The Mechanic (2011)

2074 stemmen

Actie / Thriller

geregisseerd door Simon West
met Jason Statham, Ben Foster en Donald Sutherland

Arthur Bishop (Jason Statham) is de beste elitemoordenaar die er is. Met uiterste precisie voert hij zijn opdrachten koelbloedig uit, zonder sporen achter te laten. Als zijn leermeester en vriend Harry (Donald Sutherland) wordt vermoord, besluit hij zijn leven te veranderen. Zijn missie wordt gecompliceerd als Harry’s zoon Steve (Ben Foster) hem benadert met het verzoek de kneepjes van het vak te leren.

Wow eindelijk weer eens een toffe vlotte actie film!, film kijkt heel lekker weg en is vanaf het begin tot het einde goed en spannend! Goed acteerwerd, en leuk verhaal.
Echt een aanrader om te zien, DIKKE 3.5*!!

avatar van rep_robert
Burp, weer een verrassende rol van Statham waarschijnlijk

_Casper_ schreef:
Echt een aanrader om te zien, DIKKE 3.5*!!

Helemaal mee eens. Tot mijn verbazing echt een goede film.
Zonder twijfel de best in beeld gebrachte actie van het afgelopen jaar.

avatar van De GeuS
Pak elke film van Statham, hutsel zijn gespeelde personages door elkaar en plak ze elk weer in een willekeurige film; geen verschil en 100% vervangbaar. Zijn rol in The Mechanic is ook weer van hetzelfde laken een pak, lichtjes gebaseerd op het origineel met 'Charles Bronson'. Standaard wraakverhaaltje, paar bekende acteurs en veel snelle actiescènes en we hebben wederom een actiefilm die het ongetwijfeld goed gaat doen in de bioscoop. De film heeft als voordeel dat het tempo er goed in zit zodat je weinig tijd hebt om je te storen aan de deze minpunten; 2,5*

avatar van Drikturpin
Moet eerlijk zeggen dat het wel lijkt of ik hem al gezien heb,begin is heel leuk, dan een half uur wat saai al met al redelijk 13 in een dozijn film.

13 in een dozijn standaardaktiefilm, grof over de top geweldvermaak.

Standaard actie film leuk om een keer gezien te hebben verder ook niet
verhaal was ongeloofwaardig

max. 2.5*

avatar van Skrean
Zelfde soort actiefilm die Statham afgelopen jaren vaker doet. Vermakelijk om wat het is. Normale zinnen utrastoer uitspreken met hele zware stem. Doet me beetje denken aan Clint Eastwood.
Niet dat er iemand is die hem kan toppen. Coole actie met het zelfde soort plot dat je zou kunnen verwachten, bad guy fucked up, statham die orde op zaken stelt.

avatar van wrist
De GeuS schreef:

niets aan toe te voegen, waarvoor dank De GeuS;-)

avatar van piiiti
vette film, van begin tot eind boeiend met genoeg actie en goed acteerwerk...
sowieso wel fan van statham, een van de betere acteurs van de laatste jaren.
dubbel en dik de moeite waard, 4 sterren niet meer dan terecht!

Kwa actie zit het wel goed in de film lekker snel en af en toe ook grof, maar voor de rest mist de film veel, Jason Statham doet zijn standaard ding. Net zoals als de rest van zijn films speelt hij weer de coole pretty boy die al zijn teksten als quotes op leest en dit onbedoeld grappig over komt.

De film begint beloftevol maar zakt al naar 10 minuten in en begint saai te worden en je gaat al gelijk denken pffff weer zo'n standaard wraak actie film.

De film is vrij voorspelbaar en een echt verhaal zit er ook niet in en spannend wordt hij dan ook helemaal niet. Met name de eerste drie kwartier zijn wat saai en niets zeggend en het enige wat je aan het film kijken vast houd zijn de actie scenes. Het einde wordt vrij snel afgeroffeld en je bent kwa plot ook niet echt onder indruk aan het eind van de film.

De film is leuk om te zien op een saaie Zondag middag, en meer is het niet.

2 en half sterretje

Jason Statham is altijd een verademing om naar te kijken, speelt elke rol goed. Ik vond het einde van de film terk. De rest was aardig.

avatar van mer1973
Jason Statham in de rol die hem het beste ligt.

avatar van manifestos
Lekkere film! Heerlijk genoten! Goed einde.. Ik vond tot tegenstelling van andere reacties wel erg tevreden over het einde, ik had op een gegeven moment echt iets van ´nee... hij niet..´, maar het kwam toch goed Statham vond ik weer goed acteren, al hoewel ik soms wel het idee had dat hij veel emoties in zich hield, terwijl hij ze wel wilde uiten... maar misschien ligt dat ook aan de rol.
Ik ben niet zo Ben Foster fan, en toen ik zag dat hij hier aan mee ging spelen baalde ik wel een beetje. Hij zette echter een prima rol neer, deed hij heel goed. Misschien dat ik toch meer films van hem moet zien?

avatar van MrLee
Boven verwachting goed voor een actiefilm, van genoten. De stijl en het rappe tempo is goed gecombineerd.

Leuke standaard actiefilm van Jason Statham zonder verrassingen,

avatar van Ninto
Standaard filmpje. Maar zeker niet onvermakelijk!

Gewoon lekkere actieknaller.
Typische Statham film.
Ondanks voorpelbaar verloop best wel vermakelijk.

avatar van SaNDuTjE
Recht-toe-recht-aan actiefilm met aardig camerawerk en Statham in een rol die je hem kunt toevertrouwen.

Weinig verrassingen biedt de film niet maar weet nog wel redelijk te vermaken. Vooral Foster zet een goeie rol neer en is met Statham een prima actieduo. Hij is met z'n losbandige en ongecontroleerde karakter een vermakelijk contrast met het geraffineerde van Statham. De film bevat wat leuke shots en is de actie goed verzorgd met niet al te veel ongeloofwaardige scenes.

Niet echt een bijzondere film, maar doet wat je er van verwacht.

mug13
Voorafgaand elke moord(hit)een goede voorbereiding,wat is dit een heerlijke film zeg(ik hou er zo van).En ja Jason Statham ik kan zijn films altijd wel waarderen.Acteren goed,keiharde actie en er hangt een lekkere agressieve sfeer rond in deze film.Van begin tot het eind geen moment verveeld.Aanrader(JA ZEKER).Naar mijn mening een uitstekende filmproductie.Veel kijkplezier mensen,want dat gaat deze film zeker opleveren.

avatar van mixmaster
weer een sterke actie film met Jason Statham , de film kijkt lekker weg en is een must voor elke actieliefhebber.

gewoon lekker op de bank zitten en genieten van deze actieknaller .

avatar van Artemis
Mwah, lijkt wel alsof ik het tig keer eerder heb gezien en het einde zie je al van mijlen ver aankomen. Je weet tenminste waar je aan toe bent met Jason Statham films en het blijft allemaal nog wel redelijk vermakelijk; leuk maar meer moet je er niet van verwachten.

avatar van mcdaktari
Ja het is ook niet echt een vernieuwende aktie film maar het kijkt wel lekker weg vond ik.
Er zit van alles wat in om een film aantrekkelijk te maken. Goeie aktie en af en toe wat humor, ja ik heb me buiten gewoon goed vermaakt met The Mechanic. Ondanks dat ik bijna elke scene kon voorspellen wat er ging gebeuren. Des al niet te min een prima aktie film met een perfect gecaste Jason Statham en Ben Foster die was al niet veel minder.

avatar van Ajax&Litmanen1
Typische Jason Statham actiefilm, wat je positief en negatief kan opvatten.

Positief omdat Jason Statham gewoon cool is. Hij is voor mij toch wel een beetje de actieheld van de laatste jaren. Nou is dat niet heel moeilijk, omdat er tegenwoordig geen echte toppers meer op dat gebied zijn. Een actieheld van het kaliber Schwarzenegger heb je gewoon niet meer, maar Statham doet het wel naar behoren. Cool uiterlijk, een bijpassende stem voor de oneliners en hij kan behoorlijk goed schieten en knokken. Die zaken voert hij dan ook prima uit in The Mechanic. Ietswat negatief is dat het wel weer een beetje een rol is die Statham al wel vaker heeft gespeeld, maar amusant is het wel. Hij is toch weer lekker op dreef. Leukste scene vond ik toch wel de gijzeling waarbij hij dreigde de arm van de vrouw in de vleesvermaler te stoppen. Zeker later in de film was het allemaal nog wel de moeite waard.

Zoals de meeste van dit soort actiefilms is het allemaal weer flitsend gefilmd en zit het met de oneliners en de actie wel goed. Niks bijzonders, wel geinig om een keertje te kijken.

avatar van bundert
toppie!

avatar van Movielicious
Zoals hierboven al gezegd is The Mechanic echt een typische Jason Statham film: cool personage, eenvoudig verhaal, snelle en grove actie. Kortom, lekker onderuit gezakt zitten met het verstand op nul. De openingsscene is goed, daarna wordt het wat langdradiger (het verhaal moet op gang komen) maar het einde brengt veel actie, geweld en ontploffingen. 3*

avatar van james_cameron
Prima aktiefilm die het coole uitgangspunt van het origineel grotendeels succesvol weet op te pimpen tot een flinke adrenalinerush. Statham is perfect gecast in de zwijgzame hoofdrol; Foster is minstens zo goed als de losgeslagen hotshot die volgt in zijn voetsporen. Het eerste uur is het beste, daarna volgt een wat minder interessante en enigzins afgeraffelde aktiefinale met heel veel explosies. Regisseur West brengt alles vakkundig in beeld en schroeft het tempo flink op. Minpuntje is ook hier weer de wat fragmentarische montage, waardoor aktiescenes net dat beetje extra impact missen.

avatar van vranque
relatief "trage" Statham film met wel een supersnelle opleiding.
verder niets toe te voegen aan de commentaren voor mij.
2.5 *

avatar van MatthijsGr00t
Vermakelijke actiefilm met een goede Statham en Foster. Helaas brengt deze film niets vernieuwends, maar dankzij het goede camerawerk en de prima actiescenes is The Mechanic een film die lekker wegkijkt. Dit is onder meer te danken aan de altijd goede Statham en Foster die zijn rol ook naar behoren invult. Kortom is The Mechanic een leuke actiefilm zoals we al veel vaker hebben gezien, maar dankzij Statham en Foster zeker het kijken waard is. 3,5*

De GeuS schreef:

Ben ik het niet (helemaal) mee eens. Tuurlijk hij speelt eigenlijk altijd een stoere vent, meestal een bad guy, soms ook een goeie. En die karakters verschillen lang niet altijd, maar de actiefilms waar hij in zit zijn (voor mij) vaak boven de gemiddelde kwaliteit van actiefilms (uitzonderingen daargelaten, zo vond ik bijvoorbeeld The Expendables tegenvallen). Hij acteert naar mijn mening voor de actiefilms die hij doet, behoorlijk goed. En laat ik vooral een aantal films niet vergeten waarin zijn rol goed gespeeld werd en niet de standaardactie.

The Bank Job,
Snatch&
Lock, Stock and Two Smoking...

Dit waren behoorlijk goede en volgens mij hooggewaardeerde films hier. En tuurlijk heeft elke acteur wel films die te zijn, voor hem vind ik het persoonlijk Crank 2. Op zich niets mis mee, als je op ziin tijd een compleet hersenloze over de top actiefilm wilt kijken, wel goed en leuk in beeld gebracht, maar beneden zijn kunnen.

Kortom, ik vind Jason Statham toch ondergewaardeerd en de meeste films die hij maakt mag ik graag naar kijken. Zo ook deze, voor mij eigenlijk een 8,5 maar dat kan niet dus dan maar 4 sterren, oftewel een 8.