• 8.222.802 stemmen

Genre: Familie / Avontuur

Oorsprong: België

Geregisseerd door: Bart van Leemputten

Met onder meer: Walter de Donder, Aimé Anthoni en Chris Cauwenbergs

IMDb beoordeling: 5,5 (176)

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Releasedatum: 7 december 2000

Over Plop in de Wolken

Op een dag ontvangt Kabouter Plop een brief van zijn Oom Knap. Daarin staat dat Oom Knap heel erg ziek is en dat hij enkel kan genezen als hij het sap drinkt van de Karbonkelwortel. Maar die wortel groeit enkel in het bos van Plop. Plop, Klus, Kwebbel, Lui, Smul en Smal besluiten om de plant naar de zieke Oom Knap te brengen. Maar Oom Knap woont heel ver weg! Klus besluit een heus luchtschip te bouwen waarmee de kabouters kunnen vliegen naar het kabouterbos van Oom Knap. Maar de tocht is moeilijk en niet zonder gevaren. Zullen de kabouters het sap van de Karbonkelwortel tijdig bij Oom Knap kunnen brengen?

image

Kabouter plop

Kabouter klus

Kabouter kwebbel

Huisvader

Kabouter smul

avatar van maxroelofs

maxroelofs

Puur sadisme, ik kan me nog herinneren dat alle kinderen op het einde in de bioscoop moesten huilen. Dit is absoluut niet geschikt als kinderfilm!

avatar van Sid-the-gekste

Sid-the-gekste

Leuke kinderfilm

avatar van misterdhdh

misterdhdh

als klein kind ging ik alleen naar plop films kijken in de bioscoop, in die tijd vond ik het echt leuke films, meer dan 10 jaar later kan ik dit wel nog steeds waarderen, omdat het goede herinneringen opwekt. vooral kabouter lui maakt de films nog leuk en grappig. de stinkende kabouters zijn ook wel nog leuk. einde is natuurlijk goed en natuurlijk veel toevalligheden, maar als klein kind kun je dat wel apprecieren. pas nu vind ik het spijtig dat de kabouters wel groot zijn tegenover bijvoorbeeld de bomen in het bos. je hebt niet altijd het gevoel dat de kabouters maar enkele centimeters groot zijn.

3/5

avatar van Hollywood007

Hollywood007

Zeer leuke kinderfilm. Zelfs voor de ouders leuk om op een zondagmiddag eens mee te kijken.

avatar van TornadoEF5

TornadoEF5

Ik weet nog dat ik dit echt een enge film vond. Nooit meer naar willen kijken