A Very Brady Sequel (1996)

geregisseerd door Arlene Sanford
met Shelley Long, Gary Cole en Tim Matheson

Slechterik Trevor claimt de overleden echtgenoot van moeder Brady te zijn. Hij zegt aan amnesia te hebben geleden en plastische chirurgie te hebben ondergaan omdat hij zo zwaar gewond was. In feite wil hij een waardevol voorwerp, dat door de echte echtgenoot was opgestuurd, stelen. De Brady's, naïef als ze zijn, geloven hem onmiddellijk en nemen hem op in de familie. De ontzettend goedgeluimde familie begint Trevor al snel op zijn zenuwen te werken.

Moviestar
Deze film vond ik ook nog wel aardig een goed vervolg. Het is allemaal weer lekker overdreven. 3*

Ik zag trouwens ook dat deze en het eerste deel pas uit zijn op DVD in de US.

Beter dan de voorganger (The Brady bunch movie), vooral door de aanwezigheid van Tim Matheson als de schurk. Nogmaals de zeventiger jaren familie Brady in de negentiger jaren samenleving.

Het eerste deel was best een succes destijds en daarom werd er ook snel een vervolg deel opgemaakt. Helaas zoals vaker zijn vervolgdelen vaak minder en dat geldt ook voor deze hoewel ik het nog niet eens zo slecht vond. Men heeft er verstandig aan gedaan om de formule hetzelfde te houden en dat geldt ook voor de cast aangevuld met Tim Matheson die het best leuk deed als slechterik. Verhaal is minder dan het eerste deel (dat verhaal was trouwens ook al matig) en er valt ook iets minder te lachen.