Mechanic: Resurrection (2016)

Frankrijk / Verenigde Staten
Actie / Misdaad

geregisseerd door Dennis Gansel
met Jason Statham, Jessica Alba en Tommy Lee Jones

De meest gevaarlijke huurmoordenaar ter wereld, Arthur Bishop, dacht dat hij een punt achter zijn moorddadige verleden had gezet. Maar wanneer zijn meest geduchte vijand de liefde van zijn leven ontvoert, is hij gedwongen om de hele wereld af te reizen om drie onmogelijke huurmoorden te plegen en het op een ongeluk te laten lijken.

98 BERICHTEN 32 MENINGEN
avatar van martijn011
Het eerste deel kon me erg bekoren dus dit deel moest ik wel zien. Helaas komt het niet in de buurt van z'n voorganger, vooral omdat er teveel moet gebeuren in ruim anderhalf uur zodat alles afgeraffeld aanvoelt.
Binnen drie kwartier drie haast onmogelijke opdrachten vervullen alsof het een kopje thee zetten betreft gaat me echt te ver.

Sowieso slaat het verhaal nergens op. Bishop is geen type die binnen tien minuten verliefd wordt en z'n leven wil geven voor een vrouw. Dat hij alles aan de kant zet voor haar komt dan ook erg onrealistisch over. Tel daarbij op de reden die ik hierboven al eerder aangaf en een voldoende is ver weg.
Kleine pluspuntjes zijn Statham, die eigenlijk altijd wel goed is in dit soort rollen, de locaties en sommige actiescenes.
Meer dan tweeënhalve ster zit er niet in.

avatar van Duke Nukem
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
JacoBaco schreef:
Het lijkt wel alsof ze helemaal niet van plan waren om een Mechanic 2 te maken. Totdat er iemand zei, maar we kunnen ook filmen in Thailand. Oké we doen het! Net als na 23 jaar ineens een Hard Target 2! Of Kickboxer... Waarom een remake/reboot maken van deze JCVD klassieker? Nou, we kunnen filmen in Thailand. Ooo zeg dat dan meteen!!

Dat gevoel had ik ook, de locatie is erg mooi maar samen met de verschijning van de mooie Jessica Alba in bikini deed het de film aanvoelen als een reclame-filmpje voor deze vakantiebestemming. Het gegeven dat een geharde killer na tien minuten verliefd wordt op Alba en zijn leven voor haar op het spel gaat zetten is, zoals Martijn al opmerkte, ook niet erg geloofwaardig.

De eerste 2 opdrachten die Bishop moet vervullen deden mij niet erg denken aan een stealthy -doe het lijken op een ongelukje- approach! De hele opzet met het glazen, hangende zwembad is wel origineel bedacht, dat wel. De schurk heeft weinig charisma. Het verhaaltje is erg simpel.

De eerste Mechanic-film was duidelijk de betere, en die vond ik al iets minder dan de originele Mechanic (1972) met Charles Bronson. Eigenlijk heeft deze Mechanic: Resurrection niets meer met het originele verhaal te maken. Als je het beordeelt als een op zichzelf staand actie-filmpje valt het nog wel mee. Een film die je je niet herinnert na en dag of twee.

avatar van Kliko_Green
Gewoon een lekkere Statham film. Ik heb echt mega genoten van Tommy Lee Jones die dit soort rollen zo fantastisch doet.

avatar van AmazingPP

Jammer dat er een deel twee is gemaakt. Haalt het niet bij deel 1. Waaraan ligt dat dan volgens jou Peter? Nou eh... De film is zwaar over geregisseerd. Elke shotje is geregisseerd en voelt daardoor heel plastic aan op 1 of andere manier. Het kijkt daardoor ook niet echt lekker weg. Ik kan er niks aan doen, maar ik heb me eigenlijk zitten vervelen bij deze film. Gekeken vanaf Blu Ray. (Zowaar een DFW release met menu en zelfs extra's. Ik was verbijsterd. ) 2 *

Af en toe een vermakelijke actiescene, maar het grootste gedeelte van de film is niet leuk en voegt niks toe. Haalt het niet bij zijn voorganger.

avatar van Daan258
Kan niet tippen aan het eerste deel maar toch leuk vermaak.
Het is altijd leuk om Statham te zien in wat gave actiescene's en gelukkig zaten er hier ook zeker wat mooie momenten in. Het verhaal was helaas niet al te best en zelfs een beetje zwak te noemen, maar wat ik al vermelde zorgt de actie toch voor een leuk tussendoortje.
Jammer dat Tommy Lee Jones een super kleine rol in de film had. Hij had zeker wel wat meer beeldtijd mogen hebben van mij.

5,5/10

avatar van Hans Gruber
Voor een Statham film kun je mij normaal gesproken wakker maken. Dit vervolg is echter een huis tuin en keuken film geworden. Niet slecht maar zeker ook niet goed. Het verhaal is matig maar de actie vergoed dat wel. Statham was zeker niet op zijn best en Tommy Lee Jones had wel een grotere rol, mogen krijgen. Hij droeg voor een groot gedeelte ,ondanks zijn bescheiden rol, deze film. Net aan een voldoende dus 3 sterren van mij.

Matige film over een huurmoordenaar die gedwongen wordt een opdracht aan te nemen. Een uiterst mager verhaaltje dat nergens weet te boeien. Meer dan genoeg mooie locaties. Ook een aantal aardige actie-scenes, alhoewel deze minder spectaculair zijn vergeleken met het eerste deel. Jason Statham doet waar hij goed in is.