Brothers (2009)

Drama / Oorlog

geregisseerd door Jim Sheridan
met Jake Gyllenhaal, Natalie Portman en Tobey Maguire

Als Sam op een missie in Afghanistan vermist wordt en er weinig hoop is dat hij levend terugkeert, probeert Tommy het verlies van zijn broer op te vangen door de verantwoordelijkheid voor Grace en de kinderen op zich te nemen. Tegen de verwachting in groeien Tommy en Grace steeds meer naar elkaar toe. Maar dan komt Sam terug...

avatar van Baggerman
Is dit een remake van die Deense film?

Ja.

avatar van Baggerman

Ligt het nu aan mij of hebben ze daar in Hollywood nu echt een gebrek aan originaliteit? (zucht!)

avatar van JohnWilliams

JohnWilliams schreef:
De Cast ziet er goed uit! Alleen het verhaal is 3 keer niets...jammer.

Tobey MCGuire en Jake Gyllenhaal in één film! Als ik de twee maar uit elkaar hou! Het konden broers zijn!

Hankieh
Ik kan niet wachten op de nieuwe film van Natalie Portman.
Wacht er nu denk ik al een jaar op. Jammer dat ze hier op Moviemeter per se een foto nodig hebben voordat de film geplaatst mag worden, anders stond hij er al lang...

De Deense versie vond ik niet zo boeiend maar kan me niet voorstellen dat het niks word als Portman, Gyllenhaal en Maguire mee doen.

neo (crew)
Dit is een van de twee remakes van films van Susanne Bier. Naast die va nBrødre is het ook de bedoeling dat binnenkort eentje van Elsker dig for evigt gemaakt gaat worden. Helaas.

Hankieh
Oehhh trailer ziet er goed uit!!
Ik denk dat dit wel een erg mooie remake word

Misschien dat alleen Tobey Maguire iets te jong is voor zijn rol, maar dat is natuurlijk nog ff afwachten

deTuinman
Tobey Maguire ziet er in de trailer wel redelijk uit, misschien z'n ticket naar het serieuzere acteerwerk.

eerst Brødre maar is kijken

avatar van Zizzo
zeker een film die ik ga volgen, trailer ziet er goed uit, ondanks dat ze veel weggeven van het verhaal, te veel eigenlijk.. wil ik deze zeker zo snel mogelijk gaan zien

Wat is dit, een serieuze versie van het laatste uur van Pearl Harbor? Ziet er aardig uit, misschien een beetje voorspelbaar, maar daar heb ik anders ook nooit last van.

avatar van Zizzo
yep, deed mij ook al aan een pearl harbor lovestorie denken met een modern jasje, niet negatief bedoeld natuurlijk

avatar van JDSsmetje
Ja , hier hou ik van oorlogfilms waarin drama op de eerste plaats staat.

avatar van demiurg
Fu*king remakes, pff...

avatar van Don MN
De link met Pearl Harbor wordt wel erg snel gelegd, qua verhaal kun je ze inderdaad vergelijken. Hij lijkt me wel enorm goed met deze cast, velen malen beter, inclusief een keer broers die op elkaar lijken.

avatar van Mavoe
Steengoeie trailer! Ben benieuwd naar meer. 9 december naar de premiere! Yess!

avatar van erreper
deTuinman schreef:

eerst Brødre maar is kijken

Seabiscuit?

avatar van Sukantara
Gister in de bioscoop gezien. Erg goede film.

woensdag naar voorpremiere

avatar van Jules15
alleen tobey maguire kan ik niet uitstaan maar dan zien we nog wel:)

avatar van Miss A
Ga ik morgen heen..
Heb kaartjes voor de voorpremiere gewonnen
Ben benieuwd ^^

avatar van Jules15
haha ook bij euroscoop tilburg?

avatar van mvhemmen
Goeie film.

Jammer dat ik van te voren al wist dat Sam niet was overleden door de synopsis hier boven... Misschien kan dat aangepast worden?

avatar van inquestos
Het is aan te passen (via corrigeren), maar het zit ook gewoon in de trailer hoor, sterker nog, die laat de hele sfeer van de film zien na zijn terugkeer...

Zeer indrukwekkende film, het gaat zich juist om de terugkeer. Maar de emoties en gevoelens komen akelig goed over. Zeer goed geacteerd, ook die twee kids. Indrukwekkend. Dik verdiende 4*

avatar van GregNeck
Ik hoorde net een trailer op TV. Ik dacht dat het een trailer was, van Pearl Harbour wel te verstaan. Dat die film op TV zou komen. Toen keek ik en bleek het een nieuwe film te zijn. Terwijl de secundaire verhaallijn van Pearl Harbour eigenlijk exact hetzelfde is als de primaire verhaallijn van deze film. Maar goed, het is een goede cast, dus ik ben wel benieuwd.

avatar van moviemafketel
Is dit legends of the fall deel 2 of zo?
Ach misschien ga ik hem wel kijken.

avatar van mandy7
Hele mooie film.
twijfel heel hard tussen een 4 en 4.5.
Voorlopig een 4, maar ik ga er vandaag nog wat over nadenken,
(en later ook toelichten), dus wie weet wordt het nog een 4.5.

avatar van Flipman
JohnWilliams schreef:
De Cast ziet er goed uit! Alleen het verhaal is 3 keer niets...jammer.
Zoals je 't hier leest misschien niet, maar zoals het verteld wordt in de originele film is het echt prachtig! Ik ben erg benieuwd naar de remake na het lezen van een artikel in VARA TV-Magazine; eerder was ik sceptisch, maar ondanks dat er aan het verhaal nauwelijks iets is veranderd schijnt de genialiteit bij beide versies op heel andere fronten te liggen.

Ik vond het een zeer vermakelijke film.
Alleen wel jammer, dat de trailer van deze film eigenlijk al de hele film verklapt..
Het is zeker een film die je aan het denken zet.