• 10.577 nieuwsartikelen
  • 8.966.022 stemmen

Kabouter Plop en de Toverstaf (2003)

Avontuur / Familie | 50 minuten

Genre: Avontuur / Familie

Oorsprong: België

Geregisseerd door: Bart van Leemputten en Matthias Temmermans

Met onder meer: Walter de Donder en Aimé Anthoni

IMDb beoordeling: 5,8 (106)

Gesproken taal: Nederlands

Plot Kabouter Plop en de Toverstaf

Kabouter Plop verwacht, net als alle andere jaren, een bezoekje van de kerstkabouter. Alleen loopt het dit jaar een beetje mis. Mik en Mak, twee kabouters die jaar na jaar door de kerstkabouter vergeten worden, gooien roet in het eten. De twee gaan aan de haal met de slee van de kerstkabouter. Die is daarmee niet alleen al zijn cadeautjes kwijt, maar ook zijn toverstaf. Met die staf kun je cadeautjes toveren, maar ook vreselijke dingen aanrichten. Kabouter Plop en kabouter Klus gaan samen op pad om de toverstaf terug te halen en hem weer aan de kerstkabouter te geven.

Kabouter Plop

50 minuten...?

Straight to video?

avatar van Queto Yurlunyur

Queto Yurlunyur

Wordt volgens Cinebel in ieder geval in België in de bioscoop uitgebracht.

avatar van empirekees

empirekees

Leuk een nieuwe plop...50 minuten maar..mm

avatar van bioscoopzaal

bioscoopzaal

Queto Yurlunyur schreef:

Wordt volgens Cinebel in ieder geval in België in de bioscoop uitgebracht.

Klopt. Op 11 november komt de film echter al uit op dvd. De release blijft daarom beperkt tot de Kinepolis in Brussel, en de film wordt daar bij wijze van experiment alleen digitaal geprojecteerd. Ze hebben daar namelijk net een peperdure digitale installatie aangeschaft, en blijkbaar is de Plopfilm omwille van zijn korte speelduur het ideale project om het systeem mee te testen ...

avatar van visje1991

visje1991

Ik heb hem gezien: vond hem wel leuk voor de kindjes

avatar van Purmerend

Purmerend

Klusser de Klus, Plopper de Plop, Mikker de Mak, Makker de Mik! Leuk voor de kids. Alleen die Klus begon me af en toe de keel uit te hangen met zijn Klusser de Klus. Al met al 2,5*

avatar van rondh

rondh

• 2089 stemmen

Purmerend schreef:

En hoe oud ben jij!!!

Leuk voor de kleine kinderen, mijn zoon zat bijna continu met open mond te kijken.

Dan is die voor mij geslaagd, deze film.

avatar van movielauxje

movielauxje

in de kerstvakantie op VTM...

avatar van Movie_Diva

Movie_Diva

Nou wat zal ik zeggen,haha.Iedereen weet dat Kabouter Plop voor de kleine kinderen zijn.Maar voordat ik hem zag dacht ik echt ach dom maarja me nichtje wil hem zien dus het moet maar.En ik was er helemaal niet "tegen"hoor.Ik vond hem best geinig.Wel kort natuurlijk Maarja voor kleine kids is het wel lang genoeg.Dus ik wil niet zeggen dat ik hem supergaaf vond.Maar ik viel er niet bij in slaap.Dat gebeurde dus wel bijna bij k3 en het magische medallion!Ik ben in beraad gegaan met m'n nicht en we kiezen 4,0

DiGre

Hahaha die plop toch. Wat een giller is die film. Echt een aanrader.

avatar van timburton

timburton

Al dat gehopperdehop, dat geklusserdeklus & dat gequaliebiela. :S Niet meer grappig. Deel 1 & 2 waren nog te pruimen voor de kids, maar dit is toch écht té? 1* Zeer saaie film.

avatar van tommykonijn

tommykonijn

Omdat ik vroeger zo genoten heb van deze kabouter zal ik hem niet een superlage beoordeling geven maar ik vind het absoluut geen goede film hoor.

avatar van movie acteurs

movie acteurs

Heb er niet veel over te zeggen. Wel dat het een middelmatige Plop film is. De film duurt niet lang met zijn 50 minuten en daarnaast is Plop niet eens het ergste personage van Studio 100. 2,0.

avatar van Elineloves

Elineloves

Tsja. Helaas toch een van de mindere Plop films. Normaal kijken ze vrij aardig weg maar dit voelde als een hele lange zit. Zelfs de kinderen konden moeilijk hun aandacht er bij houden, en dat terwijl ze normaal met open mond naar de televisie staren. Het hele Mik en Mak gebeuren vond ik niet echt geslaagd, het is leuk dat er ook andere kabouters geïntroduceerd worden en het niet binnen het 'vaste' groepje blijft, maar je kon weinig met die personages. De film zit uiteraard nog vol met 'wijze lessen' en een hoop moralen, maar ook dit voelt geforceerd aan. De kerstkabouter vond ik ook maar irritant, en dat waren de kids met me eens gezien ze telkens zeiden: 'Die is niet leuk!'.

avatar van sweinsteiger

sweinsteiger

Plop en de pinguin vind ik grappig.

avatar van Pirmais

Pirmais

Wat zijn er toch veel Plopfilms, niet?

avatar van Marvinleeaday

Marvinleeaday

Mikker de mik Mak, makker de mak Mik.