Gone in Sixty Seconds (2000)

Alternatieve titel: Gone in 60 Seconds

Actie / Misdaad
118 minuten / 127 minuten (director's cut)

geregisseerd door Dominic Sena
met Nicolas Cage, Giovanni Ribisi en Angelina Jolie

Het broertje van de gestopte autodief Memphis (Nicolas Cage) raakt in de problemen na een mislukte opdracht voor een crimineel. Memphis moet met een groep oude vrienden binnen 1 nacht 50 auto's stelen om zo het leven van z'n broer te redden.

avatar van Jordy
De film doet er erg, erg lang over om op gang te komen. De eerste 60/70 minuten van de film zijn erg saai, het flinterdunne verhaaltje verandert daar ook al niets aan. Het laatste deel van de film is eindelijk een beetje spectaculair (met onder andere een achtervolging waar je anderhalf uur op zit te wachten). Het laatste gedeelte maakt nog wel wat goed, en sommige liefhebbers van actiefilms zullen deze film wel kunnen waarderen, maar ik geef de film twee en een halve ster.

Damn, ik had gewoon veel te veel van deze film verwacht. Nicolas Cage is ook niet echt op zijn best hierin vind ik persoonlijk.. De auto's en miss Jolie helen de wonden wel een beetje (ze zijn ook wel de moeite waard om naar te kijken). 2,5 Ster

Ik heb hem net weer even gekeken.. omdat ik hem me niet helemaal goed kon herrineren van de bios.. maar ik vond het echt wel weer een vette film hoor.. ok het verhaal is misschien een beetje simpel maar lekker boeiend.. check de ferrari's, de lambo's, de porches en de focking SHELBY GT 500 67.. hehhee.. en dan HEB ik het nog niet eens over miss DOUBLE O FINE jolie.. hehe.. kortom top deze film.. fren naar je videotheek.. want "he might be GONE IN 60 SECONDS!!!!.. ohja hij krijgt 3,5 ster + een dvd kandidaat schap.. C YAAAAAAAAAA

Dit is dus gewoon een Super Stoere film.....leuk verhaal lekkere muziek ...mooie auto's ..en sja A. Jolie is ook niet verkeerd.....gewoon een film die je vaak (heel vaak) kan zien....

Dit is gewoon een leuke film, leuke achtervolgingen, zeer leuke wagens. Zet je verstand op nul en ga kijken.

avatar van StuF
Ik vond er geen reet aan. De 1e 60 minuten zijn oersaai en de rest van de film heb ik niet gezien want ik viel erbij in slaap. En das geen metafoor om te zeggen dat ik er nix aan vond, nee ik viel daadwerkelijk in slaap! Mazl. stefan@krooshof.nl

Deze film vond ik echt een hele zware teleurstelling, als doorgewinterde Nicholas Cage fan. Van Jerry Bruckheimer valt me dit trouwens ook heel heel erg tegen. Als je deze naam op een film ziet staan associeer je dat gelijk met actiespektakel en in samenwerking met Nicholas Cage, mag je gerust zeggen dat je een 'The Rock on wheels' mag verwachten.
Mocht je net zulke verwachtingen hebben gehad als mij zal je dit ook erg zuur op de maag zijn gevallen. Het verhaal slaat sowieso al nergens op : auto's stelen om je broertje vrij te krijgen uit handen van een zogenaamde angstwekkende gangster (heel ongeloofwaardig gespeeld door .....?). Maar niet alleen het verhaal is teleurstellend, gewoon de hele uitwerking en het tempo deugt van geen kant. De toeschouwer wordt aan het begin gewoon in slaap gesust, want er gebeurt gewoon niets.
Na ongeveer ruim een uur worden er eindelijk auto's gestolen, maar daar is ook weinig spectaculairs aan. Dit zijn de specialisten in het autostelen, dus je verwacht toch iets spannends te zien, maar nee hoor...het enige wat je ziet (als je een hele enkele keer wat ziet) is 2 draadjes die aan elkaar gekoppeld worden en de auto is gestart. dan is er aan het eind nog 1 auto die gestolen moet worden (de zogenaamde ultieme droom van het personage van Nicholas Cage, praat zelfs tegen de auto). Dat gebeurt dan ook, maar de achtervolging die daarop volgt is gewoon lachwekkend en gedateerd. Er is gewoon niets spectaculairs aan en ook niet iets dat je nog niet hebt gezien. Kortom, een echte flop van Nichalos Cage (wie zou dat verwachten?), en heel misschien alleen leuk als je een fan bent van auto's of Angelina Jolie( hoewel zij in totaal ook maar 5 minuten door het beeld huppelt).
Voor mij hoeft dit echt niet meer. 2 sterren

Leuke auto's, leuke dame, leuke actie, maar ook niet meer dan dat.... krijgt 3 sterren van mij

Het is dat er auto's in zitten.

Ik vond het wel een mooie film. lekker veel actie en mooie auto's. Ik ergerde me wel een beetje aan Angelina Jolie. Ze is mooi, maar ze heeft de hele film haar lippen getuit en zit wel erg met haar lichaam te pronken. Maar het is natuurlijk leuk voor de jongens.

Alleen qua autos was het al een zware teleurstelling. Kijk dan liever TAxi2 of het (oude) No man's Land

Wat de fransman luc besson 2 keer lukt (taxi 1 en taxi 2) lukt de makers van Gone in Sixty seconds geen 1 keer. Wat een slechte, maar dan ook heel slechte film. Het eerste deel, zoals ook al hier gezegd werd) is ontzettend zwak, slaapverwekkend, dat zich maar voor laat kabbelen, op het lichaam van mevrouw Jolie (aan het eind zag ik dat ze ook acteerde in die film, ik had het nog niet gemerkt). Langzaam, tergend langzaam wordt naar de complete anti climax toegewerkt. Wat een bagger scene, en dan een sprong over die rij autos op het eind. hebben ze ergens een 386 uit de kast getrokken om dat effect te maken? Ik houd niet van autos maar van de achtervolgingen in de taxis en ronin kan ik genieten. Van gone in 60 seconds, heb ik nog geen 10 seconds genoten.
2 sterren, omdat nicolas cage zo heerlijk ernaast acteert, en das ook humor

vic
erg teleurstellend van nicolas cage in zo een slechte film

Die Giovanni Ribisi moet trouwens ook maar weer gewoon in een nieuwe serie van My Two Dads gaan spelen, want ik heb hem nog nergens goed ziet acteren.

vic
en die film met julliete lewis dan??

Welke?

vic
waar hij een mongooltje speel.
eeh kan even niet op de naam komen maar daar was hij wel goed in. oh en in The Gift was hij ook wel goed

neo (crew)
de orginele gone in 60 seconds van toby halicki is veel beter.het is wel een beetje een oude film,dus het kan weleens zijn dat je keihard zit te kachen over de domme kleding en foute haarkapsels.Deze film is aan het begin ook een beetje saai,maar dat wordt helemaal goedgemaalt met de 40 minuten durende achtvervolging.weet ik veel hoeveel auto's er wel niet kaopt gaan.ook best grappige momenten zitten erin.jammer dat halicki in het vervolg overleed tijdens een mislukte stunt.

BS
nee ik vond het juist top.Leuk opgebouwd (had wel iets sneller gemogen) leuke humor,duidelijk verhaal,goede acteurs die hun best doen.ik zeg 4 sterren.

Eigenlijk 2,75 ster. Ik vond hem echt gewoon te traag. Het begon leuk (2 minuten) en het einde was ook wel grappig (15 minuten). Van die auto's zag je gewoon te weinig enz..enz...

Dit vond ik echt
h-e-l-e-m-a-a-l
niks.

Inderdaad, lachwekkend gewoon. Ben wel benieuwd naar het origineel, dat zoveel beter moet zijn.

Ik vond hem in het begin idd. erg traag maar maar niet saai. Het verhaal komt een beetje traag op gang maar komt dan tot een prachtig einde met de prachtige achtervolging als hoogtepunt. Maar als je momenteel meer van snelle wagens en races houdt raad ik ja aan naar the Fats and the Furious te gaan kijken en deze film kiezen als je ook graag wat meer actie wil hebben

Een goede film alleen kunnen soms wel betere auto's in.

Leuk om te kijken, mis alleen de Aston Martin's

Vond hem niet echt bijzonder. Beetje gewoon onderwerp. Deze film is eigenlijk alleen leuk als je een echte autofreak bent. Acteurs zijn wel goed alleen deed Angelina een beetje weinig.

tom
die achtervolgingen doen et em, maar voor de rest, 'verhaal' is natuurlijk bagger

In de film zit welgeteld 1 echte achtervolging, die toegegeven erg goed en lang is. voor de rest voldoet deze film niet aan de verwachtingen en het verhaal is slapjes. Je krijgt wel een hele rij exclusieve auto's te zien en angelina jolie is ook geen straf om naar te kijken.

Al met al best eentje om een keertje te kijken maar verwacht er niet teveel van

**1/2

avatar van Armin
Vermakelijk !! ***

Soms aardige, maar trage film waarbij je steeds denkt: wanneer komt er nou eindelijk actie...!