Hot Tub Time Machine 2 (2015)

geregisseerd door Steve Pink
met Craig Robinson, Clark Duke en Rob Corddry

Nick (Craig Robinson) en Jacob (Clark Duke) gebruiken hun bubbelbad, waarmee ze door de tijd kunnen reizen, om terug te keren naar het verleden nadat Lou (Rob Corddry) in de problemen is geraakt. Per ongeluk belanden ze echter tien jaar in de toekomst. Om hun huidige leven te kunnen beschermen zullen ze er iets moeten veranderen.

avatar van Glennekeeeee
Pazmaster schreef:

Dan heb je een andere versie gezien. In de versie die ik heb gezien komt hij toch echt even in beeld.
Kijk hier maar: John Cusack deleted scene

SPOILER
aah nee in de versie die ik zag kwam een Lou uit enkele eeuwen terug die de Lou van nu doodschoot, in de after credits zie je ze dan samen naar allerlei zaken transporteren...

avatar van Pazmaster
Ja dat heb ik ook gezien, alleen zat de Cusack scène er ook nog in. Waarom ze die eruit hebben gehaald weet ik niet. Ik geloof dat het zijn eigen beslissing was. Misschien voelde hij de bui al hangen?

Plat vervolg op het betere eerste deel. De setting en sfeer maakte veel goed in het eerste deel; hier draait het enkel om te platte grappen, die vaak de plank mis slaan. Die paar keer dat je wel moet lachen maken de film nog niet te moeite van het kijken waard.

Twee pogingen gedaan om de film uit te kijken, in totaal tot ruim 35 minuten gekomen. Erg slecht vervolg op deel 1. Dit deel zonder Cusack leunt op de improvisatie talenten van de cast en dat pakt (heel) soms grappig uit maar haalt meestal elke vaart uit de film. Uiteraard behoorlijk wat grof taalgebruik want dat is altijd grappig, wat filmreferenties en als laatste redmiddel wat vrouwelijk naakt. Sorry, maar ik vond er echt niks aan.

avatar van B-Joker
niet verwacht dat ik John Cusack zou missen in de film. waar hij in deel 1 nog de meest volwassen was, zit je in deel 2 met 3 kleuters.
Film heeft me niet kunnen pakken ondanks dat ik fan ben van Clark Duke.
mischien hadden ze het beter zo kennen laten. geef het niet meer dan 1,5*

Bantavoer
Waardeloze film. Deel 1 vond ik slecht, maar dit is nog slechter. Het enige wat goed is in deze film, zijn de gadgets en vooral die smartcar. Maar verder. Te veel blablabla....

avatar van pvl63
Het eerste deel was best leuk, dit deel is een enorme misser. Laten we hopen dat er nooit een derde deel komt.

Het eerste deel was inderdaad nog enigszins leuk, maar dit vervolg is kortweg waardeloos te noemen en waardeloos is zowel van toepassing op het verhaal als de uitvoering ervan.

In dit verhaal draait het min of meer om Lou (wederom gespeeld door Rob Corddry) die heel rijk is geworden (misbruik gemaakt van tijdreizen) vanwege het uitvinden van "Lougle" i.p.v. "Google" en die tijdens een groot feest welke hij geeft wordt neergeschoten (in zijn lul). Om dit recht te zetten maken Lou, Nick (wederom gespeeld door Craig Robinson) en Jacob (wederom gespeeld door Clark Duke) wederom gebruik van de "Hot Tub" tijd machine, maar i.p.v. in het verleden komen ze nu uit in de toekomst (in het jaar 2025). Vanuit daar gaan ze dan opzoek naar de persoon die Lou heeft neergeschoten en ook moeten ze iets zien te veranderen zodat hun huidige leven blijft bestaan inclusief Lou die anders voorgoed dood is. In eerste instantie denken ze dat Adam (die in het eerste deel gespeeld werd door John Cusack) erachter zit, maar die is verdwenen (is alleen even te zien via een foto) en heeft wel een zoon genaamd Adam Jr (gespeeld door Adam Scott).

Daar draait dan dit flauwe en niet leuke verhaal om en eerlijk gezegd heb ik ook nergens om moeten lachen. Daarvoor is de humor gewoon te flauw te plat en ook te kinderachtig (gaat vaak over penissen, pikken en lullen). Ook is het jammer dat John Cusack er niet meer in meespeelt, want nu zit je alleen opgescheept met de flauwe acteurs Rob Corddry, Craig Robinson en Clark Duke, die met zijn drieën niet instaat zijn om een film te dragen en in deze film ook tenenkromend slecht acteren. De enige actrice die deze film nog een heel klein beetje genietbaar maakt is de onbekende Bianca Haase als het garderobemeisjes (althans in het begin van het verhaal) Sophie en dan puur vanwege haar fraaie uiterlijk en natuurlijk ook omdat ze topless is te bewonderen (inclusief fraai achterwerk). Chevy Chase speelt ook wederom mee in deze film als de reparateur van de "Hot Tub", maar wel maar zeer kort in één scene.

Wie uiteindelijk de persoon is die Lou heeft neergeschoten (verneem je pas op het einde en is ook best flauw) interesseert eigenlijk niet, want het is al knap als je het einde van de film haalt (beter is het ook om deze film niet te bekijken). Het gedeelte na het einde van het verhaal m.b.t. het tijdreizen naar vele belangrijke gebeurtenissen in het verleden was overigens wel geinig (inclusief de foto's). Daar hadden ze beter een hele film over kunnen maken i.p.v. dit achterlijke verhaal.

Nee, dit vervolg is niet echt leuk of vermakelijk en deze film heeft ook weinig te maken met Komedie, want het is meer een Drama en dat omdat alles gewoon dramatisch slecht is (op het gedeelte na de film na dan).

avatar van Lord Flashheart
Alle grappen zaten in de trailer...