Judge Dredd (1995)

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Danny Cannon
met Sylvester Stallone, Armand Assante en Rob Schneider

In de toekomst zit de mensheid opeengepakt in mega-steden die hen beschermen tegen de buitenwereld. De vrede wordt bewaard door de Judges: politie, jury en uitvoerders van de wet tegelijk. Judge Dredd wordt veroordeeld voor de moord op een reporter. Met de hulp van een gevangene die hij zelf veroordeeld heeft gaat Dredd proberen zijn naam te zuiveren.

avatar van rep_robert
Zelfde geldt ook voor Stallone. Zijn presence zorgt ervoor dat Judge Dredd na een korte intro verzand in een standaard SF film. Voor het gevoel is het echt killing dat Stallone 90% van de film zonder pak aan loopt. En dan ben ik niet eens een comic-boek lezer

avatar van RuudC
Je moet natuurlijk ook van dat overacteren houden. ik kan me voorstellen dat niet iedereen van dat overdreven gegrom houdt, maar ik ben er dol op.

avatar van tattoobob
Eigenlijk vind ik dit een van de slechtste films van Stallone,de nieuwe dredd lijkt mij ook helemaal niets.....nee geen aanrader deze film!

avatar van Ace Hanlon
FunkStarr schreef:
.................. Normaal kan ik Schneider wel waarderen, ..........

Ik hoop, dat dit ironisch bedoeld is. Als die kwal ergens aan meedoet is dat voor mij al reden genoeg er niet naar te kijken.

avatar van mikey
Heel wat beter dan ik dacht 20 jaar terug. Zelfs leuker dan dredd 3d een computerspel filmpje. Dat dredd zonder helm loopt is een schande maar stallone levert hilarisch werk. De decors zijn schitterend.

avatar van Roger Thornhill
Silly, silly, silly. Klassieke eighties-actie die toevallig in de nineties werd gemaakt. Paar grappige vondsten, zoals de kannibalenfamilie inclusief de met mechanische onderdelen volgestopte zoon, en Assante's ouderwetse robot genaamd Fido (die me overigens sterk aan de afgewezen robot in Robocop deed denken). Ook Rob Schneider is aardig is de humoristische laffe sidekick die Stallone's seriositeit een beetje parodieert; ik heb begrepen dat hij een komiek is van wie je gauw genoeg kan krijgen, maar omdat ik hem nooit in een andere film heb gezien kon ik hem hier (nog) goed hebben. Verder hangt het er een beetje van af hoeveel Stallone je kunt verdragen; voor de fans zal dit misschien een leuke SF-actie-film zijn, andersdenkenden zullen de film vermoedelijk vaak onbedoeld humoristisch vinden. "I AM THE LAW" – kom òp zeg.

Een stripverfilming met een toekomstvisie die speelde in een na-apocalyptische wereld, met megasteden die te lijden hadden onder overbevolking, slechte leefomstandigheden en dus een hoog percentage criminaliteit. De beelden over de geschetste situatie waren visueel sterk en zagen er geloofwaardig en duister uit. Dat gold helaas niet voor het armzalige (tweedehands) verhaal dat geen moment consequent was, barstte van de plotgaten en dwaasheden. Een paar actiescènes konden wel weer overtuigen. En Sylvester Stallone was toen, zo te zien, nog niet verbouwd.

avatar van supadragon8
Rob Schneider

avatar van Vinokourov
Qua design leek het net Blade Runner en ondanks dat het niet origineel is zagen die scenes in de Megacity er nog fraai uit, evenals de actiescenes. Dat was ook heel behoorlijk! Maar helaas, Judge Dredd wil maar niet boeien en deze film duikelt naar een onvoldoende niet eens vanwege Stallone. Die doet gewoon routineus zijn ding, maar wegens zijn jengelende sidekick Rob Schneider. Wat een ellendeling was ie! Zonder hem was dit wèl een jolige SF-film geworden die dan weliswaar nergens op sloeg, maar wel de juiste funfactor heeft.

Draak.

Van welke kant je ook naar deze film kijkt, het is eigenlijk altijd slecht. Ik had hem vroeger wel al eens gezien, maar heel veel was er duidelijk niet van blijven hangen want ik schrok toen ik zag dat Rob Schneider zowaar een halve hoofdrol had in deze film.

De schrik was compleet gewaarborgd trouwens, zijn humor gecombineerd met het non-acteerwerk én de setting zorgen voor één van de meest slechte filmdynamieken ooit. Stallone is onuitstaanbaar, maar dat was een van de dingen die ik me nog wel herinnerde. Jammer dat hij steeds weer z'n helm afzette én dat de helm niet wat groter was. Zelfs Stallone's mond kan niet acteren.

De sets ogen karton, de kostuums zijn ridicuul, die hele Blade Runner rip-off oogt gewoon compleet gedateerd. De humor werkt niet, het verhaaltje is onnozel, de muziek niet om aan te horen. Het is dat het een scifi is en dat daar altijd wel wat dingetjes inzitten die me liggen, maar dit is toch wel een van de slechtste films in z'n genre.

avatar van Richard_Voorhees
De special fx zien er goed uit, maar Stallone als Dredd is eerder een gimmick.
Schneider past totaal niet in het plaatje en het is dan ook raadselachtig dat Stallone's personage zoveel moeite doet om hem in leven te houden.
Stallone houd het hier en daar nog draaglijk, maar verder is dit een film om snel weer te vergeten. Geef mij maar de moderne verfilming van Dredd.

avatar van Movie Jim
Ik kijk vaker naar deze film
maar ben er niet bewust van dat er een stripboek van bestaat,
kijk puur alleen naar deze film omdat Sylvester Stallone erin speelt,
en mijn mening is dat ik persoonlijk wel een grote Stallone fan ben
hou van zijn films en kijk er graag naar!
Deze film Judge Dredd
viel niet tegen vond ik,
vond hem erg spannend
kwa verhaal maakt mij deze film helemaal niks uit,
en Rob Schneider is ook heel leuk! met zijn humor

Kortom mijn mening is,
verhaal is goed actie was goed en Stallone was top
Kortom een dikke 4,0 als rating!

avatar van blurp194
Geniaal eigenlijk.

En wat verbazingwekkend ook dat deze film niet allang de status van cultklassieker heeft bereikt. Want die verdient-ie eigenlijk dik. Met de geniaal gebrachte quotes uit het scheve bekkie van Stallone, de irritante kop van Schneider, de volstrekt over de top idioterie van de acties, de foute decors...

En dan nog een heleboel ietwat onopvallend verborgen maar wel erg fijne humor overal tussen door. Deze quote bijvoorbeeld: 'Be kind and peaceful to each other. Eat recycled food. It's good for the environment and okay for you.' daar lig ik wel weer even van naast de bank.