ad

Geregisseerd door: Barbet Schroeder

Met onder meer: David Caruso, Samuel L. Jackson en Nicolas Cage

Releasedatum: 21 april 1995

Over Kiss of Death

Jimmy Kilmartin doet z'n uiterste best om op het rechte pad te blijven. Getrouwd, huisje, kindje. Dit lukt hem, tot zijn neef Ronnie hem smeekt hem te helpen met een klus. Jimmy wordt erin geluisd door zijn criminele vriendjes en moet de bak in. Hij besluit zijn kennis van de onderwereld te gebruiken om wraak te nemen en sluit een deal met de Officier van Justitie. Jimmy komt terecht in de vriendenkring van Little Junior, een keiharde schoft, die geen enkele vorm van geweld schuwt.

imageimageimage

Ronnie Gannon

Big Junior Brown

avatar van Petero

Petero

Hoe z'n vrouw verongelukte was trouwens echt een bagger scene .

avatar van Castor Troy

Castor Troy

Ik vind idd dat Caruso wat tegenvalt, je leeft niet echt met hem mee in de film. Cage en Jackson zitten goed in hun rollen, de film blijft van begin tot einde een sober-niveau houden zonder echte verrassende wendingen of gebeurtenissen.

avatar van nightbreed

nightbreed

De eerste keer dat ik deze zag vond ik het een goede aktiefilm.

Nu heb ik de film inmiddels 3 keer gezien en het is me nu een stuk duidelijker dat dit gewoon een standaard aktiefilmpje (ja met misdaad elementjes) is waarin Nicolas Cage wel heel erg matig zit te acteren.

avatar van tukkerstein

tukkerstein

• 2040 berichten

Is het De Nicholas Slechtste Filmsmarathon bji RTL 7 ofzo? Deze is ook al zo matig.

Weinig actie, slap verhaal, de film gaat lange tijd nergens heen.

avatar van Glacier

Glacier

Redelijke film. Ik vond Caruso redelijk acteren en Cage en Jackson goed.

leuke film voor een keer vooral Cage en Jackson deden het goed. Maar ik vind die Caruso nooit zo goed. En wat Tukkerstein zegt van RTL 7 daar heeft ie een punt. Ik verwachte eerder films Als National Treasure, The Rock, Con Air enz.

avatar van rose

rose

Geen hoogvlieger. Cage speelde geweldig!

avatar van Meneer Bungel

Meneer Bungel

Ik geloof niet dat het deze film is die vanavond op tv komt, maar een detective/film van de BBC.

Deze 'Kiss of death' is verder wel een heel degelijke thriller, vooral dankzij Nicolas Cage, David Caruso en Samuel L. Jackson.

avatar van Friday the 13 th

Friday the 13 th

Het is niet echt mijn genre, toch vond ik de film wel vermakelijk. Hij is wel erg voorspelbaar en standaard, maar laat dit de pret niet bederven.

Nicolas Cage zet hier een zeer sterke rol neer !!

avatar van Santino Corleone

Santino Corleone

Aardige film maar ook niet echt super hoor. De hoofdrolspeler bakt er niets van. Nicolas Cage speelde wel goed en ik vond S. L. Jackson wel grappig..

avatar van Meneer Bungel

Meneer Bungel

Caruso speelt inderdaad een wat licht-contactgestoord opgewonden standje, maar dat kan ie nou eenmaal erg goed. Waarvoor hulde.

Couch Potato

Middelmatigheid troef; middelmatig verhaaltje, goede acteurs die maar slap acteren, de cliché's torenhuis opgestapeld.... Ach, verstand op nul en zicht op oneindig?

In dit genre al stukken beter gezien, dat staat vast.

avatar van newG

newG

• 2051 stemmen

ik mistte wat beter uitgediepte personages, leuke dialogen (De smaak van metaal... was wel een verdienstelijke poging... en ik vraag me echt af waarom David Caruso zijn personage op het eind geen cool akroniem geeft voor zichzelf... Dus zoals ik al zei, beetje teweinig uitwerking)

Het acteren op zich was niet slecht, maar ook niet buitenaards goed, maar das dan vooral door de matige uitwerking zoals ik al aangaf

2.5 - 2.75*

avatar van bob de niro

bob de niro

ik vond cage ook heel goed als bad guy!david caruso heeft gewoon te weinig uitstraling om een goede acteur te zijn!leuke zondagochtend film!3*

avatar van JaylaGrande

JaylaGrande

pfft nog nooit zoveel goede acteurs in een film zo slecht zien acteren!!!

aerts007

Hier vond ik Nicolas Cage dus goed in zijn rol, dacht dat het nooit zou gebeuren. Over David Caruso minder lof, typisch een tv acteur.

avatar van the new guy

the new guy

Gerrit Hiemstra is idd een belabberde acteur.

avatar van zaaf i

zaaf i

the new guy schreef:

Gerrit Hiemstra is idd een belabberde acteur.

avatar van movieaddictt

movieaddictt

Wat een rotfilm.

Was echt geen reet aan.

Zal vast mijn smaak wel niet zijn, maar kan me niet voorstellen dat iemand dit goed vindt.

O jah , en nicolas cage vertolkte zijn rol natuurlijk weer grandioos.

avatar van coldheaven

coldheaven

movieaddictt schreef:

O jah , en nicolas cage vertolkte zijn rol natuurlijk weer grandioos.

Is dit sarcastisch bedoeld? Ik vind namelijk wel degelijk dat hij iedereen eruit speelt in deze film. Zelfde geldt voor zijn rol in Face/Off; zijn rollen als psychopaat zijn ontelbare malen beter dan zijn "serieuzere" rollen in National Treasure en The Wicker Man. Wat een draak is hij dan.

avatar van Awake78

Awake78

Vond het wel de moeite waard, maar straalde veel 'B' uit. Paar zeer ongeloofwaardige scenes (dat hij die rode jeep niet wegdoet als Cage naar hem op zoek is, hij blijft er gewoon in rondrijden?!).

Vond Caruso misschien nog wel de beste acteur in deze film, maar mist nét even die uitstraling voor zo'n crime film. Samuel L. Jackson viel enigszins door de mand. Als hij geen 'coole' rol speelt (Shaft/Jackie Brown) vind ik hem toch wat minder.

Verder niet echt blijven hangen, ondanks een paar vrij aardige stukjes film. Beetje vreemd dat de Veronica Magazine deze 4* gaf. Misschien toch iets te veel van het goede (hoewel ze het meestal bij het rechte eind hebben!).

avatar van Fran

Fran

• 1953 berichten

Een hele leuke actiefilm om naar te kijken. Er gebeurt gewoon heel veel in deze film en je verveelt je geen moment. Her en der wordt het wel wat ongeloofwaardig. Junior en zijn vader waren zo ontzettend open in hun criminele activiteiten ... het was een beetje too much. Zoals ze daar in die club openlijk allerlei zaakjes deden. Net iets te overdreven.

Qua acteerwerk vond ik Caruso eigenlijk wel er uit springen. Cage en Jackson waren wel goed maar echt uitblinken zoals ze gewoonlijk doen vond ik ze in deze film niet.

Maar al met al zeker een leuke actiefilmpje om naar te kijken.

avatar van HoRRoR-Freak23

HoRRoR-Freak23

nicolas cage (Y)

avatar van yeyo

yeyo

Wat is die David Caruso toch een irritante rattensmoel..

Nicolas Cage daarentegen vond ik verrassend overtuigend als de bad guy, dat zou je hem niet meegeven.

avatar van jjwebaline

jjwebaline

Welke rol hij ook speelt, het lukt mij nooit om mee te gaan in Caruso als "de stoere man"... Of het zijn rode haar is, zijn blik, geen idee, he doesn't work for me en derhalve film ook in kracht ingeboet helaas.

avatar van Rosicky

Rosicky

Couch Potato schreef:

Precies ja. Film die geen enkele poging onderneemt om boven de middelmaat uit te komen.

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Weer zo'n dito maar geslaagde New Yorkse maffiafilm. Carusco heb ik eigenlijk nu ook voor de eerste keer gezien, daarvoor had ik heel vaag nog zijn naam voorbij zien gaan meerdere keren maar hij speelde toch wel goed. Nicolas Cage was ook lekker op dreef als die meedogenloze maffiabaas en Samuel was weer mooi op gang als die politieagent. Het verhaaltje is natuurlijk een beetje hetzelfte als bijna in alle maffiafilms en je weet ook altijd hoe ze aflopen. Maar toch heb ik wel genoten van de film en de bikkelharde momenten. Die eindscene in de bar is ook een uitschieter.

Al met al zeer geslaagde typische jaren 90 misdaadfilm met een uitstekende cast.

avatar van juhnzun

juhnzun

Redelijke tot matige film nogal zwak uitgewerkt en gespeelt enkel Nicolas Cage kwam sterk over

gauke

Thriller die het kijken best waard is, maar die niet blijft hangen omdat hij, voor zijn duur van 100 minuten, te weinig spanning kent.

avatar van markel66

markel66

Goeie film, goed neergezet door de hoofdrolspelers.

Cage verraste me echt na alle bagger die ik van hem heb gezien.

En een verrassend en goed eind BTW