It's Complicated (2009)

Romantiek / Komedie

geregisseerd door Nancy Meyers
met Meryl Streep, Alec Baldwin en Steve Martin

Jane Adler (Meryl Streep) is een gescheiden moeder met drie kinderen. Haar ex-man Jake, is hertrouwd met de veel jongere Agnes. Tijdens het afstuderen van hun zoon, hebben de twee een affaire en daardoor is Jane ineens ''de andere'' vrouw. Ondertussen maakt Jane ook kennis met architect Adam (Steve Martin), die de keuken van Jane ontwerpt. Omdat Adam net zelf een scheiding achter de rug heeft, valt hij als een blok voor Jane, wat haar liefdesleven volledig op zijn kop zet.

avatar van Kippie.
Inderdaad. Vreselijk langdradige film, ook al houd ik normaliter ontzettend van dit soort films.

laundromat
Vriend raadde deze aan onder mom van 'Streep is altijd goed'. Eens, maar daar blijft het dan ook bij. Dit is wel echt een niemendalletje. Beetje voorspelbaarheid is ok, maar dit is wel heel erg obvious. Heb 'm wel uitgekeken. Rom-coms zijn gewoon niet mijn ding. 't Zal in zijn genre misschien nog wel oké zijn, maar niet voor mij.

avatar van tommykonijn
It's Complicated is een film waar ik persoonlijk geen hoge verwachtingen bij had, maar die onverwacht toch wel vermakelijk bleek te zijn.

Ondanks dat ik in het begin het ergste vreesde, verbeterde de film zich naarmate het speelduur vorderde. Er zitten scenes in die overduidelijk op het vrouwelijk publiek gericht zijn, zoals het gegil en 'oh my god' van de vriendinnen van Jane. Daarnaast kunnen de kinderen van Jane vrijwel allemaal niet acteren (de schoonzoon deed wel redelijk) en is het af en toe aan de erg zoete kant, maar dat lijkt de bedoeling te zijn in dit genre.

Verder is dit gewoon een leuke film. Het grootste voordeel dat er aan de film kleeft, is dat er genoeg te lachen valt. Bijv. de scene met de webcam, maar het hoogtepunt is het moment waarop bijna iedereen high is. Geweldige mimiek hier van Martin en Streep. Geweldig dat zoiets in een romcom geplaatst wordt. Onverwacht, maar wel erg leuk. Sowieso is - opna de kinderen dan - de cast goed op dreef. Meryl Streep blijft een prima actrice en ook Alec Baldwin en Steve Martin brengen hun rollen goed naar voren. Daarnaast ook leuk dat men niet gekozen heeft voor het cliché einde (dan waren Streep en Baldwin wel weer in de laatste minuut bij elkaar gekomen), maar voor een iets meer open einde.

Gewoon een leuke romcom, waarbij de sympathieke dosis humor de vaart erin houdt. Het verveelt niet, is vlot en amusant. Geen memorabele film, maar wel een erg onderhoudende wegkijker.

avatar van dualcia
John Krasinki is het leukste van de hele film! Wat een adorabele en grappige rol zet hij hier neer

avatar van K. V.
'k had deze al een hele tijd liggen en me er eens aan gewaagd. Tja, 'k vond het geen misse film, maar nu ook niet meteen een meesterwerk. De cast deed het prima, maar dit kan je wel verwachten.
Het was geen super grappige film, maar 'k heb toch een paar keren moeten lachen.
Al bij al wel een leuke film als je gene hoge verwachtingen hebt.

Wat een verrassend goede film zeg. Vooral Alec Baldwin is erg grappig. HIj lijkt een beetje op een dikkere versie van 'Geer'.

avatar van Pazmaster
Aan de ene kant is dit een simpele romcom met een zeer voorspelbaar verhaal maar aan de andere kant is het een heel leuk en charmant filmpje. Dankzij de cast, die het trouwens uitstekend doet, wordt deze simpele romcom naar een hoger niveau getild. De humor is leuk en de sfeer is lekker luchtig. De meeste romcoms hebben een nogal uitgekauwd scenario waardoor ik me ga ergeren maar bij deze film had ik dat helemaal niet, er zitten gewoon veel grappige scènes in waar ik om heb moeten lachen. Jammer dat er aan het einde de platgetreden paden worden bewandeld maar verder is het wel een vermakelijke film waarin leuk gespeeld wordt.

avatar van des1
Leuke film, die de tijd neemt... Na een tijdje vraag je je af om met Bart Simpson te spreken "are we there yet?" Meryl Streep vintage goed. Alec Baldwin (1958) die er met z'n pafferige uiterlijk als een leeftijdgenoot uitziet van Meryl (1949) idem. Steve Martin (o.m. hilarisch in Dirty Rotten Scoundrels en Trains Plains & Automobiles) laat zien dat ie ook klein kan spelen.

avatar van bjerik76
complicated...

Als de film niet zo lang was, was het een goede film.
Het ligt niet aan de cast, deze speelt erg goed, en zetten goede personages neer, maar het script is enorm langdradig en eentonig geschreven.
Als er wat pieken in het scenario zaten, die wat pieken / of onverwachte wendingen zou zorgen was de enorm lange speelduur niet erg.
Maar nu heb ik eerlijk gezegd de laatste 20 minuten op versneld afspelen gezet.
( en ook die 20 minuten waren vrij eentonig, voorspelbaar en saai.)

Nogmaals het ligt niet aan de cast, maar aan de schrijvers, zorg voor of ergens een piek, of kort de film 40 minuten in.

avatar van Decec
Een goede komedie/drama/romantiek film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteur Alec Baldwin en ook een bekende actrice
Meryl Streep...
Goed breedbeeld, geen HD aanwezig (niet scherp genoeg)...
Goed achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

Had op meer gehoopt..

It's Complicated weet heel goed alles net niet goed genoeg te doen. Het is te stijf voor een komedie, te luchtig voor een drama en romantisch wordt het ook nergens. Als zo'n film dan ook nog 2 uur duurt, wordt het wel een hele lange zit. Samen met de voorspelbaarheid, zorgt het voor een enorm oninteressante driehoeksverhouding. Daarbij zijn de kinderen enorm irritant, doordat zij zich enorm kinderachtig gedragen op hun leeftijd.

Het trio in de hoofdrollen zorgt ervoor dat het allemaal nog best prima te pruimen was, alhoewel zelfs zij het niveau van deze film maximaal tot te middenmoot kunnen trekken.

De gerenommeerde actrice Meryl Streep heeft veel indrukwekkende, vaak dramatische rollen gespeeld en in deze Romantiek / Komedie film laat ze zich juist van een geheel andere kant zien en dat doet ze nog best leuk ook.

In dit verhaal draait het om de gescheiden kok Jane Adler (Meryl Streep). Nu haar drie kinderen op zichzelf wonen, wil ze een grote, moderne keuken in haar huis laten bouwen. Architect Adam Schaffer (Steve Martin) helpt haar daarbij en de vonk springt al snel over. Maar er is ook Jane's ex Jake Adler(Alec Baldwin), die nog steeds warme gevoelens voor haar heeft.

Deze Romantiek / Komedie film is een heerlijk ongecompliceerde romcom, waarin de draak gestoken wordt met de Hollywood obsessie voor alles wat jong en mooi is. In romcom's is de ene man meestal de ware en de andere een sta in de weg. Deze film maakt het echter iets ingewikkelder, want je blijft tot vlak voor de aftiteling in onzekerheid over Jane's keuze, omdat beide mannen hun pluspunten hebben.

Al met al een vermakelijke Romantiek / Komedie film, die met circa twee uren misschien wel wat aan de lange kant duurt en misschien is het ook allemaal wat braaf en soft. Maar met ervaren acteurs als Meryl Streep, Alec Baldwin en Steve Martin, kun je gewoon geen buil vallen.

avatar van IH88
“Here comes your ex-husband. Uh-oh, not the best time to be feeling groovy!”

Prima film die door het spel van Streep en Baldwin geen moment verveeld. It's Complicated is op een kluchtige manier zeer vermakelijk, en de film heeft een goede balans tussen humor en de wat serieuzere momenten. Het einde vond ik ook zeer geslaagd en heeft gelukkig niet dat overdreven Amerikaanse happy end gevoel. De andere acteurs zijn ook allemaal zeer goed op dreef (zeker Krasinski heeft zijn grappige momneten), maar It's Complicated behoort toe aan Streep en Baldwin.

avatar van Shadowed
Ach.

Niet echt een bijzondere film in zijn genre. Het begint al bij het verhaal, dit hebben we denk ik al vaker gezien namelijk en weet eigen vrij weinig verrassingen met zich mee te brengen. Voor de rest ben ik niet zo dol op films die je ongemakkelijk laten voelen.

Aan de cast ligt het niet, Baldwin en Streep hebben wel degelijk een chemie. Steve Martin hoort dan weer niet helemaal in het plaatje hier, die vent is meer een Britse komiek en zo blijf ik hem dus ook voor me zien. De film duurt ook met 2 uur te lang.

Nogal flauwe grappen, en een niet al te origineel verhaal. Dan heb je alleen nog maar enkele scenes die menselijk overkomen en je wel mee laten voelen, daar punten voor. Voor de rest vond ik het niet heel erg bijzonder.