Plop in de Stad (2006)

België
Familie

geregisseerd door Matthias Temmermans
met Walter de Donder, Chris Cauwenbergs en Aimé Anthoni

Lui eet - ondanks een waarschuwing van Plop - een verkeerde bes. Hij begint ineens te groeien, totdat hij net zo groot als een mens is geworden. De andere kabouters worden heel boos op hem, waardoor Lui verdrietig wegloopt en in het bos verdwaalt. Voor hij het weet, belandt hij in de stad. Plop, Kwebbel en Klus gaan naar Lui op zoek. Ondertussen zet Lui de hele stad op zijn kop.

Plopper-de-plop-plop-plop weer een deel?!

Ga je met kerst maar naar 1 film... ga dan niet naar deze!!

De hoeveelste plop is dit al niet??!

De enige plop die ik leuk vind is die met frans bauer

avatar van Quentin
Met rolletjes voor de Pfaff's.

tot nog toe de enige film waar mijn 3-jarig zoontje niet in slaap is van gevallen in de bioscoop.

Maar nu heeft ie last van nachtmerries?

avatar van Herisson
Quentin schreef:
Met rolletjes voor de Pfaff's.

En Arnold Vanderlijde.

Grappige film trouwens, onze dochters hebben genoten! (En wij ook wel )

avatar van jackwhite54
Mensen dit is een kinderfilm mn dochter van 8 geniet er volop van en of er nu 1 of 10 zijn tis voor kinderen bedoelt

waarom spelen altijd bekende zangers mee.
Die verkloten de films.
Eerst diene achterlijke domme frans bauwer met zijn poppehandjes die te lui is om in een fabriek te gaan werken want enkel daar is hij goed voor.
En nu Sam gooris moet hij niet zingen van heb mijn sportsletsen aan of hoe noemd dat stom liedje van hem.
weer een 0.5 erdoor omdat ik geen 0 kan geven.

avatar van Mug
Mug
In Plop en Kwispel (die je 5 sterren gaf) speelt ook een (in Vlaanderen) bekende zanger mee... Blijkbaar een non-argument.

in plop en kwispel wie dan ???

aach juist maar dat is de zanger van de groep Spring.
En die kunnen veel beter zingen hé.
Moest hij stoppen met spring en gewoon beginnen zingen zou hij ook maar 0.5 krijgen hoor.

Betalen? Daar wordt ik zo moe van hé, betalen!

Eén van de mindere Plopfilms, maar het is en blijft een kinderfilm zolang de kinderen zich maar vermaken da's het belangrijkste.

Jessu123
enige voordeel aan de film: nicolette van dam

avatar van jester
Het is maar wat je voordeel noemt. De Plopfilms lijken per deel slechter te worden, het is belangrijker welke bekende Nederlanders of Vlamingen er meedoen dan dat er een goed verhaal gebruikt wordt. De kinderen vinden het leuk, maar ook zij zien dat Plop en de Kabouterschat en Plop in de Wolken een stuk beter zijn dan deze film.

avatar van soom
Hoe kinderachtig kan je zijn? Nou.. Blijkbaar héél erg kinderachtig. Want Plop in de Stad vind ik echt gewoon leuk! Ik hou van dat Belgische accent, het verhaal is leuk, en Nicolette van Dam is gewoon leuk. Na Taffie is Bionda ook echt mijn favoriete Zoop personage. Ik kan heel goed begrijpen dat Plop zo leuk word gevonden door de doelgroep. Want ja, natuurlijk moet ik het nog eens zeggen, ik hoor er al heel lang niet meer bij..

avatar van tommykonijn
Deze vond ik weer minder dan Plop en Kwispel wat jammer nou! Ik had er eerlijk gezegd al niet veel van verwacht aan de Poster te zien het is dat er nog een Kleintje in de Familie zit anders ging ik nooit meer naar een Kabouter Plop-Film de Bioscoop.

avatar van Elineloves
Ik kan er niks aan doen, maar wanneer ik op mijn werk Plop kijk met de kindjes krijg ik automatisch een lach op mijn gezicht. Heerlijke manier om een grauwe, regenachtige dag om te krijgen.

Leuke muziek, grappige omgevingen en vooral veel knipogen naar oudere kijkers. Sowieso leuk om Nicolette te zien en natuurlijk de Pfaffs. Het hele carnavalsthema is ook goed gekozen, leuke muziek en het is allemaal swingend neergezet voor de jonge kids. De papa's, mama's, opa's, oma's en oppassen zullen meer dan eens getrakteerd worden op droge humor.

Je hoeft geen fan van Plop te zijn om deze film uit te kunnen kijken. Zelfs mensen die helemaal niks met plop hebben moeten toegeven dat het soms best vermakelijk is. Ik, en alle kleintjes op het werk, vonden het in ieder geval een geslaagd Plop filmpje en (helaas voor mij) werd bij ons niemand er moe van...