• 10.612 nieuwsartikelen
  • 8.969.201 stemmen

Deuce Bigalow: European Gigolo (2005)

Komedie | 83 minuten
2,13 1.186 stemmen

Genre: Komedie

Geregisseerd door: Mike Bigelow

Met onder meer: Rob Schneider, Eddie Griffin en Hanna Verboom

Gesproken taal: Nederlands, Engels, Pools en Portugees

Releasedatum: 18 augustus 2005

• Disney+ Bekijk via Disney+
  • iTunes Bekijk via iTunes

Plot Deuce Bigalow: European Gigolo

"For the women of Europe... The price of love just got a lot cheaper."

Deuce Bigalow, het "geschenk voor de vrouw" komt in de verleiding om zijn oude beroep weer op te pakken als zijn voormalige pooier T.J. Hicks (Griffin) hem uitnodigt voor een vakantie in het bruisende Amsterdam. Door samenloop van omstandigheden raakt Hicks betrokken bij een aantal mysterieuze moorden op de upperclass gigolo's van Europa. Deuce zal zijn charmes weer in de strijd moeten gooien om de naam van zijn beste vriend te zuiveren. Intussen bindt onze hunk ook de strijd aan met de machtige Europese Unie van Prosti-dudes en ligt er een gezelschap van abnormale, ongeduldige vrouwelijke cliënten aan zijn voeten...

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Deze viel vies tegen inplaats van deel 1

Jammer.

avatar van tattoobob

tattoobob

Stukken minder in vergelijking tot het eerste deel zeg.

De grappen komen hier niet echt aan en de acteerprestaties zijn ook van een lager niveau.

Wel grappig dat de hollandse Hanna Verboom hier in mee speelt.

Rob Schneider heeft best een paar leuke films op z,n naam staan maar echt tot de top heeft hij het nooit gehaald en de laatste paar jaar zien we hem eigenlijk in nergens vatsoenlijks spelen.

avatar van Dk2008

Dk2008

Dk2008 schreef:

Net als de vorige keer toch weer erg gelachen om de vele grappen. Wat Rob Schneider en Eddie Griffin betreft heb ik wel gemengde gevoelens. Het beeld wat buitenlanders van Amsterdam hebben is trouwens nog zo iets. Toch zit de film zelf goed in elkaar en je moet er gewoon van houden van dit soort simpele humor.

Simpele sekskomedie, met een nietszeggende verhaal en een eenzijdig beeld van wat, in dit geval Amerikanen, hebben van Amsterdam. Een soort vervolg op de eerste Deuce Bigalow film. Dit kan handig zijn omdat in deze film ook weer vrouwen voorkomen met (extreme) handicaps. Anders kan dit heel raar overkomen. Schneider is wel grappig, Griffin is minder. Aardige rol van Hanna Verboom. Jeroen Krabbé zet ook een redelijke rol neer. Er zijn nog wat meer bekende Nederlandse acteurs in (piep)kleine rolletjes.

Niet alle grappen werken even goed, maar zitten ook tussen en blijven wel geslaagd, zowel visueel als woordelijk. Verder is het wel leuk gemaakt. Niet zo heel veel anders dan de eerste film, maar minder doordat ze er een mysterieverhaal in gooien. De bijeenkomst aan het eind duurt ook te lang. De eerste helft is leuk, te zien hoe Bigalow in Amsterdam belandt en met al die clichés waarna het steeds minder wordt 5.0/4.0

avatar van cma

cma

Mijn god hier moet je niet aan willen beginnen om het te kijken. Heb hem ook na een half uur uitgezet. Wat een bagger!

avatar van N811

Leuk !!!!!! 4 stars.

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Meh.

Vrij matige film. Zelden grappig, maar voor mij ook weer niet storend. Geen idee hoe lang het geleden is dat ik de eerste heb gezien, kan er mij alleszins niet veel van herinneren. Deze sequel is plat en voorspelbaar en Rob Scheider staat nu ook niet bepaald op nummer 1 in mijn favoriete acteurs-lijst maar bon;

Achtergrondfilmpje/

avatar van bart007bond

bart007bond

Echt mega grappig.

Zo flauw, maar zo leuk.

Natuurlijk geen topfilm, maar erg genoten.

En wat is Hannah ?

Leuk met al de bn-ers.

avatar van DragQueen

DragQueen

De film kent zijn leuke momentjes, maar komt niet in de buurt van zijn voorganger. Schneider doet verder zijn best in de hoofdrol, maar kan de film ook niet eigenhandig naar grotere hoogten tillen. Stukken minder dan de eerste film. 2 Sterren.

avatar van Shadowed

Shadowed

Flauw vervolg.

Het eerste deel vond ik destijds een vermakelijke, lekker vlotte komedie. Geen film echter waar ik ooit een vervolg op had verwacht, aangezien het maar weinig aanlevert om echt een vervolg mee te maken. Die wordt dan in 2005 toch gemaakt door iemand die bijna dezelfde naam draagt als het hoofdpersonage. Opzet?

In ieder geval is het een erg mak vervolg geworden dat het niveau van het eerste deel, dat al niet bijzonder hoog lag, op geen enkel moment echt kan aantikken. De grapjes zijn ook wat minder scherp dit keer. Opmerkelijk, want het niveau van de humor lag bij het eerste deel al niet hoog, en hier is het eigenlijk al helemaal nog kinderachtiger. Niet omdat het niveau zo ver is gedaald, maar omdat het allemaal nog wat moralistischer is.

Schneider is dan ook een figuurtje dat vooral een karikatuur van zichzelf geworden is. Slaat hier nergens echt meer aan, behalve dat hij veel riedeltjes richting de finale opleest over wat wij als mensen allemaal verkeerd denken wanneer het op romance aankomt. Het is eigenlijk allemaal nogal vermoeiend om tegenaan te kijken.

Toch moet ik zeggen dat er nog een leuk gevoeltje van avontuur hangt. Een echte Deuce Bigalow-film is het niet meer, maar de locaties zijn leuk waaronder sequenties in ons eigen landje. Zeker de finale levert nog wat beelden op die je als kijker best naar het scherm toetrekken. Daaruit blijkt dat de film dan ook echt alleen als vermaak bestaat en dat weet nog best aardig te werken. Kwalitatief is het alleen zeer sterk achteruit gegaan.