Kiss of Death (1995)

Misdaad / Thriller

geregisseerd door Barbet Schroeder
met David Caruso, Samuel L. Jackson en Nicolas Cage

Jimmy Kilmartin doet z'n uiterste best om op het rechte pad te blijven. Getrouwd, huisje, kindje. Dit lukt hem, tot zijn neef Ronnie hem smeekt hem te helpen met een klus. Jimmy wordt erin geluisd door zijn criminele vriendjes en moet de bak in. Hij besluit zijn kennis van de onderwereld te gebruiken om wraak te nemen en sluit een deal met de Officier van Justitie. Jimmy komt terecht in de vriendenkring van Little Junior, een keiharde schoft, die geen enkele vorm van geweld schuwt.

neo (crew)
redelijke goeie misdaadfilm.nicolas cage speelt een errug coole gangster.3 sterren

Wel aardig maar vond de hoofdrol speler beetje een sukkel.

Deze vond ik erg cool. Nicholas Cage is erg goed als Bad Guy.

avatar van narva77
Deze is oke; Nicholas Cage als de bad buy is erg sterk!

avatar van JoeHallenbeck
Was dit de film die zogenaamd de Hollywood carriere van Caruso moest inluiden? (waar hij NYPD Blue voor verliet).
Cage is erg cool als bad guy, ja.

avatar van narva77
Volgens mij wel, maar daarvoor speelde hij toch ook al lang in speelfilms?

avatar van JoeHallenbeck
Dat wel, maar ik kan me heugen dat hij toen heel demonstratief NYPD had verlaten voor Hollywood en dat ie daar weinig vrienden mee heeft gemaakt. Des te treuriger was het toen die carriere totaal niet van de grond kwam.

avatar van narva77
En nog een film met een astmapompje: Kiss of Death (Nicholas Cage)!

Hoeveel films met astmapompjes hebben we nu ? Ik krijg het er benauwd van.

Ware het niet dat Nicolas Cage zo'n geweldige Bad Guy neerzet, anders was deze film een wat lang uitgevallen aflevering van NYPD Blue geweest.

En zo'n flauwe, nietszeggende Hollywood-titel ...

**' 2,5 op 5 **'

tovenaar
Astmapompjes~!! GRRRRR !!!!!!!!

Mik
Ik heb van deze film alleen de laatste 2 minuten gezien, en toch zag ik nog dat astma pompje heheh (ik denk dat Cornelius op het punt staat om ons te boycotten hier met die flauwe grappen)

Zal ik dan maar ff SERIEUS commentaar geven over deze breath-taking film?!

avatar van mafiabaas
Nicolas Cage vond ik wel goed spelen als een ruige bad guy maar die David Caruso vond ik maar een kneus eigelijk.

Cicero
Die David Caruso was zwaar belabberd, eigenlijk het sukkeltje van Hollywood. Zelden zo'n saaie, stijve en kleurloze acteur meegemaakt. Zelfs Chuck Norris acteert beter.

Cage was erg goed als Bad Guy. Die Samuel L. Jackson had ik het liefst dood zien gaan, wat een irritante klootviool was dat zeg.

Leuke wegkijkfilm. (2,5)

Cage wil ik wel vaker zien als de B.A.D. motherf*cker errug goed.... maar Caruso ---> hou het maar bij CSI
in het geheel een *2,5 waard

Wel degelijke aktiefilm.

David Caruso is F.A.B.

avatar van aryan
leuke film en opvallend veel bekende gezichten, lisi, cage, erbe, hunt, caruso, jackson, rhames, tucci
en rapaport. Niet een heel bijzondere film, maar zeker niet slecht

avatar van Purmerend
Net als alle reacties vind ook ik Nicolas Cage erg goed als bad guy. Aardige film, niet hoogstaand ofzo maar goed genoeg voor 3*

Een redelijke goede misdaadthriller, die zeker niet slecht is. Bovendien speelt Nicolas Cage een goede rol als bad guy, en over het algemeen gewoon goed acteerwerk. Verder spannende momenten. Echt een film die zeker *** (3 sterren) moet hebben.

Zeker de moeite waard!

avatar van patrick17
Ik heb hem opgenomen en heb hem net ff gecheckt en het is een redelijk film,Nicolas Cage speelt idd een goede rol als bad guy en David Caruso speelt ook een redelijke rol

*** sterren

avatar van Eny
Eny
narva77 schreef:
Deze is oke; Nicholas Cage als de bad buy is erg sterk!

Mee eens.
Leuk personage , vooral hoe hij zich afreageerd als zijn vader sterft. Dat is GEWELDIG!

Sterke en spannende actie thriller met een uitstekende
Nicolas Cage als gestoorde crimineel.
Caruso lijkt zo weg gelopen te zijn uit NYPD...

avatar van animalkrullie
Goede film met een Cage op volle toeren.
Zoals hij de gangster neerzet is geweldig in mijn optiek.

avatar van 606
een stoere film en een erg gave badguy cage met astma en zijn puffertje.

4 sterren

avatar van First Angelus
niet slecht
Caruso is goed, niet de apatische kerel van CSI, heb hem nog niet gezien in NYPD Blue, maar komt nog wel.
Cage eindelijk een goeie rol, naar zijn normen, niet een nobele kloot met fluisterstem die de goede moet voorstellen maar dan 'oh nee, het lukt toch eigenlijk niet', dat hij bijna altijd moet spelen. Dit was een goede rol op zijn lijf geschreven.
Jackson loopt er wel wat verloren bij soms, maar hij is belangrijke schakel in het verhaal.

Cinematografisch had het eigenlijk gewoon een lange aflevering van 1 of andere politieserie kunnen zijn.
Het verhaal is goed, mooie plots en twists naar het einde toe en het verhaal is goed lang geïnterpreteerd en getoond.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Redelijke goede actie film beetje standaard maar is goed voor een zaterdag avond! 3 sterren

ik vond hem ook wel redelijk. alleen jammer dat Samuel L. Jackson niet echt in hoofdrol speelt. Zijn rol hier vond ik ook een beetje slecht. nicolas cage speelde een zeer goede rol. en David Caruso was redelijk.

Goede misdaadfilm, met een Nicolas Cage in de rol van de slechterik, en dat gaat hem goed af. Beter zelfs dan de 'brave' rollen die hij gewoonlijk speelt.
Ook mooie rol van David Caruso. Maar de kleinere rollen van Samuel L. Jackson en Stanley Tucci zijn zeker ook de moeite waard om deze film te zien.

avatar van Onslaught
Kiss of Death is wel een vermakelijke misdaad film.

Nicolas Cage zet weer een goede rol neer en voordat ik deze film heb gezien dacht ik eerder dat Samuel Jackson de hoofdrol zou bemachtigen, want van een David Caruso heb ik nooit wat gehoord. Zet ook niet echt een goede rol neer, maar eerder een knullig en slap personage. Wat waren die treurige momenten van hem in deze film ontzettend slecht...

Nee, verhaal zit goed in elkaar en Samual L. Jackson & Nicolas Cage zijn goed gecast. Had echter een andere acteur de hoofdrol gegeven, dan was ik er zeker van overtuigd dat deze meer sterren zou opleveren.

Al met al mag hij er van mij vandoor gaan met een 3.0.