Killers (2010)

Komedie / Actie

geregisseerd door Robert Luketic
met Ashton Kutcher, Katherine Heigl en Tom Selleck

Een vrouw ontmoet de man van haar dromen op vakantie, wat leidt tot een snel huwelijk. Hun geluk kan niet op, totdat ze erachter komen dat de buren weleens huurmoordenaars zouden kunnen zijn, die zijn ingehuurd om hen te vermoorden.

avatar van blurp194
Flauwe boel.

Kutcher en Heigl werken niet samen. Ongeloofwaardig als stel, en niets van chemie te bekennen. Erger, Heigl irriteert me voornamelijk. Het verhaal is flauw en veel te voorspelbaar, de grappen werken nauwelijks en de actie trekt op niets.

Laat deze maar lopen, is mijn advies.

avatar van Timothyvdmeer
K. Heigl speelt zo hystirisch dat het irritant wordt.

avatar van Richard_Voorhees
Met een begin dat direct gekopieerd lijkt te zijn uit een 007 film is de aftrap nog wel geinig. Ook de eerste, ongemakkelijke ontmoeting tussen Keigl en Kutcher vond ik nog wel grappig. Daarna gaat het echter bergafwaarts. Het hele idee dat de halve buurt uit moordenaars bestaat is net iets de absurd en ongeloofwaardig. Daarnaast zijn er een aantal komische scenes die de plank volledig misslaan. Zo kon ik niet lachen om de onschuldige buurvrouw die steeds over de heg wil praten of de scene waarin ze zwangerschapstests aan het kopen zijn.
Ook gaat het hele "oh nee, iedereen wil ons vermoorden" idee na verloop van tijd wat vervelen.
Als laatste ben ik het ook met mijn voorganger eens dat Keigl soms wat overdrijft met haar hysterie.
Echt zo'n film waarbij ik van te voren dacht dat hij grappiger/leuker zou zijn dan hij uiteindelijk was.

Dick2008
Wat een slechte film toch weer. Zeker weer geproduceerd voor de dumpbak. Net of die niet al genoeg vol zit, moet je kijken bij Mediamarkt, wat een rommel.
Katherine Heigl kan ook echt niet acteren. Nou vind ik verder niet zo heel belangrijk. Acteur/actrice is iemand die in film speelt en goed acteren, zal ook iedereen wel weer een eigen mening over hebben. Maar behalve een leuk snoetje straalt ze het ook niet uit. Alleen in Side Effects speelt ze wel goed, maar verder vind ik het toch maar niks.
En Kutcher is ook een non-acteur. Hoewel hij heeft wat leuke (puberale) rollen gespeeld. (Voor deze film heeft hij ook alweer een prijs gewonnen voor slechtste acteur).
2.0

avatar van Phantasm
Niet echt goed en niet echt slecht, leuk om een keer gezien te hebben.

avatar van Roger Thornhill
Beide hoofdrolspelers hebben een goed komisch talent en vormen prima eye candy voor het andere (of misschien ook wel hetzelfde) geslacht, de (schoon)ouders zouden zó elke scène kunnen stelen maar laten dat nèt subtiel achterwege, de bijrollen zijn grappig, er zitten veel twists in, de dialogen zijn aardig en het tempo ligt hoog, dus ik heb me hier wel mee vermaakt, de tweede keer zelfs nog meer dan de eerste. En "Let's just say that I work for the blah blah blah and they gave me a licence to blah" – de eerste keer dat ik Kutcher dat hoorde zeggen stond mijn stoel echt te schudden van mijn lachen, ik kan er ook niets aan doen.

avatar van Kondoro0614
Helaas is dit alweer mijn zoveelste herziening aangezien ik vaak te lui was om een goeie mening voor deze film te typen, één ding kan ik je garanderen dat ik mijn mening nu ook kort houd want ik kots langzamerhand deze film uit. Wat bezielde me vroeger, als ik er zo nu op terug denk. Ik vond de film al een héél stuk flauwer, saaier en oniteressant geworden. Dit komt denk ik ook meerendeels omdat ik de film natuurlijk al zo vaak heb gezien, ik kon bijna alles letterlijk opnoemen wat er ging gebeuren.

Het verhaal was meh, we volgen twee tortelduifjes, waarvan de man een huurmoordenaar is maar na zijn ontmoeting met zijn lieveling wil hij deze baan bij zich neer laten leggen. Eenmaal getrouwd en een leven opgebouwd belt zijn oude werkgever op die hem verteld dat hij weer een klus heeft. Zijn oude werkgever word vermoord en vervolgens gaan ze allemaal achter Spencer aan die een prijs van 20 miljoen boven zijn hoofd heeft hangen. Een leuk kat en muis spel volgt dat wel maar, het werd nergens interessant.

De cast is redelijk. Ik vond Ashton Kutcher het nog wel leuk doen als Spencer maar wat heb ik me geïrriteerd aan Katherine Heigl, super knappe vrouw maar ontzettend irritante rol had de beste vrouw. Voor de rest viel de cast wel mee.

Nu ga ik snel het WK kijken, hopelijk val ik niet in slaap. Nee, ‘Killers’ heeft mij niet overtuigd!

Tegenvaller.

Ben wel een fan van Kutcher en met Heigl is ook helemaal niets mis, maar in Killers wist het duo totaal niet te overtuigen. Met name Heigl kreeg het voor elkaar een bizar irritant personage neer te zetten. Daarnaast was het toch wel opmerkelijk dat Kutcher, als ex-huurmoordenaar, wel enorm weinig huurmoordenaar-kwaliteiten had.

Wellicht had ik gewoon te hoge verwachtingen. Ik had gehoopt op een fijne mix van komedie, actie en romantiek, maar het wist in geen van die aspecten te overtuigen. Met name de komedie was vrijwel afwezig. Iets wat deze film wel goed had kunnen gebruiken.