Devil (2010)

Thriller / Mystery

geregisseerd door John Erick Dowdle
met Chris Messina, Geoffrey Arend en Logan Marshall-Green

Bowden (Chris Messina), een politierechercheur die net van de drank af is, onderzoekt een vreemde zelfmoord, als hij plotseling wordt opgeroepen voor een ogenschijnlijk onschuldige gebeurtenis; vijf mensen zitten vast in de lift van een enorme wolkenkrabber. Maar het duurt niet lang voordat er een aantal buitengewone dingen beginnen te gebeuren en de mensen in de lift zelfs op onverklaarbare wijze één voor één sterven. Een strijd op leven en dood begint.

avatar van jeroentjuhhhhh
Verhaal van M. Night Shyamalan, toch wel iets om naar uit te kijken dan!

avatar van wimnoot
Als hij deze film een paar jaar geleden had uitgebracht, laten we zeggen net na Signs dan had ik nu dol enthousiast geweest. Nu heb ik meer iets van

avatar van rep_robert
Trailer belooft wel veel goeds

avatar van TimZor
nu ik gehoord heb dat het een verhaal van Shyamalan denk ik eigenlijk wel oow dat is jammer dan zal hij dus tegen vallen

avatar van dutchtuga
De Dowdles hebben een hoop potentie die er met hun debuut en de remake van [REC] niet helemaal uitkwam. Hopen dat het met dit project wel gaat gebeuren. Het ziet er in ieder geval allemaal veelbelovend uit.

avatar van TimZor
met de remake van REC niet helamaal ??? helemaal niet ! zal je bedoelen denk ik haha

avatar van Mescalino
Hier kijk ik wel naar uit. De trailer beloofd inderdaad veel goeds.

avatar van Laoslander
jeroentjuhhhhh schreef:
Verhaal van M. Night Shyamalan, toch wel iets om naar uit te kijken dan!

van mij mag ie van deze suspensethrillers terug gaan regisseren!

Na de trailer te hebben bekeken kan ik alleen maar cocluderen dat dit een topper gaat worden. Een 9,3 score op IMDB betekend dat Shyamalan met het verhaal in de buurt van The sixth sense is gekomen. Een must see dus denk ik!

avatar van TimZor
De 9,3 is al gedaald naar een 7 na 53 stemmen op het moment.

avatar van Le Edzel
TimZor schreef:

Dat dus.

avatar van Rizz
Hmm, die man is inderdaad niet heel erg geweldig bezig geweest de afgelopen jaren. Toch blijf ik hoop houden

avatar van $pecial
Zag net de trailer in de bioscoop voor The Expandables;
Kijk er naar uit... maar ben eigenlijk ook een beetje sceptisch...

M. Night Shyamalan: of ik vind het geweldig, of ik vind het drie keer niks.

We will see at the 16th of septemberrr

avatar van Le Edzel
6,6 al inmiddels...

Tja; Shyamalan. Verklaart een hoop.

avatar van edjekdetje
Wel bizar: Momenteel heeft deze film een IMDB score van 6.6
Nou vraag ik me af... als IMDB 2 cijfers achter de komma zou ondersteunen, zou deze film dan een score van 6.66 hebben?
Ik ga 'm binnenkort kijken... ben benieuwd

avatar van moviemafketel
Trailer belooft weer erg weinig van onze vriend Shyamalan.
Suspence om de suspence? En alleen maar filmen in die lift en een beetje in het gebouw eromheen? Pfieuw, nou ben weer erg benieuwd. Ik blijf de man kansen geven.

avatar van akira124
Geweldige trailer. laat maar komen!

Is een van hen bezeten? Wie is de duivel? Of is de duivel onzichtbaar en zet hij iedereen tegen elkaar op?

avatar van wimnoot
Als ik de film gezien heb zal ik het je vertellen!

notnotfun
Leuk uitgangspunt, weinig sfeer.

Reinbo
Leuke trailer, gelukkig is de Regie niet in handen van Shymalan. Kan dus nog wel iets worden. Al vraagt het wel wat van een regisseur on
Dit 15 uur spannend en verrassend te houden.

avatar van Freckles
Bowden is de duivel als je het mij vraagt.
Trailer ziet er allesinds wel leuk uit...

avatar van yeyo
Leuk concept, laten we hopen dat het niet weer een ridicule Shyamalan fopshow wordt.

avatar van Revolt
Shayamalan, trailers zijn altijd interessant, verhaal soms ook nog wel veelbelovend, maar de films zijn ALTIJD slecht.

avatar van Bottleneck
WaytoBlue schreef:

Ik denk dat de lift de boosdoener is. Dick Maas eat your heart out!

avatar van rep_robert
Revolt schreef:

Op een slechte trip van the Last Airbender na heb ik me prima vermaakt met zijn films.

avatar van Revolt
Nou ja, altijd is een beetje een groot woord, maar zijn laatste projecten zijn toch allemaal verschrikkelijk geweest. Airbender, The Village, The Happening en Lady in the Water waren allemaal grote flops.

Signs was zijn laatste 'aardige' film, in mijn ogen. En die dateert dan alweer uit 2002.

Hm.. ben wel nieuwsgierig naar de film.
Horror is niet altijd mijn genre (ik slaap er zo slecht van haha), maar dit concept is wel erg goed!
Vast zitten in een lift zorgt al voor erge claustrofobische situaties. Maar ook nog een duivel aanwezig is wel erg extreem. Er hangt een mysterieus sfeertje in de trailer dat bevalt me wel. Ook het feit dat het een realistische situatie is (los van de duivel die aanwezig is).
Iedereen maakt gebruik van liften op het werk, de hele situatie is een normale situatie waar we allemaal dagelijks gebruik van maken. Juist het idee dat het daar mis gaat wekt mijn interesse.