Plop en Kwispel (2004)

België
Familie

geregisseerd door Matthias Temmermans
met Walter de Donder, Aimé Anthoni en Chris Cauwenbergs

Als Plop en zijn vrienden in het kabouterbos een kleine golden retriever ontdekken, schrikken ze zich te pletter! Maar al snel verovert deze schattige hond de harten van onze kabouters en willen ze niets liever dan dat Kwispel bij hen in het bos blijft wonen. Maar aan de andere kant van het bos, in de grote-mensen-wereld, is er een jongetje heel erg verdrietig. Hij mist Kwispel. Hij zou er alles aan doen om zijn puppie terug te vinden. Als Plop en zijn vrienden vernemen dat Kwispel een grote-mensen-baasje heeft, besluiten ze om het hondje terug te brengen. Maar daardoor storten de kabouters zich in een ongekend avontuur. Als dat maar goed afloopt!

Plopperde plop plop plop, ik wil deze film met mijn neefje zien

nathan_666
Justice4All schreef:

Plopperde plop plop plop, ik wil deze film met mijn neefje zien

eigenlijk is het: plopperde plop. :d

voor de allerkleinsten waarschijnlijk erg leuk en lief, maar die van 6 jaar van mij vond het allemaal veel te droevig. Gelukkig duurt de film niet erg lang (voor mij dan)

nathan_666
dit verhaal zou eigelijk beter gebruikt worden voor in de serie.

Ik vond de eerste leuker, maar dochtertje lief ( 4 jaar) vond het met een bak popcorn en een fles limonade, en samen met papa en mama in de bios de beste film die ze ooit heeft gezien en zij geeft hem daarom 6*........

avatar van jester
Voor de kinderen leuk, maar ik vind deze duidelijk minder dan voorgaande Plop-films, zoals de Kabaouterschat en Plop in de Wolken. Het verhaal is nu wel erg mager. Met mijn dochter in het achterhoofd maak ik er nog 3,5 sterren van.

avatar van Hannibal
Afgelopen zaterdag was ik weer aan de beurt om met de kinderen naar de bios te gaan, en het is (gelukkig) deze film geworden. Het grootste voordeel van de film is dat hij maar 53 minuten duurt. Mijn jongste dochter wilde na 20 minuten al weg, en de oudste vond hem "wel leuk". Ik heb die andere plop films ook gezien, en die waren aanzienlijk beter. Ik vond dit echt heel slecht. Simpel verhaaltje en het "special effect", een grote hond bij kleine kaboutertjes, was ook niet om aan te zien. Ik geef 1 ster omdat mijn oudste dochter hem "wel leuk" vond.

avatar van XfofaXX
Ik vond de hond wel schattig

Kei leuke film.
Weet iemand wanneer hij op dvd uitkomt??

neo (crew)
Ik had nog dienst bij deze film en besloot dus maar lekker in de keuken te gaan zitten met een collega. Die ene keer dat ik de zaal in liep hoorde ik al 10 keer plopperdeplop, dus of ik er verstandig aan gedaan had om niet te kijken? Absoluut

avatar van Pieter Montana
Eerstdaags starten de opnames voor een nieuwe Plopfilm. Die krijgt als voorlopige werktitel Plop en de viool mee. De film vertelt het verhaal van de populaire kabouterfamilie die in de grote mensenwereld terecht komt en er allerlei avonturen beleeft, onder meer met een zotte witte gans en een meisje met een viool.
De vijfde Plopfilm is wellicht in het najaar of alvast tegen het eindejaar in de bioscoopzalen. Net zoals in de vorige films zijn er wellicht opvallende gastrollen van niet-kabouteracteurs, maar over die namen zijn de kabouters nog aan het onderhandelen. (RTL)

Frans Bauer krijgt rol in Kabouter Plop-film

BRUSSEL - Frans Bauer krijgt een rol in de nieuwe Kabouter Plop-film. Dat heeft producent Independent Films bekendgemaakt. De Nederlandse charmezanger speelt in de Vlaamse film de muzikale kabouter Amadeus.
Het is de vijfde film over kinderheld Plop en zijn vrienden. Naar verwachting draait de nieuwe Kabouter Plop vanaf half december in de bioscopen.

Frans Bauer zal in het najaar ook te zien zijn op VTM, de Vlaamse omroep zendt dan de docuserie uit over de populaire Nederlandse charmezanger. In Nederland liep de serie, die gemaakt is door het productiehuis Eyeworks, eerder al op RTL4 en kende er een groot succes. De slotaflevering, Kerstmis bij de Bauers, lokte in Nederland meer dan 3 miljoen kijkers.

Frans Bauer is in Nederland echt mega. De charmezanger staat ervoor bekend dat hij altijd beschikbaar is voor zijn fans. Ook bij ons lokken de concerten van Bauer een ruim publiek.

FisherKing
Dit is Kindermishandeling

avatar van Freud
Kerstmis bij de Bauers

Frans Bauer is in Nederland echt mega.

Freud schreef:

Had het gekopieerd van een krant

avatar van Anjin
Frans Bauer heeft ook wel een stem als een kabouter

avatar van Hannibal
In pittige tijden speelde hij ooit al de Frans Bauer-kabouter, de gemeenste kabouter van kabouterland. Dat was echt hilarisch! Als hij in de volgende plopfilm ook een gemene kabouter speelt dan zit ik vooraan in de bioscoop.

Hannibal schreef:

Daar sluit ik me bij aan. Die aflevering van Pittige Tijden was zo goed! Ik heb me echt bescheurd toen...

Terug naar Plop en Kwispel: Wel aardig. Dun verhaaltje. Maar ja, het is een kinderfilm. En mijn zoontje (bijna 4) vind hem prachtig en wilt hem minstens 1 keer per dag zien. Dus voor hem: 3 sterren.

avatar van Illuvatar
nathan_666 schreef:

eigenlijk is het: plopperde plop. :d

eigenlijk is het plopperde plopperde plop

avatar van Mug
Mug
Mijn neefjes keken er al een paar weken naar uit... Ome Mug komt oppassen. Jeuh, feest, plezier, you name it.

"Niet vertellen he, maar jullie mogen langer opblijven dan normaal", aldus de weloude truc. "Jullie mogen een dvd'tje uitzoeken!". Vol gruwel keek ik toe hoe ze hun dvd-mandje bestormden met daarin, jawel, Plop en Kwispel. Ome Mug kreeg spontaan een hartverlamming. "Waarom Kabouter Plop?" "Rakker [de labrador van een collega van m'n zus] was komen logeren een paar dagen, daarom..."

Mijn god, wat een drama. Slechte special effects, en ze zingen liedjes (nou ja, playbacken natuurlijk). En de grappen zijn zo belegen dat ome Mug een grote gaap niet kon verbergen. "Ome Mug is Kabouter Lui!", gilden de twee uit. Het hoogtepunt van gelukkig slechts 50 minuten.

De koters vinden het helemaal geweldig helaas. Volgende keer Plop en de Toverstaf verstoppen...

Reinbo
Misschien de volgende keer naar de cultvideotheek met ze.

deze is echt ok.
vooral dat hondje zo lief en schattig.

avatar van tommykonijn
Eigenlijk nog de schattigste Plop-Film van allemaal en dat komt vooral door Kwispel zelf verder zijn het weer gewoon de Plop-Films die je helemaal gewend bent ik denk dat kleintjes hem helemaal geweldig vinden en ik vind deze : Mwah .... in ieder geval Goed genoeg voor een Plop-Film .

avatar van timburton
Dit meen je toch niet? Studio 100 maakt stapels aan elkaar geplakte (...)films!

aylilaatje
het is een leuke film en grapig plop is lief