Dear John (2010)

3,19

Drama / Romantiek

geregisseerd door Lasse Hallström
met Channing Tatum, Amanda Seyfried en Henry Thomas

Een jonge soldaat John Tyree (Channing Tatum), is met verlof en wordt verliefd op de schitterende, maar conservatieve studente Savannah Lynn Curtis (Amanda Seyfried). De twee beleven een mooie tijd en wanneer John weer op uitzending gestuurd wordt, beloven ze elkaar brieven te schrijven om hun liefde levend te houden. Maar de lange afstand tussen beiden lijkt voor meer problemen te zorgen dan verwacht.

269 BERICHTEN 42 MENINGEN
avatar van dimpo
geplaatst: 3 januari 2012, 18:41 uur [permalink]
De film is te doen, maar ik had me er meer van voorgesteld.

confucius repeat
geplaatst: 17 januari 2012, 12:32 uur [permalink]
Zo melig allemaal. Een " i'm sorry movie." Couths Mahler, de meesteres van de stationsromans kan hier nog wat van leren. Waarmee ik niet wil zeggen dat dit romantisch drama bij het grof vuil moet worden gezet. Bij tijd en wijle lust ik er wel pap van. Channing Tatum komt spijtig genoeg niet realistisch over noch in een romantische noch in... nergens in.
Geen "Mandolins in the Moonlight." De volgende.

avatar van Hollywood007
geplaatst: 29 januari 2012, 17:21 uur [permalink]
Het verhaal begon zeer goed en veelbelovend maar viel ergens halfweg wat in elkaar.
Dit ligt zeker niet aan de acteurs want deze waren super. Ook de locaties en het camerawerk waren van zeer goede kwaliteit.
Ik had het verhaal liever anders zien lopen. Jammer

avatar van kels92
geplaatst: 1 april 2012, 14:55 uur [permalink]
Ook weer een film die ik vaak kan kijken zonder dat ik hem zat wordt.
Mooi verhaal, goed gespeeld en een prettige sfeer. Totaalplaatje naar mijn idee.

avatar van zgfproduction
geplaatst: 18 april 2012, 09:09 uur [permalink]
ik hou niet echt van romantische saaie amerikaanse films. *2

geplaatst: 29 april 2012, 02:22 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Ik keek eigenlijk met heel lage verwachtingen naar deze film. Had niets te doen en zag dat mijn moeder naar deze aan het kijken was dus dacht ik ik kijk eens even mee. Ik dacht dat het weer zo'n typisch Amerikaans drama ging zijn met al hun sentimentele bullshit. Met dan nog Channing Tatum de zogezegde badboy Was eigenlijk goed verrast van deze film. Slecht is hij zeker niet en op sommige momenten waren er wel mooie beelden (John dat huilt bij zijn vader in het ziekenhuis die op sterven ligt). Niet dat ik een sentimenteel mietje ben maar vond het toch wel mooi geacteerd van Tatum. Al bij al een redelijk goede film.

GuyB
geplaatst: 30 april 2012, 08:45 uur [permalink]
Niet tevreden na het kijken van deze film.

Eerst en vooral om de domme keuzes van de soldaat, totaal geen diepgang in het 'waarom?' hij besluit om nog langer in het leger te blijven. Als je de liefde van je leven vindt dan blijf je daarbij verdorie! Gewoon een manier om toch maar een verhaaltje te kunnen maken om zo de kijker te kunnen boeien. Het interessantste personage van de film was zijn pa.

avatar van m1701
geplaatst: 2 mei 2012, 14:13 uur [permalink]
Ja een goeie film.
Maar ik denk dat ik er toch iets meer van had verwacht.
Miss. iets meer romantiek etc.
Voor de rest heerlijke film, maar miste net dat beetje extra.

geplaatst: 18 juni 2012, 23:34 uur [permalink]
Prima film in dit genre maar nergens het niveau van Notebook.

avatar van Stephan
geplaatst: 15 juli 2012, 02:04 uur [permalink]
Het glazuur spatte ervan af. Soms vind ik dat fijn maar deze film wist me nergens te raken.

avatar van tommykonijn
geplaatst: 16 juli 2012, 13:29 uur [permalink]
Aardige film. Ik had er zelf niet zoveel van verwacht, maar het viel me toch wel mee. Het acteerwek van de twee hoofdrolspelers is best goed en de chemie tussen hen is ook wel aardig. Maar niet, zoals ergens beweerd werd, zo goed als in The Notebook. De film blijft verrassend en je krijgt de indruk dat dit niet de 'standaard' romantische film is, die volgens de vaste 'regeltjes' verloopt. Het laatste half uur van de film is dan ook jammer, want dan wordt het een stuk minder. Uiteindelijk krijg je een beetje een afgeraffeld, vlot verteld einde. Een groot pluspunt is de rol van Henry Thomas, hij had het meest interessante personage uit de film en vertolkte deze dan ook op een goede manier. De muziek in de film was ook best aardig. Opzicht is het best een mooie film, maar wel toch nog met enkele clichés. Het is vooral het einde, dat de film een beetje omlaag haalt bij mij. Het had iets uitgebreider gemogen, of desnoods iets anders mogen eindigen. Al met al is het toch nog wel een vermakelijke film.

avatar van rep_robert
geplaatst: 31 juli 2012, 22:57 uur [permalink]
Dear John is weer een typische tranentrekker van Sparks die wel een magisch sfeertje over de film heen heeft wat in the Last Song en the Notebook ook aanwezig was.

Echter wordt het verhaal te oppervlakkig verteld om echt ontroerend te worden. Ook de chemie tussen Tatum en Seyfried spat niet van het scherm, eigenlijk het belangrijkste element in een romantisch drama waarin het verloop van begin tot eind bekend is.

geplaatst: 30 december 2012, 22:07 uur [permalink]
Een romantische tranentrekker. Ik heb erg genoten van deze film. Ik werd ( in tegenstelling tot eerdere reacties) wel ontroerd.
De acteurs zijn goed en het verhaal blijft verrassend.

geplaatst: 23 februari 2013, 01:34 uur [permalink]
Vreselijke film! Het is al mijn genre niet, maar ik kan een goede romantische film als the Notebook best nog waarderen.

Deze film was onuitgewerkt. Alles leek echt binnen een paar minuten afgehandeld te worden. Een paar minuten worden aan de ontmoeting besteed, een paar minuten aan de agressieproblemen van John en een paar minuten aan de verklaring voor het verachtelijke verraad van Seyfried.

Toen zij hem verliet kon ik totaal geen sympathie voor haar opbrengen en hoopte ik niet eens meer dat het goedkwam. Wat een walgelijke daad, en dan moeten we haar nogsteeds zielig vinden en hopen dat ze nog samenkomt met een militaire man die ze zo respectloos behandeld heeft. Ze vergelijkt haar eigen zelfverkozen probleempjes uit haar nieuwe leventje met buurman-man notabene met het zijne bij de commando's!

Werkelijk, vreselijke rotfilm.

0.5

geplaatst: 7 juli 2013, 21:40 uur [permalink]
Ik vond het een hele mooie en soms ook emotionele film! Goed acteerwerk en een mooi, maar niet echt origineel verhaal. Ik vind het zeker wel een aanrader als van deze genre houdt!

geplaatst: 11 juli 2013, 20:08 uur [permalink]
Romantische film! Met dank aan Channing Tatum! Wel een film die je maar 1 keer moet kijken.

geplaatst: 12 juli 2013, 08:18 uur [permalink]
Wel een beetje saai hoor.

geplaatst: 17 november 2013, 11:36 uur [permalink]
Het eerste uur is erg mooi. Het deed niet onder bij the Notebook. Maar op een gegeven moment zakt de film erg in. Het einde is zeker niet pakkend. Jammer.

geplaatst: 21 november 2013, 08:43 uur [permalink]
Hele mooie film die je een paar keer kan kijken zonder dat het verveelt. Channing tatum goed acteren en vooral in dit genre.

avatar van Darbie
geplaatst: 10 januari 2014, 21:46 uur [permalink]
Dat de 'Bouquet-reeks-makers' ook films zijn gaan produceren is nieuw voor mij.

avatar van Kind.of.human
geplaatst: 26 maart 2014, 22:08 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Weet niet goed wat ik er van moet denken. Had veel moeite om het eerste half uur door te komen, om de hele tijd tegen dat "ik kan elk momen in huilen uitbarsten"-poppen gezichtje van Amada Seyfried aan te kijken.

Daarna wordt het zeker een stuk beter, maar ik vind dat het nergens 'echt goed' wordt, ik houd gedurende de hele film veel moeite om me in te leven in de karakters van Tatum en Seyfried, en vind hun acteerprestatie (hier) maar zo-zo. Henry Thomas dan. Díe kan me nou weer niet (nooit) vervelen. Ik werk in mijn werk veel met autisten, en vind dat ie het heel goed neerzet, al wordt nergens echt duidelijk of ie nou wel of niet een autist is in de film, nadat het door Syfried wordt verondersteld vrij vroeg in de film.

2.0. ...voor Henry Thomas...

avatar van AHWA

geplaatst: 18 juli 2014, 11:12 uur [permalink]
Het begin is geweldig, het eerste half uur als de relatie onstaat is heerlijk, maar de rest van de tijd zit je naar een stuurloze film te kijken, en vooral het einde is wel erg abrupt. Hier had ik toch meer van verwacht. Tatum is hier nog niet zo goed als in latere films, maar Seyfried is fantastisch hier. Ze heeft in ieder geval meer chemie met Tatum dan met die gast in Letters from Juliet of hoe die film ook heet.

The Last Song uit hetzelfde jaar is dan toch stukken beter. Toch is het altijd fijn om Joshua Radin in een film te horen. Ik heb me zeker niet verveeld bij de film en Richard Jenkins speelt een goede bijrol, maar het is allemaal net niet.

Magere 3.5*

geplaatst: 19 november 2014, 06:46 uur [permalink]
Nogal melig gebracht en niet zo best geacteerd.
Nochtans een verhaal dat de werkelijkheid haalt : een liefde die aan de oorlog aftakelt.
Aanvankelijk vond ik de camera te ver van de personages staan. Later gaat dat beter en de oorlogsscènes waren best suggestief en sfeervol maar de film laat me toch achter met een gevoel van "het kon toch allemaal wat beter en krachtiger".

avatar van Fryce
geplaatst: 29 januari 2015, 00:45 uur [permalink]
Lekker luchtig filmpje.

avatar van hel1
geplaatst: 31 januari 2015, 12:25 uur [permalink]
Verassend goede romantische film. Niet zo'n standaard voorspelbaar verhaal en ook de clichés blijven achterwege.

avatar van K. V.
geplaatst: 25 november 2015, 21:05 uur [permalink]
Deze op goed geluk meegebracht en hij viel nog goed mee. Een mooi verhaal die toch wel wist te boeien. Ook het acteerwerk was prima en kwam overtuigend over. 'k vond het allemaal niet te romantisch en dus nog goed te doen.
Verder zag de film er prima uit.
'k heb het me zeker niet beklaagd en vond het een prima film.

avatar van BlueJudaskiss
geplaatst: 22 mei 2016, 19:57 uur [permalink]
Lekkere wegkijker zoals ik gewend ben van Hallström. Gaat nergens echt de diepte in en dat is ook niet nodig: verzorgd in beeld gebracht, met Seyfried & Tatum als goed acterend eye-candy en dan nog mooie bijrollen van Henry Thomas en Richard Jenkins. Niets mis mee.

avatar van SmackItUp
geplaatst: 9 oktober 2016, 21:04 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Kind.of.human schreef:

Henry Thomas was niet degene die voor autist moest doorgaan, dat was Richard Jenkins.

avatar van Ste*
geplaatst: 15 februari, 22:20 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Ik weet wel wat ik kan verwachten van Nicholas Sparksverfilmingen, maar deze was behoorlijk erg. En dat terwijl de regisseur op zich best wat aardige films gemaakt heeft (What's Eating Gilbert Grape).

Waarschijnlijk was het bronmateriaal zo slecht dat er moeilijk iets goeds van te maken viel. Sparks houdt van drama op drama. Alleen een onmogelijke romance is niet genoeg, daar moetnog een autistenvader (die een beroerte krijgt en sterft), en nog een hele resem aan ander drama bovenop komen.

Ook hoe de film halverwege ineens switcht naar de oorlogsperikelen van John en Savannah uit beeld verdwijnt terwijl ze blijkbaar verloofd raakt met een andere kerel is allemaal wat zwak (ik dacht eerlijk gezegd dat we de film vanuit haar ogen zagen, of dan toch op zijn minst vanuit die van allebei). Als hij dan thuiskomt, ze met die vage buurman blijkt te hebben (die OOK nog kanker heeft) was de film me echt kwijt.

Die ontknoping met het verkopen van die coincollection van zijn dooie pa om haar nieuwe kanker-hubby te redden spande echt de kroon, zelden zo'n belachelijk einde meegemaakt. Die Sparks is echt niet helemaal 100.

Channing Tatum is een boerenlul die soms wel aardig acteert, maar vaker niet. Amanda Seyfried is een fijne verschijning, maar weet dit verder ook niet te redden.

1,5*, en dit huidige gemiddelde is belachelijk!