Kiss of Death (1995)

Misdaad / Thriller

geregisseerd door Barbet Schroeder
met David Caruso, Samuel L. Jackson en Nicolas Cage

Jimmy Kilmartin doet z'n uiterste best om op het rechte pad te blijven. Getrouwd, huisje, kindje. Dit lukt hem, tot zijn neef Ronnie hem smeekt hem te helpen met een klus. Jimmy wordt erin geluisd door zijn criminele vriendjes en moet de bak in. Hij besluit zijn kennis van de onderwereld te gebruiken om wraak te nemen en sluit een deal met de Officier van Justitie. Jimmy komt terecht in de vriendenkring van Little Junior, een keiharde schoft, die geen enkele vorm van geweld schuwt.

avatar van Awake78
Vond het wel de moeite waard, maar straalde veel 'B' uit. Paar zeer ongeloofwaardige scenes (dat hij die rode jeep niet wegdoet als Cage naar hem op zoek is, hij blijft er gewoon in rondrijden?!).

Vond Caruso misschien nog wel de beste acteur in deze film, maar mist nét even die uitstraling voor zo'n crime film. Samuel L. Jackson viel enigszins door de mand. Als hij geen 'coole' rol speelt (Shaft/Jackie Brown) vind ik hem toch wat minder.

Verder niet echt blijven hangen, ondanks een paar vrij aardige stukjes film. Beetje vreemd dat de Veronica Magazine deze 4* gaf. Misschien toch iets te veel van het goede (hoewel ze het meestal bij het rechte eind hebben!).

avatar van Fran
Een hele leuke actiefilm om naar te kijken. Er gebeurt gewoon heel veel in deze film en je verveelt je geen moment. Her en der wordt het wel wat ongeloofwaardig. Junior en zijn vader waren zo ontzettend open in hun criminele activiteiten ... het was een beetje too much. Zoals ze daar in die club openlijk allerlei zaakjes deden. Net iets te overdreven.

Qua acteerwerk vond ik Caruso eigenlijk wel er uit springen. Cage en Jackson waren wel goed maar echt uitblinken zoals ze gewoonlijk doen vond ik ze in deze film niet.

Maar al met al zeker een leuke actiefilmpje om naar te kijken.

avatar van sinterklaas
Weer zo'n dito maar geslaagde New Yorkse maffiafilm. Carusco heb ik eigenlijk nu ook voor de eerste keer gezien, daarvoor had ik heel vaag nog zijn naam voorbij zien gaan meerdere keren maar hij speelde toch wel goed. Nicolas Cage was ook lekker op dreef als die meedogenloze maffiabaas en Samuel was weer mooi op gang als die politieagent. Het verhaaltje is natuurlijk een beetje hetzelfte als bijna in alle maffiafilms en je weet ook altijd hoe ze aflopen. Maar toch heb ik wel genoten van de film en de bikkelharde momenten. Die eindscene in de bar is ook een uitschieter.

Al met al zeer geslaagde typische jaren 90 misdaadfilm met een uitstekende cast.

Thriller die het kijken best waard is, maar die niet blijft hangen omdat hij, voor zijn duur van 100 minuten, te weinig spanning kent.

avatar van Spetie
Vermakelijke film met Cage eens een keertje in de rol van badguy.

Hoewel het verhaal enigszins voorspelbaar is, weet de film zeker te boeien. Caruso doet zijn best, maar is net niet goed genoeg om de film te dragen. Dat wordt echter ruimschoots gecompenseerd door Cage, die een coole badguy neerzet en Samuel L. Jackson, die overtuigend een verbitterde agent speelt. Verder is er ook nog een klein rolletje weggelegd voor Vhing Rhames, die hoewel hij slechts een kunstje beheerst, dit altijd wel goed doet.

De dialogen zijn soms best grappig, de sfeer is soms best donker, alleen qua spanning had het wat beter gekund.

avatar van Johnny Sack
Goede cast, slechte film!

Redelijke film over een man die op het rechte pad probeert te blijven, maar uiteindelijk toch weer de fout ingaat. Een onderhoudende misdaadfilm met een aardig verhaaltje, dat niet overal even geloofwaardig wordt gebracht. Stiekem een cast met flink wat bekende namen, waarbij Nicolas Cage toch wel positief eruit springt met een lekker dik aangezette badguy.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Kiss of Death kan rekenen op een topcast maar met Caruso centraal, slaat de film de bal mis. De andere figuren komen ook amper uit de verf. Dit lijstje acteurs heeft al beter gedaan. Het resultaat is een vermakelijke, maar weinig inspirerende misdaadthriller. Ondertussen wat in de vergeethoek geraakt.

avatar van Brabants
Kiss of Death is een misdaadfilm met een plot dat nergens weet uit te blinken. Het is er zo eentje uit duizenden. Nicolas Cage mag trots zijn op zijn rol. Van alle pulp waarin hij heeft meegedaan is dit een van zijn betere rollen. Prima kijkvoer niet meer dan dat.