Kiss of Death (1995)

Misdaad / Thriller

geregisseerd door Barbet Schroeder
met David Caruso, Samuel L. Jackson en Nicolas Cage

Jimmy Kilmartin doet z'n uiterste best om op het rechte pad te blijven. Getrouwd, huisje, kindje. Dit lukt hem, tot zijn neef Ronnie hem smeekt hem te helpen met een klus. Jimmy wordt erin geluisd door zijn criminele vriendjes en moet de bak in. Hij besluit zijn kennis van de onderwereld te gebruiken om wraak te nemen en sluit een deal met de Officier van Justitie. Jimmy komt terecht in de vriendenkring van Little Junior, een keiharde schoft, die geen enkele vorm van geweld schuwt.

avatar van Spetie
Vermakelijke film met Cage eens een keertje in de rol van badguy.

Hoewel het verhaal enigszins voorspelbaar is, weet de film zeker te boeien. Caruso doet zijn best, maar is net niet goed genoeg om de film te dragen. Dat wordt echter ruimschoots gecompenseerd door Cage, die een coole badguy neerzet en Samuel L. Jackson, die overtuigend een verbitterde agent speelt. Verder is er ook nog een klein rolletje weggelegd voor Vhing Rhames, die hoewel hij slechts een kunstje beheerst, dit altijd wel goed doet.

De dialogen zijn soms best grappig, de sfeer is soms best donker, alleen qua spanning had het wat beter gekund.

avatar van John Milton
jjwebaline schreef:
Welke rol hij ook speelt, het lukt mij nooit om mee te gaan in Caruso als "de stoere man"... Of het zijn rode haar is, zijn blik, geen idee, he doesn't work for me en derhalve film ook in kracht ingeboet helaas.

ik heb precies hetzelfde, echt al wel tien jaar denk ik. Ik kan er niets mee met die man, maar het is moeilijk uit te leggen waarom...

avatar van Johnny Sack
Goede cast, slechte film!

avatar van clubsport
Cage zet een aardige rol neer als psychopatische crimineel , voor de rest is het een doorsnee misdaadthriller die net wat boven de middelmaat uitsteekt .

Redelijke film over een man die op het rechte pad probeert te blijven, maar uiteindelijk toch weer de fout ingaat. Een onderhoudende misdaadfilm met een aardig verhaaltje, dat niet overal even geloofwaardig wordt gebracht. Stiekem een cast met flink wat bekende namen, waarbij Nicolas Cage toch wel positief eruit springt met een lekker dik aangezette badguy.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Kiss of Death kan rekenen op een topcast maar met Caruso centraal, slaat de film de bal mis. De andere figuren komen ook amper uit de verf. Dit lijstje acteurs heeft al beter gedaan. Het resultaat is een vermakelijke, maar weinig inspirerende misdaadthriller. Ondertussen wat in de vergeethoek geraakt.