I Am Number Four (2011)

Verenigde Staten / India
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door D.J. Caruso
met Alex Pettyfer, Timothy Olyphant en Teresa Palmer

Negen buitenaardse baby's met menselijke kenmerken vluchten van hun thuis planeet Lorien om zich te verschuilen op Aarde. Ze worden gevolgd door de Mogadorians die hun eigen planeet vernietigd hebben om de baby's op te sporen. De baby's hebben allemaal een eigen lijfwacht en ze zullen superkrachten krijgen wanneer ze ouder worden. Ze hebben allemaal een nummer van één tot negen en kunnen ook alleen in die volgorde vermoord worden. Number Four (Alex Pettyfer), ook John Smith genaamd, verhuist naar Paradise, Ohio en wordt vrienden met de vriendelijke fotograaf Sarah. Na zijn hele leven op de vlucht te zijn geweest is Number Four verliefd geworden en heeft hij iets om voor te vechten.

avatar van Awake78
Is hier nog een boek van ook? Dat zou helemaal de grap van de eeuw zijn. Deze film is nog een béétje aan te gluren omdat er nog wat leuke effecten in zitten, voor de dialogen en uberhaupt acteerwerk raad ik je ten zeerste aan om iets anders met je tijd te gaan doen. En dan is er ook nog een boek van wat erg. Misschien bedoel je een stripboek? Dan kan ik er nog een beetje inkomen.....

En die quote is ook wat goedkoop en cliché als je het mij vraagt, maar goed. Als er hier een vervolg op komt zou ik me doodschamen omdat ik er zelf ook aan heb bijgedragen dat zoveel mensen dit wanproduct hebben bekeken

Geweldige film: echt een aanrader wat mij betreft. Mooie special effects, geweldige muziek en een aardige verhaallijn. Hou nu eenmaal van dit genre films en als dan alles klopt zoals in deze film dan is het wat mij betreft echt een topper. Aanrader!

avatar van StevenMighty
Nee vond dit echt geen goeie film, en dat voor een Dreamworks productie zeg...

Meer dan een uur lang gaat het over niet veel meer dan het geheimpje tussen de hoofdrolspeler en zijn beschermer dat ze van een andere planeet komen en het gedeisd houden voor andere buitenaardsen die hem dood willen.
Zijn speciale krachten blijven veel te lang bij enkel zaklampje spelen met zijn handen en het heeft allemaal iets te veel weg van een highschool tienerfilm ipv een actiefilm.

Het laatste half uur kwam er dan vaart in met meer speciale krachten, een sexy en stoere number 6 (zij was het leukste aan de film) maar helaas ook een buitenaards monstergevecht waar ik me iets te oud voor voelde.

Voor wie het wel goed vond hoop ik maar dat er een vervolg komt, want toen ik klaar was om te zien of ze die ontvoerde vader zouden vinden hield de film abrupt op...

Een ster voor 'Number 6' en een halve voor de moeite.

1,5 sterren

Verwachte er niet veel van. Op het begin was het een erg vaag verhaal en daarna werd alles duidelijker. Ik deed mij denken aan de PS3 game Infamous waar het ook over speciale krachten gaat. Vandaar dat ik de film steeds beter en beter vond worden.

avatar van Johnny-31
Helaas ik vond het maar niks, zonde van mijn tijd, als je het moet hebben van de goede muziek
kun je beter een cd opzetten!!

Goede film, zeker aan te raden.goede effecten. Ik heb me er echt mee vermaakt, en hoop dat er een vervolg van komt (?)

avatar van SaNDuTjE
Ik mag toch hopen dat ze het dan anders aanpakken want dit maakte toch nergens indruk.

Had niet veel van de film verwacht, het genre spreekt mij meestal ook niet zo aan. Met name het science fiction gedeelte niet. Toch deze film gekeken en ik was verrast. Ik ben helemaal opgenomen door de film en vond het een leuke film! Vervolg op deze film? Nah.. het was leuk maar meer hoeft denk ik niet. En tja.. de hoofdrolspeler maakte ook indruk op me.. en dan heb ik het niet over zijn acteren.. (niet dat dat slecht was hoor!)

avatar van madmax1
Lekker filmpje
Eenvoudig te begrijpen lekkere sound, beetje SF, stoort niet.

avatar van aburex
annuh! schreef:

Ben het helemaal me je eens. Ik vond dit een leuke film met prachtige speciale effecten en een leuk verhaal. Hoop op een vervolg

kon deze film goed waarderen, erg leuk gedaan. 4,5* geef ik, is misschien aan de hoge kant maar vond dat ze het echt goed gedaan hebben en hoop ook op een vervolg!

avatar van m1chel
Prima film hoor, beetje hoog "Twilight" gehalte (tienerfilm bedoel ik daarmee) en op sommige punten een beetje te zoet maar het stoorde me niet heel erg eigenlijk. Laat deel 2 maar komen!

avatar van brabusRUS
Pffff, duidelijk een film voor tieners tussen de 10 en 16 jaar. Het acteerwerk en script zijn ontzettend slap in mijn ogen. Vooral Alex Pettyfer (John Smith) en Callan McAuliffe (Sam) vond ik zo ongelooflijk slecht acteren. Wat een talentloze acteurs zijn dat! Teresa Palmer en Dianna Agron vond ik daarentegen nog best te pruimen. Ook zit de film vol met clichés. Jammer!

Een grote teleurstelling van Caruso.

Verrassend goede film, er wordt best sterk geacteerd, met mooie actrises. Goede soundtrack.
verhaal mocht iets beter zijn.

Ik vond het het al met al een vermakelijke film!

avatar van Metalfist
I hope you can throw with your left arm

De reden dat ik hier in geïnteresseerd was, is voornamelijk Dianna Agron. Ik was haar al meerdere keren tegen gekomen in kleine bijrolletjes in Heroes en Veronica Mars maar eenmaal in Glee viel ze me helemaal op. Het schattige gezicht en een enorm grote charme zorgde ervoor dat ze een meerwaarde is in de serie. Ik was dan ook benieuwd geraakt naar hoe ze het er hier ging afbrengen en dat doet ze perfect. De rol van Sarah is natuurlijk ook perfect op haar lijf geschreven maar ze speelt het sowieso enorm goed. Ze heeft echt iets onweerstaanbaars en dat komt mooi tot zijn recht. Met Alex Pettyfer nam Caruso nogal een gok doordat die nog maar in 4 films had meegespeeld voor hij de hoofdrol van John kreeg. Een gok die soms goed uitdraait maar soms ook nefast voor de film is want Pettyfer moet nu eenmaal nog veel leren en wordt over het algemeen nogal onderuit gespeeld door Agron en Timothy Olyphant. Geweldige rol trouwens voor Teresa Palmer die Number Six speelt. Haar opkomst onder begeleiding van Adele's Rolling in the Deep is gewoon heerlijk om naar te kijken en Palmer is dan ook uitstekend gecast in de coole chick rol. Hopelijk kan dit nog wat vonken gaan geven met Sarah in een eventueel vervolg.

Bij de films van Caruso ben ik gewend dat die er visueel vrij aantrekkelijk uitzien. Eagle Eye was een aangename cinema blockbuster maar ook Disturbia, Taking Lives en Two for the Money waren degelijke films. Jammer genoeg dat het er hier niet helemaal uitkomt. Nu, ik heb nooit de boeken gelezen dus vraag me niet hoe de Mogadorian er normaal gezien moeten uitzien maar ik vond hun design erg teleurstellend. Dit had in ieder geval een stuk beter gemogen. Gelukkig is de rest van de film op visueel gebied nog wel redelijk te doen. De actiescènes verlopen vlot en de legacies zien er netjes uit. Qua verhaal is dit trouwens wel een heerlijke film. Zoals ik daarjuist al zei, ik heb het boek niet gelezen dus geen idee of ze er met hun klak naar smijten maar dit is gewoon een typische high-school film met wat sci-fi trekjes. En laat ik dat nu juist kunnen waarderen. De film komt over het algemeen nogal standaard over maar pretendeert nergens ook meer te zijn wat het is. De ontluikende romance tussen Sarah en John, de sullige aanhang in de vorm van Sam, de coole chick die opeens komt opduiken en overduidelijk een wig gaat slaan in de romance tussen de twee geliefden (de lichaamstaal van Sarah op het einde wanneer John samen met Six wegrijdt spreekt boekdelen), ... Mits het wat degelijk is uitgewerkt, en dat is hier zeker het geval, is dit gewoon gezellig popcornvermaak.

De film laat nog enorm veel onbeslist dus ik hoop dat het vervolg er nog gaat komen, liefst niet zoals met The Golden Compas een aantal jaar geleden. In ieder geval mag Caruso hem terug regisseren want hij weet er een leuke film van te maken. Pettyfer schrijf ik nog niet af want daar zit volgens mij wel meer in maar het zijn voornamelijk de rollen van Agron, Olyphant en Palmer die dit tot heerlijk vermaak schoppen. Misschien ook wel eens aan het boek beginnen.

Dikke 3.5*

Metalfist schreef:

Dikke 3.5*

Na onlangs het boek te hebben gelezen was ik uiteraard benieuwd naar de film. Zoals altijd is de film totaal anders dan het boek. Sommige slechte delen van het boek zijn in de film weggelaten en sommige goede delen juist ook. Met jou mening over Olyphant ben ik het niet eens. Sowieso is zijn rol in de film relatief klein en echt daadkrachtig en overtuigend komt hij niet op mij over. Overigens vond ik de rol van Six oftwel Teresa Palmer ook net weer 'te' . Er wordt in de film iets te veel geprobeerd om haar hard maar grappig te laten doen overkomen. In mijn ogen sowieso mislukt doordat ze op een lelijke Ducati rijdt

Ik moet zeggen dat ik het een prima verfilming vind van het boek. Nu hopen dat "The power of six" ook verfilmd gaat worden.Voor mij ook een dikke 3.5 maar dan niet voor de acteurs maar voor de grafisch sterke en goede transformatie van boek naar film. De soundtrack is trouwens ook perfect... Kings of Leon als start knalt er meteen lekker in!!

avatar van lexiepexie
teresa palmer

avatar van Rodger
wat een tegenvaller..
Dit lijkt wel een romantisch tiener drama.. in de vorm van spacemonkeys,..
Nee.. vooraf toch wel iets van verwacht, maar niks van terecht gekomen..
vooruit, met pijn en moeite.. 1**

condomafia schreef:

Yup, meer verfilmingen van de boeken zouden erg welkom zijn. zonet de film herzien en blijf bij mijn eerste *gave.

Jammer alleen dat je geen verstand hebt van motoren en hun geschiedenis (garpje natuurlijk).

avatar van Jozz
Minder bekende sci-fi films staan nooit heel hoog op mijn verlanglijstje. Zo ook bij I Am Number Four. Ik las het verhaal en vond het maar onzinnig klinken. Zo duurt het weken voordat ie dan toch eens aan de beurt komt...

...en dan blijkt het allemaal reuze mee te vallen. Ik heb me prima vermaakt met dit verhaal. Leuke effecten en spanning genoeg. Ondanks dat het een sci-fi film is, vindt alles plaats op onze bekende aarde in een lekker cliche-highschool-setting. Ik mag dat wel.

Een dikke voldoende... 3,5*

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Een zeer lichte tieneractiefilm dat zich al te serieus neemt. Weinig humor en flauwe actiescènes. Het ontbreekt de figuren aan charisma. Blijkbaar is hier nog een boek van, dat men er al aan dacht om het te verfilmen verbaast me. Zo speciaal is het toch niet. Het enige wat de film nog interessant maakte was de komst van number six, die voor enig leven in de brouwerij zorgt. Het verwondert me dat Michael Bay deze film maakte. Terwijl hij vooral grootse popcornfilms maakte met het moto 'more is more' is dit een flauw gerecht geworden. Een uitschuivertje.

Fictie verhaal met jonge acteurs. Het verhaal komt wat vreemd op gang maar na ongeveer 15 minuten zit je er goed in. Tijdens het kijken moet je je niet laten afleiden anders mis je zomaar een belangrijk moment voor later in de film. Het einde van de film is wat minder spectaculair dan de scenes daarvoor . Maar dit is mogelijk bedoeld om een vervolg te kunnen lanceren,

avatar van Roger Thornhill
Metalfist schreef:
Het is vreemd maar nieuwe films blijken nooit echt lang in mijn geheugen zitten. Vaak zijn het titels die me wel interesseren maar ik om de een of andere reden gaat mijn voorkeur vaker uit naar oudere films waardoor de nieuwe generatie naar achter wordt geschoven. Gisteren schoot het me ineens weer te binnen dat ik eigenlijk nog altijd benieuwd was naar deze I Am Number Four dus ineens maar eens opgezet. [...] Gelukkig is de rest van de film op visueel gebied nog wel redelijk te doen. De actiescènes verlopen vlot en de legacies zien er netjes uit. Qua verhaal is dit trouwens wel een heerlijke film. [...] De film komt over het algemeen nogal standaard over maar pretendeert nergens ook meer te zijn wat het is. [...] Mits het wat degelijk is uitgewerkt, en dat is hier zeker het geval, is dit gewoon gezellig popcornvermaak. [...] Caruso [...] weet er een leuke film van te maken. Pettyfer schrijf ik nog niet af want daar zit volgens mij wel meer in maar het zijn voornamelijk de rollen van Agron, Olyphant en Palmer die dit tot heerlijk vermaak schoppen.

Zo is dat, meneer Metalfist. Een verrassend leuke en onderhoudende film, ook als je niet tot Pettyfers doelgroep behoort.

avatar van Boenga
Behoorlijk traag, te simpel/simplistisch verhaal, en zeer bedenkelijk acteerwerk van Pettyfer: drie redenen om de film een onvoldoende te geven.
M'n 11-jarige dochter denkt daar anders over, en daarmee is zo ongeveer alles gezegd.

avatar van Sankaman69
Goeie film, maar hou ook wel van dit genre, van mij mag hier een vervolg op komen!!!

avatar van Triple G
Sluit me hier bij de woorden van Metalfist aan. Prima verwoord, zo heb ik 't ook ervaren. Heerlijke, vriendelijke wegkijker. Laat een vervolg maar komen.

avatar van tommycool
ik hou echt van deze film. moet heme echt een keertje weer terug kijken

avatar van Awake78
Tja dat moet je zelf weten...

heel erg goede film. als je houd van fantasie films met wat actie en spanning erin dan zul je deze film zeker leuk vinden

avatar van zgfproduction
een ongeloofelijk goede film, waaraan bijna niets mankeert. acteer prestaties zijn top, special effects zijn top, kortom, een film die het zeker waard is om gezien te worden!