Genre: Actie / Drama
Speelduur: 127 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten / India
Geregisseerd door: Shawn Levy
Met onder meer: Hugh Jackman, Dakota Goyo en Evangeline Lilly
IMDb beoordeling:
7,1 (377.804)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 3 november 2011
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot Real Steel
"If you get one shot, make it real."
In het jaar 2020 is robotboksen een populaire sport en heeft het de traditionele vechtsporten compleet vervangen. De voormalige bokser en huidige robotbokser Charlie Kenton (Hugh Jackman) heeft moeite zijn hoofd boven water te houden. Als hij te horen krijgt dat de moeder van zijn zoon is overleden, gaat Charlie tijdelijk voor zijn zoon Max zorgen. Max stuit op een afgeschreven robot en denkt er een kampioen van te kunnen maken. Samen met zijn zoon maakt hij furore met de robot, terwijl ze elkaar gaandeweg beter leren kennen.
Externe links
Acteurs en actrices
Charlie Kenton
Max Kenton
Bailey Tallet
Ricky
Finn
Aunt Debra
Marvin
Tak Mashido
Big Sister
Little Sister
Video's en trailers
Reviews & comments
Jemoeder64
-
- 2 berichten
- 2 stemmen
willen jullie allemaal eens stoppen met slechte reacties te geven , stelletje no lifers ! Deze film is gewoon top !
Zet mensen die een goeie film willen zien niet op het verkeerde spoor.
Ben je niet goed bij je hoofd>?
AmazingShikoku
-
- 143 berichten
- 463 stemmen
Nee daar ben ik het niet mee eens. Als je een film gaat kijken en de trailer die je in de bioscoop zelf hebt gezien geeft een totaal ander beeld van de film dan het echt is. Dan is dat best een punt van kritiek. Omdat je daarmee ook het verkeerde publiek aantrekt en dan krijg je ook slechte beoordelingen.
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5588 stemmen
Je kan je afvragen wat de waarde is van dergelijke beoordelingen. Ik kan er in ieder geval niet zo veel mee. En dat is nog los van de vraag of die trailer daadwerkelijk zo vals is. Ik vind het eerlijk gezegd wel meevallen.
mordang
-
- 126 berichten
- 989 stemmen
Als je van cliche in een nieuw jasje houdt, dan is dit de perfecte film. Lichte sf-familie-film met af en toe een lach en een traan. Het is geen diepgravend, onbegrepen meesterwerk, maar gewoon een feelgoodmovie. Goed gemaakte pulp....ik ga er gewoon een half puntje bij doen, om de negativo's een duwtje te geven. 
essepluisje
-
- 214 berichten
- 177 stemmen
Entertainende film maar geen hoogvlieger, gewoon leuk vermaak.
Het verhaal is vrij kort door de bocht maar dat is op zich niet heel erg.
Soms komt het niet echt over maar de robot gevechten en effecten zien er goed uit en af en toe komt toch dat 'Disney gevoel' boven.
En Hugh Jackman is altijd aangenaam.
thuisteler
-
- 64 berichten
- 110 stemmen
leuke wegkijker... nx mis mee..soms heel grappig.
moderne remake van the champ.. (-:
thuisteler
-
- 64 berichten
- 110 stemmen
Ben je niet goed bij je hoofd>?
als ik naar de beoordelingen kijk van je films.. is het inderdaad zonde van je tijd..
waarom zoek je niet een leuke hobby.. 
cimbom91
-
- 51 berichten
- 484 stemmen
deze film heeft ongeveer een 6,86/10
kon wel wat minder vindt ik. gewoon een standaard best voorspelbaar popcorn film, met een matig verhaallijn vol met clichés. niets meer niets minder.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Wat minder? Of gewoon accepteren dat andere dit een betere film vinden dan jij.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3631 stemmen
Leuk! Ik wilde deze film graag in de bioscoop zien, mijn vriend niet zo zeer. Toch ging hij natuurlijk braaf met me mee. En stiekem vond hij hem veel leuker dan hij verwacht had. Ik wist het wel, ik heb gewoon een goede smaak.
Ik keek uit naar deze film door Jackman en Lilly. They are cute. Maar nóg schattiger was het jonge jochie. Ik weet het niet wat het is, maar ik hou van films als deze, waarin een volwassene een krachtige band opbouwt met een tiener ondanks alle hobbels en obstakels.
Toch moest ik er in het begin inkomen. Even wennen aan het hele 'robotboxen' gebeuren. Anderzijds vind ik het wel zielig voor de robot wanneer die af wordt gemaakt door een dolle stier.
Ik ben een raar meisje, ik vond het sneu voor de robot. Inderdaad. Zeg maar niks.
Jackman's personage is in het begin een echte hork. Vervelende vent die zich totaal 0,0 verantwoordelijk voelt of zich interesseert voor iets wat geen betrekking heeft op zichzelf. Alsof Max een speeltje is die je pakt wanneer je er zin in hebt. Oppervlakkig en natuurlijk kun je al van 14 kilometer afstand ruiken hoe dit verhaal zich gaat ontwikkelen.
Over 14 kilometer gesproken, het geluid stond zo hard en was ZO aanwezig dat je 't op flinke afstand nog kon horen. Erg vervelend. Het waren al allemaal van die knoerharde herrie deuntjes, was soms veel te nadrukkelijk aanwezig.
De scène op het stort was mooi, goed gefilmd en goed gespeeld. Net als de dans scène in het park, geweldig.
Voorspelbaar? Ja. Sentimenteel? Ja. Stereotype personages? Ja. Maar who cares. De gevechten zijn tof, het verhaal kijkt prima weg (hoewel beetje aan de lange kant) en ik vond de clichés niet ergerlijk.
Ik moest zelfs stiekem een beetje huilen tijdens het eindgevecht, toen Max vol bewondering naar zijn pa keek en ik Bailey zag huilen. Ja, dan vraag je er om natuurlijk, dan hou ik het ook niet droog.
Tikkeltje genant omdat er nog andere mensen in de zaal zaten maar ach, ik hield het stilletjes. 
Ondanks het feit dat mijn gehoor permanent aangetast is heb ik me goed vermaakt met deze film. Positief verrast.
Ik wil ook een robot. Niet om te vechten, maar gewoon. Als roommate ofzo. 
Justinw
-
- 5378 berichten
- 1803 stemmen
Ik had inderdaad ook geen familiefilm verwacht. Als alleen al dat kleine joch eruit was geschrapt had deze film van mij een voldoende kunnen krijgen. Nu word alles nog voorspelbaarder met als toppunt zijn arrogantie nadat zijn Robot eens een gevecht wint. Nee best een leuk concept. Soort Transformers meet Boxing. Maar come on maak er dan een Rated R film van en beuken. Maar dit slaat bij me de plank volledig mis.
aSMoDeuS
-
- 1120 berichten
- 5049 stemmen
Wat minder? Of gewoon accepteren dat andere dit een betere film vinden dan jij.
Wat is dit nu voor een gare opmerking? Deze film was gewoon ongelofelijk slecht. Ik vind die 2* van hem zelfs nogal mild. Gelukkig 'levelen' dit soort belachelijk hoge cijfers voor flutfilms na een tijdje uit zichzelf. Of gewoon accepteren dat anderen wél inzien met wat voor broddelwerk we hier te maken hebben.
Dan over de film:
Ik wilde deze film graag zien om voor mezelf te beoordelen of 'ie inderdaad zo slecht was als ik had verwacht. Hij was nog slechter.
Plot: Welke zot heeft in vredesnaam dit plot bedacht? Totaal onrealistisch dat dit soort gevechten, man-tegen-man gevechten kunnen vervangen. Laat staan dat er een of andere underground scene uit voort zou komen met semi-illegale vechtpartijen en weddenschappen.
Verder een heel hoog been-there-done-that gehalte: vader en zoon die naar elkaar toegroeien, jeugdliefde die op bloeit, underdog die omhoog klimt en, als dieptepunt, USA tegen oude vijanden Rusland en Japan. Hoe simplistisch wil je het hebben? Je kan wel merken dat die idiote Amerikanen toe zijn aan wat luchtig vermaak, in deze roerige tijden.
Acteurs: Hugh Jackman kan weer een enorme flutfilm toevoegen aan zijn toch al indrukwekkende collectie pulp. Iets wat hij zelf ook in de gaten heeft, wat 'm dan wel weer siert. Naast een verbazingwekkend fatsoenlijk acterend Hollywood-kind, want een naar, standaard Hollywood-blaag is en blijft het, valt vooral de hoeveelheid stereotypen en suffe opvulrollen op. Inclusief standaard 'gangster', 'cowboy', 'punker', rijkelui, Jap en Russisch sletje.
En dan de figuranten! In de meeste hersenlozepopcornvreters-films is het al huilen met de pet op, maar de zogenaamd stoere punkrockers zijn echt van het niveau Blink-182. Al die afkeurende blikken en dat neppe gefeest tijdens en na het gevecht met de robot van de punker zijn gewoon niet serieus te nemen.
SFX/CGI: Dat zat, als enige in deze film, wel snor.
Muziek: Standaard MTV-R&B (échte R&B artiesten uit begin vorige eeuw draaien zich nog maar een om in hun graf), MTV-punkrock (punkrock is sowieso al ruk en echte punk kom je nauwelijks tegen in film, maar voor de standaard bezoeker zal al die 'heftige' gitaarmuziek een stuk spannender zijn) met hier een daar wat positieve uitschieters als The Prodigy. Het failliet van Amerikaanse straatcultuur en de bijbehorende muziek en gaye dansjes wordt eens te meer pijnlijk duidelijk wanneer kleine Max zijn slappe pasjes doet met zijn robot. Tegelijk wordt ook eens te meer duidelijk hoe dom de meeste bioscoopbezoekers zijn, wanneer Hollywood toegeeft aan de wansmaak die 'fan zijn van 50 Cent' heet.
Verdere ellende: die scene op de schroothoop was nog wel een van de slechste: ontwijk het zoeklicht en we zijn veilig! Net of ik deel 1 van Commandos aan het spelen was... Alleen was het niet spannend.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Wat is dit nu voor een gare opmerking? Deze film was gewoon ongelofelijk slecht. Ik vind die 2* van hem zelfs nogal mild. Gelukkig 'levelen' dit soort belachelijk hoge cijfers voor flutfilms na een tijdje uit zichzelf. Of gewoon accepteren dat anderen wél inzien met wat voor broddelwerk we hier te maken hebben.
Ok, dan zal ik mijn gare opmerking even toelichten:
Jullie vinden deze film ongelofelijk slecht. Dat mag van mij. Maar jij insinueert dat andere hem niet goed mogen vinden. Dat is gaar! 
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3631 stemmen
Ik werd er zelfs emotioneel van. Dan ben ik het gaarst denk ik zo. Ik win.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3631 stemmen
Ok. Dan zijn we samen het gaardersterst.
Gelukkig mag ieder voor zich bepalen of een film goed is of niet, anders wordt het zo eentonig.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Ach ja, sommige hebben nou eenmaal wat dictatoriale trekjes. Ojee, nu maak ik vast weer een gare opmerking. Maar ik (wij) zijn lekker toch al het gaardersterst!
blurp194
-
- 5500 berichten
- 4196 stemmen
Simpel, stereotiep, cliche. Maar wel perfect uitgevoerd.
De setting is mooi origineel - boksende robots, hoe haal je het in je hoofd. Maar, Robot Wars gecombineerd met WWF is aan de andere kant wel een geniaal goed idee. En ook iets waar zowat elk jongetje onmiddelijk wild enthousiast van wordt - ook als zo'n jongetje de veertig al voorbij is, of misschien een meisje is - Eline is al overtuigd, bijvoorbeeld.
De combinatie van de originele setting met de toch best bekende en afgezaagde motieven in de film is erg goed - zonder de setting zou het misschien een saaie film geworden zijn, nu is het een prima kapstok. Arm tegen rijk, eergevoel tegen winstbejag, oost tegen west, eerlijk tegen vals, goed tegen fout - het komt allemaal langs. Erg grappig hoe vader en zoon hun rollen omgedraaid hebben, Pa leert een lesje van zoonlief. En hoe cliche en afgezaagd het ook allemaal is, hoe mierzoet het ook is achteraf, het levert wel een heel fijne en erg leuke film op.
Mooi vormgegeven robots, met precies voldoende knipperende lampjes en glimmend lakwerk om het verschil tussen de winners en de losers aan te geven. Maar, ook de vrachtwagen vind ik erg goed gevonden - een perfecte combinatie met een veewagen en een futuristisch idee van hoe zo'n ding er over een jaar of twintig uitziet. En de boksschool dan nog, en de ring waar het einde zich afspeelt. Mooi gevonden.
Dan de casting, daar is echt geen speld tussen te krijgen. Hugh Jackman als kinderlijke en volslagen onvolwassen vader, Dakota Goyo als overeigenwijs irritantje, Evangeline Lilly als de stabiele basis - om maar niet te zeggen dat ze mag stilzitten en mooi zijn. En de hele setting om de wedstrijden heen, bevolkt met precies het Robot Wars publiek - met als enige uitzondering dat ze misschien wat minder extreem nerdachtig zijn. Maarja, waar haal je zulke figuranten vandaan 
Ik zie eigenlijk niks om negatief over te zijn. Misschien is dat voorbehouden aan 'volwassen' mensen, die door hun elitaire verhevenheid of calvinistische inslag niet meer in staat zijn om iets gewoon leuk te vinden.
Angelo2
-
- 681 berichten
- 3069 stemmen
Eens met me voorganger. Alle cliches passeren de revu maar nergens storend. Heerlijke feelgoodmovie waar de hele familie naar kan kijken. De robots zijn prachtig en indrukwekkend. De gevechten spannend en het acteerwerk dik in orde. De film keek gewoon heerlijk weg. Een hele dikke 8
cimbom91
-
- 51 berichten
- 484 stemmen
Wat is dit nu voor een gare opmerking? Deze film was gewoon ongelofelijk slecht. Ik vind die 2* van hem zelfs nogal mild. Gelukkig 'levelen' dit soort belachelijk hoge cijfers voor flutfilms na een tijdje uit zichzelf. Of gewoon accepteren dat anderen wél inzien met wat voor broddelwerk we hier te maken hebben.
Dan over de film:
Ik wilde deze film graag zien om voor mezelf te beoordelen of 'ie inderdaad zo slecht was als ik had verwacht. Hij was nog slechter.
Plot: Welke zot heeft in vredesnaam dit plot bedacht? Totaal onrealistisch dat dit soort gevechten, man-tegen-man gevechten kunnen vervangen. Laat staan dat er een of andere underground scene uit voort zou komen met semi-illegale vechtpartijen en weddenschappen.
Verder een heel hoog been-there-done-that gehalte: vader en zoon die naar elkaar toegroeien, jeugdliefde die op bloeit, underdog die omhoog klimt en, als dieptepunt, USA tegen oude vijanden Rusland en Japan. Hoe simplistisch wil je het hebben? Je kan wel merken dat die idiote Amerikanen toe zijn aan wat luchtig vermaak, in deze roerige tijden.
Acteurs: Hugh Jackman kan weer een enorme flutfilm toevoegen aan zijn toch al indrukwekkende collectie pulp. Iets wat hij zelf ook in de gaten heeft, wat 'm dan wel weer siert. Naast een verbazingwekkend fatsoenlijk acterend Hollywood-kind, want een naar, standaard Hollywood-blaag is en blijft het, valt vooral de hoeveelheid stereotypen en suffe opvulrollen op. Inclusief standaard 'gangster', 'cowboy', 'punker', rijkelui, Jap en Russisch sletje.
En dan de figuranten! In de meeste hersenlozepopcornvreters-films is het al huilen met de pet op, maar de zogenaamd stoere punkrockers zijn echt van het niveau Blink-182. Al die afkeurende blikken en dat neppe gefeest tijdens en na het gevecht met de robot van de punker zijn gewoon niet serieus te nemen.
SFX/CGI: Dat zat, als enige in deze film, wel snor.
Muziek: Standaard MTV-R&B (échte R&B artiesten uit begin vorige eeuw draaien zich nog maar een om in hun graf), MTV-punkrock (punkrock is sowieso al ruk en echte punk kom je nauwelijks tegen in film, maar voor de standaard bezoeker zal al die 'heftige' gitaarmuziek een stuk spannender zijn) met hier een daar wat positieve uitschieters als The Prodigy. Het failliet van Amerikaanse straatcultuur en de bijbehorende muziek en gaye dansjes wordt eens te meer pijnlijk duidelijk wanneer kleine Max zijn slappe pasjes doet met zijn robot. Tegelijk wordt ook eens te meer duidelijk hoe dom de meeste bioscoopbezoekers zijn, wanneer Hollywood toegeeft aan de wansmaak die 'fan zijn van 50 Cent' heet.
Verdere ellende: die scene op de schroothoop was nog wel een van de slechste: ontwijk het zoeklicht en we zijn veilig! Net of ik deel 1 van Commandos aan het spelen was... Alleen was het niet spannend.
helemaal mee eens. dat sommigen deze film leuk en goed vinden kan ik begrijpen. Maar denk na voordat je een 4 of een 5 uitdeelt. bijv. een film zoals the godfather verdiend een 5* niet een standaard Hollywoodfilm vol clichés en een voorspelbaar/matig verhaal.
cimbom91
-
- 51 berichten
- 484 stemmen
Elineloves en JacoBaco. een nieuw stel?
haha lekker samen emotioneel worden en huilen bij een matige (kinder)film.
leuke film kenners hebben we hier.
thuisteler
-
- 64 berichten
- 110 stemmen
Ok, dan zal ik mijn gare opmerking even toelichten:
Jullie vinden deze film ongelofelijk slecht. Dat mag van mij. Maar jij insinueert dat andere hem niet goed mogen vinden. Dat is gaar!
Er is maar 1 ding wat uiteindelijk bepaald of een fim goed wordt bevonden: bezoekersaantallen en OMZET
Voor 99% van de uitgebrachte producties betekend succes ...als er flink aan verdient wordt..
Vervelend voor de moraalridders onder de cineasten die "sociale drama's" willen maken, en daarmee onderwerpen aan de kaak willen stellen...
maar het levert vaak geen pepernoot op..... en wordt meestal commercieel een flop..
zo werkt het markt mechanisme.. en zo werkt het ook bij TVOH 
dus mensen.. ieder zijn ding en persoonlijke beoordelingen zijn subjectief..
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3631 stemmen
Elineloves en JacoBaco. een nieuw stel?
haha lekker samen emotioneel worden en huilen bij een matige (kinder)film.
leuke film kenners hebben we hier.
Ja we hebben inderdaad samen tegen elkaar aan liggen snotteren en het was erg bevrijdend voor onze emoties. Moet je ook eens proberen. Word die aubergine in je kont misschien kleiner van.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Er is maar 1 ding wat uiteindelijk bepaald of een fim goed wordt bevonden: bezoekersaantallen en OMZET
Voor 99% van de uitgebrachte producties betekend succes ...als er flink aan verdient wordt..
Vervelend voor de moraalridders onder de cineasten die "sociale drama's" willen maken, en daarmee onderwerpen aan de kaak willen stellen...
maar het levert vaak geen pepernoot op..... en wordt meestal commercieel een flop..
zo werkt het markt mechanisme.. en zo werkt het ook bij TVOH 
dus mensen.. ieder zijn ding en persoonlijke beoordelingen zijn subjectief..
Ja, daar ben ik het op zich wel mee eens. Maar nu ga ik wel even nuanceren tussen goed en een succes. Ik heb je zinnetje daarom even aangepast.
Er is maar 1 ding wat uiteindelijk bepaald of een fim een succes wordt bevonden: bezoekersaantallen en OMZET.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Elineloves en JacoBaco. een nieuw stel?
haha lekker samen emotioneel worden en huilen bij een matige (kinder)film.
leuke film kenners hebben we hier.
Volgens mij ben jij degene die hier nieuw is. En bovendien zijn Eline en ik al heel lang een stel.
Maareh,.. aSMoDeuS en cimbom91 een nieuw stel? 
Red_Handed_Jill
-
- 27 berichten
- 81 stemmen
Deze film is een perfect uitgevoerde topfilm met een uitblinkende Dakota Goyo
Alleen de dans van dat jochie en de robot is al een 4.0 waard
ik heb me erg vermaakt en raad de film ook zeker aan..
MrEd
-
- 339 berichten
- 2910 stemmen
Ja, daar ben ik het op zich wel mee eens. Maar nu ga ik wel even nuanceren tussen goed en een succes. Ik heb je zinnetje daarom even aangepast.
Er is maar 1 ding wat uiteindelijk bepaald of een fim een succes wordt bevonden: bezoekersaantallen en OMZET.
Idd. En of een film goed of slecht is wordt altijd bepaald door de persoon die er naar kijkt. Tuurlijk kun je zeggen dat het verhaal voorspelbaar is en niet veel voor stelt is, dat de acteurs niet goed acteerden, de muziek er niet bij past, etc. etc. Maar uiteindelijk ben jij het zelf die de film beleefd. En deze film voelde voor mij goed, ik zat in de film, leefde mee met Charly, Max en hun underdog robot en ja ook ik slikte even een brok in mijn keel weg toen ze elkaar aan het eind van de film aankeken. Is het een sterk verhaal, nee..subliem acteerwerk mmmm nee maar ik heb wel genoten van de film en dat druk ik uit in mijn score voor deze film. Geen meesterwerk dus geen 5* maar goed genoeg voor 4.
Het laatste nieuws

Heb jij de Netflix-docu 'The Man With 1000 Kids' al gezien? 'Maag draaide om'

Maker 'The Abandons' is boos op Netflix: 'Destructief voor Hollywood en Wall Street'

HBO Max scoort in Nederland met de matig beoordeelde bodyhorrorfilm 'Nightbitch'

Prime Video-hitserie 'The Night Manager' krijgt een derde seizoen
Bekijk ook

Rise of the Planet of the Apes
Actie / Avontuur, 2011
777 reacties

Life of Pi
Avontuur / Drama, 2012
528 reacties

The Adventures of Tintin
Animatie / Avontuur, 2011
1.159 reacties

Yip Man 2
Actie, 2010
176 reacties

Source Code
Sciencefiction / Actie, 2011
642 reacties

Fast Five
Actie / Drama, 2011
681 reacties
Gerelateerde tags
ouder-kindrelatiestrijdtoekomstsportrobotprizefightfather son reunionrobot fighting 2020s
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








