Dinner for Schmucks (2010)

geregisseerd door Jay Roach
met Steve Carell, Paul Rudd en Zach Galifianakis

Tim (Paul Rudd) heeft een functie als directielid en zijn baas is erg tevreden over hem. Er staat hem zelfs een promotie te wachten. Maar Tim moet eerst wel de perfecte gast vinden voor het maandelijkse etentje, ''het diner voor idioten'', georganiseerd door zijn baas. En dat lukt hem. Wanneer hij echter in IRS-medewerker Barry (Steve Carell) de grootste onnozele idioot ooit gevonden blijkt te hebben lijkt het etentje iets anders te verlopen dan voorheen. Barry lijkt het te presteren om het leven te ruïneren van iedereen die ook maar een paar minuten in zijn gezelschap verkeert.

avatar van Fast Eddy
Geen bijster originele komedie.
Man komt in contact met sul, Sul zorgt ervoor dat de man z'n job en vriendin kwijtgeraakt, Sul zorgt uiteindelijk toch nog dat alles in orde komt.
Hier en daar wel wat grappig, vandaar toch nog net voldoende 2.5

Ik houd best van een slechte, tenenkrommende komedie op z'n tijd, maar dit haalt gewoon dat niveau niet. Zo irritant dat het niet meer leuk is...

Omg, heb me dood gelachen om Steve Carell, wat een geweldige rol speelt ie in deze film.
Grappen zijn af en toe flauw, maar is voor mij wel een toppertje

avatar van jansma
Wat voor rol heeft JEff dunham hierin? is mij niet echt duidelijk

Erg leuke film!

Nou zeg ik er wel bij dat als je Steve Carell al niks vind, dan vind je de film ook niet veel.
Hij is erg aanwezig in de film.
Zelf vond ik Steve Carell nooit echt leuk totdat ik Dinner for Schmucks ging kijken.
Hij is gewoonweg hilarisch.
De combinatie hoofdpersonen is goed gecast en er zit een leuke verhaallijn in.
Natuurlijk is de film erg voorspelbaar.
Man wil promotie dus nodigt een sukkel uit, man gaat de sukkel aardig vinden, man schaamt zich en neemt het op voor de sukkel, man en sukkel worden vrienden.
Desondanks erg leuk en niet veel saaie langdradige momenten.

De muizen waren leuk om te zien maar verder vond ik het best een slechte film. Zelfs voor een avondje hersenloos film kijken vond ik hem te slecht.

Verder vind ik zo'n aaneenschakeling van tenenkrommende misverstanden erg vervelend om naar te kijken.

avatar van Tun-89
Ik kon hier zeker om lachen, een simpele komedie
maar toch geen moment verveeld.
Steve Carell en Paul Rudd zijn erg leuk samen!
Al met al net een 3.

3 *

avatar van Filmpie1
Slechtste comedy in jaren.
1,5 ster voor Zach Galifianakis die nog wel grappig overkomt.

avatar van brabusRUS
Erg jammer. Had er zo veel van verwacht. Hoewel ik Steve Carell vaak wel grappig vind, vond ik hem in deze film erg tegenvallen. Dat typetje van Steve Carell werd soms zo ontiegelijk irritant dat ik bijna de film had uitgezet. Gelukkig heb ik heb ik toch een paar keer moeten lachen. Vooral door Zach Galifianakis en Jemaine Clement. Paul Rudd deed verder niks verkeerds en was hier en daar grappig.

Jammer, want er had zo veel meer ingezeten!

TheStick16
jansma schreef:
Wat voor rol heeft JEff dunham hierin? is mij niet echt duidelijk

De man met de vrouwelijke handpop misschien?

avatar van Kr!kke
Dit is weer zo'n komedie met een aantal leuke scènes, maar globaal gezien is het toch allemaal wat minnetjes. Nochtans is het verhaal zeker niet slecht (voor een komedie althans), maar er wordt toch wat weinig mee gedaan... De scène van het diner, waar de film uiteindelijk om draait, is eigenlijk echt een grote teleurstelling: het grappige eraan is me in ieder geval volledig ontgaan. Maar zoals gezegd zijn er gelukkig wel enkele leuke momenten te bespeuren en is tevens het acteerwerk van Carell in orde.

Matige comedie waarin, om promotie te maken, een werknemer met een idioot zit opgezadeld. Zeker wel een aantal grappige scenes, maar vaak iets te ver doorgedreven. En ook het moralistische toontje (zet je vrienden niet voor gek) is voorspelbaar en had beter achterwege gelaten kunnen worden. Stever Carell en Paul Rudd zijn aardig, maar hebben beiden beter werk geleverd.

avatar van NathanMandjes
Precies een rol voor Steve Carrell, alleen de balans tussen een wat quasi-serieuze komedie en een over-the-top 'wtf' komedie is ver te zoeken waardoor je vaak zoekende bent tussen drama, komedie, slapstick en romantiek. Kon me niet daardoor niet bekoren, duurde in mijn ogen veel te lang voordat de daadwerkelijke dinner for schmucks plaatsvond, en dat is niet echt een goed teken. 2,5 ster.

avatar van horrorfreak23
Zalig grappige prent met Steve Carrel. Op een gegeven moment lag ik echt plat van het lachen bij de scène waar ze die brunch hebben en Barry die servet doorgeeft waarop staat "i'm wet" aan die Zwitser Te hilarisch voor woorden

avatar van loreen
heel leuke film heb me dubbel gelachen om Steve Carrel

avatar van nightbreed
Leuke film, totdat Carell ten tonele verschijnt. Wat een vreselijk flauw, irritant en cliché karkakter. De verwikkelingen zijn ook zeer slecht te noemen. Eigenlijk is deze film 1 groot drama, op het leuke begin na.

Inderdaad zodra Steve Carell verschijnt is de film ten dode opgeschreven. Man man man wat speelde hij verschrikkelijk slecht en heb ik me geërgerd aan hem. Hij was ook totaal niet grappig, die enige die echt grappig is in deze film is Zach Galifianakis maar hij speelt helaas maar een kleine rol. Men had hem beter de rol kunnen geven van Steve Carell want dan was deze film waarschijnlijk wel leuk geweest.

avatar van david bohm
Wat een ontzettend vervelende film is dit. Wat hierboven wordt geschreven ben ik het mee eens; Steve Carell verpest de toch al matige film. Erg slap verhaal ook. Een hele opgave om hem uit te kijken was het.

avatar van Aapje81
Paul Rudd heeft ontzettend leuke films. Helaas is deze een teleurstelling. Incidenteel heb ik wel gelachen maar het meeste is behoorlijk banaal.

Absoluut hoogtepunt waren de muisjes.

Zeer matig

avatar van Nicolage Rico
Ontzettend slecht.

De film heeft al enorme opstartproblemen (hoewel dat muizendorpje er wel mooi uitzag). Het verhaal zelf is te slecht en kinderachtig voor woorden. Veel te makkelijk scoren ook, al probeerde Roach op bepaalde punten origineel te zijn. Dit resulteerde echter in tenenkrommende en vooral veel vraagteken-oproepende momenten.

Het diner zelf was chaotisch tot en met. En dan niet in de goede zin van het woord. En dan die oneliners van volwassen mannen: 'die van jou gaat winnnen!'

Pluspunt is Steve Carell, met zijn hilarische kop. Eigenlijk hoeft hij niet eens wat te zeggen om je aan het lachen te krijgen. Daartegenover staat een doorsnee en duffe Rudd, die me toch echt niet geschikt lijkt voor komedie.

Nog best fijn om met een groep vrienden te kijken, maar dan nog kom ik niet verder dan een 1,5*

avatar van marcelvkan
Zo slecht was die nou ook weer niet !!

tuurlijk is het wat simpeltjes, weinig diepgaand verhaal, hier en daar niet 100% acteertalent, maar toch vind ik dat deze film wel vermakelijk is. heb hem zonder moeite uitgekeken en hier en daar nog wel in een deuk gelegen ook !!

Niet heel bijzonder maar wel vermakelijk 2.5 *

avatar van Fryce
Hij komt gewoon niet echt lekker op gang. Is over het geheel wat beklemmend en grappig bij vlagen.

Eerst film ooit waar ik halverwege ben weggelopen. Jammer dat we geen 0,0 kunnen geven.

avatar van Dennissssss
Totaal niet grappig, maar ik geef hem toch een voldoende omdat ik Steve Carell zo goed vond spelen.

avatar van timburton
Blijkbaar nog altijd geen bericht geschreven bij deze film. Dinner for Schmucks is absoluut geen sterke film, maar wanneer men zonder enige grote verwachtingen naar deze film gaat, kan de avond alsnog niet echt verpest worden. Het gehele verhaal is zwak, bevat vaak flauwe humor en is zeer voorspelbaar. Toch kan de humor ermee door, is het acteerwerk van de "serieuze rollen" (zoals in een Amerikaanse komedie altijd verschil is tussen de "serieuze rollen" en de "lolbroeken"; in dit geval vooral Paul Rudd) nog niet eens zo slecht en wordt de film vooral gered door Steve Carell, die eigenlijk nooit de plank misslaat in films. Daarnaast kan hij duidelijk, ondanks de clichérol die hij speelt, goed acteren. Tenslotte is de kleine rol van Zach Galifianakis erg leuk en is de toevoeging van het Europees echtpaar geslaagd. Voor de filmliefhebber die een avondje naar een goede, doordachte komedie wilt kijken, zal ik desalniettemin sterk afraden Dinner for Schmucks te kijken.

*2,5

avatar van oemoemenoe
lief en aardige komedie , maar dat is ook het grootste nadeel van deze film.

avatar van cantforgetyou
Ik vond dit eigenlijk best een goede film. Ik kreeg af en toe plaatsvervangende schaamte. Soms best leuke humor. Ik heb niet echt in een deuk gelegen, maar ik vond de film best origineel. De muisjes zijn mooi gemaakt. Zeker de moeite waard om deze film eens te kijken.

avatar van Jawaddedadde
Erg matig.

Weeral een mislukte komedie wat mij betreft. Erg standaard verhaaltje (zo krijgen we er elk jaar tientallen voorgeschoteld) en saaie grappen. Carell was hier en daar nog grappig, maar meestal gewoon erg zielig. Galifianakis' rol is minder groot en ook hij is helemaal niet grappig. En Paul Rudd mag niet grappig zijn, want hij speelt de serieuze rol.

Had meer verwacht van deze film, met name dan het eigenlijke diner, want dat viel ook tegen.

Snel vergeten die hap.

dudebag
Onderaan mijn lijst.

Dinner For Schmucks is veruit de slechtste komedie die ik ooit heb gezien. Ik kon er niet om lachen, de film ging alle kanten op en Paul Rudd was ongelooflijk bagger. Alleen Carell kon me nog zeldzaam aan het lachen krijgen.

Absoluut het kijken niet waard, vergooide tijd. Halve ster voor Steve Carell.

(verwijderd)
mnrk schreef:

Maar moet nu echt Zach Galifianakis in elke komedie optreden?

was 't maar zo'n feest