Genre: Actie / Fantasy
Speelduur: 110 minuten / 127 minuten (extended cut)
Oorsprong:
Verenigde Staten / Canada
Geregisseerd door: Zack Snyder
Met onder meer: Emily Browning, Abbie Cornish en Jena Malone
IMDb beoordeling:
6,1 (260.156)
Gesproken taal: Engels en Duits
Releasedatum: 24 maart 2011
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot Sucker Punch
"Feed Your Head"
'Sucker Punch' speelt zich af in de jaren 50. Baby Doll (Emily Browning) wordt door haar kwaadaardige stiefvader naar een psychiatrische inrichting gestuurd. Zijn plan is om binnen vijf dagen lobotomie op haar toe te passen. Door de trauma's die ze er oploopt creëert ze haar eigen wereld waarin alles mogelijk is. Ze raakt geïnspireerd door dat wat er zich afspeelt en beraamt een plan om te ontsnappen.
Externe links
Acteurs en actrices
Baby Doll
Sweet Pea
Rocket
Blondie
Amber
Madame Vera Gorski / Dr. Vera Gorski
Blue Jones
Lobotomy Nurse / High Roller Girl #1
The Doctor / The High Roller
The Wise Man / The General / The Bus Driver
Reviews & comments
Lenzo
-
- 146 berichten
- 671 stemmen
Wat ik ook wel interessant vind, is wat mensen beweegt om een film te kijken waarvan ze eigenlijk al lage verwachtingen hebben. Als je 300 niks vindt en daarmee eigenlijk al stelt dat het andere werk van Snyder niks kan zijn, waarom er verder moeite in steken? Ik houd niet van romantische comedies, dus ik zal nooit uit eigen beweging Sex and the City kijken.
100% mee eens. Tenzij je er gedwongen naar moest kijken of iets dergelijks.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Erg vreemde redenatie inderdaad. De link tussen romcom en Sex & The City snap ik ook niet echt.
Thorak
-
- 6354 berichten
- 1887 stemmen
Ik probeer film ook altijd wel af te kijken als ze me toch niet geheel bevallen, al is het vaak dan wel in etappes. Maar als je de film ongeveer voor de helft gezien hebt kun je toch wel redelijk zeker beslissen wat je er van vind. Er zijn maar zelden film die eerst 70 minuten compleet ruk zijn, en dan opeens in 15 minuten geniaal eindigen. En zelfs dan zou een film van mij nog een erg slechte score krijgen.
Zelf stem ik over het algemeen pas als ik minimaal 30 à 40 minuten heb gezien, in een zeldzaam geval red ik dat half uur niet eens.. De scores zijn dan wel direct een 0.5, anders had ik wel verder gekeken.
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Het gaat gewoon om het idee waarom je iets gaat kijken wat je van tevoren tegenstaat (en vervolgens gaat klagen dat het zonder van je tijd was).
Fortune
-
- 4317 berichten
- 2774 stemmen
Je moet open staan voor verrassingen. Heb best veel films gezien waarvan ik van te voren dacht dat wordt niks en dan blijkt het geweldig te zijn. Net als ik bij veel films heb dat ik van te voren dacht dat de film mij wel zou liggen en die flink tegenvallen.
Thorak
-
- 6354 berichten
- 1887 stemmen
Wat ik ook wel interessant vind, is wat mensen beweegt om een film te kijken waarvan ze eigenlijk al lage verwachtingen hebben. Als je 300 niks vindt en daarmee eigenlijk al stelt dat het andere werk van Snyder niks kan zijn, waarom er verder moeite in steken?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Het gaat gewoon om het idee waarom je iets gaat kijken wat je van tevoren tegenstaat (en vervolgens gaat klagen dat het zonder van je tijd was).
Je kijkt altijd in de hoop dat het je wat lijkt maar 300 en Sucker Punch zijn totaal verschillende films. Ik kijk ook wel eens films wat totaal niet in mijn comfort zone ligt. Dat is mijn recht als filmliefhebber en daar heeft niemand anders wat over te zeggen.
Thorak
-
- 6354 berichten
- 1887 stemmen
Je moet open staan voor verrassingen. Heb best veel films gezien waarvan ik van te voren dacht dat wordt niks en dan blijkt het geweldig te zijn. Net als ik bij veel films heb dat ik van te voren dacht dat de film mij wel zou liggen en die flink tegenvallen.
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Je moet open staan voor verrassingen. Heb best veel films gezien waarvan ik van te voren dacht dat wordt niks en dan blijkt het geweldig te zijn. Net als ik bij veel films heb dat ik van te voren dacht dat de film mij wel zou liggen en die flink tegenvallen.
Juust, maar nu heb je het waarschijnlijk over nieuwe dingen. En zelfs als dingen tegenvallen, dan het zelden bijzonder slecht. Je moet voor de grap eens kijken qua reacties onder films van Steven Seagall, Jean-Claude van Damme, Chuck Norris etc. Daar stikt het van de reacties dat het kut is, en dergelijke. waarom dan kijken? Je kent de acteur. Je weet exact wat voor film het wordt, maar toch even kijken, zodat je het een halve ster kan geven. What's the point of that?
@ Naomi Watts: Ik ben het er niet mee eens dat dit twee totaal verschillende films zijn. Naar mijn idee kun je duidelijk zien dat het beide films van Snyder zijn. Zeker, het zijn twee verschillende thema's, maar in visueel opzicht veschilt het nauwelijks en de manier waarop de actie gedaan is, is zowat hetzelfde. Beide uiteraard in het bijbehorende jasje.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Zijn hand is duidelijk zichtbaar, zijn visuele flair ook maar dat maken het nog wel totaal verschillende films. De manier waarop de actie gedaan is? Dat vat ik niet helemaal.
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Het verloop van hoe de hoofdpersonen zich naar het einddoel toewerken, vind ik behoorlijk overeen komen, maar daarbij komen dezelfde slow-motionmomenten voor. Het lijkt gewoon op elkaar. Misschien is dat ook iets persoonlijks hoor, maar als je Leonidas een machinegeweer zou geven, zou het, met uitzondering van het uiterlijk, zo babydoll zijn. Hetzelfde geldt wanneer je haar een zwaard en schild zou geven. Dan zou ze niet misstaan tussen de Spartanen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Vind ik wel hele algemene zaken, en als je de gasten van The Hangover een machinegeweer geeft lijkt het ook wel op Sucker Punch. Slowmo/speedup zijn van die Snyder handelsmerken maar door dat toe te passen bij beide film maken het nog verre van soortgelijken.
thunderball
-
- 5882 berichten
- 1414 stemmen
Idd 100% mee eens.
Hoewel de visuele flair van Snyder hetzelfde is zijn het feitelijk twee totaal verschillende films en verhalen.
De ene is een, zich in de oudheid afspelend, recht toe recht aan verhaal over de Spartanen die slag hebben geleverd tegen de Perzen,
de andere is een behoorlijk complex uitgewerkt verhaal over een jonge vrouw, die -opgesloten in een inrichting- vlucht in een droom in een droom en daar een viertal opdrachten moet uitvoeren, om uiteindelijk te kunnen ontsnappen. Dit heel symplistisch gezegd.
Dat ze in beiden daarbij oa in slomotion en vervolgens versneld vuistslagen uitdelen, maakt het nog geen gelijksoortige verhalen en films. Dat doet ie gewoon in al zijn films, Watchmen heeft toch verder ook totaal niks met 300 te maken, of met deze?
esoxlucius
-
- 84 berichten
- 1069 stemmen
Het gaat gewoon om het idee waarom je iets gaat kijken wat je van tevoren tegenstaat (en vervolgens gaat klagen dat het zonder van je tijd was).
WoTeX
-
- 8 berichten
- 24 stemmen
Heb de film net gekeken. Ik had geen idee wat ik er van moest verwachten, maar aangezien ik 300 een sterke film vond had ik bij deze film wel goede hoop dat hij goed zou bevallen. Vanaf het begin van de film direct in een verhaal zonder dat er 'saai' ergens naartoe gewerkt wordt. Ik twijfel voor het verhaal zelf tussen de 3,5 en 4 sterren, maar door het mooie camerawerk (ook de slow-motions etc.) en de muziek vind ik deze film zeker 4 sterren waard. Ik kan zeker begrijpen dat dit soort films iemand niet aanstaat, maar dit is zeker wel mijn genre waardoor ik er dus echt van heb genoten.
Lenzo
-
- 146 berichten
- 671 stemmen
Misschien moet je de uitspraak van RuudC niet perse op deze film betrekken maar gewoon in het algemeen. Heel vaak lees je in de reacties dat een film wordt afgekraakt juist om hetgeen wat het moet zijn. En ook duidelijk is voor je de film gaat kijken. Dan weet je van te voren dat je het niet leuk zal vinden. Dit betekend niet dat je een film niet slecht mag vinden natuurlijk.
KingJ
-
- 365 berichten
- 506 stemmen
intrigerende film, de schitterende vormgeving, camerawerk, en de goede muziek maakten hem voor mij wel goed. 3*
jollyjoker
-
- 77 berichten
- 164 stemmen
met verstand op nul aan de film begonnen, me niet op deze site laten beïnvloeden en ook geen verwachtingen door de vergelijking met 300 te willen maken of welke andere film dan ook. Conclusie: bijzondere film met een vaag verhaal waarin je soms niet weet wat realtime is (ik snap dat battles niet in realtime zijn) . juist dat sprak mij aan en ook zeker dat `50 jaren setting de moderne wapens hadden ze van mij mogen weglaten tijdens scenes uit WW1 en middeleeuwen. Goede actie met mooie vrouwen en een verhaal met een stripboekrandje. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn welke de film niets aan vinden, maar daarom zijn er ook meerdere genres. In dit genre is het gewoon een lekkere goede en degelijke film.
erpunited
-
- 647 berichten
- 2591 stemmen
De film is mooi gemaakt. Mooie effects. Goede bijpassende muziek waardoor er de juiste sfeer bij de scènes wordt gecreëerd. Het verhaal vind ik niet zo best en het acteren laat ook zo nu en dan te wensen over. Daar begon ik me op een gegeven moment aan te storen waardoor ik de film niet lekker weg vond kijken.
gauke
-
- 9852 berichten
- 13069 stemmen
Actiefilm die maar niet spannend, dramatisch of interessant wil worden, op een paar adembenemende actiescènes na. De regisseur heeft wat uit Shutter Island en Showgirls gestolen en de film lijkt in elkaar geraffeld te zijn, is oppervlakkig en vormt geen geheel. De jonge actrices missen duidelijk ervaring en diepte.
Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
De regisseur heeft wat uit Shutter Island en Showgirls gestolen.... .
Ik heb van deze twee alleen Showgirls gezien. Wat heeft de regisseur volgens jou daaruit gestolen?
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Heb ze gezien, maar de vergelijking moet wel héél ver (algemeen) liggen.
Thorak
-
- 6354 berichten
- 1887 stemmen
Daar kan ik me ook helemaal niets bij voorstellen.
Dan kun je net zo goed Saturday Night Fever er bij halen, daar word ook in gedanst.
Ik weet niet wat je precies dan gestolen vindt, maar ik zou zo niets kunnen verzinnen en vind het dus heel erg ver gezocht.
Maar ik sta open voor suggesties, mischien heb ik iets over het hoofd gezien?
Fortune
-
- 4317 berichten
- 2774 stemmen
Misschien de wannebe complexheid van Shutter Island waar het ook over lobotomie gaat en de licht erotische tint van Showgirls.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Komt inderdaad door het lobotomie verhaal, al is dat nog veel te weinig om van jatwerk te spreken. Ook was het script al klaar toen Shutter Island uit kwam. En wannabe complexheid? Lijkt me duidelijk dat het een middel is in SP, geen doel.
JohnMovieLover
-
- 33 berichten
- 183 stemmen
Een apart filmpje was dit maar weer. Het verhaal slaat werkelijk nergens op, maar dat is je meteen wel duidelijk in de eerste 15 minuten film. Het is pure fictie en mijn logische gedachten kunnen het niet helemaal accepteren omdat het gewoon zo onlogisch allemaal is. Bijvoorbeeld hoezo zijn die andere 4 meisjes ook in de rare wereld waar ze missies doen terwijl baby doll de enige is die danst?
Het is wel duidelijk dat het verhaal er niet toe doet en dat alleen de slow motion momenten, de special effects en de muziek ertoe doen. Overigens vond ik de acteurs niet bijzonder slecht, maar meer als lief kijken of keihard janken konden ze niet, maar dat lag natuurlijk aan het verhaal waar ze ook niet de kans kregen om hun acteer talent te tonen.
Overigens vond ik de balans tussen de muziek en stemmen vrij slecht. Als ik de stemmen gewoon prima hoorde kwam er daarna weer een actie stukje met vrij harde rock waarbij ik medelijden kreeg met mijn overburen die ook konden meeluisteren. De main soundtrack was overigens vrij goed naar mijn mening, de rest vond ik maar zwakjes en was puur gerock, dat paste overigens wel bij de actie, maar was niet echt mijn smaak.
Al met al was het een vermakelijk filmpje, maar een tweede keer gaat er niet komen.
3*
artwarrior
-
- 38 berichten
- 35 stemmen
vermakelijke film die ik eigenlijk best origineel vond...de meiden zelf vond ik alleen niet stoer overkomen, ik had liever iig Michelle Rodriguez erin gezien....de fantasy-stukken waren erg mooi en zijn gewoon prima geschikt voor het grote scherm van een bios....van de fantasystukken kunnen ze een dikke game maken.....de animaties voor de vijanden zijn er al (vooral die samurais)....de muziek vond ik goed passen bij de film.....het eerste nummer vond ik erg goed en leuk dat die van de hoofdrolspeelster is.....ik geef hem 3,5 ster....
Thorak
-
- 6354 berichten
- 1887 stemmen
Grappig dat velen hier de muziek zo goed vonden, de messteken vond ik juist verkrachtingen van erg goede klassiekers. Alleen 'Army of me' vond ik goed passen, maar daar was dan ook weinig aan veranderd t.o.v. het origineel.
Het laatste nieuws

Geprezen biografische sportfilm 'Moneyball' met Brad Pitt verdwijnt binnenkort van Netflix

Oekraïense postapocalyptische oorlogsfilm 'Atlantis' is een kijktip op NPO Start Plus

Zaterdag kijk je op televisie naar Robert De Niro in de legendarische maffiafilm 'Casino'

Dit is alles wat je moet weten over de komende Netflix-film 'War Machine' van Patrick Hughes
Bekijk ook

Genius Party
Animatie, 2007
49 reacties

Shimotsuma Monogatari
Komedie / Fantasy, 2004
45 reacties

The Secret Life of Bees
Drama, 2008
69 reacties

Source Code
Sciencefiction / Actie, 2011
642 reacties

Fast Five
Actie / Drama, 2011
681 reacties

Inside I'm Dancing
Drama / Komedie, 2004
15 reacties
Gerelateerde tags
bordeelasielontsnappendraakrobotgeweldinmatealternative imaginationlobotomyrape culture girls with guns
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








