem het popcornpulp, geestdoden of slecht....voor mij heeft het goed gewerkt.

Een prachtige film die alle elementen heeft. Een mooie cast zowel in acteerwerk als in uiterlijk.
Schitterende sfx, een goed onderhouden verhaal en hier en daar wat schrikeffecten.
Humor is er leuk in verwerkt "red-bull is for pussy's" en de actie scenes waren spetterend.
De vaart zit er goed in en ik had ook niet gevoel dat bepaalde dingen langzaam of stroer verlopen.
Ik verwacht persoonlijk wel een deel twee, drie en vier gezien het een logisch gevolg is in de boeken reeks van pittacus lore:

- six the begining
- the power of six
- the rise of nine

Ik vond het een topfilm en heb nu al zin in de volgende delen,
Van mij een dikke 4,5*

avatar van Najade
Boeiende leuke film, maar ik het heeft een onbevredigend gevoel achter gelaten, omdat het een duidelijk vervolg heeft.

Ik ga toch maar deel 2 'The power of six' lezen

Tsja , hier worden we niet vrolijk van , wat een slecht film

De film begint nog best spannend, maar daarna is het een saaie bedoeling waarbij het verhaal roet in het eten gooit. De nadruk ligt op een uiterst voorspelbaar en clichématig uitgewerkt highschool verhaaltje waarbij Bay zich van zijn slechtste kant laat zien. Tegen de tijd dat de climax aanbreekt is het allemaal allang niet meer boeiend.

disneystore
Precies een tiener science fiction serie die in 2003 op Ketnet werd uitgezonden.

avatar van Cinemaniak
Matige tienerfilm waarbij de makers het vergezocht en ingewikkelder maakten dan nodig. Met een beetje goede wil heb ik er 2,5* van kunnen maken, omdat het technisch mooi in elkaar stak. Voor de rest was het zoetsappigheid op Twilight niveau. In het boek zal het ongetwijfeld beter uitgewerkt zijn.

avatar van T-man
Aardige film die voor mijn smaak te veel romantiek bevat tussen number four en Sarah.
De actie die er is, is oké. Het sf gehalte is niet zo hoog. Number four beschikt over bepaalde gaven en de Mogadorians zien er niet al te nep uit. Confrontaties zijn mooi uitgewerkt.

avatar van tattoobob
Redelijk filmpje kijkt leuk weg,maar je vergeet hem ook snel!!!
Een beetje een film voor de wat jeugdige mensen,of gewoon een leuke spannende familie film!!

avatar van sinterklaas
Pfff, op vele vlakten een hele vervelende film, waarbij die slappe teenagers-gehalte er hier wel erg vanaf druipt en de inhoud bijna niet meer is als een een of andere Disney XD/Jetix aflevering, en dat vind ik best wel jammer als het van Carusco komt. Het verhaal is al behoorlijk slap en onorigineel en de acteurs zijn ook vaak behoorlijk vervelend. Wel zitten er een paar leuke suspence fondsten in en is er hier en daar ook nog wel een beetje humor. Voor de rest is het allemaal behoorlijk misplaatst en is enkel geschikt voor basisschool-publiek.

avatar van Gang_Star
Mwwwaaa.... niet echt bijzonder.
Leuk voor de jongeren onder ons, deze tiener actiefilm. Voor de doorgewinterde actieliefhebber in ieder geval geen reden om te kijken. De actie is saai, de personages zijn niet al te boeiend en de romance tussen number four en Sarah is ook niet van hoogwaardige kwaliteit.

Zoals Sinterklaas hierboven zegt, is het niveau inderdaad van Jetix achtige kwaliteit, en dus mogelijk vooral voor kinderen leuk.

avatar van wilofski
Niet echt ene speciale film.

Het begin is zeer goed en een goede opbouw van het verhaal en actie.
Naar het midden toe wordt hij vreselijk saai en heb je niets gemist als je niet goed volgt (ik heb toen gekookt, ging perfect die combinatie).
De eindconfrontatie was wel vet met een degelijk gevecht en de krachten die ze hadden, alhoewel niet echt duidelijk gedefinieerd, waren best wel vet.

2.5* want ik heb me wel geamuseerd, maar daar bleef het dan ook bij.

avatar van Roger Thornhill
Volgens mij wil die Sarah alleen maar met John optrekken omdat ze als fotografe nooit meer een flitslicht nodig heeft wanneer hij die handige handjes laat wapperen.

Tegenvallende film waarin een jongen van een andere planeet zich schuil houdt op aarde. Een betere introductie was op zijn plaats geweest hier, want echt veel kom je niet te weten over de strijd tussen de twee volken. Typisch een geval van allemaal al eens eerder gezien en ook veel beter. Hopelijk blijft een vervolg uit, ondanks dat het einde anders doet vermoeden.

avatar van jippie2010
Een matige blockbuster, of een goede rtl-7 film.
Kwalitatief onder de maat, maar keek toch redelijk weg.
Krappe voldoende *3.0

avatar van ikkegoemikke
Grease in space

Zonder enige voorkennis deze opgezet. Uiteindelijk is het niet een echte hoogvlieger, maar dan ook weer niet zo verschrikkelijk slecht. Dat de makers op "safe" gespeeld hebben, is wel overduidelijk. Het is uiteindelijk een mix van een high-school tiener film en een tweederangs softcore SF. Het high-school gedeelte bevat alle cliché ingrediënten : de jock (quarter-back natuurlijk), een cheerleaderke , een nerd die constant wordt lastigvallen door de binken van de school, de nieuweling die er niet onaardig uitziet maar toch wordt bekeken alsof hij buitenaards is (wat een toeval). De nerd zal natuurlijk worden bijgestaan door de nieuweling. De nieuweling en de cheerleader zijn natuurlijk aan elkaar verknocht bij de eerste oogopslag (smelt,zucht,zwijmel ...) en we voelen al een romantische liefdesrelatie opborrelen. Hiermee hebben we dan al de grootste doelgroep bereikt nl. de giechelende tienermeisjes.

Nu dit nog aanvullen zodanig dat die hun wederhelft ook aan hun trekken komen in de bios. De nieuweling is één van de overlevenden (Nr.4 uiteraard van in totaal 9) van de planeet Lorien die uitgeroeid werden door de Mogadorians. Deze op de uit Star Wars lijkend Sith's, zitten deze Lorianen (Loriethers,Loriers... ???) op de hielen om ze voor een voor mij onverklaarde reden, uit te roeien. Natuurlijk was er in het oneindige universum juist alleen maar de planeet Aarde waar ze zich konden verschuilen. En daar wordt dan de strijd aangebonden tussen deze 2 buitenaardse rassen.

Blijkbaar gaat het dus om een verfilming van een boek. Voor mij is een degelijke verfilming zodanig dat , ondanks het niet lezen van het boek, men toch nog kan volgen en uiteindelijk weet waar het om gaat. Deze verfilming laat echter zoveel onbeantwoorde vragen : wat is dat verdomde kistje, waarom moeten ze in die volgorde worden geëlimineerd , wat is de betekenis van de kettingkjes...

Positieve dingen zijn er natuurlijk ook wel : John Smith speelt een degelijke vertolking, Sarah is een beeldschone verschijning en Nr. 6 is helemaal om op te eten. De Mogadorians zijn van tijd enorm grappig en de film bevat ook nog andere grappige dialogen :
Sheriff James: Who the hell are they?
Mark James: Big-ass linebackers?
Persoonlijk vond ik het einde van de film redelijk geslaagd qua effecten en actie. Zelfs de opgezwollen hond die het tegen de vleermuisachtige hellehond moest opnemen in de douches, vond ik best te pruimen.

Conclusie : een simpel tiener feelgood-film met een portie SF-actie.
2,5 *

avatar van wendyvortex
Highschool-drama met new kid in town die verliefd wordt op het ex-vriendinnetje van de school-bully en bevriend raakt met de nerd....o ja hij is ook nog een alien met superpowers en leeft samen met z'n warrior-protector...Matthew Star all over.
Spul voor brugpiepers dit, alleen het laatste half uurtje krijgen we nog wat typische superpower-aktie.
Geproduceerd door Michael Bay ... dus dan weet je het wel.
Eerste opmaatje naar nog een deel of 5.....ik geloof het allemaal wel.

avatar van DeWolff
Was niet plan deze film te kijken maar had net the big bang theory gekeken, de laptop op schoot en er was verder toch niets bijzonders op tv dus ja....

Al met al geen verkeerde film ondersteund met lekkere muziek. Ondanks de standaard high-school stukjes, ter ondersteuning vh verhaal, wel vermaakt met het SF aspect vd fim. Af en toe leuke humor en one-liners.

Timothy Olyphant kende ik ergens van en tijdens de reclame gegoogled. De film Go, een aanrader voor Tarantino fans.

Quotes
- na het krijgen van een energie boost: "Red bull is for pussy's"
- net voor het in de mond stoppen van een moordend balletje: "Do you wanne play with it. No? But it wants to play with you"

Overigens lijkt het erop dat deze film is gemaakt om er nog meer te maken.

avatar van moviemafketel
Eens met wendy. Er is absoluut geen chemie tussen de castleden en de villains zijn te kinderachtig en nep. Ook hun taaltje is ronduit dom bedacht. Laat ze dan maar gewoon constant engels spreken. Het laatste half uur vond ik wel geslaagd. Jammer dat het zo'n lange opstart nodig had. Toch vond ik het overall gezien nog wel een voldoende.