Mechanic: Resurrection (2016)

Frankrijk / Verenigde Staten
Actie / Misdaad

geregisseerd door Dennis Gansel
met Jason Statham, Jessica Alba en Tommy Lee Jones

De meest gevaarlijke huurmoordenaar ter wereld, Arthur Bishop, dacht dat hij een punt achter zijn moorddadige verleden had gezet. Maar wanneer zijn meest geduchte vijand de liefde van zijn leven ontvoert, is hij gedwongen om de hele wereld af te reizen om drie onmogelijke huurmoorden te plegen en het op een ongeluk te laten lijken.

avatar van martijn011
Het eerste deel kon me erg bekoren dus dit deel moest ik wel zien. Helaas komt het niet in de buurt van z'n voorganger, vooral omdat er teveel moet gebeuren in ruim anderhalf uur zodat alles afgeraffeld aanvoelt.
Binnen drie kwartier drie haast onmogelijke opdrachten vervullen alsof het een kopje thee zetten betreft gaat me echt te ver.

Sowieso slaat het verhaal nergens op. Bishop is geen type die binnen tien minuten verliefd wordt en z'n leven wil geven voor een vrouw. Dat hij alles aan de kant zet voor haar komt dan ook erg onrealistisch over. Tel daarbij op de reden die ik hierboven al eerder aangaf en een voldoende is ver weg.
Kleine pluspuntjes zijn Statham, die eigenlijk altijd wel goed is in dit soort rollen, de locaties en sommige actiescenes.
Meer dan tweeënhalve ster zit er niet in.

avatar van Duke Nukem
JacoBaco schreef:
Het lijkt wel alsof ze helemaal niet van plan waren om een Mechanic 2 te maken. Totdat er iemand zei, maar we kunnen ook filmen in Thailand. Oké we doen het! Net als na 23 jaar ineens een Hard Target 2! Of Kickboxer... Waarom een remake/reboot maken van deze JCVD klassieker? Nou, we kunnen filmen in Thailand. Ooo zeg dat dan meteen!!

Dat gevoel had ik ook, de locatie is erg mooi maar samen met de verschijning van de mooie Jessica Alba in bikini deed het de film aanvoelen als een reclame-filmpje voor deze vakantiebestemming. Het gegeven dat een geharde killer na tien minuten verliefd wordt op Alba en zijn leven voor haar op het spel gaat zetten is, zoals Martijn al opmerkte, ook niet erg geloofwaardig.

De eerste 2 opdrachten die Bishop moet vervullen deden mij niet erg denken aan een stealthy -doe het lijken op een ongelukje- approach! De hele opzet met het glazen, hangende zwembad is wel origineel bedacht, dat wel. De schurk heeft weinig charisma. Het verhaaltje is erg simpel.

De eerste Mechanic-film was duidelijk de betere, en die vond ik al iets minder dan de originele Mechanic (1972) met Charles Bronson. Eigenlijk heeft deze Mechanic: Resurrection niets meer met het originele verhaal te maken. Als je het beordeelt als een op zichzelf staand actie-filmpje valt het nog wel mee. Een film die je je niet herinnert na en dag of twee.

avatar van Kliko_Green
Gewoon een lekkere Statham film. Ik heb echt mega genoten van Tommy Lee Jones die dit soort rollen zo fantastisch doet.

avatar van AmazingPP
Jammer dat er een deel twee is gemaakt. Haalt het niet bij deel 1. Waaraan ligt dat dan volgens jou Peter? Nou eh... De film is zwaar over geregisseerd. Elke shotje is geregisseerd en voelt daardoor heel plastic aan op 1 of andere manier. Het kijkt daardoor ook niet echt lekker weg. Ik kan er niks aan doen, maar ik heb me eigenlijk zitten vervelen bij deze film. Gekeken vanaf Blu Ray. (Zowaar een DFW release met menu en zelfs extra's. Ik was verbijsterd. ) 2 *

Af en toe een vermakelijke actiescene, maar het grootste gedeelte van de film is niet leuk en voegt niks toe. Haalt het niet bij zijn voorganger.

avatar van Daan258
Kan niet tippen aan het eerste deel maar toch leuk vermaak.
Het is altijd leuk om Statham te zien in wat gave actiescene's en gelukkig zaten er hier ook zeker wat mooie momenten in. Het verhaal was helaas niet al te best en zelfs een beetje zwak te noemen, maar wat ik al vermelde zorgt de actie toch voor een leuk tussendoortje.
Jammer dat Tommy Lee Jones een super kleine rol in de film had. Hij had zeker wel wat meer beeldtijd mogen hebben van mij.

5,5/10

avatar van Hans Gruber
Voor een Statham film kun je mij normaal gesproken wakker maken. Dit vervolg is echter een huis tuin en keuken film geworden. Niet slecht maar zeker ook niet goed. Het verhaal is matig maar de actie vergoed dat wel. Statham was zeker niet op zijn best en Tommy Lee Jones had wel een grotere rol, mogen krijgen. Hij droeg voor een groot gedeelte ,ondanks zijn bescheiden rol, deze film. Net aan een voldoende dus 3 sterren van mij.

Matige film over een huurmoordenaar die gedwongen wordt een opdracht aan te nemen. Een uiterst mager verhaaltje dat nergens weet te boeien. Meer dan genoeg mooie locaties. Ook een aantal aardige actie-scenes, alhoewel deze minder spectaculair zijn vergeleken met het eerste deel. Jason Statham doet waar hij goed in is.

avatar van Elchapo
Gewoonweg topvermaak.........moet ik nog meer vermelden ??? Oh ja,4 stars.

avatar van Captain Pervert
Dit soort films kijk je voor de actie en de heerlijke chagrijnige kop van Jason Statham. Je kijkt het niet voor een hoogstaand verhaal. Maar dat wil niet zeggen dat ze de kijker moeten beledigen met een stupide verhaaltje wat op een zondagochtend op een bierviltje is geschreven door een zwakzinnige.

De ongeloofwaardige romance tussen Statham en Alba geeft hem na één wip en een kopje koffie al genoeg reden om 100 man koud te maken om haar te redden. Ze had gewoon vanaf het begin zijn vriendin moeten zijn, en ons kijkers had verteld moeten worden dat ze al drie jaar gelukkig samen zijn. Maar de manier waarop dit wordt gepresenteerd is meer dan belachelijk.

Ster van de show is een als Rob de Nijs vermomde Tommy Lee Jones die pas heel laat in de film verschijnt en amper iets doet. Ook in huize Jones moet de schoorsteen roken dus tekende hij voor deze betekenisloze bijrol.

De film is leuk om te kijken met een maat en een biertje waarbij je om de twee minuten wel iets kunt opmerken over het gebrek aan logica. En dan hebben we het niet over meeliften op een paraglider. Dat was nog wel te accepteren.
Nee, de scène dat Statham van een rots af duikt maar eerst zijn shirt uit doet - want dat is natuurlijk het eerste waar je aan denkt als je wordt achtervolgd door 100 badguys: ik moet mijn shirt uit trekken want anders kan ik niet goed van deze rots af springen.

De actie is goed, vlot, redelijk geloofwaardig geacteerd en gefilmd en lekker bruut. Daar geef ik 2,5 sterren voor, en 0 voor de rest.

avatar van SSeagal
Toffe film, vond hem zelfs vermakelijker dan het eerste deel, die wat trage momenten had. De klik tussen Jason en Alba was er zeker wel, love at first sight, waarom ook niet? Kwam bij mij niet echt ongeloofwaardig over. Ze waren beide wees, wat meteen een sterke connectie oplevert tussen hun. De kills werden in rap tempo gedaan, maar ja, lijkt me logisch,het moet wel in 90 min passen. Bovendien had hij meen ik 36 uur voor elke kill, dus veel voorbereiding heeft hij natuurlijk gedaan, maar dat kun je moeilijk allemaal tonen. Anders krijg je een film van meer dan 8 uur, lol.

De film deed me oom sterk denken aan de Hitman games. Zo hadden de Hitman films moeten zijn, Statham is hier eigenlijk al min of meer Agent 47 Dikke opening, beetje James Bond achtig, dikke vechtscenes en tof geplande kills. Gewoon leuke en coole film. 4*

Statham.

Altijd makkelijk te verteren. Hij treedt ook meestal op in actiefilmpjes die net wat slicker zijn dan de rest. Ditmaal een sequel, dus was het al helemaal makkelijk, al moet gezegd dat ze wel hun best hebben gedaan om deze film toch een wat andere vibe mee te geven.

Plot en geloofwaardigheid kunnen uiteraard meteen de deur uit. Deze film draait om de actie, het knokwerk en de redelijk creatieve moordpogingen van Bishop. Dat er verder nogal luchtig omgesprongen wordt met logica maakt dan niet zo heel veel uit.

Visueel is het best oké, mede geholpen door enkele mooie locaties. Statham zelf is geloofwaardig als brute buffel en de bad guys zijn talrijk genoeg om als gewillig slachtvee op te kunnen treden. Verder ook netjes afgerond binnen de 100 minuten, heel veel vet zit er dan ook niet aan deze film.

't Is echt zo simpel als het maar zijn kan, weinig zaken die bij zullen blijven, maar de uitvoering is gewoon solide en puur. Ik kan mij hier makkelijk mee vermaken.