Deuce Bigalow: Male Gigolo (1999)

geregisseerd door Mike Mitchell
met Rob Schneider, William Forsythe en Eddie Griffin

Deuce Bigalow is een aquarium-schoonmaker die door een gigolo gevraagd wordt om op z'n vissen te passen als hij weg is. Als hij per ongeluk het huis vernielt, is hij gedwongen om zelf als gigolo aan het werk te gaan om aan geld te komen voor een reparatie.

avatar van maxo922
ik vond het een leuke film, soms iets te romantisch maar dat moet kunnen. * 3,5

avatar van SouthParkFan
Erg grappige film, die soms toch zn mindere momenten heeft.

Heel flauwe film. Niet grappig gewoon. Ik ben niet zeker of het aan Rob Schneider de acteur en schrijver van het geheel ligt of aan Adam Sandler, één van de ‘Executive Producers’. Ik houd het vooralsnog op de laatste, omdat ik twijfel dat deze bij deel 2 betrokken was welke ik wel kon waarderen. 1 Ster.

avatar van dragonlady1982
super leuke film

Actionfreak
Kan er net mee door. Als ik mijn flop 10 kon samenstellen stond deze er zeker in.

Toch voor de grappen een 2,5*

avatar van Timothyvdmeer
Dit deel was nog wel grappig. Vooral Griffin kon ik vaak genoeg om lachen. Voor de rest niet speciaal...

2.5*.

avatar van Lexcoaster
Samen met mijn opa, die dik in de 80 is, heb ik me hier kostelijk mee vermaakt. Toch kon ik helaas niet door alle cliché's heenprikken. 3*

Te voorspelbaar, en het eind was echt slecht.

avatar van maerk

Ik verwachtte geen topper van Deuce Bigalow: Male Gigolo, maar zo saai als dit had ik niet zien aankomen. Ik ben een liefhebber van flauwe humor, al hoeft het van mij niet extreem platvloers te zijn. Deuce Bigalow slaagde er maar een paar keer in om mij te laten (glim)lachen. Dat is een slechte zaak, want ik ben al best snel aan het lachen te krijgen. Misschien ligt het wel aan Rob Schneider, wat is die man totaal ongrappig! Ik irriteerde me regelmatig aan hem en de humor van zijn kant werkt niet. En dus zit je te kijken naar een zoveelste cliché verhaaltje met een handjevol leuke grappen van de weetikveel die je naar je toe kreeg geworpen. Gelukkig was dat handjevol goed genoeg om er 2* uit te persen, vooral dat Tourettewijf is geniaal. Ik heb dus niet helemaal voor niets gekeken.

Kleine 2*.

avatar van wu-tang
erg leuke film !!

2de deel is bagger zo flauw dat het niet leuk meer is !!

avatar van decicco
Super komedie tevens veel beter dan European Gigolo ook al is die in A'dam opgenomen.

avatar van lars-pixar
Een goeie film net als Deuce Bigalow:Europian Gigolo.
Voor egte fane's zou er een Dvd Box van moete maken met deze films: Deuce Bigalow 1 & 2, The Animal, Hot Chick.

avatar van movie acteurs
Tja.. het verhaaltje is nog best leuk verzonnen. De film zelf haalt zeker wel een smile tevoorschijn. Helaas doet de film niet voldoende om 90 minuten lang leuk te blijven. Er zitten heus wel wat grappige flauwe scene's in maar het is genoeg voor de titel: leuke komedie. Helaas krijgt deze film geen voldoende, maar het had natuurlijk erger gekund. 2,0.

De eerste 30 - 40 minuten zijn wel grappig maar daarna begint het wel allemaal zeer flauw te worden en heb je het wel gehad met deze film.

avatar van moviemafketel
Al zo vaak gezien, maar was er helemaal vergeten op te stemmen.

Ik vind het een goed geslaagde Komedie met een leuk uitgangspunt.
Je kan daar natuurlijk alle kanten mee op. Dikke, lange, beenloze vrouwen. Waarom ook niet he haha.

Schneider als loser die door Gigolo te worden steeds meer zelfvertrouwen krijgt en inziet wat de vrouwen nou eigenlijk echt willen.

Ik heb redelijk vaak dubbel gelegen de 1e keer. De grapjes nemen wat af uiteraard als je ze al vaak hebt gehoord, maar het hoofd van Schneider brengt toch al snel een glimlach op je gezicht.

Als hij bijvoorbeeld met die lange vrouw over straat loopt en je dan "huge bitch" op de achtergrond hoort moet je toch toegeven dat dat komisch is?

Gewoon vermakelijk filmpje die weinig in kracht heeft ingeboet gedurende de jaren. 3.5 sterren

avatar van kingland
Erg leuke film !

avatar van Goorden
Vermakelijke film,

Minpuntje is die irritante politieman wat 3x uit het niets opduikt en 3x dezelfde grap uithaalde, die de 1e keer al niet hilarisch was.

Voor de rest degelijke komedie.

avatar van film88888
Na een lange tijd terug eens herzien.

Rob Schneider doet zijn ding, en heb ik niets slecht voor om te zeggen, want hij laat hier toch wel goed genoeg zien dat hij er veel zin in had.
Verder is de cast zeer leuk, en zitten er de zotste personage's in.

Matig verhaal, maar wel een heel gezellige leuke feel good sfeer (Zeker het eerste halfuurtje)

Blijft een leuke film, en beter dan zijn vervolg.

Dick2008
De film begint erg grappig en het eerste gedeelte van de film is ook leuk, zoals tijdens de schoonmaakwerkzaamheden. Al is de scène met het aquarium misschien nog wel de beste. Maar zodra hij als gigolo aan de slag gaat, gaat het met de film ook steeds meer achteruit. Deze film kent weliswaar zijn hilarische momenten, maar verloopt in het algemeen nogal stroefjes. Komt aan het einde nog een beetje terug op het niveau waarop hij begon. Maar ik vind deze film na herkijken toch duidelijk minder dan Deuce Bigalow: European Gigolo (2005). 3.0

avatar van 606
Zeer leuke komedie die je echt aan het lachen maakt.
Rob zit erg goed in zijn rol en is soms zo droog met zijn opmerkingen.

3,5 ster

avatar van van duijn
Paar keer gelachen maar het is toch weer zo`n standaard einde en dus heel erg voorspelbaar. Rob Schneider is ondanks dat altijd wel grappig. *2.0

avatar van K. V.
Een leuk filmpje waar je niet te veel moet bij nadenken.

avatar van Friday the 13 th
Erg leuke film waar de grappen elkaar op een hoog tempo opvolgen. Lekker ontspannend. Zijn klanten waren erg grappig. Ook lachen hoe die pimp altijd zijn eten in het bubbelbad laat vallen.

Naar het einde toe misschien iets te romantisch, maar dat geeft dan ook weer extra inhoud.

avatar van daxclusive
Leuke film, ik ben een Rob Schneider fan met dat betreft, zijn films zijn altijd leuk en komisch.
Ook dit is weer een prima film van de gigolo-reeks. 3.5*

Aangezien ik dit een leuke komedie vind en de aspecten leuk gevonden zijn, ga ik voor een 2,5. Kijkt lekker weg, maar is niet een film die ik gezien zou moeten hebben in het genre komedie.

avatar van Spetie
Redelijke komedie, die het beste werkt met wat vrienden, familie en wat te eten erbij. Want dan vallen de vele zwakheden, die de film rijk is, niet zo op.

Rob Schneider speelt zijn gebruikelijke rol en doet dat redelijk. Het niveau van de grappen is aardig, al moet je er wel rekening mee houden dat het allemaal nogal erg platvloers is. Het script is nog niet eens zo onaardig, al is het nogal vergezocht, maar dat vind ik bij een komedie nooit zo’n groot probleem. Het belangrijkste is dat er wat te lachen valt en dat is bij deze film op momenten zeker het geval. Vooral William Forsythe heeft een leuke bijrol. De rol van Eddie Griffin is dan weer wat minder.

Verder moet je er duidelijk niet teveel bij nadenken, dan is het allemaal nog goed te doen.

Niet groots.

Redelijk simpel vermaak is het wel. Platte humor, maar af en toe wel droog en lollig. Je moet wat geduld hebben tussen de geslaagde grappen door, maar de film is verder vlot en lekker kort.

Schneider zal nooit m'n favoriete acteur worden en al zeker niet als hoofdrolspeler, ook hier weet hij niet genoeg bij te brengen. De humor komt vooral van randpersonages en/of het script. Bijrolletjes zijn een stuk beter.

Geen film om echt voor te gaan zitten, maar als verstand op 0 filmpje nog best te doen. Echt saai wordt het in ieder geval niet, da's ook wat waard. Gooi er een paar geslaagde grappen bij en je hebt een redelijk komisch opvullertje.

avatar van Phantasm
Grappig filmpje, leuk om een keer gezien te hebben.

avatar van dualcia
De film is goed uit te kijken en is prettig om te volgen, en Rob Schneider doet het eigenlijk helemaal niet slecht, maar daarmee zijn de pluspunten van deze film wel genoemd.

Met gebrek aan beter, deze vanavond gekeken op televisie en helaas voor mij zijn mijn verwachtingen ingeluid. Al viel Schneider me nog reuze mee, ik had een irritant, hyperactief ventje in deze film verwacht en eigenlijk zat ik daar helemaal niet op te wachten. Maar ik heb me niet aan hem gestoord.

De film is gewoon niet grappig. Ik kan me best vermaken met platte sex-humor, maar de grappen in deze film sloegen gewoon niet aan, met als dieptepunt Amy Poehler met tourette. Ik vind Poehler echt heel leuk in Parks & Rec. dus normaal gesproken stoor ik me niet aan haar, maar grappen met gilles de la tourette zijn echt. Niet. Grappig. Te makkelijk en nooit leuk.

*1.5

avatar van tattoobob
Ja best een leuke film.....helemaal tien jaar geleden heb ik hier flink om moeten lachen.
Nu is de shine er wel van af,maar zeker een voldoende!!!!!

avatar van Kondoro0614
Heb er wel even van genoten!
Leuk om een middagje film te kijken!

3.0

Dick2008
Dick2008 schreef:

Toch een aangename verrassing. Schneider is maar een vervelende vent. Maar ja, dat is met alle komieken zo, er zijn periodes dat ze leuk zijn maar op gegeven moment worden ze vervelend. Die films van Rob zijn vaak heel erg op sex gericht.
Het begin van de film is erg leuk, maar daarna vertoont hij steeds vaker dipjes. Toch blijven er over de gehele linie leuke dingen in zitten. Het zijn wel extreme gevallen, zijn klanten. Schneider is lenig, viel me bij The Animal, ook al op. Die toch de beste voor mij blijft. Maar ik vind deze film ook wel leuk. Die rechercheur valt wel wat uit de toon maar de andere tegenspelers zijn acceptabel. Het heeft wel iets, dat onvolmaaktheid in combinatie met dat gigolo-gebeuren. Ondanks de met regelmaat ook wat mindere momenten, komen er ook vaak hilarische gedeelten in voor. Het einde is ook grappig. Heb me er, tegen verwachting in, toch behoorlijk mee vermaakt. En denk maar niet dat dit commercieel een flopfilm is, de film was een flink succes. 5.0

avatar van Elchapo
Leuk,4 stars.