The Mechanic (2011)

2074 stemmen

Actie / Thriller

geregisseerd door Simon West
met Jason Statham, Ben Foster en Donald Sutherland

Arthur Bishop (Jason Statham) is de beste elitemoordenaar die er is. Met uiterste precisie voert hij zijn opdrachten koelbloedig uit, zonder sporen achter te laten. Als zijn leermeester en vriend Harry (Donald Sutherland) wordt vermoord, besluit hij zijn leven te veranderen. Zijn missie wordt gecompliceerd als Harry’s zoon Steve (Ben Foster) hem benadert met het verzoek de kneepjes van het vak te leren.

@ sanderanraed, dit geloof je toch zelf niet, denk je nu serieus dat de makers zoiets over het hoofd zien? Voordat een film geproduceerd wordt, wordt deze misschien wel 50 x nagekeken op fouten. Mocht er ooit zoiets te zien zijn in een film is dit zeker met opzet gedaan. Denk dat je de verkeerde versie hebt.

avatar van notoirefilmhater
Prima actiefilm die niet te lang duurt.

avatar van ardbeg41
Vreemd. Ik kan me levendig herinneren deze film al eens te hebben gezien, maar weet absoluut niet wanneer.
Vond het toen wel een prima film met een goed verhaal en mooie scenes

avatar van El ralpho
Now that's what I call an action movie!

Wow.
Reden voor deze uitdrukking is dat The mechanic het hem gewoon flikt. Geen ellenlange verhalen, karakterschilderingen of diepgaande complottheorieën. Gewoon een degelijk verhaal wat prima past binnen het genre en wat als kapstok dient voor de vele verpletterende actie sequences.

Jason Statham is sowieso een van de weinige echte bikkels in mijn ogen die jaren 80/90 helden zoals Schwarzenegger en Stallone vandaag de dag evenaart. En in deze film laat hij zien waarom dat zo is: Shoot first ask questions later. Wat ik met deze uitdrukking bedoel is dat we te maken krijgen met rasechte ouderwetse actie in zijn puurste vorm. Lekker lomp, ongecensueerd en straight to the point. Niet meer niet minder en geen rompslomp eromheen. De film is in een poep en een scheet afgelopen en weet geen moment te vervelen. Tijd om op adem te komen krijg je namelijk niet, de film dendert in sneltreinvaart door van de ene actie scene naar de volgende.

Een veelgehoord kritiekpunt bij deze film zal ongetwijfeld zijn dat we dit allemaal weleens vaker gezien hebben. En dit is ook ongetwijfeld waar. Als het echter zo sterk en leuk wordt gebracht als in The mechanic heb ik hier geen enkele problemen mee. Dit soort films komen er veel te weinig uit tegenwoordig en hier mogen er van mij veel meer van komen.

Een dik verdiende 4,0*

avatar van lagaiske
Degelijke Jason Statham film met enkele verfrissende actie scenes.
Blijft boeien maar zonder meer.
Wel enorm voorspelbaar,maar dat weet de pret maar half te drukken.

avatar van movierobert
Microfoons in beeld of niet zo wil ik wel meer Actie Films.
Goed verhaal, lekkere actie, alles wat ik nodig heb voor een filmavond.
Einde kwam voor mij toch onverwachts en er zaten zat leuke scenes in.

Jason Statham stelt me wederom niet teleur! Snelle pakkende harde actie film die afloopt zoals het hoort prima!! Wanneer komt de volgende

avatar van Strike0ut
deze film is op zijn tijd wel leuk om een keertje te zien.

+ waarom zouden ze 3 keer een microfoon zijn vergeten weg te halen.
+ waarom zou een stuntman een BLAUW touw gebruiken voor zen stunts!?

verhaal is simpel, maar wel oke. statham acteert op zijn niveau. vond ben foster ook zen rol goed spelen.

zeker niet de beste actiefilm van dit jaar. is fast five (en vast nog wel 1) wel beter.

avatar van Thorak
ardbeg41 schreef:
Vond het toen wel een prima film met een goed verhaal en mooie scenes
Dat zal dan deze film wel geweest zijn?

avatar van Ceeda7
Aangenaam verrast. Zeer strakke regie, leuk sfeertje en topactie met degelijk verhaal.
Een van de betere in het Statham genre... Ik volg movierobert en Thorak: een stijlvolle film.

Lekkere actiefilm, goed verhaal gewoon lekker wegkijken en niet klagen: leuke film!

avatar van Miss Lola
Inderdaad, goeie actiefilm! Goed geacteerd en de scenes zitten goed in elkaar! Gewoon kijken dus.

avatar van kliko29
Leuke film. Loops vanaf het begin goed ondanks de echte aktie pas ongeveer na een half uurtje te zien is. Goeie kills en hij duurt nergens te lang. Top!!

Deze film wekte andere verwachtingen. Erg recht toe, recht aan. Veel schietwerk en spektakel. Weiig verhaal. Alleen manlijke spelers. Waarom?

Zeker geen thriller. Gewoon een lekkere wegkijkactiefilm.

bigwillem schreef:
geen bijzondere film , en aan de overige recencies te lezen ben ik niet gek. in vele verschillende scene's zijn gewoon microfoons te zien.
ik heb dan wel een gedownloade versie gekeken maar ben benieuwd of dit ook in de bioscoop versie te zien is.
voor de rest best een goede film al slaat het eind nergens op ten eerste waar in hemelsnaam haalt hij die auto in de slotscene zo vandaan en hij kwam er in de auto pas achter dat steve wist van de moord hoe kan hij die auto dan al klaar hebben staan.
tevens hadden ze al lang dood moeten zijn toen ze in het hotel achter de muur werder beschoten
maar goed.
kortom matig!!

De volgende keer je mening niet baseren op een workprint versie kan al een heel eind helpen.
Op de DVD-versie zijn al die momenten met de microfoons, camera's en werklui netjes weggehaald.
De vraag die je in de spoilertags hebt staan wordt ook gewoon heel netjes uitgelegd in de DVD-versie.

Stoere film zoals je die van Statham verwacht. In echte Staham film dus. Inmiddels heb ik een 'Donald Sutherland-allergie' ontwikkeld, maar de man stoorde me niet. Korte rol ook. Een film vol vaart en makkelijk te volgen. Veel 'dooien' en nergens de politie. Maar goed, ik vond het leuk om naar te kijken. In moviemeter jargon heet dit een 'aanrader'.

avatar van Baasje
Best wel aardige film ,verveelt geen minuut .

avatar van eddyeddy
Onderuit op de bank, drankje, hapje lekker vlot wegkijken. Harde actiefilm die weinig aan de verbeelding overlaat.

avatar van teaso
Nog eens een echte actiefilm waar een actieliefhebber van het begin tot het einde kan van smullen. Het verhaal is ondergeschikt en vrij cliché maar niet in die mate dat het storend werd. Een Jason Statham in de rol waar hij zo uitermate geschikt voor is. Topfilm! (Als je van no brain actie houdt)

avatar van Kr!kke
Actiefilm van de bovenste plank!

Jason Statham bewijst nog maar eens dat hij dé actieheld van het moment is, met wederom een prima rol voor hem in deze film. Veel hoogstaande dingen moet je niet verwachten tijdens het bekijken van deze film, het draait echt puur om de actie. En die actie, was echt om van te smullen! De film raast voorbij als een trein: voor je het weet is hij gedaan (waar ik maar mee wil zeggen dat ik er echt van genoten heb).

Meer van dit soort films, aub!

avatar van Noodless
Jason Statham weet me toch iedere keer te boeien met zijn actiefilms. Een degelijk verhaal met heel wat top-actie. Misschien wat te voorspelbaar, maar dat mag de pret niet drukken. De actie - scènes zien er ook allemaal goed uit . Ben Foster biedt goed weerwerk en is een verrassende meerwaarde in de film. Zijn acties zijn impulsief en ongecontroleerd en dat zorgt voor heel wat moeilijkheden voor Statham. Het einde weet echter niet te verrassen. 7/10

SPOILERS

Wel aardige actie film met hier en daar mooie shots en goeie muziek. Niks hoogstaands maar wel vermakelijk. Alleen het einde vond ik jammerlijk, zul je net zien dat Jason weer ontsnapt net als in Chaos. Te voordehandliggend allemaal.

avatar van El ralpho
Daar hebben ze nu spoliertags voor uitgevonden vriend

ja laat mij nu net niet weten hoe dat moet

Monkey68
Wat een ongelooflijke bagger! Zwaar B-niveau. Jammer van Statham dat hij nooit meer het niveau haalt van Lock Stock en Snatch. Snel vergeten deze rotzooi.

avatar van Martijnnn
VforVictor schreef:
ja laat mij nu net niet weten hoe dat moet

Laat daar nou net een Wiki voor zijn

ok. thanx

Wow, zo zie je maar weer dat de beoordeling niets zegt. Wat een goede actiefilm IS dit.

avatar van Gang_Star
Aardig remake van de Charles Bronson film(die ik nog steeds niet heb gezien). Kan deze film dus niet vergelijken met het origineel. De actie is gewoon goed, film vermaakt en verveeld geen moment. Maar vanaf het moment dat Bishop en Steve achter de spiegel staan, vind ik er nog meer vaart inkomen. Vanaf dat moment wordt de actie een stuk harder.