The Tourist (2010)

Verenigde Staten / Frankrijk
Actie / Romantiek

geregisseerd door Florian Henckel von Donnersmarck
met Johnny Depp, Angelina Jolie en Paul Bettany

Frank Tupelo is een Amerikaanse toerist, die in Europa gemoedsrust probeert te vinden. Maar dan raakt hij verstrikt in een web van samenzweringen en leugens van Elise, een Interpolagent. Elise zit echter achter een crimineel aan met wie ze in het verleden een liefdesrelatie had.

578 BERICHTEN 69 MENINGEN
avatar van Boenga
Chainsaw schreef:
. Geen idee wat The Tourist precies wil zijn

Als die term bestaat: de sfeerfilm.

avatar van Decec
Een goede actie/romantiek/thriller film...
Spannend verhaal...
Prima acteerwerk...
Wel leuk bekende acteurs: Johnny Depp (Alice in Wonderland),
Paul Bettany (Iron Man), Timothy Dalton (James Bond), etc etc.
Bekende actrice Angelina Jolie speelt zeer goed...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit...
Heerlijk genoten...

Ik vond het wel een aardige film geen topper maar toch wel de moeite waard om naar te kijken, dit komt vooral door de mooie beelden in Venetie.

avatar van frolunda
Onderhoudende maar ook onwaarschijnlijke actie-comedy.Leuk voor een zondagmiddag.Depp en ook Dalton (in zijn korte rol) speelden goed.

avatar van panax
bijzondere film!!!
geen topper maar bijzonder vond ik hem
leuk om naar te kijken!!
jolie en depp zijn prachtige acteurs,vooral depp heeft iets in zich, met een bijzonder soort humor !!
jolie is gewoon goed en heel mooi !!

avatar van chucknorris
Vond het een zeldzaam suffe en slome actiefilm. Geen vaart, geen spanning en ook totaal geen chemie tussen de hoofdrolspelers. Terechte flop in de bios

avatar van Piratje
Met een komische ondertoon wordt deze aantrekkelijke actie-avonturenfilm (met prima dak- en waterscènes en heerlijke zichten op Venetië) gepresenteerd op een Frans blaadje. Depp als Jolie laten weer zien dat zij top-acteurs zijn die je eigenlijk tijdens de ganse film meesterlijk op het verkeerde been zetten. Tot de plot toe.

Regisseur Florian Henckel von Donnersmarck weet met beeld en geluid een subtiele spanning op te zetten die bijna oneveneerbaar is.

Deze prachtige romantische, eigenlijk politifilm weet je mee te slepen tot het laatste beeld en verdient voor mij een meesterlijke 4,0* score.

avatar van nadrin
Hoe mooi of (Jolie) men Jolie ook mag vinden. Na een uur bijna enkel haar in beeld te zien word ik het moe. En het verhaal wist me ook al niet wakker te houden.

Wel leuke en spannende film. Af en toe liep het sloom. Maar ik heb nog steeds me ??? Aan het eind.

Vanavond op tv. Heb nog nooit een goede film van Depp gezien....Jolie oreerde een aantal jaren geleden dat ze noooooit meer in een actiefilm wilde spelen.

Ga het proberen maar heb er geen vertrouwen in. Het oninteressante verhaal voorspelt niet veel goeds.....

nadrin schreef:

Ik had precies hetzelfde.Oninterressant verhaal,Promotiefilm over Venetie.... Ik vind Jolie (anorexia? botox?) niet dusdanig mooi en boeiend dat ik er twee uur naar kan kijken, bij gebrek aan echt cinematografisch gebeuren... En naar Depp helemaal niet, want die speelt altijd dezelfde lulletje rozenwater.... Na een uurtje afgehaakt. Zoiets onbenulligs moet je maken met echte sterren van het kaliber Mastroianni ,Loren ,Redford,, Deneuve, dan is het verhaal ook niet belangrijk, maar zit je gekluisterd aan het doek (of buis)

avatar van soom
Een ongelooflijke onzin film met humor en fouten erin. Redelijk genoeg in elk geval.
Maar voor mij is het nu wel duidelijk gemaakt: Johnny Depp mag met pensioen, of anders toch iets gaan doen bij Saturday Night Live. Typetjes spelen is zijn sterkste kant. Het is onmogelijk dat er iets in de buurt komt, dat meer sprookjesachtig is dan Edward Scissorhands. Maar hoewel hij zich dus niet dit keer achter typetjes en kostuumverf verstopt, en hij echt speelt, het is duidelijk dat hij er niet echt goed in is. Hij moet dus, wat ik ergens over hem schreef, hetzelfde kunstje over en over blijven doen. Er zit geen vernieuwing in hem. En dat is jammer, want er zit echt wel iets meer in Johnny dan Johnny zelf wel beseft. Misschien ligt het aan de naam, en zit er ook meer in Johnny de Mol dan ík denk. Wie weet.

Angelina Jolie schippert tussen Johnny en Paul Bettany in, het is niet echt een goede actiefilm ofzo, maar wel leuk genoeg dus. Er valt genoeg te lachen, genoeg te genieten, maar echt een logische film is het natuurlijk niet. Het rammelt aan alle kanten. Vergelijk het met een deur die klemt, die niet open wil gaan, al sta je 200 jaar aan de klink te trekken en te sjorren. Je weet dat je er door heen moet om naar binnen te gaan, en al krijg je hem een stukje open, het lukt net niet helemaal. Dus geef je het maar na verloop van tijd op, of je blijft gefrustreerd proberen wel naar binnen te komen. En wie weet, misschien lukt het na die 200 jaar wel om naar binnen te komen.

Met andere woorden: Misschien dat ik na nog een keer kijken er iets in kan zien wat het de moeite waard maakt. Nu ontdekte ik op wat grapjes na niet zoveel goeds hieraan. Toch 2.5*, dat is voor het grootste gedeelte te danken aan Paul Bettany, en wat leuke grappen en grollen, en minder aan de 2 hoofdrolspelers..

avatar van womanizer
Vermakelijke film, mijn verwachtingen hebben ze niet waargemaakt. Ik had een serieuze donkere thriller verwacht, maar helaas hebben ze voor een luchtige comedy/thriller gekozen. Toen de 1e setfoto's kwamen zag Johnny Depp er ook veel beter uit, jammer dat ze tijdens het filmen zijn kapsel hebben veranderd.

avatar van hdehoon
Meer romantiek dan spanning. Onderhoudend, maar niet bijzonder.

avatar van ZenZin
Suffe slome flauwekulfilm. Toch nog *etje voor de gezellige clou.

avatar van cor1946
Redelijk film die lekker wegkijk. Soms wat traag maar onderhoudend.

avatar van Mochizuki Rokuro
Wat was hier in hemelsnaam aan de hand ?? Wat wilde Herr Florian na zijn grote (en wat mij betreft nogal overschatte) succes van Das Leben... ???
- Sophia Loren laten herleven in de persoon van Angelina Jolie ?
- Een keer een grote ballroom scène (à la Visconti of Bondarchuk) regisseren ? Hij faalt jammerlijk
- Laten zien dat Johnny Depp meer is dan een typetje (Johnny faalt ook jammerlijk).
- Zwierig entertainment.
- ...

Wel mijn 40e film met Johnny Depp (three-to-go)

ZenZin schreef:
Suffe slome flauwekulfilm.

Dat is eigenlijk wel de beste beschrijving.

remake van de franse film Anthony Zimmer uit 2005 die is tien keer beter dan deze flut film.
best wel jammer ik zie Johnny Depp en Angelina Jolie best graag spelen maar maar niet in deze .

Net eens bekeken, en ze hebben me 3 x moeten wakker maken. Vreselijk saaie en doorzichtige film die eigenlijk helemaal nergens over gaat. De mooie plaatjes van Venetie maken tenminste nog iets goed.

avatar van Toontje G
Slaapverwekkende film. Heb heel veel moeite moeten doen om mijn ogen open te houden.

avatar van Timothyvdmeer
vond hem zo slecht nog niet. Wel aardig bedacht allemaal.
Ben nooit gek geweest van de acteer prestaties van Jolie. Hier is het ook maar middelmatig.

avatar van Boenga
Toontje G schreef:

Timothyvdmeer schreef:
vond hem zo slecht nog niet. Wel aardig bedacht allemaal.

Best wel grappig hoe twee toch wel behoorlijk verschillende visies tot een zelfde 2,5* kunnen leiden...

avatar van ambrosini
heb het nu 2x gezien..
- slecht acteerwerk
- geen opbouw
- saai

avatar van Molly.
Mr Thee schreef:

Toen ik de film gezien had dacht ik: waarom hebben ze deze film ooit gemaakt? Het onderwerp is niet boeiend, de acteurs doen "hun trucje" opnieuw en er worden wat mooie steden bezocht. Was het bijvoorbeeld allemaal te doen om die actiescènes in Venetië? Deze scenes zijn mss nog het meest vermakelijke aan de film.

Toegankelijk is de film wel. Een typische film die twee jaar (+) lang door D reizen wordt aangeboden in de bus op weg naar de Costa Brava.

Treffend omschreven! Spijker op de kop wat mij betreft..

avatar van Mr Thee
Thanx Molly.. Ik heb me nog wel afgevraagd of D- reizen nog wel bestaat...

avatar van Molly.
Haha geen idee Mr Thee, maar de eventuele vergane glorie zou je opmerking des te meer beeldend maken

avatar van Mr Thee
et ...voila... Molly. (zolang de link nog werkt...D-reizen in problemen).

avatar van Antonev
Dodelijk saai! Gebeurt maar bar weinig.

Alleen al de oogverblindende verschijning Angelina Jolie maakt deze film de moeite waard. Hoe ze mysterieus, sensueel en heupwiegend door het beeld dartelt, delicieus als een kers op een geweldig lekkere taart. The tourist vindt het correcte evenwicht tussen actie, spanning en romantiek al had ik de plot wel heel snel door. En al doen Franse en Italiaanse politieagenten hun surveillance wel heel erg opzichtig. Von Donnersmarck kan het niveau van Das Leben der Anderen in deze film niet evenaren maar toch kijkt ie lekker weg ... 2,5*

avatar van Mischa
Tegenvallert. Zoals altijd word ik niet warm of koud van Jolie (of haar acteerprestatie), de chemie met een opvallend kleurloze Depp ontbreekt en onze Duitsche graaf kan wmb geen actiescènes filmen. De sterren zijn dus eigenlijk geheel op 't conto van Venetiè te schrijven