Caged (2011)

Nederland
Thriller

geregisseerd door Stephan Brenninkmeijer
met Chantal Demming, Babette Holtmann en Joep Sertons

Stella (Chantal Demming) onderdrukt al jaren haar diepgewortelde verlangens. Haar huwelijk kabbelt voort en ze voelt zich niet meer begeerd. Uiteindelijk kan ze haar gevoelens niet langer negeren en begint een dubbelleven. Ze verandert in een "Unicorn", een bijnaam voor vrouwen die in hun eentje parenclubs en erotische feesten bezoeken. Stella bloeit op door al die nieuwe aandacht. Als haar man erachter komt kan hij niet veel meer doen dan haar de vrijheid geven die ze nodig heeft, in de hoop dat het allemaal gewoon een fase is. Op een dag ligt ze bewusteloos in een cel en heeft geen idee hoe ze er terecht gekomen is. Als na dagen nog een tweede vrouw Christine (Babette Holtmann) bij haar in de cel komt, slaat de paniek pas goed toe. Samen proberen ze erachter te komen wie hun ontvoerd heeft. Christine is ervan overtuigd dat het met Stella's lifestyle te maken heeft. Stella ziet zich genoodzaakt haar wilde leven tegen het licht te houden.

avatar van narva77
Dat laatste. Oh, da's jammer, maar zeer begrijpelijk...

avatar van John Lee Hooker
Hoezo zou je dan een ban krijgen? Dat mag je toch gewoon vinden...?

avatar van Stephan
Nederland is nog hypocrieter dan de USA. Preutser ook trouwens als het om film gaat

avatar van BlueJudaskiss
Nóg hypocrieter?

Stephan schreef:
Je maakt een grapje? Het ratingsysteem in de VS is wel zo ongelooflijk preuts als het gaat om blood en naakt. Ik geloof er niks van...

Aardige film waarin een vrouw met een seksueel dubbelleven wakker wordt in een afgesloten kamer. Een boeiend hoofdpersonage die prima wordt neergezet door Chantal Demming in een fysiek moedige rol. Visueel behoorlijk expliciet, soms grenzend aan porno. Omdat het hier en daar in herhaling valt, wordt de spanning niet de hele film vastgehouden.

avatar van wibro
De derde film die ik van Stephan B. gezien heb en tevens ook de minste. Dat ligt niet aan de hoeveelheid naakt want daar ben ik zelf helemaal niet vies van. Zie mijn movie contest nr176 Het plot sprak mij gewoon niet aan en daarom duurde de film voor mijn gevoel ook te lang. De film wist mij maar niet te boeien. Tja, en dan houdt natuurlijk alles op. Daar verandert de hoeveelheid naakt niets aan.

avatar van schnoetsz
De man is stoer, de vrouw een hoer?
Nee hoor, 't zijn allebei hoeren.

avatar van schnoetsz
Toch goed dat er mensen zijn als Brenninkmeijer (familie van?), die zo bevlogen met film bezig zijn.

avatar van Stephan
Arme tak schnoetsz... arme tak... (financieel dan hè)

Voor de liefhebbers

Meer dan een uur op de set van Caged

Making of Caged

Spoiler gevoelig en NSFW

avatar van Phantasm
De film wist me niet echt te boeien, voor de liefhebber.

avatar van sinterklaas
Mmmh, een 1,0* is toch echt wel veelste veel voor deze prul!

Hop, naar 0,5*.

Wat een saaie film. Totaal niet spannend. Slecht geacteerd. Alleen een pluim voor Joep S. Bijna net zo slecht als de D. Roelvink film. Hoop dat er geen subsidie gegeven is voor dit wanproduct dat letterlijk niets om het lijf heeft.

avatar van Pastaman
Nederlandse films zijn niet echt mijn favoriet.
Deze film was in het begin erg spannend en opwindend.
Erg mooi en gedurfd in beeld gebracht.
Echter het einde was flut.

avatar van de grunt
Sertons is een snoeperd

avatar van xgogax
Waar kan ik een digitale versie van deze film kopen ?

==BRENNFILM== CAGED

Via Paypal / iDeal. €2,99

Anders even een PBtje

avatar van xgogax
Bedankt voor de snelle reactie !

avatar van narva77
Eindelijk gezien. Aardige thriller, begreep alleen de reden niet zo waarom Stella werd vasthouden. Was zij vreemdgegaan met Christine's vent ofzo?

Dat heb je juist.

avatar van Shadowed
Best een indrukwekkende trailer. Ik denk dat ik deze NL Thriller eens op m'n watchlist ga zetten. Overigens, van deze regisseur staat SH!FT op IMdB. Een short fantasy, is deze al beschikbaar? Lijkt me ook best bijzonder om eens te kijken.

Kan iemand (natuurlijk het liefst Stephan zelf) hier meer over vertellen?

avatar van Stephan
Sh!ft is een beetje een rare eend in mijn oeuvre. Gedraaid in opdracht van HP voor het festival van Cannes, maar met amper invloed op script en pre-productie. Zijn momenteel bezig een nieuwe edit te maken. De HP versie moest aan allerlei restricties voldoen.

avatar van lagaiske
Ik zie het licht eerder als synoniem van sterven.Ze gaat dan ook net kopje onder in het water.

avatar van Sperwer1993
Uit het persbericht: 'De Nederlandse thriller Caged, met Victor Reinier en Joep Sertons'....uhm waarom worden alleen de mannelijke acteurs genoemd? ik heb de film niet gezien maar volgens mij is iig een vrouw leidend? Jammer. Zegt denk ik ook wel iets over de film.....vrees ik. Aan de reacties te lezen is het een soort mannenfantasie, uitgeleefd onder het mom van creativiteit...ik hoor het graag als ik het mis heb.

avatar van Stephan
Dat alleen de mannelijke acteurs hier genoemd worden is inderdaad pijnlijk en zeker niet mijn keuze als maker. Persberichten worden in de regel door de distributeur opgesteld. In mijn films spelen doorgaans beginnende acteurs de hoofdrol met aanvulling van wat bekendere namen. Men hoopt op het noemen van die namen op nog enige publiciteit.
Verder zijn de grootste delen van Stella's bekentenissen door een vrouw beleefd en geschreven. Dus daar zit je met je aanname fout.

avatar van pierre18
Vond deze best wel boeiend ondanks een overdaad (lees 'te veel expliciete") seks. Heerlijk om nieuwe acteurs te zien die voor mij prima acteren. Het boeiende zat m echt in t 'waarom', 'wie is t die dit doet' en 'hoe loopt dit af'?
Een minpuntje was weer de verstaanbaarheid helaas maar voor de rest dik voldoende.

narva77 schreef:

Dat was juist het simpelste van het hele verhaal. Ik vond het eerder verwarrend dat ik niet wist wie haar nou had ontvoerd. Was het die Damian samen met die Rus en nam z'n vrouw Christine het later onopgemerkt over? Of was het vanaf het begin al z'n vrouw (Christine) samen met die Rus? Maar hoe kan het dan dat die Rus zo geschokt reageerde, ik neem aan dat ze toch met elkaar hebben gepraat? En dat die Rus duidelijk hoorde dat niet Damian maar z'n vrouw in dat pak zat? Dát was echter voor mij de grootste onduidelijkheid en vraag. Sluit zo'n film niet lekker af als ik nog met zoveel vragen zit

Los daarvan vond ik het echt too much seks. We houden allemaal van seks, maar als ik had geweten dat die film 99% uit seks zou bestaan, had ik hem niet eens gekeken. Zeer matige film. Heel jammer

Oh en nog een minpunt was de verstaanbaarheid. Heb weer lekker staan vloeken: muziek keihard, maar dialogen super zacht. Vooral als ze op de grond liggen, dat gemompel was echt onverstaanbaar. Bloed Irritant. Wat is dat toch met Nederlandse films? Dit is al de zoveelste film waarbij ik het niet versta hoe hard m'n volume ook staat. Je zou toch denken dat ze bij Nederlands gesproken films standaard ondertiteling erbij zouden zetten... Jammer

jordorientje schreef:

Hoe schrijft Neerlands Filmdoek het ook alweer?

GELUID
Op de DTS HD Master 5.1 track valt eveneens weinig aan te merken. De dialogen zijn steeds goed verstaanbaar en komen helder uit de twee frontspeakers. De muziek klinkt mooi warm en kent een goede spreiding.

Dan mankeert er wellicht iets aan je installatie, of je oren, of je hebt een brakke illegale download gekeken. Jammer.

Stephan schreef:

Nou nee, integendeel. Gewoon netjes via Videoland, zoals ik elke film kijk. Zelf zou ik zo'n film namelijk nooit huren, kopen of überhaupt downloaden (no hard feelings)
En met mijn geluidsinstallatie of oren is ook niets mis, want het ligt niet aan het geluid, sorry, misschien verkeerd verwoord, maar aan de acteer "prestaties" zullen we maar zeggen. Wat ik al aangaf: hoe hard m'n volume ook staat, op het moment dat ze op de grond ligt, mompelt ze wat binnensmonds. En zo waren er meerdere momenten in de film dat ik dacht: je mag wel even wat duidelijker articuleren.
Maar goed, wat ik zei, ondertiteling met Nederlandse films zou sowieso heel fijn zijn. Thats all

avatar van Stephan
Nou... No hard feelings voor het niet downloaden snap ik niet helemaal.
Maar als een acteur goed articuleert gaat iedereen weer zeggen: "Typisch Nederlands want ze moeten het op de achterste rij ook kunnen verstaan".
Ik snap wat je zegt maar ik vind het grote onzin. Mensen praten niet altijd met volzinnen en in deze film, waarin men naast elkaar op een matras ligt terwijl ze waarschijnlijk worden afgeluisterd is het juist normaal dat je op een fluistertoon spreekt. Ik heb werkelijk NIEMAND gehoord over slechte verstaanbaarheid. Sterker... de quote die ik aanhaal is van een kritische site die er extra op let.

Ik probeer hiermee ook niet jou op andere gedachten te brengen, maar vooral de mensen die dit lezen ervan te overtuigen dat jouw mening nogal afwijkt.
No hard feelings.