Devil (2010)

Thriller / Mystery

geregisseerd door John Erick Dowdle
met Chris Messina, Geoffrey Arend en Logan Marshall-Green

Bowden (Chris Messina), een politierechercheur die net van de drank af is, onderzoekt een vreemde zelfmoord, als hij plotseling wordt opgeroepen voor een ogenschijnlijk onschuldige gebeurtenis; vijf mensen zitten vast in de lift van een enorme wolkenkrabber. Maar het duurt niet lang voordat er een aantal buitengewone dingen beginnen te gebeuren en de mensen in de lift zelfs op onverklaarbare wijze één voor één sterven. Een strijd op leven en dood begint.

La Barca
Ricochan38 schreef:
les 1;

kijk nooit trailers van horror of thrillers want daarin wordt altijd teveel info of de beste scenes al weggegeven.

Had de trailer in de bios gezien, kon er niet onderuit:(

avatar van Mosa - Bas
Lekker filmpje voor een dode donderdagavond. Had er niks van verwacht en dan valt zo'n film je altijd 110% mee.
Keek lekker weg, enigsinds cliché, maar zeker goed te doen!
Ben het wel met rep_robert eens dat het meer een filmpje is om een keer te huren, maar had nog een bios-bon ; )

Jammer dat je niet een 3.2 ofzo kan geven, vind een 3 te laag en een 3.5 te hoog. dus geef een 3.5-

Wat een waardeloze rotzooi dit!

5 ietwat irritante karakters in een lift en als het licht knippert gaat er 1 dood of raakt er 1 gewond, vrij karig wat mij betreft maar opzich nog niets mis mee.

Al met al kon ik daar 50 minuten goed mee leven, toen echter bekend werd dat het allemaal mensen waren met de nodige criminele activiteiten op hun kerfstok en ik die vent met een blikje bier in zijn auto zag zitten wist ik genoeg, hij heeft de agent zijn gezin vermoord en de duivel kan hem niet meer afmaken omdat hij plots de verantwoordelijkheid besloot te nemen voor zijn daden.
Kort om een matige film die halverwege zijn barslechte einde al prijsgeeft 1.5 *

avatar van rep_robert
Ossman is weer goed in overdrijven, zo geïrriteerd leek je nou ook weer niet in de bios

avatar van namingway24
Een bizarre combinatie van detectiveverhaal en bovennatuurlijke horror. Gelukkig speelt de hele film zich niet af in de lift, want dat zijn bijna de saaiste scènes. Op het laatst schrok ik heel even (van die oude vrouw, waarvan ik al in de smiesen had dat daar iets mis mee was). De film bouwt wel langzaam wat spanning op maar eindigt met een antclimax van jewelste.

avatar van moviemafketel
Zo niet veel sterren voor een Shyamalan-groupie als jij reppie? Was het niet wat?

avatar van rep_robert
Ja en nee, ik vind het hele idee prachtig. Alleen de film werkt naar een climax toe die helemaal niet verrassend is. Toch wel raar voor een Shyamalan film eigenlijk.

avatar van Q Jones
Na herzien toch een halfje er af, ja dat is snel. Maar ik ging mee met een vriend die hem nog niet had gezien. Toch blijft het wel een uitstekende film

Leuke film, heb geen moment het idee gehad dat ie te lang duurde. Had niet echt hoge verwachtingen dus misschien dat ie daarom mee viel.

zojuist deze film gezien in de bioscoop, vond het een hele goede film, goed verhaal, redelijk tempo, zeer de moeite waard.

avatar van namingway24
Bij nader inzien toch maar een halfje eraf. De film heeft loopt schade op doordat Shyamalan te veel wil uitleggen; alles wordt voorgekauwd door de voice over.

Wel aardig. Misschien had ik gewoon te hoge verwachtingen, maar echt spannend werd het nergens. Kon het ook niet echt een horror noemen, terwijl ik net zo'n zin had in een goede horror!

Zoals hierboven al beschreven is het hele gedoe met die detective eigenlijk nogal onzin, omdat je al weet dat hij nergens op uit zal komen. Enige schrikmoment had ik toen die oude vrouw weer op stond als de duivel maar daarna vond ik dat ook niet echt indrukwekkend. Bedoel, als je dan echt de duivel bent, maak iedereen gewoon af

Met dit verhaal voor ogen had het zoveel beter kunnen zijn!

avatar van Rchdd
Inderdaad niet echt spannend, maar het verhaal was gewoon goed.
Ironisch, ikzelf ben ook gegaan met de intentie dat het een lekkere horror film is, tervergeefs.

3,5 voornamelijk voor het verhaal.

namingway24 schreef:

Shyamalan heeft niet echt heel veel te maken met deze film. Hij heeft grotendeels het verhaal geschreven. That's it.

Verder vond ik de film wel aardig. Beetje voorspelbaar inderdaad. Maar wel een leuke wegkijker voor een vrije avond.

avatar van FillumGek
Ik heb deze vanmiddag gezien in Los Angeles. Het was mijn eerste keer in een Amerikaanse bioscoop en dat was sowieso erg tof! Achttien zalen en zag er erg mooi uit. De trailers waren alleen veel te lang, je kon de hele film al bijna volgen.

De trailer van Devil komt hier ook veel voorbij op tv en dus besloten we er heen te gaan. Een film van tachtig minuten lijkt kort maar is uiteindelijk lang genoeg voor een film die zich afspeelt op een paar vierkante meter. Vijf mensen komen vast te zitten in een lift en geleidelijk aan ontstaat er ruzie. Al snel komen ze er achter dat er een moordenaar in het spel is, so whodunnit?
De spanning wordt langzaam opgebouwd en hier en daar wordt voor een glimlach gezorgd. Ook valt er hier en daar wat te schrikken, als je niet alle momenten al in de trailer voorbij hebt zien komen...

De climax is uiteindelijk soft en teleurstellend en kost de film toch wat puntjes. Eng of goor is het ook nergens. Leuk tussendoortje.

haha spannend?? ik weet niet naar welke film jullie zijn geweest. Waardeloos

Ik ben benieuwd...

We gaan er waarschijnlijk vanavond heen...

Maar als ik dit al zo lees ben ik bang dat we net zo'n crappe film als piranha 3D / Splice gaan meemaken...

Tegenwoordig worden er haast geen goede thrillers/horrors meer gemaakt...

Vroeger had je nog wel enge films, maar tegenwoordig is het allemaal zo overdreven cliché en dat maakt de films belabberd...

Nou jah.. eens kijken of dit een zondag avondje waard is...

avatar van Bounty
Ik ben ook benieuwd wat het gaat worden. Ik verwacht niet dat het echt een top film word, maar gewoon een lekkere film om te kijken op de zondagavond.

Suprise me tonight!

avatar van BlueJudaskiss
Gedurende driekwart van de film ben ik ervan overtuigd dat dit een van de engste films van dit jaar is. Ik schrik me een paar keer rot en de plotwending is leuk. Tot de laatste tien minuten, waar de film als een nachtkaars uitgaat en eindigt door een enorme plothole. Eeuwig zonde, want ik heb me echt vermaakt. 3,5 ster.

avatar van johan_sb2
met 80 minuten nog te lang

avatar van Bounty
BlueJudaskiss schreef:

Sorry, maar eng is hij zeker niet. Erg goede spanning, dat wel! Al met al een film die je simpel weg gezien moet hebben als filmliefhebber. Niet perse in de bios, maar lekker achter je tv kan ook! Veel mensen hoor je huilen voor het einde, maar dat is niet nodig.

Leuke film om gezien te hebben 3*

avatar van Al DeNiro
Goede sfeer en spanning, alleen duurt de film wel erg kort.

avatar van zillah
Zaterdag naar deze film geweest @Pathe Arena, volle zaal ook door de actie 2de kaartje gratis.

Kijkt lekker weg, spannend en enge stukjes erbij. vooral wanneer het omaatje 'tot leven' komt en de hele zaal daardoor begint te gillen..

Ik ga hem morgen bekijken (zal wel niet druk worden), ik hou wel van dit soort films. Duurt zo te zien erg kort met 80 minuten maar ja volgens mij is 80 minuten lift ook meer dan voldoende.

standaard horror filmpje, en mee eens dat er te veel wordt uitgelegd. BTtw: Wel raar/treurig dat je vanaf nu bij Pathe een vaste plek krijgt

avatar van tcdaizz
goede film!! het eerste half uur vond ik tegenvallen, maar daarna was ie zeer spannend!!

Uitstekende originele thriller die vanaf de eerste minuut tot de laatste minuut weet te boeien. De film is zelfs spannend (ook verrassend) en dat heb ik al een lange tijd niet meer meegemaakt bij een film. Dat de film maar iets van 70 minuten duurde vond ik eigenlijk geen nadeel want daardoor wordt de film ook nooit saai. De film is zelfs in het begin grappig dankzij Geoffrey Arend.

Verhaal zat prima in elkaar en na verloop van tijd kom je te weten wat voor een personen de vijf mensen zijn die in de lift zitten.

Ik heb me prima vermaakt met deze film, omdat de film zo kort duurde begon de pauze bij ons in de bioscoop al na 20 minuten. Iedereen in de zaal had toen zoiets van "what the f*ck"

avatar van jeroentjuhhhhh
Pauze in een bioscoopfilm van 80minuten Welke debiel verzint 't.. geen gezond mens hoeft om de 10minuten te zeiken.

avatar van rep_robert
Pauzes in de bios? Doen ze daar tegenwoordig nog aan bij sommige bioscopen. Als ik iets onzin vind....

Hier doen ze dat in alle bioscopen, ze verdienen immers flink aan de consumpties.