Caged (2011)

Nederland
Thriller

geregisseerd door Stephan Brenninkmeijer
met Chantal Demming, Babette Holtmann en Joep Sertons

Stella (Chantal Demming) onderdrukt al jaren haar diepgewortelde verlangens. Haar huwelijk kabbelt voort en ze voelt zich niet meer begeerd. Uiteindelijk kan ze haar gevoelens niet langer negeren en begint een dubbelleven. Ze verandert in een "Unicorn", een bijnaam voor vrouwen die in hun eentje parenclubs en erotische feesten bezoeken. Stella bloeit op door al die nieuwe aandacht. Als haar man erachter komt kan hij niet veel meer doen dan haar de vrijheid geven die ze nodig heeft, in de hoop dat het allemaal gewoon een fase is. Op een dag ligt ze bewusteloos in een cel en heeft geen idee hoe ze er terecht gekomen is. Als na dagen nog een tweede vrouw Christine (Babette Holtmann) bij haar in de cel komt, slaat de paniek pas goed toe. Samen proberen ze erachter te komen wie hun ontvoerd heeft. Christine is ervan overtuigd dat het met Stella's lifestyle te maken heeft. Stella ziet zich genoodzaakt haar wilde leven tegen het licht te houden.

avatar van wimnoot
De nieuwe film van Stephan Brenninkmeijer, ( een bekende naam hier op Moviemeter ). Ik moet tot mijn spijt toegeven dat ik nog niet een van zijn films gezien heb.

avatar van AHWA
Op FilmTotaal.nl staat een teaser. Ziet er best goed uit.

NSFW: Caged teaser - Video op FilmTotaal

Zinema (crew)
Wanneer komt deze uit Stephan?

avatar van xangadix
Ik ben pas tevreden als blijkt dat de gemaskerde man niemand minder is dan mijnheer Jaspers.

Sow.. that's a name from the past. Haha
Nou was het hoofd van de lagere school geen fijne man, maar zo diep zit hij nou ook weer niet
Bij jou wel?

rose
Knap toch dat men dat durft, zo met andere erbij. Zou niets voor mij zijn.

Dat men wat durft?

PS Wanneer komt de film uit (ga gewoon elke week dezelfde vraag stellen).

Zinema schreef:
Dat men wat durft?

Alles. Jezelf blootgeven letter en figuurlijk. Maar dat geldt gewoon voor het hele vak acteren.

Zinema (crew)
Okido, dit was niet zo heftig toch? Misschien weet jij wanneer de film gereleased wordt?

Zinema schreef:
Dit shot viel idd nog wel mee.
Ik hoor net uit betrouwbare bron dat dit eind van dit jaar misschien is.

Zinema (crew)
Aah, iets meer duidelijkheid.

avatar van Elineloves
Zo, dat klinkt nog eens als een interessant werkje van Nederlandse bodem!

avatar van xangadix
Stephan schreef:
Sow.. that's a name from the past. Haha
Bij jou wel?

Nee, maar ik weet dat we het er ooit over hebben gehad, vandaar. Mijn zus en ik hebben het nog regelmatig over hem, omdat hij zo (str)eng was.

avatar van Stephan
Ja... Jaspers gooide uiteindelijk zijn sleutelbos naar mijn hoofd (ik was 9) Daarna een andere school uiteraard.

avatar van wimnoot
Grappig. Maar wat viel er nou in het water? En deed tie het nog?

avatar van Stephan
Een onderdeel van het statief

avatar van mikey
HEt lijkt me een saw rip off.
Waarom is deze film gemaakt eigenlijk?

Om ons te vermaken.

avatar van mikey
Nou dat zou een opmerkelijk positief doel zijn

avatar van Stephan
En omdat ik er zin in had?

Wat eigenlijk best grappig is te vermelden... ik heb Saw nooit gezien.

Zinema (crew)
Moet je wel eens gaan doen, best leuk.

avatar van mikey
Dan heb je ook geen last van het origineel. Als in: hoe zou dit in die film zijn opgelost en blijf je lekker bij jezelf, dus oorspronkelijk.

Jij snapt 'm.

Zinema (crew)
Weet je al iets meer over een eventuele releasedatum?

avatar van Stephan
Ik heb binnenkort mijn eerste gesprek voor het binnenhalen van distributie. Nog geen datum dus maar einde jaar moet haalbaar zijn.

Zinema (crew)
Okido. Alvast succes en hopelijk hapt men snel toe.

avatar van BlueJudaskiss
Ik heb alle vertrouwen.