Dinner for Schmucks (2010)

geregisseerd door Jay Roach
met Steve Carell, Paul Rudd en Zach Galifianakis

Tim (Paul Rudd) heeft een functie als directielid en zijn baas is erg tevreden over hem. Er staat hem zelfs een promotie te wachten. Maar Tim moet eerst wel de perfecte gast vinden voor het maandelijkse etentje, ''het diner voor idioten'', georganiseerd door zijn baas. En dat lukt hem. Wanneer hij echter in IRS-medewerker Barry (Steve Carell) de grootste onnozele idioot ooit gevonden blijkt te hebben lijkt het etentje iets anders te verlopen dan voorheen. Barry lijkt het te presteren om het leven te ruïneren van iedereen die ook maar een paar minuten in zijn gezelschap verkeert.

avatar van wimnoot
Weer een nieuwe komedie van Roach. Lijkt me best een lollige film!

avatar van brabusRUS
Zach Galifianakis is wel grappig, maar ik weet niet of Steve Carell grappig is in deze film.

avatar van Wilderness
Steve Carrell is vaak geniaal, dus ik verwacht er wel wat van

avatar van 10-StepKill
Can't wait for this one!

avatar van Revolt
Aan de laatste trailer te zien lijkt me dit niet al te leuk worden. Ik ga dr in ieder geval niet voor naar de bios.

Schijnt een remake van een Franse film te zijn.

avatar van Revolt
*Probeert commentaar over Fransen voor zich te houden*

Onderhond schreef:
Schijnt een remake van een Franse film te zijn.

Een hele beroemde zelfs.

Dîner de Cons, Le (1998)

avatar van Sjoerdow
Hmm, trailer overtuigd me nog niet echt, maar het is wel het leukste zooitje komedianten bij elkaar.

Dat belooft wat!

avatar van J1981W
Dat Carell een enorme idioot kan spelen heeft hij volgens mij in the Office wel bewezen... Ik ben wel gecharmeerd van hem, ben dan ook erg benieuwd naar deze film.

avatar van rep_robert
Weet niet wat ik hier van moet denken, het oeuvre van Jay Roach is voor mij indrukwekkend, veel leuke komedies.
Alleen eentje met Steve Carrell in de hoofdrol kan het niet goed doen, wat een vervelende acteur is dat zeg. Hij heeft z'n reputatie uit the Office verder nooit waar kunnen maken.

avatar van wimnoot
In Anchorman en Bruce Almighty heeft hij wel een fantastische bijrol. Als hoofdrolspeler heb ik ook nog niet veel van hem gezien.

avatar van Sjoerdow
40-year old virgin was wel aardig, date night had een klote script, Get smart was eveneens slapjes.

Ik denk dat de hollywood humor niet voor hem weggelegd is, zó goed in The office, maar nog geen enkele keer kunnen imponeren op het witte doek.

Ondanks dat vind ik Carell een groot acteur, alleen al voor The office.

avatar van yacoub
haha wat een geweldige film! Steve carrel is echt een superacteur, ik heb in een scheur gelegen om hem. Voor de mensen die twijfelen: gewoon ZIEN!

avatar van pooper
zack is back, hoop ik. het word wachten op due date.

De trailer op televisie en de uiteindelijke kijkbeleving, in combinatie met de achtergrond van de regisseur. Sorry, 1 ster. Saai, langdradig, slecht uitgewerkt, weinig pakkend, kortom, ik vond dit een hele slechte film.

Vooral gezien het origineel.

Lijkt mij evident dat een mislukte remake afgestraft kan worden met 1 ster..

Mocht je deze film voor 1 persoon gaan kijken, dan wens ik u veel plezier, maar dan zijn de motieven anders.. maar dat maakt de film niet. Het contrast is des te groter.

avatar van TrickySmalls
Jammer dat het pas tegen het einde aan interessant wordt. Daarvoor is het allemaal té flauw. Zeker ook het overbodige eerste half uur.

avatar van nojokes
zeer goede comedy!
echte aanrader!

ik heb van de hele film genoten.

vind het acteer werk in deze film zeer goed, ook het verhaal vind ik goed uitgewerkt.
je denkt steeds dat he niet erger kan, en ja hoor onze beste steve carrel doet er nog een schepje bovenop!

zeker de moeite waard!

avatar van Jack Sparrow
Voor de helft gezien in de sneak; in de pauze weggegaan. Werkelijk in de 1e helft 1 keer moeten lachen. Het was verder ontzettend slecht en vooral niet grappig! Steve Carrel wat doe je in deze film? Bah!

avatar van canciser
Steve Carrell is awsome! Heb stiekem best veel zin in deze film.

avatar van GastHeer
Net terug van de sneak, ik vond dit een prima film voor het onnozele kind in sommige van ons. Het is allemaal erg flauwe onderbroekenlol en ik kon deze film wel redelijk waarderen. Speciaal wordt het nergens en de film blijft redelijk oppervlakkig.
Was bedoeld als een groots komisch werk en pakt uit als een flauwe doch grappige komedie die voor iedere kijker wel een paar lachsalvo's kan veroorzaken. 2e helft is trouwens sterker dan de eerste.

avatar van Boemchris
Ik heb hem net in de sneak gezien. Vermakelijke film. Zelf kan ik me wel ergeren aan Steve Carell. De film is wat dat betreft erg flauw. Steve had daarentegen een erg leuke hobby in deze film. Leuk uitgewerkt! Ik vond het verhaal ook goed. Wie houdt van het komische duo Flight of the conchords zal verrast worden met de bijrol van Jemaine Clement.

avatar van Prudh
Verschrikkelijke formulefilm met dito Paul Rudd. Wat is en blijft die man een hark. Carell zet wel weer een leuk typetje neer, maar ik kon meer gniffelen om Jemaine Clement (Eagle vs Shark, ahuh?). Verder wordt het veel te herkenbare riedeltje van dit soort komediefilms van begin tot eind afgespeeld, zonder een cliché te missen. Dat einde ook weer Moralistisch gekut. Deze had ik ilever overgeslagen.

avatar van grid8400
Gezien gisteren in de sneak. Leuk maar viel toch een beetje tegen om eerlijk te zijn.

Erg voorspelbaar en net even te flauw.

Komt niet boven de 3* uit voor mij.

avatar van andrehoek
De humor blijft oppervlakkig en dan is 114 min voor een komedie best lang. Er zijn goeie scenes, maar ook veel foute. Vind het uiteindelijke resultaat nog wel een voldoende waard, maar met zo'n cast en regisseur valt dat toch tegen.
Vind Paul Rudd nog wel lekker bezig is en er is een hoogte puntje met Octavia Spencer. Helaas heb ik Steve Carell weleens beter gezien en laat je niet misleiden door Jeff Dunham. Zijn rol slaat nergens op. Zach Galifianakis geeft geen Hangover niveau, maar is ook hier best grappig. Of komt dat juist doordat als je hem ziet je automatisch aan de Hangover moet denken?
Het leukst aan de film vond ik de rol van de muizen. Goed bedacht en uitgevoerd.

Detail: Er komt nog een stukje na de aftiteling....

avatar van Elineloves
Net de trailer gezien.. Rudd is echt de enige reden waarom ik deze film wel een kansje zou geven. Heb een zwak voor die man sinds Friends.

avatar van simonvinkie
Trailer was best lollig, al heb ik hier niet echt hoge verwachtingen van.

avatar van Q Jones
Ik heb de film gister gezien, en ik vreesde het ergste met al die negatieve reacties. Maar de film viel mij 100% mee.

De film komt vrij traag op gang maar als Carrel eenmaal los in dan dan zijn er geen grenzen meer. Van de ene bizare situatie naar de andere. De humor moet je liggen, maar als je het kan waarderen zit je echt naar een topper binnen het komedie genre te kijken.

Er zit ook echt een lekker sfeertje in don't worry be happy, zo kwam het een beetje over. Natuurlijk zitten er een aantal fouten in de film, maar dat neemt niet weg dat ik af en toe dubbel heb gelegen van het lachen, evenals het publiek. Ik zat ook bijna constant met een glimlach op mijn gezicht, echt een heerlijke film waarmee je even al je zorgen kan vergeten en gewoon lekker ontspannen genieten.

Ik moet wel zeggen als Carrel er niet is zakt de film in, want het is echt een one man shows, het is Carrels film en dat zie je. Ik heb echt een zwak voor die man wat kan hij acteren zeg. De film vond ik persoonlijk ook leuker als zijn vorige Date Night, maar ja dat is persoonlijk. Dat is ook meteen het lastige van een komedie je kan hem niet in een hokje stoppen omdat iedereen andere humor heeft, voor mij is deze film in ieder geval geslaagd, 4 sterren voor nu.

Net terug van deze film!

(pff what to say, what to say...)

Vond de rol die Steve Carrel had gewoon een beetje TE. Steve Carrel was altijd goed als Nerd en geek, maar een total idiot?

Ondanks de acteer werd van Steve! hij was echt goed!

De hele film had alles, emotie, humor en was soms serieus. Ook soms heel inspirerend met de hele tower of dreams.