Gone in Sixty Seconds (2000)

Alternatieve titel: Gone in 60 Seconds

Actie / Misdaad
118 minuten / 127 minuten (director's cut)

geregisseerd door Dominic Sena
met Nicolas Cage, Giovanni Ribisi en Angelina Jolie

Het broertje van de gestopte autodief Memphis (Nicolas Cage) raakt in de problemen na een mislukte opdracht voor een crimineel. Memphis moet met een groep oude vrienden binnen 1 nacht 50 auto's stelen om zo het leven van z'n broer te redden.

avatar van Euro551
Goede herinneringen aan deze film

avatar van Fran
Ik vind dit een lekkere film om naar te kijken. Met de actie zit het helemaal goed. De sfeer klopt op een of andere manier helemaal en het acteerwerk van met name Cage en Ribisi is helemaal goed.

De film ziet er goed uit. Met Nicolas Cage, Angelina Jolie en Vinnie Jones is een mooie cast tevoorschijn getoverd. Het enige waar echt volledig de plank misgeslagen word is de filmmuziek. Zo zit er totaal geen spanning in de film, dit komt door de verkeerde filmmuziek. Het verhaal is te voorspelbaar en de film is vernoemd naar een poster in een parkeergarage waar ze in 1 minuut van de film doorheen rijden.
Omdat de filmmuziek de film echt totaal verpest, geef ik 2,5 ster i.p.v. 3 sterren.

avatar van Matt Baker
Hmmm. Ik vind de filmmuziek juist goed......

En wat een schitterende auto trouwens die Shelby Mustang GT 500.

Film Pegasus (moderator)
Geweldige soundtrack bij deze film. Heb die nog op cd liggen. Deze film is een aangename blockbuster geworden. Het doet me denken aan een reeks gelijkaardige adrenalinefilms uit die tijd: The Rock, The Fast & The Furious, Metro, Face/Off, Con Air, Shaft, Bad Boys en anderen. Geen toppers en vrij licht, maar wel genoeg actie en droge oneliners om te genieten bij dergelijke films. Meer heeft de film ook niet te bieden. De auto's en de achtervolgingen zijn wel leuk, Nicolas Cage en Robert Duvall brengen het er nog wel goed van af, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Geniet gewoon van deze film zou ik zeggen.

R-beq
Heerlijke film om 100x opnieuw te bekijken, met mijn vader wel te verstaan. De humor, de soundtrack, maar VOORAL het geluid van de ronkende motoren. Sexy!
10x beter dan de fast & the furious wat naar mijn idee een slap aftreksel is van deze fantastische film! sowieso herken ik in een hoop - voornamelijk wat slechtere films - elementen uit deze film. Blijkbaar dient hij als voorbeeld.
Met volle bass en volume kijken; I love it!!!

avatar van sinterklaas
Erg fijn filmpje alweer met Nicolas Cage. Er hangt op vele momenten niks boven een avondje vermaak met lekkere dure commerciele meuk van rond het jaar 2000. Met Gone in 60 seconds heb ik me echt erg weten te vermaken en is ook echt meer dan ik had verwacht. Cage mogen we ook al zowat in alle soorten rollen verwachten, dit keer als een ex-autodief die binnen een bepaalde tijd auto's moet stelen in ruil voor de leven van zijn broer. Dit leverd natuurlijk een hoop problemen op. Maar ook erg veel vette races en hier en daar een mooie actiescene. Naast Cage was Jolie ook weer lekker stoer en sexy in der jonge jaren. Vinnie Jones had een leuk emotieloos bijrolletje en ook die 2 agenten waren erg leuk. Zag ook net dat een daarvan Timothy Olyphant was. En natuurlijk Robert Duvall. Ik kan me niet echt gouw bedenken wat er slecht was hieraan. Voor een sterk verhaal moet je deze natuurlijk niet kijken natuurlijk. De montage is om te smullen en de soundtracks zijn ook erg toepasselijk.

Naast de vele races, stunts, ontsnappingen en autodiefstal scene's is er ook ruim plaats voor humor. Zo vond ik bv die scene met die takelwagen en die auto vol homie's en natuurlijk die scene waarbij dat hondje die sleutel heeft ingeslikt om de slappe lach van te krijgen. Het einde was natuurlijk ook erg mooi.

Nee, zeker geen slechte film. Heb me gewoon prima vermaakt. Fijn blockbustertje.

avatar van edwinoudenes
Superfilm.. Nu al een klassieker voor mij persoonlijk..
Verschillende thema's maken dat deze film op alle fronten blijft boeien.. Ook omdat alles aan deze film klopt.. De muziek, humor, steengoed acteerwerk, stunts ect..

avatar van Daan258
Leuke film, geen geweldige film maar zeker mee vermaakt.
Vooral een erg leuke Cast, natuurlijk met Nicolas Cage en Angelina Jolie ook erg vet dat vinni Jones er ook in speelt, ook al heeft die maar een kleine rol en zegt die in de hele film maar 3 zinnenXD
(volgens mij heb ik nog nooit een film gezien met Nicolas Cage die erg slecht was bijna elke film met Nicolas Cage is altijd wel leuk)

avatar van VforVictor
zeer vermakelijke film met een goed acterende Cage en een lekkere Jolie natuurlijk, mooi gefilmd en dr zit een goeie vaart in de film, gewoon een degelijke film, daarom 3,5

avatar van Ge-Ronny-mo
betere film van Cage, zat toen nog in zijn glorie periode..

avatar van swenbos
Had veel en veel beter gekund, toch een vermakelijke film. 3,0*

Nog altijd een heerlijke film

avatar van Boneka
Tijdje niet gezien. Nu op blu ray bewonderd. Wat een plaatje. Geweldige kleuren en een lekker geluid. Okay het plot is niet bedacht door een genie, maar er is zoveel lekker vermaak dat je geenszins in slaap valt. En wat is die Jolie nog lekker jong zeg....hmmm lekkere rol! De film deed me denken aan Road House. Niet het plot want dat is totaal anders, maar gewoon een lekkere recht toe recht aan film. Niet super serieus, maar toch een heel aardig verhaal. De enige serieuze rol vond ik agent Delroy Lindo. Okay er zitten wat rare figuren in en ja de hond shit kon mij ook niet echt raken, maar voor de rest een lekkere popcorn film!

avatar van tukkerstein
Leuke film. Lekker veel actie, ronkende motoren, en ik ben toch al een fan van Nicholas Cage. Soms net iets te geforceerde humor.

avatar van tattoobob
Goede film,een van de betere wat betreft een film met auto,s

avatar van Al DeNiro
G60 en FF: de eerste duidelijk een film dat het einde inleidt van de 20e eeuw en de andere het begin van de 21e. Dat zie je aan alles: acteurs (ouder/bekender ipv nieuw talent), muziek (klassiekers ipv hip hop), vrouwen (stoer/mooi ipv sexy/sluty), auto's (veel klassieke merken zoals Ford, Ferrari, Porsche ipv opgevoerde auto's) en de actie (ouderwetse achtervolgingen ipv races).

Persoonlijk ben ik meer gecharmeerd van G60, wat wel te maken zal hebben dat ik geboren ben in 1980.

Dat wil overigens niet zeggen, dat ik de FF reeks niets vind, integendeel ik vind ze zeer vermakelijk en sommige delen zelfs erg goed (vijfde deel en waarschijnlijk ook de zesde).

avatar van Filmkriebel
Typisch een film waar je bij de eerste kijkbeurt een 4* zou aan geven en er bij elke herziening een halfje vanaf zou peuteren. Nochtans heeft deze actiefilm een echte sterrencast : een nog jonge Ribisi als Cages broer in problemen, Angelina Jolie voor de chick power en uiteraard Robert Duvall, de pater familias van deze schavuiten. Nog wat betreft Jolie : ondanks ze op de poster staat en helemaal bovenaan de credits voegt ze bijzonder weinig toe aan deze film, zowel op het vlak van dialoog als van actie.

Het hele Eleanor gedoe voor de stoerdoenerij vond ik irritant : Cage op zijn slechtst met enkele coole maniertjes op "Low Rider" van War. Verder wel enkele lekkere actiescènes, een leuk flikkenduo die de hele film door genaaid wordt en een blitse montage die de film best hip maken.

Film Pegasus (moderator)
Jolie was in het jaar 2000 nog een kleine ster die eigenlijk pas haar eerste grote rol had in 1999 met Girl Interrupted waar ze veel prijzen voor won. Commercieel was Gone in 60 seconds haar eerste commerciele rol. Pas daarna zou de bal aan het rollen gaan met films als Lara Croft en nog later Mr & Mrs Smith. De grote sterren in Gone in 60 seconds zijn dan ook vooral Nicolas Cage, Ribisi en veel auto's.

avatar van Filmkriebel
Een klein rolletje is niet wat de officiële filmposter hierboven wil laten uitschijnen in ieder geval. Je verwacht toch iets meer Angelina...

Film Pegasus (moderator)
Gewoon omdat ze een mooiere pasfoto heeft dan Ribisi.

avatar van MRDammann
Ik ben erg fan van Nicolas Cage, dit was echter niet zijn beste film. De film was zeker niet slecht, was lekkere actie (vooral op het einde), maar wel wat voorspelbaar. In de finale zit je in een werkelijke achtbaan, en het lijkt alsof je naar Need for Speed zit te kijken.

avatar van jumpstylemovie
Niet goed, wel leuk. Een soort Fast & Furious met Nicolas Cage. Veel clichés en slecht acteerwerk, zelfs het camerawerk was vaak niet erg bijzonder tijdens actieshots, maar een geniale film om met vrienden te kijken. 50 auto's jatten in één nacht... briljant toch.

14 jaar na dato toch maar een keer gekeken en zeker geen spijt van. wat een geweldige film. Ook met de comedy in de film zit het wel goed. 3.5 ster.

avatar van missl
Snel filmpje over een stelletje autodieven en heel veel hele dure auto's. Puur vermaak.

avatar van Daniël44
Boeiende en spannende film met uitstekend acteerwerk van Nicolas Cage en erg mooie en dure auto's. Echt een film die je snel wegkijkt. Topfilm

avatar van MDMovie
Wat een film is dit toch!
Kan niet tippen aan het origineel Gone in 60 seconds 1974 maar komt daar toch wel dichtbij.

Het stelen van de prachtige auto's, de actie een goed acterende cast maakt dit een zeer aangename film om te zien.
Ook na een paar kijkbeurten blijft hij niet vervelen. Tuurlijk ken je het verhaal wel, maar er blijft gewoon genoeg actie etc. in om te zien met als hoogtepunt de achtervolging. (En ja, die in het origineel is beter ).

Ondanks hij alweer 14 jaar oud is, blijft hij leuk om te zien!

Een van m'n favoriete films geweldige humor, vette bakken en een leuk verhaal...het eerste verhaal in 1974 is wel wat origineler...blijf hem leuk vinden.

avatar van HALVE TAMME.
You stole a car that wasn't on the list. Why don't you just go to the
police station in a red clown suit and let everybody know what we'
re doing here?

Gone in Sixty Seconds (2000) is en blijft een heerlijke vlotte actie /
misdaad film waarbij alle puzzelstukjes werkelijk waar perfect in
elkaar passen.

Eens in de zoveel tijd een herziening is voor mij dan ook absoluut
geen straf.

Vier sterren van mijn kant.

rayman
Leuke film maar niet zo goed als orgineel uit 1974.