Hot Tub Time Machine (2010)

geregisseerd door Steve Pink
met John Cusack, Craig Robinson en Rob Corddry

Een stel vrienden op leeftijd zuipt op een avondje flink door. Als ze beschonken in een bubbelbad gaan zitten, blijkt dit tot hun schrik een 'Hot Tub Time Machine' te zijn die hen terugstuurt naar het jaar 1986. Dankzij deze tijdmachine vinden ze hun jeugd terug, wat voor de nodige bizarre ontmoetingen en gebeurtenissen zorgt...

avatar van Nicolage Rico
Een aantal verzamelingen: foute grappen, foute personages, fout(e) verhaal/subverhaaltjes, foute kledij, foute muziek, fout, fout, fout. En dat maakt het juist grappig.

Wie wil er nu niet back to the 80's? Voor een dagje, om al het fouts van toen nog eens te aanschouwen, al loopt er op dit moment nog genoeg fouts rond in ons plastiek land. Met dank aan de TV-Kantine, Plus reclames en Joling & co.

Helaas slaan de makers teveel op hol qua al het fouts. Een doordachte grap is niet aan hen besteed en hier en daar wat subtiliteit, om het hoge energie gehalte te doorbreken, was niet verkeerd geweest. Het is chaotisch tot en met, je krijgt haast geen lucht, en dan is het toch best knap dat de film een prettige vibe heeft. Iets dat dergelijke films haast nooit hebben.

Voor de rest niet te spreken over Rob Corddry. Véél te geforceerd.

Fout, maar best lekker. Voor een deel dan, want in feite is dit natuurlijk te slecht voor woorden.

Ruime 2,5*

erg orginele film met wat komische fragmenten. echt een aanrader om een keer gezien te hebben.

Dit is wat een komedie moet doen, je aan het lachen maken. Dat is met Hot tub time machine zeker gelukt. lange tijd niet zo gelachen om een film, voor de scene met de black guy die zijn 9 jarige vrouw op belde, lag dubbel haha.]

Vermakelijke film... de grappen zijn leuk en het acteren is ook erg goed!

Voor mij een dikke 4*

avatar van Sergio Leone
Mwah.

Hot Tub Time Machine is weinig meer dan Back To The Future, maar dan met tienerhumor. Verfijnd is dit dan ook niet. De hoofdpersonages zijn vrij irritant - vooral Lou kan er wat van -, maar als geheel haalt het toch nog een voldoende. Met name de verwijzingen en knipogen zijn van toegevoegde waarde.

De hoofdcast is matig. John Cusack steekt er met hoofd en schouders bovenuit en dat zegt wel wat - waarmee ik zijn droge delivery niet tekort wil doen. Rob Corddy is zwaar vervelend met z'n drukdoenerij. Clark Duke en Craig Robinson lopen er wat voor spek en bonen bij; de bijrollen van Crispin Glover (omdat die grappig is) en Lyndsy Fonseca (omdat die beeldschoon is) kunnen wel overtuigen.

Pluspunt aan Hot Tub Time Machine is - naast de titel uiteraard - de muziek. Onder meer Cutting Crew, Foreigner en Depeche Mode worden gedraaid en dat is voor mij toch altijd wel een beetje genieten. De parodie op Black Eyed Peas is daarom nog spijtiger.

Eén kijkbeurt, daar zal het wel bij blijven.

avatar van T-man
Ik heb me erg vermaakt met deze film. De grappen waren grappig en dat is lang niet altijd bij een film waar 'komedie' bijstaat. Echt één van de betere komedies. Het meest hilarische was misschien wel het telefoontje van Nick naar zijn vrouw, die dan negen jaar, is om haar te confronteren met het feit dat hij weet dat ze vreemd is gegaan.

avatar van Zeriel
Best vermakelijk. Iets te veel expliciete onsmakelijke grappen. Het karakter Lou van Rob Corddry was te overdreven. John Cusack is zo'n bordkartonnen acteur die ze beter niet hadden kunnen casten voor deze film (of welke film dan ook), bij hem is er nooit sprake van enige chemie met de andere acteurs, hier iig niet. De tegenstanders; turtleneck en co., hadden meer ruimte mogen krijgen.

Er had toch wel meer in deze film gezeten als je iets geloofwaardiger karakters had gehad. De film heeft duidelijk leentjebuur gespeeld bij The Hangover, maar haalt dat nivo absoluut niet.

avatar van K. V.
Deze passeerde onlangs op tv en me er eens aan gewaagd. Het was geen misse komedie, maar zeker ook geen hoogstaande film. Soms was het er wel erg over.
De sfeer van de jaren '80 zat anders wel goed en het kwam overtuigend over. Ook de typische muziek was aanwezig.
'k vond hem eens leuk om mee te pikken via tv, maar meer ook niet.

avatar van tattoobob
Leuke wegkijkert!!!!
ik heb me geen moment verveelt bij deze film

Vanwege al die positieve commentaren de film nog een keer bekeken. Dat had ik beter niet kunnen doen, want het was gewoon zonde van de tijd. Het is en blijft bagger. Dat een acteur als John Cusack zich voor zo'n film leent, gaat mijn pet te boven.

avatar van Djarune
BBarbie schreef:

Het is nog erger....Hij is tevens ook de producer van deze film

avatar van Libbers
Geen hoogvlieger maar Alleen al de scène waarin Craig robinson zijn vrouw belt (op dat moment 9jaar oud) om haar te beschuldigen van vreemdgaan vind ik 2,5* waard

avatar van Flat Eric
Wat een maffe film, met een soort storyline als Back to The Future, maar een prima wegkijkert. Je moet er niet teveel bij nadenken, gewoon lekker kijken.
De 80s stijl was prima in de film doorgevoerd en de muziek was ook goed uitgekozen.

Erg leuk om Motley Crue nummers te horen in een film!!!!

avatar van möök
Back to the Future meets The Hangover. Onevenwichtige komedie met, gelukkig, steeds net op tijd een behoorlijke grap.

avatar van Soulistic
Kon me niet bekoren deze film.
Rommelig verhaal en twee acteurs (John Cusack & Rob Corddry) die ik verre van grappig vindt. Heb weinig gelachen en er had naar mijn mening meer uitgehaald kunnen worden (om te beginnen die twee eerder genoemde verschrikkelijke niet grappige acteurs te dumpen

avatar van Lord Flashheart
Redelijk tussendoortje.

Wie van de 80-ties houdt, kan zich hier prima mee vermaken. Als kind uit die tijd val ik ook in de juiste doelgroep. Veel typische foute retro dingen passeren de revue: kapsels, kleding, muziek, 80-ties taal (mega, super, nitro) etc.

Helaas doen de makers verder weinig met de leuke setting. De plotverwikkelingen zijn wat flauw, de humor wil maar niet scherp worden en de meeste acteurs zijn te matig om echt grappig te zijn. Voor een keertje best leuk om te zien, maar niet voor herhaling vatbaar. Krappe 3***.

avatar van john mcclane 2
ik vond hem voor een keer erg vermakelijk.keek lekker weg.

deel 2 in aantocht,,,de trailer beloofd wat:
Hot Tub Time Machine 2 - Red Band Trailer - YouTube

avatar van Ajax&Litmanen1
Opnieuw gekeken ivm deel 2. Het blijft een vermakelijke komedie met een hoop knipogen naar de jaren 80. Erg leuk, al had er meer uitgehaald kunnen worden. Het plot is te gemakkelijk en het middenstuk is niet altijd even vermakelijk. Gelukkig is de onderlinge chemie tussen de mannen prima en is de platte humor op zijn tijd wel leuk.

3* (was 3,5*)

avatar van Kondoro0614
Hot Tub Time Machine

16 mei was mijn verjaardag en een kameraad zei dat het misschien wel leuk om Hot Tub Time Machine te kijken... Waarom ook niet? Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik deel 1 leuker vind dan deel 2 hoor. In Hot Tub Time Machine zijn de grappen wat unieker en is het concept echt zeer uniek. Het verhaal was wat slapjes maar ook erg leuk om te volgen. Acteurs deden het geinig. Helaas wel voor sommigen waarschijnlijk wat (te) veel seks grapjes. Ja dat boeit mij allemaal niets. Leuk komedie filmpje van een niet al te hoge plank. Geinig dat ze nu zelf dus alle beroemde dingen konden verzinnen want hun wisten natuurlijk wat er populair word in de toekomst. Ook geinig dat volgens de film Craig Robinson het liedje van Black Eyed Peas had verzonnen (https://www.youtube.com/watch?v=jUHSa7uZbx0). Al om al leuk om eens gezien te hebben!

HALVE TAMME.
Leuke film met prima acteerwerk en een grappig verhaal gekoppeld aan vele
hilarische scenes. Mijn lachspieren hebben in ieder geval overuren gemaakt.

3 sterren van mijn kant voor Hot Tub Time Machine (2010).

Flauwe maar soms ook grappige komedie met een leuke setting (vooral de jaren 80 vibe is aardig) en leuke rollen. Cusack komt echter wel uitgeblust over.

avatar van blurp194
Rommelig en superflauw, met een hoog gehalte poep- en kotsgrappen die eigenlijk nergens echt werken. Als een parodie op het tijdreisgenre, waarbij vergeten is er een parodie van te maken. De cast staat er een beetje ongeinspireerd bij, het enige wat nog in de verte klopt is dat de jongere versies van de vier precies goed over the top zijn.

Verder weinig aan, verbijsterend eigenlijk vooral dat er nog een tweede deel moest komen ook. Daar ga ik mijn tijd maar eens niet aan verspillen.

avatar van wendyvortex
Ongeveer 30 seconden ... als we net in 1986 zitten denken we dat het nog wel wat kan worden ... helaas slechts 1 gag weet een lachje te ontlokken (Nick belt zijn op dat moment 9-jarige vrouw om haar met haar ontrouw te confronteren).
Verder krijgen we hier weinig jaren-80-heimwee van. Poep, pies, piemels .... dat soort humor, maar dan niet van het verontrustende soort, maar precies afgestemd op een doelgroep van 12-jarigen.

avatar van Ted Kerkjes
Net iets teveel poep-, pies-, kots -en piemelgrappen. Jammer, want er zaten ook wel leuke ideeën in. (De man die zijn arm aldoor dreigt te verliezen.)
Standaard komedie uit deze tijd.

avatar van pvl63
Aardig filmpje. De jaren 80 sfeer wordt goed weer gegeven (hoera voor het uitzoeken van die foute kleren!). Het verhaaltje is mager maar heeft best wel leuke wendingen.

avatar van Roger Thornhill
Een aardig begin en een sterk eerste deel in het verleden, maar dan volgt er een lang stuk waarin het ene personage híér iets doet en het andere personage dààr iets anders probeert zonder dat ik het idee heb dat dat de film vooruit helpt of zelfs maar vermakelijk houdt, met als dieptepunt de weddenschap die Lou met die yup afsluit – die hele scène lijkt alleen maar geschreven te zijn met de bedoeling dat hij Nick zou moeten gaan pijpen ('kijken of we weer wat verder kunnen gaan dan The hangover!"), en als de opzet van de scenarioschrijver zó duidelijk door de weefsel van het verhaal heen komt zetten haak ik een beetje af. Wel weer een aardig einde, en bovendien een fantastische rol voor Rob Corddry; voor Amerikanen schijnt dat al een grote naam te zijn, maar ik ken hem alleen als de vriend van Ashton Kutcher in What happens in Vegas, en in déze film straalde hij een enorme manische energie uit die het geheel toch flink over de dode plekken heen hielp. Leuk.

Veel over deze film is er niet te zeggen. De jaren 80 sfeer komt goed over, de soundtrack is geweldig met hits die iedereen kent (I just Died In Your Arms & Jessie's Girl etc.). De humor en het verhaal is niet hoogstaand maar de film vermaakt je zeker.
Standaard komedie film, prima voor tussendoor.

avatar van Shinobi
"What color is Michael Jackson?"

Deze titel is min of meer een mengeling van 'Back to the Future' en 'The Hangover'.

Het uitgangspunt alleen al is absurd; een bubbelbad dat als tijdmachine dient. Het is een leuke kapstok voor wat vrienden die hierdoor in de jaren '80 belanden en hun best moeten doen om de tijdslijn niet te veel te verpesten. Zoals verwacht loopt het helemaal verkeerd af met alle gevolgen van dien.

Wat volgt is een vrij puberale film gevuld met de nodige referenties. Het zorgt voor een aantal gestoorde momenten die goed gevonden zijn, met name de running gag met de hotelbediende en zijn arm blijft komisch. Jammer genoeg wordt er te weinig gedaan met het tijdreis concept, waardoor er veel dingen onbenut blijven.

De cast doet het naar behoren, hoewel Rob Corddry soms tegen het irritante aanschurkt. Toch behoudt de vriendengroep de gunfactor. Daarbij blijft de sfeer gemoedelijk, ondanks dat er iets te veel wordt teruggrepen op schunnige grappen. Als je als kijker hier niet veel oplet, kijkt het geheel best aardig weg.

Al met al een redelijke comedy die helaas te weinig doet met de opzet, des te verrassender is het dat er hier een vervolg op is gekomen.

2,5 Sterren.

avatar van IH88
“It must be some kind of hot tub time machine...”

Aardig. Als de uitwerking goed is kunnen dit soort flauwe films vermakelijke onzin opleveren. En Hot Tube Time Machine doet veel goed, met een script dat goed in elkaar steekt en acteurs die het allemaal gelukkig niet al te serieus nemen. Cusack is een vreemde castingkeus en Corddry is vervelend, maar voor de rest doen de acteurs het goed. Complimenten ook voor de heerlijke foute jaren 80 sfeer, en de tegenstellingen tussen de moderne tijd en de jaren 80 levert genoeg komisch materiaal op. Het wordt gelukkig ook allemaal niet te sentimenteel en het einde is goed gedaan.