Plop en de Pinguïn (2007)

België
Familie

geregisseerd door Dennis Bots
met Walter De Donder, Agnes De Nul en Chris Cauwenberghs

Op een winterdag krijgen kabouter Plop en zijn vrienden vreemd bezoek in de melkherberg. Is het een olifant? Een giraf? Of een verdwaalde ijsbeer? Als poolkabouter Snorre aanklopt bij de kabouters wordt al snel duidelijk met welk vreemd dier ze hier te maken hebben. Pinki de pinguïn werd ontvoerd op de Zuidpool door twee handlangers van Louise Appelmoes, eigenares van Restaurant De Gouden Pollepel. Zij heeft pinguïns nodig voor haar exclusieve pinguïnsoep. Gelukkig kon Pinki ontsnappen, maar Louise wil na de mislukte vangst van haar handlangers terug naar de Zuidpool om er zoveel mogelijk pinguïns te halen. Na het horen van dit verhaal besluiten Plop en zijn vrienden Snorre en Pinki te helpen. Plop, Klus, Kwebbel en Lui bundelen hun kabouterkrachten en vertrekken naar de Zuidpool. Zal het hen lukken om alle pinguïns te redden van de ondergang?

avatar van Pieter Montana
Ondertussen al de 7de Plop-film.

Estuariä
Ergens op de site stond dat Plop een comericiele kabouter is, maar ik vind dat geld dat ze krijgen terecht verdient, want kinderen gaan er helemaal in op. Ook stond er ergens dat kinderen niet veel leren van Plop. Maar een heleboel kinderen gaan de structuur van de filmpjes steeds beter begrijpen en als er een probleem is (bijvoorbeeld een vaas gebroken, typisch Plop-probleem) leren ze dat door Plop beter begrijpen (kortom dat ze het eerlijk moeten zeggen)!

avatar van tommykonijn
Wat mij betreft mogen ze nu toch wel echt kappen met de Plop-Films want mijn stem overzicht van 2.5* raakt er aan vol aan de ene kant moeten ze wel doorgaan want die kleintjes vinden het helemaal geweldig dus dit weet ik ook even niet meer . Over de Film zelf was ik niet echt helemaal onder de indruk soms wat Saai en Flauw maar ik zal hem niet lager geven dan een 2.5* omdat ik er vroeger veel lol aan heb besteed en voor de kleintjes .

tommykonijn schreef:

waarom laten we de kids niet bepalen wat ze er van vinden, het is tenslotte geen film voor volwassenen.

Ik heb inderdaad de kinderen laten bepalen en zij gave een 4.0

Jupilerman
Die plots van Studio 100 worden erger en erger zeg,wat is dit nu voor een onzin?Kunnen Gert en z'n handlangers echt niks anders bedenken dan de hoofdfiguren worden belaagd door criminelen?Ze zoeken het in elk geval niet ver.Kinderen vinden dit leuk,nou en,nazis vinden ghettos leuk,moet ik die dan ook 5 sterren geven?

Waarschijnlijk is het allemaal zo erg niet,en ze hebben voor het eerst sinds lang eens een film gemaakt die over het uur gaat,wat de winst toch met 0,000000001% doet dalen.

Wat nu,Plop en de honingbij,over een criminele bende die alle honing in het bos wil stelen zodat er niks meer is voor de arme weeskinderen.Gelukkig komen ze tot inkeer door een optreden van K3 en het eten van 200g Samsonworst.Het gaat goed met de Vlaamse film,ze lokt meer en meer bezoekers zeg.

avatar van huppelepup
Jupilerman, hoe oud ben jij, 5?
Dit is voor kleuters bedoeld en die vinden het leuk.
Ik heb laatst met mijn kleindochter van 5 naar Blood diamond gekeken,
maar om de één of andere gekke reden vond ze daar niets aan. Plop vind ze beter. Ik bedoel maar, je moet de film wel beoordelen naar de groep waarvoor hij bedoeld is. Of er helemaal geen oordeel over geven.

avatar van valerio2003
dit was de eerste keer dat ik een plopfilm gezien hebt,maar ik vond hem wel aardig en dat voor iemand van 30.

avatar van tommykonijn
sillierobbie schreef:

M'n kleine nichtje van 5 vond hem een 3,0* plus mijn beoordeling = een 2,5*

avatar van chevy93
De zoveelste Plop-film. De 'boeven' zijn leuke personages, behalve die bazin. Wat een irritant karakter .
Verhaal is ook wat magertjes en halen het bij lange na niet bij de kwaliteit van de serie zelf.

avatar van TheLionKingFan
Pinguinsoep?