Quick Change (1990)

Komedie / Misdaad

geregisseerd door Howard Franklin en Bill Murray
met Bill Murray, Geena Davis en Randy Quaid

Als een man verkleed als een clown een bank binnen loopt, neemt niemand hem in eerste instantie serieus. De bank beroven met zijn drieën gaat makkelijk, het enige wat er nu nog te doen staat is vluchten uit de stad. Er is genoeg tijd, maar het is niet zo makkelijk als het lijkt.

Aardige film waarin een drietal succesvol een bank berooft, maar waarbij de vluchtpoging minder voorspoedig verloopt. Niet echt heel goed of grappig, maar zeker wel leuk om te kijken. De film heeft een vlot tempo en er wordt goed gebruik gemaakt van de stad New York. Een leuke cast waarbij Bill Murray ook gedeeltelijk de regie op zich nam.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Bill Murray als clown begon erg leuk en beloofde een hoop, maar jammer genoeg houd de film het eerste pak en beet half uur niet vast en zijn de gevatte grappen in het begin van de film nog maar dun bezaaid in de rest van de film.
Het blijft gelukkig allemaal wel vermakelijk en op een met momenten irritante Quaid die niet zo heel goed aansloot op Murray & Davis na gelaten, vond ik het een fijne zit.

avatar van milannn
Onverwachts leuke film, een van de leukere comedy’s die ik de laatste tijd heb gezien. Verdient ook wel wat meer lof. Hij wordt inderdaad wel naar het einde toe steeds wat minder, maar dat drukt de pret niet.

avatar van MH040
Best leuk, maar niet erg grappig.