The Brady Bunch Movie (1995)

Komedie / Familie

geregisseerd door Betty Thomas
met Shelley Long, Gary Cole en Christine Taylor

Omdat meneer Dittmeyer, de buurman van de Brady's, graag een nieuw winkelcentrum wil bouwen, heeft hij veel land nodig. De familie Brady zijn de laatsten die hun land zullen moeten verkopen. In het geheim heeft Dittmeyer de post van de Brady's gekregen en geregeld, waarbij hij belastingaanslagen treft die erg hoog zijn. De Brady's zullen $20,000 nodig hebben om hun huis te redden van de verkoop. Als de kinderen dat merken, gaan ze een inzameling houden om hun thuishaven te redden.

vic
vond hem erg vermakelijk. de humor is toch uniek. Mischien is het verhaal niet echt erg goed maar ik heb er wel van genoten.

Moviestar
Ja het was best een aardige film het is allemaal natuurlijk lekker té. 3*

avatar van mikey
Kon er hard om lachen, ook omdat mijn kijkgenoot hem zo geniaal vond. Later bleek hij homosexueel te zijn. Niet erg hoor. 3.5

Pfff, weet niet goed wat ik ervan moet vinden. Ik ken de oorspronkelijke tv-serie nog en die was zo ongelooflijk simpel....Als deze film probeert een persiflage te zijn, dan zijn ze redelijk geslaagd in hun opzet. Het is allemaal te flauw voor woorden, zoals de serie. Maar als ze werkelijk een "inhoudelijke remake" in gedachten hadden....dan zijn ze ook geslaagd in hun opzet, want het is totale leeghoofdige flut.

In beide gevallen: lage score

kiriyama
Belachelijke film met zoals altijd een tergende shelly long.

kiriyama schreef:
met zoals altijd een tergende shelly long.
Kijk Cheers! .

Dick2008
Was vroeger als serie op tv. Ook niet zo denderend.

avatar van missl
ik vind de brady bunch wel oke, vroeger kon ik me ermee vermaken, tegenwoordig vind ik het ietswat flauw.

avatar van jpbols
Zo verschrikkelijk slecht echt niet te doen, ik had idd het idee van vroeger eens kijken hoe ze dat dan oppakken maar te onnozel en flauw voor woorden

Vanaf eind 1970 was de serie jarenlang op de Nederlandse televisie te zien. Even braaf als o.a. de Partridge family.
Deze film uit 1995 toont de Brady's die kennelijk in kleding, gedrag, woordkeuze, voorkeur van muziek, enzovoorts, in de zeventiger jaren zijn blijven hangen.
Voor mij meer een parodie dan voortborduren op een (niet bestaand?) voormalig succes.

Best wel een flauwe maar wel zeer vrolijke en kleurrijke film. Het verhaal sloeg natuurlijk nergens op en was ook vaak zeer flauw maar de uitvoering ervan was best geslaagd en dat kwam vooral door de leuke cast. Shelley Long en Gary Cole speelden de rol van vader en moeder Brady best leuk maar aan de andere kant waren ze ook best irritant vooral Shelley Long. Christine Taylor speelde de rol van onnozele Marcia Brady best leuk en ze zag er ook nog eens verdomde mooi uit.

movie-edje
oooooooow wat heb ik gelachen zeg met deze overgeweldige gezins komedie!

erg leuk allemaal hoe een jaren 60 stijl gezin , in een ruwe amerikaanse leventje zich staand te houden.

Sommige uitspraken werkte echt op mijn lachspieren.
En dat het gezin eigenlijk best dom is.

Vooral dat gekibbel met Marcia en haar zusje Jan !!

( But Jan......You have no friends )
Ik kan zo wel doorgaan, want het is echt mijn humor!

Alle karakters in de deze komedie boeide mij erg!

super genoten!

avatar van Flat Eric
"Go get em tiger"
Best een grappige wegkijker voor op een druilerige zondagmiddag.

De Brady Bunch is ver voor mijn tijd dus in eerste instantie mis ik de finesses. Maar als je een aflevering van de originele tv serie terugkijkt of ermee bent opgegroeid dan is het wel herkenbaar.