• 8.564.919 stemmen

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Remember Me

"Live in the moments."

Tyler Hawkins is een jongen die na de zelfmoord van zijn broer en de scheiding van zijn ouders in een staat van totale lethargie belandt. In schril contrast daarmee staat een jonge vrouw, Ally Craig (De Ravin), die een tragedie heeft meegemaakt maar daarna juist de carpe diem-filosofie omarmt. De twee krijgen wat met elkaar, maar niet al het emotionele puin is meteen geruimd.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Laks

Erg mooie tranentrekker met een uitstekende cast. Perfecte chemie tussen Robert Pattinson en Emilie de Ravin, heel boeiend, sentimenteel en aangrijpend verhaal en een einde waarbij ik echt de brok in de keel had. Was deze film gaan kijken zonder dat ik iets van het verhaal of het plot wist, had ook weinig verwachtingen, waardoor deze film misschien nog veel verbluffender overkwam. 4,5*

avatar van mrs A

mrs A

Heerlijke, ijzersterke film! Echt een aanrader wat mij betreft!
Ik heb genoten, goed acteerwerk.
En wauw, het einde had ik echt niet zo verwacht, vooral het 9/11 gedeelte, zag het op het bord staan en dacht echt, oke wow.

avatar van fabiennenotten

fabiennenotten

Ik heb deze film gezien, en heb er echt even over moeten nadenken. Ik hou wel van films waarna mijn partner en ik meteen overgaan in een gesprek, met betrekking tot de inhoud van de film in kwestie, Dit wil meestal bij ons gewoon zeggen dat een film écht goed geweest is. Maar ik ben er later zelf toch nóg eens over gaan zitten miemeren...

Want wat maakte deze film zo geweldig? Het einde.. Onverwachts en verschrikkelijk omdat je zo meeleeft met onze (sorry, gonna say it:.. super knappe) Robert Pattinson die probeerd zijn leven op de rails te krijgen. Het verleden van het meisje kwan niet echt terug in de film - en over het algemeen ging alles niet echt ergens naar toe, Je zit met interesse te kijken naar iets wat je misschien wel kan omschrijven als langdradig en dramatisch. Maar toch pakte de film me, zeker door het einde, en zou ik het wel een aanrader noemen.

Oja - over het einde. Je kan wel zeggen dat ze het 'gebruikt' hebben.. Maar je kan het ook anders zien. Vele mensen die door die ramp gestorven zijn leefde levens zoals deze twee hoofdrolspelers, en plots werd alles hen afgenomen op de inmiddels beroemde datum. Ik vond het erg mooi gevonden. Had je het einde kunnen zien aankomen? Nee. Niemand zag het einde aankomen op die dag...

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Probeerplotjes.

Sommige verhaallijntjes van dit romantische drama zijn best aardig, maar de warrige en tevens clichématige vertelwijze, alsmede het opgeklopte sentiment laten een dubbel gevoel achter. De aanwezigheid van Brosnan maakt een hoop goed, maar het overdreven en onnodige einde rondt naar beneden af. Een en ander voelt aan als half werk omdat een aantal plotjes probeersels lijken.

Redelijk.

avatar van RuudC

RuudC

Romantische films zijn voor mij een beetje als kleurplaten. Het is altijd weer hetzelfde plaatje (stel wordt verliefd, krijgt ruzie en uiteindelijk komt het wel weer goed). Het gaat er dan ook vooral om hoe het allemaal ingekleurd wordt. Meestal is het maar een slappe bende, maar Remember Me viel helemaal niet tegen. Dat komt omdat er in elk geval chemie is tussen Robert Pattinson en Emilie de Ravin. De laatste speelt Kristen Stewart moeiteloos weg.

Remember Me is geen superfilm. Het moet het voor mij vooral hebben van de subplotten. Die van het gepeste meisje vond ik het beste. Ook de humor is goed. Niet te nadrukkelijk aanwezig, maar op de juiste momenten komt er een heerlijk komische situatie tevoorschijn. Chris Cooper valt me tegen in deze film. Kan komen omdat hij een vrij kleine rol heeft. Aan de andere kant geldt dat ook voor Pierce Brosnan, die het wel fantastisch doet. Het einde is wel een flinke domper. Het hele ’elf september’gebeuren had gewoon achterwege gelaten moeten. Het Amerikaanse publiek zal er lekker sentimenteel van worden, maar ik vond het vooral misplaatst overkomen.

avatar van tukkerstein

tukkerstein

• 2065 berichten

fabiennenotten schreef:

Het verschil tussen beroemd en bekend...

avatar van rodolfo91

rodolfo91

ik heb hem met moeite afgekeken, ik kon er maar niet inkomen. 2 sterren voor de moeite.

avatar van sabsabsab

sabsabsab

Hmm hoge score, in de gids had die maar 2 sterren, zo maar eens kijken.

avatar van j_u_u_l

j_u_u_l

Ja idd naar mijn idee ook overgewaardeerd, wellicht door het goede spel van de acteurs en natuurlijk dhr. R. Pattinson. Ik geef m nog drie sterren vanwege het sterke einde dat vrij onverwachts kwam (laatste kwartier hing er wel al een muziekje waardoor je wist dat er iets ging gebeuren, maar niet wat) en dat mij ook gepakt heeft. Maar er is bijna geen film die mij met het betreffende onderwerp niet pakt, maar in deze film is het wel erg mooi gedaan!

avatar van JohnWilliams

JohnWilliams

De hoge score komt door 't einde, anders was het een normaal filmpje. Hij is nu toch wel een soort van speciaal.

avatar van j_u_u_l

j_u_u_l

Maar 3,72 speciaal.... Hmmnee.

avatar van HoneyRyder

HoneyRyder

geen fan van Pattinson, maar keek wel uit naar deze film. anders dan gedacht, het eind zag wel aankomen maar op een andere manier, niet Pattinsons beste rol..

avatar van Poebie

Poebie

Zeer onderhoudend. Vond het in het begin wat lastig, maar schrok me rot op het einde. Heeft diepe indruk achter gelaten

avatar van TomaskeX

TomaskeX

Echt een mooie film, Robert Pattinson bewijst hier weeral zijn acteertalent.

Het verhaal is ook erg mooi en Emilie de Ravin speelt ook erg goed.

Aangrijpend einde

avatar van JohnWilliams

JohnWilliams

j_u_u_l schreef:

Maar 3,72 speciaal.... Hmmnee.

Vind ik ook extreem hoog hoor

avatar van disneystore

disneystore

De hoge score hier is ronduit belachelijk. De film is de hele tijd saai en oninteressant. Wat heeft dat einde nu met de hele film te maken? De film gaat zo goed als nergens over en moet het vooral hebben over het einde dat, laten we eerlijk zijn, ook niet zo ongelooflijk mooi was. Wat was het nut nu van de film? Waaraan heeft deze een 3,72 verdiend?

avatar van pardalis

pardalis

Ik vond het een mooie film.

Wie van aktie en tempo houdt, bekijkt deze film beter niet.

Je zou deze kunnen beschouwen als een 'de andere film'. Veel gebeurt er ook niet, maar is een mooi staaltje uit het leven van iemand. Het einde, ... tja dat overvalt je een beetje, maar waarom niet ...

avatar van gillie24

gillie24

Eindelijk weer eens een film die indruk maakt. Ik lees hier een aantal keer dat de hoge waardering komt door het einde. Het einde slaat inderdaad als een bom in (als een vliegtuig in eigenlijk), maar de film is als geheel schitterend met fantastisch acteerwerk van de gehele cast.

avatar van catdog

catdog

disneystore schreef:

Dat einde heeft wel degelijk met de rest van de film te maken. Emilie's moeder? Robert's broer? Emilie en d'r toetje? Ga zo maar door. Misschien volgende keer maar eens opletten mocht je een film willen opzetten.

avatar van disneystore

disneystore

Opletten doe ik ook als films interessant genoeg zijn. Saaie meuk dit, een film die het moet hebben van zijn laatste 5 minuten.

avatar van hardhiller1992

hardhiller1992

Zo hé, dit had ik niet verwacht. Wat een geweldige film! Toen op het eind de Twin Towers in beeld kwamen, zat ik met een brok in m'n keel. Ik voelde dat er nog iets zou gebeuren, maar dit had ik niet aan zien komen. Pattinson speelt naar behoren en bewijst dat hij meer is dan alleen Edward Cullen. Ook Pierce Brosnan was een leuke toevoeging.

avatar van DDT

DDT

Die @disneystore snapt echt de film niet he......als dit je genre niet is kijk dan niet he.in dit genre is dit een goeie film

avatar van joostus

joostus

Niet zo'n beste film, niet zo best geactieerd, saai, niet boeind.. dit alles geldt tot de laatste 10 minuten, die waren wel goed. Helaas wist ik al wat het einde was doordat mij dat eens verklapt is, maar alsnog kwam dat best goed over. Het einde zorgt dat de film nog een voldoende krijgt.

avatar van zzz_dafnuh_zzz

zzz_dafnuh_zzz

Het enige wat ik mooi vond was het einde en de rol van de kleine Carolina.

Ik had er meer van verwacht. Leuk om gezien te hebben, maar niet direct een aanrader.

avatar van Akkiej

Akkiej

Prima film hoor, met een leuke cast. Ik was zeer verrast door Robert Pattinson. Hij kreeg mijn minachting door Twilight, maar hij was leuk in Harry Potter. Ook in deze film is hij leuk, en goed ook. De film is ietswat onsamenhangend, maar dat is denk ik juist de bedoeling (aangezien het einde daar perfect bij aansluit). Gewoon een goede film, niks meer en niks minder.

BBarbie

Het slot van de film slaat letterlijk en figuurlijk in als een bom. Daaraan vooraf gaat een tamelijk rustig voortkabbelend verhaal over de liefdesrelatie van twee jonge mensen, die op totaal verschillende wijze omgaan met een trauma uit hun verleden en de daaruit voortgesproten verhouding met hun vader. Niet erg opwindend allemaal, totdat het slot het hele verhaal in een totaal ander daglicht plaatst en de kijker geschokt achterlaat. Die laatste vijf minuten of zo tillen de film uiteindelijk naar een redelijk hoog niveau.

Ik wil de film nog een keer bekijken om te zien hoe het voelt, wanneer je de verrassende afloop kent.

avatar van Ste*

Ste*

De film windt er met het heftige begin geen doekjes om, en ook daarna weet het de aandacht prima vast te houden. Heel soepel neemt de film je mee. Een fijne naturelle sfeer, en een prima balans tussen humor en drama.
Er zijn veel films die een beste vriend voor het comic relief hebben, en dat is in deze film zelfs een zeer geslaagde.

Jammer dat het allemaal wat ongeloofwaardig uit de bocht vliegt op het moment dat hij aan Ally zijn aanvankelijke plannen vertelt. Waarom zou hij, het is vanaf het eerste moment al anders gelopen, en ze voelen nu echt iets voor elkaar. Sowieso vond ik het hele vader van Ally/Tyler-plotje wat storend.

De film is verder heel prettig geschoten, mooie camerastandpunten, fijn kleurgebruik en interieurs.

Net toen ik me begon af te vragen wat ik precies aan moest met de film en waar de titel eigenlijk op sloeg, kwam er een ouderwets 'wtf nee!' moment. Lang geleden dat ik weer eens overeind veerde bij een film.

Het is prachtig in al zijn subtiele gruwelijkheid. Het frappante is wel dat ik er nog aan dacht een paar minuten daarvoor, (waarschijnlijk toch onbewust ingegeven door de kleine hints). '2001, New York, zou het niet mooi zijn als er eens een film was die eindigde met de aanslagen, al is het maar de laatste paar seconden.' En ik werd op mijn wenken bediend. Uitendelijk gaat de film dan nog iets te lang door, het is jammer dat het niet eindigt met het uitzoomen op de Two Towers. Er was dan wat meer overgelaten aan de filosofie van de kijker zelf, en het was dan met een echte dreun die nog nagalmde binnengekomen.

Hoe dan ook, het einde 'redt' de film, die bijna een bovengemiddeld tussendoortje leek te worden. Ben er best van onder de indruk.

ruime 4* voorlopig

avatar van djaxodus

djaxodus

Bizarre film, zeker als je na gaat denken dat dit best een waargebeurd scenario zou kunnen zijn, met natuurlijk de uitkomst die de hele wereld heeft geschockeerd. Een normaal leven van tieners en familie dat ten einde wordt gebracht door iets wat de geschiedenis boeken in is gegaan.

avatar van arno74

arno74

Prima indrukwekkende (romantische) drama. Het romantische was niet overdreven aanwezig, wat ik wel een pluspunt vind. Het script biedt meer drama dan dat alleen.

Er valt eigenlijk weinig op aan te merken. Wat het einde betreft, dat komt hard aan, maar de score die ik aan deze film toeken is niet daardoor bepaald. Zonder dat einde was het ook een prima film geweest.

avatar van Fryce

Fryce

• 1977 stemmen

Prettige film om te volgen, allemaal niet erg vernieuwend maar prima qua inhoud verhaal en speelwijze. Dan komt de mokerslag die wat mij betreft de film optilt van een 7 tot een 8.