Quick Change (1990)

Komedie / Misdaad

geregisseerd door Howard Franklin en Bill Murray
met Bill Murray, Geena Davis en Randy Quaid

Als een man verkleed als een clown een bank binnen loopt, neemt niemand hem in eerste instantie serieus. De bank beroven met zijn drieën gaat makkelijk, het enige wat er nu nog te doen staat is vluchten uit de stad. Er is genoeg tijd, maar het is niet zo makkelijk als het lijkt.

Eerste keer geinig, maar tweede keer gewoon irritant

avatar van De Knip
Altijd wel leuk gevonden dit filmpie. Als je hem nog nooit gezien hebt, is de eerste keer wel aardig ja. Heb 'em nu wat te vaak voorbij zien gaan, maar desondanks toch nog:

***

avatar van as
as
Is dit ook niet een soort remake van de franse film "Gung ho", met jean paul Belmando?

snap niet hoe deze film aan zo'n aardige waardering komt!

Alles-wat-mis-kan-gaan-gaat-mis films: een genre op zich. It's A Mad Mad Mad Mad World, The Out-Of-Towners, Trains Planes And Automobiles. Het zal wel voer voor psychologen zijn, maar ik vind ze onweerstaanbaar.
Ook Quick Change hoort in het rijtje. Niet dat Quick Change een vlekkeloze film is: het oogt als een TV-film (zowat het enige inventieve shot in de hele film is de opening) en het script begint te vroeg vaart te verliezen. Maar er is ook die prachtige bankroof aan het begin en die kurkdroge Bill Murray-humor, die nooit beter op zijn plaats was.
****

avatar van sn@ke
Aardige film met een leuk vehaal. Ik had wel verwacht dat de hele film zich zou afspelen rond die ovefval maar ze ontsnapten al vroeg in de filmDe film is vrij avontuurlijk en leuk bedacht. Maar ook niet meer dan dat. Bill Murray is met zijn droge humor zeer grappig. Geena Davis vond ik wel heel irritant in deze"Quick Chance". 3*

avatar van Sjoerd
Geinig... Bill Murray vind ik altijd wel grappig, zo ook hier. Gewoon grappig tussendoortje.

avatar van Saving Pvt. Pyle
Het is eigenlijk een quasi-komische en pretentieloze tegenhanger van Falling Down.

Een helletocht door de stad vooraleer zij hun doel bereiken.

is dit geen remake van een franse film weet niet meer hoe die franse acteur heet weet alleen dat ie een erg dikke neus heeft

avatar van Redlop
Remake van 'Hold-Up' met Jean-Paul Belmondo.

avatar van SuperSideSwipe
Vond hem toch vooral dankzij Murray leuk om naar te kijken, maar ik had wel het gevoel dat ze het niet konden bolwerken om de gehele film evenleuk te laten blijven. Op sommige momenten wordt het een beetje een sleur.

avatar van Edie
Best een leuke film, al vaker gezien, maar hij valt me nooit echt tegen.. Jammer dat Randy wéér zo'n idiote rol heeft, maar wel gewend ondertussen.. Gewoon leuk vermaak, echt zo'n '80's sfeertje... Bevalt me wel 3,5*

avatar van Purmerend
Vooral de overval en de scene in de bus vond ik zeer vermakelijk.

avatar van Blokland
Bill Murray is een genie en draagt deze film gewoon!

- What kind of clown are you?!
- The crying on the inside type, I guess...

****

Movie_fan#
best een coole film met goed acteerwerk van Murray.
De 80s sfeer zit er heel goed in wat mij het meest bevalt qua films... Verder niet echt origineel verhaal, en hier en daar wat spanning.

kom niet hoger dan 3,5*

avatar van BlueJudaskiss
Paar dagen geleden gekocht en ga 'm na mn tentamens weer eens op m'n gemak bekijken. Was toen een hele leuke film!

avatar van Erwinner
Leuk film!
Maar was hem toch wel eventjes vergeten na zo'n 20 jaar.
Onterecht.

avatar van Leland Palmer
Jaren terug al eens gezien, maar te lang geleden om het allemaal nog goed te kunnen herrinneren. Vandaag dus weer de kans gehad om te zien en het lijkt wel dat Bill Murray alleen maar in leuke films kan spelen. De man is toch een geweldenaar zeg. Klasse acteur en vooral dit soort rollen zijn voor hem weggelegd. Erg vermakelijke film met veel leuke momenten. Soms een beetje te ongeloofwaardig, maar dat mag de pret niet drukken. Zeker een voldoende voor deze heerlijke wegkijker!

* * *

avatar van Spetie
Eerste keer dat ik deze film zag. Bij vlagen zeker niet slecht, maar toch waren er teveel mindere momenten om een voldoende te scoren. Net te weinig geslaagde grappen en net te weinig originaliteit. Murray speelde trouwens prima!

avatar van Vinokourov
Nah, wat een allerbelabberdste humor bevat deze film. Het is Bill Murray (wie anders?) die het allemaal nog draaglijk weet te maken.

avatar van tommykonijn
Ik vond het best een leuke film (2 jaren geleden volgens mij gezien), Bill Murray is geniaal in deze rol, de film had heel wat minder kracht gehad als hij de rol niet had gedaan, weet ik bijna zeker. De grappen zijn meestal wel aardig hoewel er ook vaak erg flauwe bij zaten, vermakelijk was hij in ieder geval voor de Zaterdagavond.

Ben geen fan van Bill Murray maar in deze film vond ik hem nog aardig acteren Randy Quaid daar tegenover was gewoon een drama. Onderhoudende film die hier en daar wel grappig is.

Vond het trouwens wel grappig dat Stanley Tucci ook een zeer korte rol had in deze film.

Pinky noemde de film al eerder, want The Out of Towners was zo goed als de eerste film die mij hier te binnen schoot. Het plot is daarom eenvoudig doch uitermate functioneel. Problemen op de vierkante meter, die allemaal binnen de geloofwaardigheid van de setting gehouden worden.
Tel daar een -zoals altijd- uitstekende Murray, een beeldschone Davis en een geestige Quaid bij op en je hebt een film die bij vlagen enorm geestig uit de hoek komt en enkele fantastische scènes kent. Ben benieuwd wie er meer op de regiestoel heeft gezeten...

avatar van Redlop
Voor de zoveelste keer gezien. Blijft grappig, vooral de rol van Tony Shalhoub als zenuwachtige paranoïde taxi-chauffeur. 3,5*

avatar van biosmovie
Purmerend schreef:
Vooral de overval en de scene in de bus vond ik zeer vermakelijk.

Meneer Bungel
Wheddehettu?

Het ligt er inderdaad aan 'where' je naar 'to' wilt. Deze film garandeert een enkeltje 'melig'-city, en de burgemeester is daar al sinds jaar en dag Bill Murray en Randy Quaid is de beste assistent die hij zich maar kan wensen. Davis vult prima aan en Shalhoub doet een flinke duit in de zak met een hilarische buitenlandse-taxichauffeur-in-de-grote-stad: ''Bluftooney''(of wat hij ook uitkraamt)

Geloofwaardigheid is niet het grootste issue in zo'n film en het loopt allemaal lekker in de soep... Of toch niet? Blijft leuk.

4,0*.

avatar van subwoofer henk
Leuke film

avatar van 606
Lage beoordeling voor een zeer vermakelijke film.
Wordt sterk geacteerd en verhaal is leuk bedacht.

3,5 ster

avatar van PascaL
erg leuk

avatar van van duijn
in de bank was het geweldig grappig maar later zakt het heel erg af.

Aardige film waarin een drietal succesvol een bank berooft, maar waarbij de vluchtpoging minder voorspoedig verloopt. Niet echt heel goed of grappig, maar zeker wel leuk om te kijken. De film heeft een vlot tempo en er wordt goed gebruik gemaakt van de stad New York. Een leuke cast waarbij Bill Murray ook gedeeltelijk de regie op zich nam.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Bill Murray als clown begon erg leuk en beloofde een hoop, maar jammer genoeg houd de film het eerste pak en beet half uur niet vast en zijn de gevatte grappen in het begin van de film nog maar dun bezaaid in de rest van de film.
Het blijft gelukkig allemaal wel vermakelijk en op een met momenten irritante Quaid die niet zo heel goed aansloot op Murray & Davis na gelaten, vond ik het een fijne zit.

avatar van milannn
Onverwachts leuke film, een van de leukere comedy’s die ik de laatste tijd heb gezien. Verdient ook wel wat meer lof. Hij wordt inderdaad wel naar het einde toe steeds wat minder, maar dat drukt de pret niet.