Mechanic: Resurrection (2016)

Frankrijk / Verenigde Staten
Actie / Misdaad

geregisseerd door Dennis Gansel
met Jason Statham, Jessica Alba en Tommy Lee Jones

De meest gevaarlijke huurmoordenaar ter wereld, Arthur Bishop, dacht dat hij een punt achter zijn moorddadige verleden had gezet. Maar wanneer zijn meest geduchte vijand de liefde van zijn leven ontvoert, is hij gedwongen om de hele wereld af te reizen om drie onmogelijke huurmoorden te plegen en het op een ongeluk te laten lijken.

88 BERICHTEN 30 MENINGEN
avatar van Actarus
geplaatst: 24 november 2016, 23:06 uur [permalink]
Dat zo'n prul (of beter gezegd 'onnodig vervolg') de bioscoop haalt, begrijp ik niet...Honderd in een dozijn-actiefilmpje...

avatar van macrobody
geplaatst: 25 november 2016, 13:32 uur [permalink]
Zeer tegenvallend. Het begint goed met de actie die we kennen van Jason Statham, maar vanaf het moment dat hij van de gondel afspringt is de toon gezet. Dit gaat niet veel meer worden. De volgende actie laat lang op zich wachten en wordt vooraf gegaan aan een ellenlange periode van beelden van Jessica Alba vooral in bikini. Niks mis mee, maar als je er verder niet aan kan en mag zitten dan hoeft het niet zo lang allemaal. Dan heeft hij een plan om te ontsnappen via de achterkant van het eiland, maar blijkbaar is ie dat vergeten want hij wacht de bad guys gewoon op. De actie scenes die dan nog volgen zitten enkele leuke en originele bij maar 90% is echt het aanzien niet waard. Jammer, goeie actie heeft ook een goeie choreograaf nodig al la Jackie Chan misschien?

avatar van mnrk
geplaatst: 29 november 2016, 09:46 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
There's no sign of the intruder, Mr. Adams......That's because he's sitting with me right here in the safe room, jackoff.

Deze 2e Mechanic film haalt het helaas niet bij het 1e deel maar toch heeft Dennis Gansel er nog een redelijke actie film van gemaakt...

De locatie's waar de film is opgenomen is wel een prima extra voor deze film en sommige actie scene's waren in orde (Vooral de moordpartij in Australië als hij de wolkenkrabber met zwembad moord aan het doen is)...

Jason Statham is wel op zijn plek in dit deel en blijft gewoon een actie held van deze tijd , Jessica Alba is en blijft een schitterende verschijning en natuurlijk "good old"Tommy Lee Jones (had graag meer van hem gezien in deze film)...

avatar van Herge
geplaatst: 29 november 2016, 12:01 uur [permalink]
Een leuke film met snelheid, actie is wat overdreven maar dat heb je altijd met deze films.
In het echt krijgt iemand een schop tegen het hoofd en gelijk in het ziekenhuis, maar in dit soort film hebben ze nog geen blauwe plek, daarom leuk voor een avond met een biertje, chips, bockworst.

avatar van Lars
geplaatst: 30 november 2016, 22:46 uur [permalink]
Alathir schreef:
Mechanic: Er is zo goed als geen verhaal dus je kan gerust zonder enige vorm van breinactiviteit dit filmpje aanvatten. .

😄 Heerlijk! Goed samen gevat 😄

avatar van james_cameron
geplaatst: 6 december 2016, 23:12 uur [permalink]
Teleurstellend vervolg op The Mechanic uit 2011, die toch best wel oké was. Helaas gaan de filmmakers hier eigenlijk vanaf het begin al de mist in, met een script dat compleet ongeloofwaardig is en een overdreven esthetiek die richting James Bond gaat. De ene stunt is nog maller dan de andere en ook Jason Statham weet ditmaal niet te overtuigen. Richting het einde een paar aardige aktiescenes, maar tegen die tijd ben je waarschijnlijk reeds afgehaakt.

avatar van Left4Dead
geplaatst: 15 december 2016, 10:42 uur [permalink]
Oei................ de eerste minuten staan er zo enorm belabberd slecht op dat ik meteen het ergste ging vrezen voor de resterende minuten. Ondanks mooi beelden van de natuur lijkt de regie zijn opdracht met een veel te kinderlijk kijk op zaken te hebben opgepakt. Een statische aanpak waarbij het goedkope script bijna van de autocue opgelepeld wordt.

Al snel laat onze protagonist een spoor van vernieling achter waarvan menig Is-leider simpelweg een natte droom van krijgt. Bishop is ontdekt en moet weer eens op de vlucht, Statham mag zijn standaard rol maatpak weer eens uit de mottenballen halen. Alba mag haar lichaam weer eens tonen in bikini al moet ik zeggen dat zij nog niet eens zo slecht acteert. Nee het is weer eens de echte Hollywoodpulpmachine die op volle toeren draait. Kwantiteit boven kwaliteit.

Maar je gaat zo'n film in met het doel om van hersenloze actie te gaan genieten, tenminste dat was het doel. Maar het script en het acteerwerk waren op vele momenten wel zo tenenkrommend te noemen dat het doel zich verlegde naar te gaan opletten hoe het verkwisten van geld en kwaliteit tentoongesteld wordt op hoogstaand niveau. Hoe kan dit alles toch een eindproductie hebben gekregen?, als financier neem je hier toch echt geen genoegen mee?

Ook nu moet Bishop een aantal moorden plegen die op ongelukken lijken, niets nieuws onder de zon en daarmee een goedkoop vervolg op het origineel en zijn remake. Dit alles omdat Bishop verliefd, jeetje hoe origineel, is geworden en zijn hartendiefje ontvoerd is door zijn opdrachtgever. Niet meer maar zeker niet minder, dat is het gehele verhaal.

Statham lijkt zich geen zorgen te maken over het goedkope script en verhaal. Nee de man staat op autopilot met nota bene cruisecontrol zijn rol weer af te werken. Wat wil je ook als je al duizend maal eerder zulke rollen op cellulose accetaat heb gebrand. Maar waar ik het meest een slappe van heb gekregen is toch wel die stereotyperende rollen, wat een verdriet dat ik daardoor moest ondergaan. Anno 2016 is dit inmiddels toch echt wel ouderwets en daarmee uit de mode te noemen.

Gieren, lachen brullen om dit prentje, maar daarnaast is het ook om te janken zo goedkoop. Met een soundtrack, gevonden op de rommelmarkt voor een halve euro, op de achtergrond jengelt het verhaal anderhalf uur van je leven weg. Een kostbare diefstal in mijn ogen. Kartonboard karakters waar geen binding mee te vinden valt, het ontbreken van spanning en een belabberd script binnen een goedkoop verhaal. Dat is mijn samenvatting en daarvoor krijgt de prent een rijkelijke beloning van 2** van mij.

geplaatst: 16 december 2016, 13:18 uur [permalink]
De film begint slecht waarbij het lijkt dat je naar een derderangs b film aan het kijken bent. Wanneer je een Dolph Lundgren ofzo in beeld verwacht zie je Statham, toch een 'a-list actor'. Wat heeft hij hier te zoeken? Het wordt er ook niet beter op, waarbij de setting overigens wel aardig is, en dan zien we ook nog Jones die helemaal verdwaalt lijkt. Erg domme rol van Alba ook overigens, waarbij de overige rollen ook enorm slap zijn.

geplaatst: 16 december 2016, 22:22 uur [permalink]
Ik vind de slechte kritieken die deze film krijgt zeer onterecht hoor.
Dit tweede deel vind ik zelfs beter dan het eerste, veel spanning en actie, en een goed scenario.
En zeg nu zelf, de tweede moordopdracht, in het zwembad, zonder iets te verklappen, toch heel origineel gevonden hoor !!
Neen, dit is een puike actieprent met een Jason Statham zoals we hem kennen uit zijn beste films.
Leuke, kleine, rol van Tommy Lee Jones trouwens.
Ik kan deze film voor de Statham en actieliefhebbers warm aanbevelen.

avatar van ikkegoemikke
geplaatst: 19 december 2016, 09:23 uur [permalink]
“I spend my whole life settin' people up to die
Let's set you up to live.”

Geloof me vrij, ik ben een fervente fan van Jason Statham en zal niet al te snel weigeren om een film te kijken waarin zijne gespierdheid meedoet. Daarnaast besef ik ook wel dat een echte Jason Statham film niet bepaald veel vereist van je brein. Het zijn meestal verstand op nul films waarbij er telkens weer één of andere wulpse schoonheid in voorkomt. Daarnaast worden Statham’s talenten als actiefiguur en beoefenaar van gevechtssporten breed uitgesmeerd in de films waar hij aan meewerkt. En dat is dan ook hetgeen veelvuldig te bewonderen valt in “Mechanic : Ressurection”. De film is nog niet goed bezig of Jason moet zijn gevechtstechnieken al bovenhalen. Spijtig genoeg is de rest van de film van bedroevend laag niveau. Het is eerder een verstand onder nul film met een totaal nietszeggend en flinterdun verhaal, belachelijke ontwikkelingen en geforceerd samenspel van de hoofdacteurs.

Tja, het is ook nooit goed. Als Statham dan eens een karakterrol speelt zoals in “Hummingbird” en minder de nadruk op actie wordt gelegd, dan hebben sommigen ook iets te morren. En in deze film wordt er enorm veel geknokt. Maar is dat uiteindelijk niet de hoofdreden waarom er naar een Staham-film gekeken wordt? Die keiharde vechtscènes waarbij hij gebruik maakt van elk rondslingerend attribuut? Dat daarbij geen hoogstaande dialogen worden gevoerd en zijn gezichtsuitdrukkingen nogal statisch zijn, hoort er nu eenmaal bij. Het probleem zit hem in het overkoepelende verhaal dat geweven zit rond de drie subplots. De drie moorden die Arthur Bishop (Jason Statham) op een sinecure manier moet uitvoeren zodanig dat het op een ongeluk lijkt, zijn magistraal uitgewerkt. Het lijken wel drie “MacGyver” afleveringen waarbij de tweede aanslag de meest hallucinante en indrukwekkendste is.

Het zwakke broertje hier is het romantische gedeelte waar Statham zijn gevoelige kant moet demonstreren. Dat hij overtuigend zijn tricepsen en bicepsen kan gebruiken staat in schril contrast met het gebruik van zijn hartspier. Het komt nogal gekunsteld over. Als je echter naar de verschijning Jessica Alba kijkt, begrijp je volkomen dat de adrenaline bij Statham op een heel andere manier begint te functioneren. Alba is een beeldschone verschijning en gelukkig voor het mannelijke publiek worden er veel exotische stranden als scenery gebruikt, waardoor het verplicht rondlopen en rondzwemmen in bikini een vanzelfsprekendheid is. Spijtig genoeg is haar rol verder alleen beperkt tot het spelen van lokmiddel waarbij ze haar vrouwelijke kwetsbaarheid voortdurend etaleert. Totdat de furie in haar opgewekt wordt en ze plots over doeltreffende gevechtstechnieken beschikt.

Uiteindelijk is “Mechanic : Ressurection” een pure actiefilm dat dienst doet als demonstratiemateriaal voor Statham’s vermogen als actiefiguur. Het decor waar alles zich in afspeelt wordt schitterend in beeld gebracht. De drie moordaanslagen zijn technisch gezien misschien niet echt haalbaar, maar worden toch op een vernuftige manier in beeld gebracht. Statham speelt weer de coole bink die de jonkvrouw in nood ter hulp snelt. Jessica Alba ziet er appetijtelijk uit. En Tommy Lee Jones schittert als gefortuneerde wapenhandelaar die het uiterlijk van een overjarige hippie heeft. Dat zijn alle positieve bemerkingen in een notendop. Als je er dus geen probleem mee hebt dat men in een film louter en alleen de nadruk legt op de hersenloze actiemomenten en het geheel daarrond niet veel meer voorstelt dan een lege doos, dan zit je gebeiteld bij deze film.

avatar van DjFrankie
geplaatst: 19 december 2016, 22:20 uur [permalink]
Ook hier de eerste 15 minuten zwaar tegenvallend. Gelukkig werd het beter en spannender.

avatar van Sergio Leone
geplaatst: 22 december 2016, 17:08 uur [permalink]
Mja.

Zoals elk ander Stathamtussendoortje. Simpel en vlot verhaaltje, minus de eerste 20 minuten. Die worden opgevuld met wat "inhoud" om alles nadien wat gewicht mee te geven. Natuurlijk gaat het nergens over en komt Statham nadien voldoende aan knokken toe.

Ander minpunt is die lelijke digitale look. Greenscreen scènes staan bepaalde originele vondsten in de weg. Maar bon, goed genoeg voor wat het is.

geplaatst: 27 december 2016, 16:41 uur [permalink]
Hij was nog best te pruimen vond ik hé

avatar van lau12345
geplaatst: 27 december 2016, 23:47 uur [permalink]
Wat een waardeloze film zeg . Sjonge zo slecht nog nooit van hem gezien

geplaatst: 2 januari, 09:52 uur [permalink]
Toen ik sommige recensies las, dacht ik een barslechte film te gaan zien. Maar het valt nog mee. Het haalt net het gemiddelde van wat ik er van verwacht. Niet saai, maar ook niet spectaculair. Maar soms heb je niet meer nodig dan dit. Jason Statham kan acteren, maar neemt volgens mij veel opdrachten aan( niet altijd van de beste kwaliteit) net zoals Nicolas Cage,zodat je om den duur afvraagt, hoe lang het nog duurt voor dat die twee eens samen in een film belanden 😉

avatar van Night's Watch

geplaatst: 2 januari, 16:48 uur [permalink]
Volgens mij heb ik alle films met Jason Statham in de hoofdrol gezien inmiddels maar vind dit toch één van mindere nadat Spy (2015) mij vorig jaar ook al tegengevallen was. Voor dit jaar zie ik een nieuwe Fast and Furious en Expendables op het programma staan maar aangezien ik deze beide verwacht over te slaan wordt het wachten op Meg (2018) op een nieuwe Statham film, alle tijd om de nasmaak van deze film weg te poetsen dus. En dat is jammer want de eerste Mechanic film was toch een prima film.

Aan het begin is dat actie nog oké maar al snel wordt dit opgevuld door een ongelofelijk lang stuk waarvan het lijkt of de makers het ter plekke verzonnen en gefilmd hebben. Jessica Alba is niet vervelend om naar te kijken maar als je zoveel in beeld bent als zij deze film verwacht ik wel iets meer dan alleen mooi zijn. Het plot was ongelofelijk simpel met hier en daar een leuke actie.

Het is niet dat ik een fantastisch plot verwacht bij een actie film, zeker niet van Statham, maar dan verwacht ik in ieder geval wel actie en dat was er naar mijn mening niet voldoende.

avatar van GGG
GGG
geplaatst: 3 januari, 16:54 uur [permalink]
Viel me mee. Had hem erger verwacht aangezien deel 1 slecht was. Maar kijkt best lekker weg...

avatar van mcdaktari

geplaatst: 3 januari, 16:58 uur [permalink]
GGG schreef:

Deel 1 slechter?? Die was juist stukken beter. En dat blijkt ook wel uit de waarderingen.

avatar van DragQueen
geplaatst: 3 januari, 19:33 uur [permalink]
Een matige vervolgfilm op het voorgaande deel, wat in mijn ogen een stukje beter was. De vermakelijke actie maakt hier nog wel het een en ander goed, maar slaagt er niet in om het statische acteerwerk en inspiratieloze verhaaltje te verhullen. 2 Sterren.

avatar van IH88
geplaatst: 7 januari, 13:04 uur [permalink]
Mechanic: Resurrection

IJzervreter Statham strikes again. Mechanic: Resurrection is een actiefilm die weet wat het is en wat het wil zijn. Geen onzinnige subplotjes maar gewoon koele helden, coole oneliners, slechte bad guys, mooie vrouwen, leuke stunts en sterke actiescènes. De film heeft een wat lange aanloop maar heeft wel exotische locaties en Jessica Alba. Soms moet je niet al te kritisch zijn…

Het laatste uur is een rollercoaster met een aantal spectaculaire actiescènes. En Statham en Alba hebben zelfs chemie en hadden duidelijk de grootste lol op al die exotische locaties. Mazzelpik die Statham...

avatar van kleez
geplaatst: 8 januari, 17:05 uur [permalink]
De films van Statham zijn niet altijd van hoog nivo, en dat weet ik! Maar deze film is wel echt héél erg simpel. Het gaat vliegensvlug allemaal en het verhaallijn in een Nijntje boek is nog leuker.

geplaatst: 15 januari, 10:11 uur [permalink]
Tenenkrommend... zelfs als echte Stathamfilms fan, en als je niet al te veel van het verhaal verwacht.. Te onlogisch en vergezocht.

avatar van Gerlof1378
geplaatst: 18 januari, 17:20 uur [permalink]
Gewoon een lekkere no nonsens actiefilm, Jason Statham speelt weer het echte alfa mannetje in deze prent met veel knokken en schieten en voor de rest gewoon kijken en vergeten hasta luego.

avatar van Rodger
geplaatst: 22 januari, 11:03 uur [permalink]
Een langzaaam en saai begin van de film, halverwege begin de film eindelijk interessant te worden.
Geen echte topper, maar voor een keer prima..
2.5**

avatar van Pastaman
geplaatst: 26 januari, 11:12 uur [permalink]
Lekker filmpje niet diepgravend maar ja dat weet je met Jason.

Gewoon ff leuk genieten van die onzin.

geplaatst: 29 januari, 19:05 uur [permalink]
In het begin vobd ik Statham films nog wel redelijk. Maar na paar films van hem werd t steeds slechter. Net zo als deze. Zo uitgekauwd. Alles zwaar overdreven. Geen verhaal. Zonde. Ik ben geen fan van over the top films

geplaatst: 3 februari, 14:56 uur [permalink]
Deze film is zelfs te dom om voor dom actieplezier door te gaan.

avatar van Noodless
geplaatst: 6 februari, 23:00 uur [permalink]
Geniet je van een onzinnig verhaal met heel veel actiescènes en met Jason Statham....dan is dit iets voor jou. Helaas stelt het verhaal weinig voor en brengen de actiescènes te weinig om het geheel interessanter te maken. Wel heel wat mooie beelden van bepaalde locaties. Je zou onmiddellijk op vakantie willen gaan 😎 Gemiddeld. 6/10