The Tourist (2010)

Verenigde Staten / Frankrijk
Actie / Romantiek

geregisseerd door Florian Henckel von Donnersmarck
met Johnny Depp, Angelina Jolie en Paul Bettany

Frank Tupelo is een Amerikaanse toerist, die in Europa gemoedsrust probeert te vinden. Maar dan raakt hij verstrikt in een web van samenzweringen en leugens van Elise, een Interpolagent. Elise zit echter achter een crimineel aan met wie ze in het verleden een liefdesrelatie had.

578 BERICHTEN 69 MENINGEN
Ondanks alle negatieve kritieken moet ik zeggen dat ik me prima vermaakt heb met deze film en heb eigenlijk best wel goed vond.

Ok het was wel heel erg voorspelbaar allemaal, want het plot was vrij snel al wel duidelijk aangezien het haast niet anders kon, maar toch.

Beide acteurs presteerden prima en angelina was (wellicht iets minder mooi dan normaal) toch weer iemand die je gewoon alleen al door haar aanwezigheid op het scherm de hele film interessant weet te maken...

De actie had wat meer en beter gemogen, maar al met al best te pruimen deze film.

3 sterren

avatar van WanderingStar
Nou nou nou.. iedereen maakt wel eens een misstapje..... of misschien was het wel gewoon een zijstapje.

In plaats van al die grote serieuze indrukwekkende rollen wilde hij nu een keer iets frivools doen.

En dat is goed gelukt.
Angelina Jolie blijft adembenemend om naar te kijken ... en samen vormden ze aangename beeldvulling.

Het verhaal op zich was weinig aan.. haha enorm voorspelbaar, maar als je niet al te hoge verwachtingen hebt, best leuk om een avondje naar te kijken..

Zonder de film te zien (ik weiger hier geld aan te geven), wil ik toch even duidelijk maken dat de reden dan Jolie en Depp meededen enkel en alleen geld was. Van imdb:
Angelina Jolie admitted in an interview with Vogue Magazine that the only reason she agreed to do this movie was because she knew it would be a "quick shoot" in Venice, Italy.
Verder heeft Depp ook een enorm hoog loon gehad. En ik heb het plot ook al gehoord, wat ronduit belachelijk is natuurlijk!

avatar van Spetie
Spetie (moderator)
Ik begon met weinig verwachtingen aan de film, aangezien de film zowat overal wordt neergesabeld. Toch was ik wel enigszins benieuwd, omdat Von Donnersmarck’s eerste film echt zwaar goed is.

Het viel me achteraf ook alleszins mee moet ik zeggen. Ja als je een serieuze film verwacht, die erg spannend moet zijn, dan kom je denk ik van een koude kermis thuis. Eigenlijk weet je gelijk al bij de casting van Depp dat je een film als deze niet serieus moet nemen. Depp speelt graag gekke typetjes en doet dat in deze film eigenlijk niet anders. Dat zorgt voor een hoop (onbedoelde) humor in de film. Angelina Jolie is wel goed in haar rol en speelt een sterke femme fatale.

Het verhaaltje van de film stelt verder niet zo bijster veel voor. Iedereen die redelijk wat films heeft gezien zal er waarschijnlijk niet door verrast worden. Wat wel mooi is, is de manier waarop Von Donnersmarck Venetië in beeld brengt. Vooral de scènes die ’s nachts plaatsvinden zijn soms echt wonderschoon in beeld gebracht.

Daarnaast heeft de film gewoon een constant niveau, een lekker tempo, en is uitermate vermakelijk. Ook de muziek is goed, waarbij elke film die muziek van Muse gebruikt, bij mij op dat gebied niet veel mee verkeerd kan doen.

avatar van henkula

geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
vond de muziek de meest storende factor, tja ik had niet anders verwacht in de trein maar dan klopt er nog niet veel van het verhaal.

Mr.Whiseguy
Wat klopt er niet van het verhaal door jou ogen? Graag in spoilers, we willen het voor niemand de film verpesten .

Zeer onderhoudende romantische misdaadfilm de film kijkt lekker weg en je houd er een blij gevoel aan over.

geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Dat wat er niet klopt in mijn ogen:

Het is wel heel toevallig dat zij in de trein tegenover hem gaat zitten terwijl hij dus toch die persoon is waar iedereen achteraan zit. Er is alleen aangegeven dat ze bij iemand moets gaan zitten van dezelfde lengte als hij. In zo'n trein zitten er wel meer mensen van die lengte. In bepaalde scenes waar geen ander persoon bij is (zoals in de badkamer) is hij wel heel verbaasd wat hem allemaal overkomt, terwijl hij het zelf allemaal zo heeft opgezet. Ik snap ook niet waarom hij het allemaal zo heeft opgezet om de politie en de slechterikken achter de verkeerde persoon aan te sturen, als hijzelf die persoon is

Ik weet wel dat het allemaal maar film is, en ik vond de film ook niet slecht, maar die punten vond ik wat slecht uitgewerkt.

geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
In de film zegt hij ook tegen haar, volgens mij had hij niet verwacht dat die ''mafia's'' voor hem terug zouden komen. Misschien voelde ze de love in de trein .Maar wat jij zegt is ook waar, het kon beter uitgewerkt worden.

avatar van patrick17
It All Started When He Met A Woman

Omdat ik aardig wat negatieve recensies las en had vernomen. Had ik me
geen hoge verwachtingen voorgeschoten. Ik vind het goed dat ik zo de film
ben ingegaan want zo werd de film voor mij toch goed te doen.
Ik vind de film wel traag op gang komen totdat het echte geval begint.
De actie in de film is vrijwel nihil en moet het daar ook niet van hebben
natuurlijk.
Het eind is misschien vergezocht maar zag het op de een of andere manier
niet aan komen eerlijk gezegd haha.
De film is niet fantastisch, er had veel dingen beter gekunnen maar voor het
oog is het een vermakelijke film waarbij je goed kan vermaken.
De hoofdrolspelers doen hun rol goed, steken er nergens boven uit en
dat geldt inpricipe ook voor de film. Blijft allemaal precies in tussen de lijnen.

Een kleine voldoende voor de film! 3.0 *

avatar van Boromir007
Hoe is Timothy Dalton? Heeft hij wat screentime?

Mr.Whiseguy
Niet veel, maar hij doet het heel goed.

avatar van 606
Zeer aardige film met een leuk verhaal en goed einde.
Depp doet het goed als onschuldige Toerist, en Dalton was ook prima.
Leuke actie tussen door.

3,5 ster.

avatar van Insignificance
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Deftige beeldvoering, niks mis mee. Aan het plaatjes schieten ligt het dan ook niet, alhoewel daar al een eerste drempel opdoemt. De keren dat het gladgetrokken voorkomen van Jolie in vol ornaat te zien is, zijn bijna niet te tellen. Helaas staat ook Jolie vooral deftig te doen en is het Britse tongvalletje niet echt een succes. Ik schoot in de lach. Iets wat dan weer niet lukt bij de meeste grapjes. Depp loopt er zelfs wat verloren bij en tussen de twee knettert het ook al niet bepaald. De I love you's komen niet aan en de muziek emmert maar door.

Het maakt Venetië eigenlijk tot de meest succesvolle hoofdrolspeler in dit mispeertje. De ontsnappingen over de daken en het water behoren dan ook tot de schaarse uitschietertjes van iets dat ook verhalend geen brug weet te slaan. Beetje dommig allemaal. Mr. X had een troef kunnen zijn, maar natuurlijk niet met deze bezetting. Die rol is verrassend genoeg voor iets anders weggelegd. Waar soortgelijken nog wel eens ontaarden in luidruchtige rotzooi, behoudt The Tourist grotendeels een aangenaam kalm sfeertje. Een pleister op de wond.

Film net gezien, en ik vond hem erg tegenvallen. Deftige en charmante Jolie komt goed over, ook Johnny Depp doet het goed, maar het verhaal is te dun. Hoe snel kan je van iemand houden, en de clue op het einde zie je al mijlenver aankomen. Ik vond hem weinig verrassend en te slap. Voor de mooie verschijning van Jolie ben ik eigenlijk blijven kijken.

avatar van casperspook
Vond het een mooie film!
Depp kan volgens mij echt elke rol wel vullen dat doet hij hier ook weer geweldig. En Jolie tja... blijft gewoon een plaatje
Goed geacteerd, leuk verhaal, mooi einde.

mug13
Op voorhand dacht ik al deze film wordt 3x niks,maar het tegendeel is bewezen ik ben aangenaam verrast.Ik had Depp&Jolie ook nog nooit samen in een film gezien,ik kan alleen maar zeggen:mooie film.

avatar van John Lee Hooker
Erg mager...

Moest een beetje aan Salt denken. Voorspelbaar en allesbehalve boeiend...

Jolie ziet er leuk uit, maar eigenlijk mag ze van mij wel gaan zingen. Ik vind haar op het toneel te saai, het lijkt of ze maar één gezichts-expressie heeft.

Venetië vond ik ook maar slap in beeld gebracht. Hadden gerust wat meer shots in mogen zitten van de varende bootjes en de oude gebouwen.

Bij Amerikaanse films irriteer ik me de laatste tijd sowieso vaker aan het feit dat ze zo weinig laten zien. De lens wordt altijd gefocust bij een pratend persoon, dus de achtergrond wordt wazig. Ook zitten er erg veel close-ups in waardoor er veel dingen buiten beeld vallen. Natuurlijk, hetgene wat er wordt gezegd is belangrijk en de aandacht moet dus naar die persoon worden gericht maar het krijgt dan zo'n standaard-uitstraling zoals veel 'blockbusters' die hebben. Als ik regisseur was zou ik streven naar originaliteit en de shots een beetje meer karakter geven...

Het verhaal zelf stelt ook niet heel veel voor. Er wordt voornamelijk gevlucht en gezocht, maar een spectaculaire achtervolging mistte ik.

Nee, niks voor mij.

avatar van wrist
strak verhaal, hier houd ik wel van.

avatar van Se7en days
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Film die gnoeg vaart houdt en genoeg vragen opwekt om door te kijken. Ondanks dat je je afvraagt of je gelijk gaat krijgen hoe het af gaat lopen, blijf je met een half leeg gevoel de film kijken.
Actie is lekker klunzig/kommedie achtig. Beetje onbeholpen.

Wat me vooral stoorde was:
Dat heel de geheime dienst en alles daaromheen schijnbaar niks kunnen en al een jaar bezig zijn, om een dief te pakken die geld gejat heeft van een maffiabaas. Hij is geen grote crimineel en met een gezichtstransplantatie alleen brengt hij heel interpol enz op een zijspoor

Als je onbevooroordeeld de fil instapt wordt je met mooie beelden en wat humor op een leuke film getrakteerd.
Heb je iets gelezen en vind je johnny depp een fantast en angelina alleen maar een lekker .... dan heb jenog wel iets om de tijd te doden, maar valt de film verder tegen.

avatar van Al DeNiro

Vermakelijke film met een beeldschone Jolie en grappige Depp. De verschillende locaties van Venetie zijn prachtig en je wordt ook vaak op verkeerde been gezet.

avatar van vranque
Ik mis Sissi

avatar van _Moonwalker
Waar ging de film nou eigenlijk over? Want mijn ogen waren vastgekleefd op Angelina de hele film door.

Even serieus...Zoals meerderen zeggen is het wel voorspelbaar, maar de acteer prestaties waren erg goed. Johnny Depp doet waar hij goed in is en Angelina Jolie schittert gewoon in elke film waarin ze speelt. Zet haar neer in een film met alle mooie dames van Hollywood en zij zal de aandacht opeisen. I love that woman.

Voor de rest leuke film, een beetje zwak verhaal en goed acteurs. Actie mocht een beetje meer zijn, maar toch heb ik genoten van de film.

avatar van Kuwiel
Leuke onderhoudende film .Niet meer dan dat !
Nauwelijks actie. Dankzij Jolie en Depp 3* anders 2,5*

Niet echt bijzonder, de beelden leggen het af tegen The American, alleen Johnny Depp vind ik goed acteren.

Niet veel bijzonders, maar wel grappig gedaan. Ik snap ook niet helemaal waarom juist deze film het moet ontgelden als kritiekdoel, tussen alle andere standaard intrigethrillertjes.

Ik verbaas me er wel over dat Henckel von Donnersmarck, die ik toch in het vaandel heb staan na het briljante Leben der Anderen, uitgerekend dit wilde verfilmen als zn eerste grote Hollywood project. Beetje jammer.

Zoals gezegd verder vooral in uitvoering leuk gedaan. hele mooie plaatjes, prima gespeeld en vooral erg grappige sufferd gespeeld door Johnny Depp, telkens dat Spaans spreken tegen die Italianen. , haha.

Miss00
Door Johnny Depp en Angelina Jolie is de film een topper!
Acteerprestaties waren zeer goed.
Als het andere acteurs waren geweest had ik de film denk ik wel wat minder gevonden.

avatar van quintein
Vorige week bekeken en alhoewel niet helemaal mijn soort film vond ik m wel ok,ondanks dat een aardig deel van de film dus romantiek brengt,staan er ook weer mooie shots van Venetie tegenover,een klein beetje actie,ontsnapping op het dak en met die boot,maar actie overheerst zeker niet in deze film.

Jolie vond ik hier redelijk,maar niet super acteren,net iets te veel op de automaat om echt volledig in haar rol op te gaan,maar ok.
Depp als onschuldige toerist bracht het er een stuk beter vanaf en zorgde af en toe ook wel voor wat grappige momenten in al zijn sulligheid
Over het algemeen toch een vrij luchtige film voor de rest met dus aardig wat romantiek en hier en daar wat momenten van het mooie Venetie.
Al met al toch net *** sterren

avatar van konynewortel
mooie film, mooi verhaal,mooie cast, mooie lokatie, kortom veel moois te zien in de 104 minuten

avatar van Catwoman1986
Miss00 schreef:
Door Johnny Depp en Angelina Jolie is de film een topper!
Acteerprestaties waren zeer goed.

5 sterren? Alleen vanwege Jolie en Depp?
Oke, iedereen heeft natuurlijk zijn eigen mening, maar 5 sterren, dat zijn er toch zeker 3 te veel. Wat een baggerfilm!

Jolie die hetzelfde type personage neerzet als ze al zovaak gedaan heeft, totaal niet vernieuwend. Behalve wellicht het vreselijk mislukte Britse accent.
Depp met z'n nepsigaret, why?
Daarnaast is de chemie tussen deze 2 personages ver te zoeken!

En die lui die niet doorhebben dat Alexander natuurlijk een valse naam gebruikt..

Gelukkig muziek van Muse tijdens de aftiteling, dat was dan wel weer een prettige verassing!