Gone in Sixty Seconds (2000)

Alternatieve titel: Gone in 60 Seconds

Actie / Misdaad
118 minuten / 127 minuten (director's cut)

geregisseerd door Dominic Sena
met Nicolas Cage, Giovanni Ribisi en Angelina Jolie

Het broertje van de gestopte autodief Memphis (Nicolas Cage) raakt in de problemen na een mislukte opdracht voor een crimineel. Memphis moet met een groep oude vrienden binnen 1 nacht 50 auto's stelen om zo het leven van z'n broer te redden.

avatar van planet_of_death
Zo Amerikaans als Burger King. Cage doet het niet best en het is allemaal verschrikkelijk voorspelbaar. Gelukkig kent de film wat aardige scenes naar het einde toe.

avatar van The Almighty
Goede film. Goede acteerprestaties, redelijk verhaal, goed camerawerk. 3.5*

avatar van AjaxRulezzz
Redelijke film, het verhaal was wel heel voorspelbaar. De actie was wel goed en de acteerprestaties redelijk, dus toch een 3.

Een vermakelijke doordeweekse avond film zou ik dit noemen. Het verhaal zit wel heel simpel en cliche in elkaar. En er is dan alsnog te weining uit gehaald naar mijn mening. Je kon hier wel meer mee doen. Er gebeurde niet echt iets bijzonders in de film. En het is ook geen film waarvan ik zeg 'die wil ik nog wel een keer zien'

avatar van RonMathijs
Geen slechte film. Is echt een "relax" filmpje waarbij je zonder teveel hoeft te denken toch een leuke film kunt zien..
Voor mensen die houden van films zoals "the fast en the furious" is dit een aanrader.

Minpuntje van de film: TE amerikaans. Typische film waarin alles kan.

groente12
Afschuwelijke film. Het script is werkelijk legendarisch slecht uitgewerkt. Heeft een student voor deze film geschreven? Nou dan kan ik zeggen dat hij slaagt voor het schrijven van tenenkrommende dialogen, irritante grappen en one liners die kwalitatief vergelijkbaar is met een gemiddelde Nickelodeon serie. Dan heb ik niet eens over de acteer prestaties van Cage, Jolie of gewoon de hele cast die ronduit stomvervelend is om te zien. Wat een schijt film.

avatar van movie acteurs
Typisch Amerikaans, clichématig product. Zijn altijd wel hetzelfde dit soort films met auto's. Dit zeer slechte, lang durende, irritante, voorspelbare, Amerikaans product is nergens goed. Het enige pluspunt was Jolie die hier zelfs slecht en irritant was. Ondanks dat krijgt zij nog een 1,5.

pumpking
Leuk spul voor op een zaterdagavond, maar bij de tweede keer begint hij te vervelen.

avatar van kobe bryant fan
Goede film niet bepaald spannend maar heb me aardig vermaakt.

avatar van John Lee Hooker
Behoorlijk actiefilmpje die toch wat spannig weet te creeeren. Leuke opdrachten, mooie auto's, goede Cage. Hier en daar wat voorspelbaarheid maar goed, dat had ik al in m'n achterhoofd aan het begin van deze film. Bijvoorbeeld wanneer hij oude vrienden opbelt en bezoekt waarbij er veel gekapt zijn met de job ( je weet dat hij uiteindelijk toch wel een team gefixt krijgt ). Ook ligt er iemand in een auto die geplet gaat worden ( ik dacht het broertje van Memphis, tja je weet dat er iemand op stop gaat drukken ). Maar het gaat dan ook om de grote missies, het jatten en het veilig houden. Geweldig ook toen de politie binnenviel en toen ze er allemaal tussenuit gepiept waren. En wanneer je ze een auto ziet stelen, zenuwslopende momenten, je weet als kijker wat voor adrenaline door je heen gaat in zo'n situatie.
Al bij al een prima film.

avatar van kobe bryant fan
Mooie recensie,je denkt net wat ik ook denk.

avatar van schram101
Lekker vermakelijke actiefilm! Ideaal popcornvermaak.
Wanneer je niet verder kijkt dan je neus lang is, heb je er niets op aan te merken. En dat moet je bij een film als dit ook niet doen.

avatar van aijut54
lekker actie, leuke acteurs

avatar van DonOswaldo
Al is het voorspelbaar, blijft dit soort spul me toch gewoon vermaken. Lekker actievol en de cast spreekt me ook aan, al is de rol van Timothy Olyphant wat nietszeggend.

avatar van robintjee1995
vette film vooral goed gespeelt door dage die gaat altijd in zijn rol op
vooral die gt500 was vet

avatar van Vinokourov
Blegh, Gone in Sixty Seconds heeft zo weinig in zich op wat quasi-gave autoscheurscenes na. De film ziet er ultrahip uit en wil dit ook in de sfeer uitdragen. Dat laatste zorgt bij mij alleen voor -gelaatsuitdrukkingen, het eerste is nog redelijk gelukt. Met het blitse kleurgebruik zit het wel goed, maar voor de rest is het niet wat.

avatar van thomas_
Ik vond dit gewoon een leuke film, tuurlijk is ie redelijk voorspelbaar maar dat maakte mij niet uit. Gewoon een lekkere film voor de zaterdagnacht. Cage doet het goed vind ik en Jolie maakt mijn dag altijd weer goed.

avatar van mnrk
Blijft nog steeds een prima actie film....

De film zit vol met schitterende auto's, het stelen van de auto's wordt leuk in beeld gebracht en natuurlijk de Shelby GT500 .

Het acteerwerk was ook goed van zowat de gehele cast die mee deed in deze film.

avatar van ViesPatrick
Voorspelbaar doch ietwat vermakelijk.

Matige misdaadfilm die nergens weet te overtuigen en ook nergens boeiend of spannend wordt. Het verhaal is een 13 in een dozijn verhaal en ook erg cliché. Nicolas Cage doet het nog aardig maar Angelina Jolie valt zwaar tegen en ze ziet er ook niet uit (ze deed me denken aan een vrouw uit Evil Dead) in deze film. Leuk om eens gezien te hebben maar meer ook niet. 2 uur is overigens aan de lange kant, 90 minuten was meer dan genoeg geweest.

Film met een dun verhaal, mooie auto's en leuke achtervolging. Angelina had prominenter neergezet kunnen worden. Haar schoonheid werd niet uitgebuit, jammer.
Zonde van die ene auto.... Kom niet verder dan 3*

avatar van John Lee Hooker
jefvdham schreef:
Zonde van die ene auto....

Welke?

avatar van ViesPatrick
John Lee Hooker schreef:

Welke?

Ik gok de Shelby GT500 uit 1967.

avatar van filmamator
Vermakelijk actiefilmpje ondanks het eenvoudige verhaal. Alleen hadden ze toch echt meer tijd moeten besteden aan het einde.

Matig.

avatar van Betamax
Zag hem voor de tweede keer.
Was toch een stuk minder dan de eerste keer.
Vond hem nu een beetje saai.

avatar van De_Hollander
Film is hier onderwaardeerd, goede film lekkere actie in alle opzichte.

avatar van Al DeNiro
Stoere film met goede cast, mooie auto's, lekkere muziek en genoeg actie met als hoogtepunt de achtervolging met Ford Shelby Mustang 1967.

Persoonlijk heb ik deze altijd beter gevonden dan de Fast & Furious reeks, al zijn die wel amusanter door de races & chickies.

avatar van Dennissssss
Een van mijn favoriete films aller tijden! Zo veel toffe acteurs in 1 film! Jammer dat ze niet wat meer van die gestolen auto's laten zien, en het stelen ervan.

avatar van RuudC
Dan moet je maar rap achter het origineel aan gaan.

avatar van Lange Darm
Dit was nou eigenlijk een rol waarin ik Nicolas Cage wel vond passen. Angelina Jolie en Nicolas Cage die naarmate ze hun relatie weer oppikken steeds kleuriger worden. Verhaal is eenvoudig maar kent toch wel lagen wat niet slecht is.

Vinnie Jones als Sphinx is mijn absolute mega Held geworden na deze film het niet praten valt de eerste keer eigenlijk pas op als die weer praat op het laatst maar kijk je hem een 2e keer zie je idd dat hij geen woord zegt tot op laatste moment. Wanneer zijn rol zijn intrede maakt in de film (die boterham die hij op een lijk neerlegt TOP.)
"Hey! Get away from my car, asshole!"
"Got something to say before I kill you, fool?"
Zijn eerste actie scene in de film waarbij hij een auto in brand steekt en aantal gasten van rivaliserende auto bende met een paar tikken neerbeukt. Vind ik tot op heden 1 van de allerbeste actiescenes.

*4 waarvan zeker 3* te danken zijn aan Vinnie Jones

Enig minpunt wat wellicht niet algemeen bekend is: de censuur van Ferrari, een aantal scenes die waren geschreven met een Ferrari in de hoofdrol zijn uitgevoerd met Porche's. Grappig is echter dat dit te maken heeft met andere film waarin Nicolas Cage de hoofdrol had "The Rock". De brokken die in die film werden gemaakt met een Ferrari deed Ferrari tot een besluit komen waarin auto's van hun hand geen doeleinden mochten hebben in criminaliteit en crashes. Wat ook invloed heeft gehad op de game reeks van Need For Speed.